Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016

Bericht door Thijs » wo jul 27, 2016 7:38 am

We kunnen daar toch gewoon winnen zou je zeggen?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 27, 2016 8:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik was helemaal niet blij verrast. Wat hebben we nou eigenlijk in de tweede helft aan kansen gecreëerd? Zo geweldig vond ik het veldspel niet.
Eens. Intentie was goed, uitvoering niet. Kwestie van leeftijd, kwaliteit en een gebrek aan 'over my dead body'. Ajax zakte na de 1-1 bijv. een fase volledig weg.

Maar Ajax heeft eindelijk weer een potentiele topper in de spits, mooi om te zien. Verder veel spelers die zich op het niveau van de nummer 4 van Griekenland bewogen. Ajax gaat er normaliter ook af daar op naïviteit, volgende week.

Je zal je plezier moeten halen uit een betere spelopvatting dit seizoen. Verwachtingen bijstellen en je niet ergeren aan naïviteit. Er zal stap voor stap meer voetbal in dat team moeten komen, waarbij figuren als Viergever, AEG, Gudelj, Dijks gedumpt moeten worden. Cillessen en Klaassen maakten ook (weer) geen indruk.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 27, 2016 8:10 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik was helemaal niet blij verrast. Wat hebben we nou eigenlijk in de tweede helft aan kansen gecreëerd? Zo geweldig vond ik het veldspel niet.
Eens. Intentie was goed, uitvoering niet. Kwestie van leeftijd, kwaliteit en een gebrek aan 'over my dead body'. Ajax zakte na de 1-1 bijv. een fase volledig weg.

Maar Ajax heeft eindelijk weer een potentiele topper in de spits, mooi om te zien. Verder veel spelers die zich op het niveau van de nummer 4 van Griekenland bewogen. Ajax gaat er normaliter ook af daar op naïviteit, volgende week.

Je zal je plezier moeten halen uit een betere spelopvatting dit seizoen. Verwachtingen bijstellen en je niet ergeren aan naïviteit. Er zal stap voor stap meer voetbal in dat team moeten komen, waarbij figuren als Viergever, AEG, Gudelj, Dijks gedumpt moeten worden. Cillessen en Klaassen maakten ook (weer) geen indruk.

Wat vond je er naief aan gisteren?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 27, 2016 8:19 am

Bosz heeft duidelijk naar de speelstijl van Klopp gekeken. Probleem was dat Ajax mindere voetballers heeft, de organisatie achterin niet goed was en de lucht er niet voor heeft zoals in de tweede helft bleek. Verder zakte het flink in elkaar na de tegengoal.

Al met al was het de eerste 25 minuten leuker dan wat ik de afgelopen 3 jaar van Ajax heb gezien, Kassa en Dolberg komen er wel, nieuwe linksbacks en rechtsbuiten of beter nog een wat meer realistisch systeem als je toch geen buitenspelers hebt die hun man voorbij komen (Kassa naast Dolberg bijvoorbeeld en een man erbij op het middenveld).
YNWA

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 27, 2016 8:32 am

Thijs schreef:We kunnen daar toch gewoon winnen zou je zeggen?
Uiteraard, acht ons ook zeker nog niet kansloos.

Ben wel benieuwd naar de bezetting van het middenveld als iedereen er weer bij is... Riedewald, Bazoer & Klaassen? Dan zouden Gudelj & van de Beek op de bank terecht komen, die laatste deed het gister ook niet verkeerd!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 27, 2016 9:11 am

wimpey schreef:

Kwestie van leeftijd, kwaliteit..... dat horen we nu ook al jaren he? Wanneer gaan we eens oogsten? Ik verwacht niet te oogsten tegen de top van Europa, maar PAOK bleef moeiteloos overeind. Ik zal in het stadion en dan valt het op hoe traag alles gaat. Veltman en Viergever zijn een verschrikking. Vaak zag ik Tete met z'n armen zwaaien om die twee in te laten schuiven. Verder hebben Veltman en Viergever drie balcontacten nodig om een bal te controleren. Technisch gewoon ondermaats! PAOK zette ook direct druk op die twee.

