Ajax- FC Kopenhagen 16-3-2017
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Ajax- FC Kopenhagen 16-3-2017
Ziyech was in de eerste helft erg goed. Die jongen zet goed druk en is continu aanspeelbaar. Vond 'm de beste speler in de eerste helft. Kost alleen zoveel kracht en dan wordt het na minuutje 70 een stuk minder.
Arthur schreef:Daarnaast zit hij bij Raiola, dus bijtekenen is nooit een optie geweest.wimpey schreef:Hij was wel duidelijk over zijn relatie met Bosz, Rishi... Kaputt beyond repair.Lionel schreef: Hoezo zou hij Ajax verlaten komende zomer? Die jongen snapt ook wel dat hij er nog niet is en veel te leren heeft. Ajax moet hem gewoon opstellen komende weken. Je speelt straks 4x in 10 dagen (Heerenveen, PSV, 2x EL)..
Zou jammer zijn maar hij is ook geen messiah, komt wel goed.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Ajaciedjuh
Ik vond Donny juist heel goed spelen.Sandro_Calaaabro schreef:Nee inderdaad, dat was niet zo best.Raymon schreef:Ik vond overigens Beek niet heel overtuigend gisteren.

Ook grappig dat Sánchez elk kopduel 'won' ..... praktijk was dat hij 33% vd kopduels won en de Ligt 100%.
Hetzelfde geldt voor Tete die verdedigend veel sterker is dan Veltman..... cijfers eerder in het jaar: Veltman wint meer duels. Zo zie je maar dat gevoel en cijfers niet altijd overeenkomen met de waarheid. Het brein wordt wel degelijk beïnvloedt waardoor je je eigen waarheid gaat bevestigen. Dat zie je ook vaak als een speler in een hoekje wordt geduwd. Een minder wedstrijd of mindere actie leidt meteen tot de conclusie dat hij er niks van kan.
Maar nu terug naar de wedstrijd. Elftal verdiend een groot compliment: strijd, passie, druk, sfeer en regelmatig mooie aanvallen.

Dit is wat we willen zien, alleen missen we wederom veel te veel kansen. Verdedigend staat het prima, we geven zeer weinig weg, maar aanvallend missen we echte killers. Eigenlijk hebben we er daar maar 2 van in het elftal: Dolberg en Klaassen. Benieuwd hoe het doorwerkt naar as zondag. Van deze entourage naar Excelsior..... een frisse Klaassen mag het voortouw nemen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Als Ajax de dezelfde strijd/passie zou kunnen opbrengen is Excelsior met 1 helft van de mat, kan je de tweede helft op 70% lopen.
alleen weten we dat het zo niet werkt in de hoofdjes....
alleen weten we dat het zo niet werkt in de hoofdjes....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Klaassen is fit. Zie het wel goedkomen. Met Kluivert heb je ook een frisse aanvaller. Een Frenkie zou prima kunnen spelen als Schone niet 100% is.
IK GELOOF!!!!!!
-
En zodra er afwisseling/overlap is op de zijkant kwam Ajax iedere keer gevaarlijk door. De kansen van Dolberg in de tweede helft waren een direct gevolg van tempo en afwisseling en op die manier staat ie 1-op-1.Toppie schreef:Het continu druk zetten en 90 min ervoor gaan was het verschil gisteravond
Whitey on the moon.
Loting om 13:00 op Fox en Eurosport
Ja, je moet je als back opofferen. Dat ging Tete en Viergever prima af.GangstaRiB schreef:En zodra er afwisseling/overlap is op de zijkant kwam Ajax iedere keer gevaarlijk door. De kansen van Dolberg in de tweede helft waren een direct gevolg van tempo en afwisseling en op die manier staat ie 1-op-1.Toppie schreef:Het continu druk zetten en 90 min ervoor gaan was het verschil gisteravond
Misschien moeten we hopen of de ploeg van deze mafklapper als tegenstander:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rough.html
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... sense.html
Ze zijn niet zo zwak als vorig seizoen, maar een hecht en sterk team brengen ze ook dit seizoen niet op de been.
Ik heb echt een paar keer genoten van Viergever als back. Kan daar zijn ei kwijt. Mist misschien net wat snelheid en techniek maar je kan niet alles hebben. Verdediging stond prima.
Enige moment wat echt gevaarlijk was, was de counter die mislukte met Ziyech.
IK GELOOF!!!!!!
Ik kijk nooit naar het theater van de holle lach, maar het vervelendste is dat de verslaggeving van de wedstrijd wordt gebruikt voor het zoeken van pispaaltjes en andere stemmingmakerij zodat daar dan weer op maandag over doorgeouwehoerd kan worden. De nabeschouwing is de aangever voor een talkshow, en het wedstrijdcommentaar is vooral het geven van meningen door iemand die niet zo erg goed in meningsvorming is. Alleen daarom hoop ik op een Belgische tegenstander.GangstaRiB schreef:De Snor zat maar te zeiken over Riedewald en de zogenaamde verkwanseling van de jeugd door Bosz.. maar dat kan per direct de prullenbak in. Snorrie moet lekker over kutscheten blijven lullen, dat is vermakelijk. Over voetbal heeft ie echt niks zinnigs te vertellen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja dat was een gevaarlijke situatie. Ziyech die daar net even niet scherp was.Lionel schreef:Ik heb echt een paar keer genoten van Viergever als back. Kan daar zijn ei kwijt. Mist misschien net wat snelheid en techniek maar je kan niet alles hebben. Verdediging stond prima.
Ik zou het achterin zo laten staan. Zag er zeer solide uit. Tete en Traoré leken zich ook beter aan te voelen, want dat was al na 1 minuut duidelijk. Het marcheerde heel aardig aan die rechterkant.
Exact. Tete en Traore is een goed duo. Tete kwam erin en duikt er meteen overheen. Trekt ff een sprint van 40 meter. Dat moet je hebben. Op links Viergever ook een paar keer. Maakt het spel zoveel sneller en dynamischer.
Als Ajax dat kan opbrengen in de rest van het seizoen speel je PSV en Feyenoord kapot en maak je, afhankelijk van de tegenstanders, gewoon een goede kans om de halve finale te halen van de EL.
Als Ajax dat kan opbrengen in de rest van het seizoen speel je PSV en Feyenoord kapot en maak je, afhankelijk van de tegenstanders, gewoon een goede kans om de halve finale te halen van de EL.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Als Tete zo speelt als gisterenavond, dan is hij een toevoeging.
Met Viergever, De Ligt, Sánchez, Tete staat er veel kracht achterin. Met Sinkgraven heb je wel een betere opbouwer, maar Viergever verdiend het om in het elftal te staan. Naast dat hij gewoon goed speelt, voegt hij ook ervaring, leiderschap en mentaliteit toe aan het elftal.
Mocht Veltman te geblesseerd zijn komend weekend en Tete weer zijn kans pakken, ben ik benieuwd wat Bos gaat doen. Veltman heeft dit seizoen het gewoon ook goed gedaan op de rechtsback positie. Alleen de laatste wedstrijden maakt hij vooral opbouwend (inspeelpass) een mindere indruk.

Met Viergever, De Ligt, Sánchez, Tete staat er veel kracht achterin. Met Sinkgraven heb je wel een betere opbouwer, maar Viergever verdiend het om in het elftal te staan. Naast dat hij gewoon goed speelt, voegt hij ook ervaring, leiderschap en mentaliteit toe aan het elftal.
Mocht Veltman te geblesseerd zijn komend weekend en Tete weer zijn kans pakken, ben ik benieuwd wat Bos gaat doen. Veltman heeft dit seizoen het gewoon ook goed gedaan op de rechtsback positie. Alleen de laatste wedstrijden maakt hij vooral opbouwend (inspeelpass) een mindere indruk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik vind dat Tete het twee keer veel beter heeft gedaan dan Veltman de rest van het seizoen.
IK GELOOF!!!!!!
Nou, het lijkt er op, tenminste zo zie ik het, dat Traore en Tete het wat beter snappen w.b. de vrije ruimte benutten dan Traore en Veldman ..
Ik zou Younes uitrusten met een oordopje waar je op afstand aanwijzingen door kan geven , blijft een ontzettende blinde kip natuurlijk ...
Ik zou Younes uitrusten met een oordopje waar je op afstand aanwijzingen door kan geven , blijft een ontzettende blinde kip natuurlijk ...
Blij met de punten ...
Goede pot van Ajax gisteren. Kopenhagen heeft geen kans gehad. Groot compliment voor Tete, die was echt geweldig. Maar ook de andere jongens achterin deden het erg goed. En voorin hebben we een spits die over 5 jaar zo maar eens de beste spits van de wereld kan zijn.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Laat Veltman maar lekker vertrekken, komende zomer. Tete was gisteren zoveel beterwimpey schreef:Hij was wel duidelijk over zijn relatie met Bosz, Rishi... Kaputt beyond repair.Lionel schreef: Hoezo zou hij Ajax verlaten komende zomer? Die jongen snapt ook wel dat hij er nog niet is en veel te leren heeft. Ajax moet hem gewoon opstellen komende weken. Je speelt straks 4x in 10 dagen (Heerenveen, PSV, 2x EL)..
Weer op zoek naar een Interim coach..
@ Wimpey: Als Bosz het nu gewoon goed aanpakt blijft Tete en verkoop je Veltman voor 10 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!
Dolberg was echt geweldig. Niet alleen goed aan de bal, maar hij had (itt Younes en Schone) wel door hoe de scheids floot en maakte daar een paar keer goed gebruik van.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Mwah, vond de scheids w.b. constateren overtredingen nog niet zo slecht, en dat geschreeuw van Driessen hoor ik niet eens meer, wat wel irritant was is dat ie constant voor die overtredingen met geel aan het wapperen was ..
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Ik roep al maanden dat we met deze verdediging moeten spelen. Nu laten staan graag. 

Ajax!