Het was inderdaad naief. Jongens tegen mannen. En in de wetenschap dat er een hoop centjes op de bank staan en men volwassen bedragen durft te vragen voor een potje zomeravondvoetbal, word ik daar pissig van.

Het is geen aanval naar Bosz, want die moet de tijd krijgen. Maar Frank heeft het voetbal helemaal uit de ploeg gesloopt. En z'n lievelingetjes blijven maar verstoppertje spelen. Hopelijk ziet Bosz dat ook.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 9:17 am

Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits. Samen met Dolberg laten spelen. Dolberg heeft een paar goede balcontacten gehad, en die zagen er echt veelbelovend uit, maar Cassiera lijkt mij nu wat sterker en balvaster.

AEG, Viergever, Dijks moet je dumpen. Donny van de Beek moet je 2 jaartjes verhuren hoor. Daar heb je nu ook gewoon niks aan.

Ajax moet Ziyech halen. Maakt mij niet uit waar je hem neerzet maar zo iemand heb je nodig.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jul 27, 2016 9:29 am

Eens.
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 27, 2016 9:30 am

Het voordeel van de spel opvatting van Bosz is dat je de rotte appels eruit kan halen. Bij Frank was er juist alles aan gelegen om die plekken te maskeren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » wo jul 27, 2016 9:32 am

Zo slecht was het niet.Maar ook niet hosanna goed.Maar zo'n klote veld is ook niet fijn om te voetballen.Viel me mee dat er überhaupt nog enkele combinaties lukten ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 9:54 am

Gaizka1985 schreef:
Uiteraard, acht ons ook zeker nog niet kansloos.

Ben wel benieuwd naar de bezetting van het middenveld als iedereen er weer bij is... Riedewald, Bazoer & Klaassen? Dan zouden Gudelj & van de Beek op de bank terecht komen, die laatste deed het gister ook niet verkeerd!
Van Beek vond ik echt niks gisteren hoor. Op een paar leuke momenten na. Maar die komt tekort.

Ik vond het leuk om te zien dat Dolberg gevonden werd door Riedewald. Een paar leuke korte combinaties gezien. Eindelijk voetbal!
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 27, 2016 9:56 am

Ik ben het wel met Gangsta eens, Ajax doet mij in Europees verband vaak denken aan jongens tegen mannen. Voor een deel is dat het lot van de Nederlandse clubs, maar onder De Boer was het allemaal wel erg lief, ik mag hopen dat Bosz dat ook gezien heeft. Slecht was het niet, maar de echte wil om te winnen mis ik altijd een beetje. Leuk meegedaan, maar helaas niet gehaald.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 10:09 am

Lionel schreef:Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits. Samen met Dolberg laten spelen. Dolberg heeft een paar goede balcontacten gehad, en die zagen er echt veelbelovend uit, maar Cassiera lijkt mij nu wat sterker en balvaster.

AEG, Viergever, Dijks moet je dumpen. Donny van de Beek moet je 2 jaartjes verhuren hoor. Daar heb je nu ook gewoon niks aan.

Ajax moet Ziyech halen. Maakt mij niet uit waar je hem neerzet maar zo iemand heb je nodig.
Ziyech doet geen zier zonder bal. Ik denk niet dat Bosz daar heel vrolijk van wordt. Luie voetballer. Tegen Ajax was viel hij me erg tegen.

Cassiera is duidelijk geen buitenspeler en juist wel een spits. Had gehoopt dat hij verder was, want nu lijkt hij derde in de pikorde te worden. Nieuwe spits, Dolberg en dan Cassiera. En dat voor ruim vijf miljoen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 27, 2016 10:10 am

Lionel schreef:Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits.
Hoe kun je dat nou afleiden uit een wedstrijd waarin hij niet in de spits stond? Misschien moet je hem ook even op die positie zien spelen alvorens zoiets te stellen?

Verder kan ik me ook niet vinden in je mening vwb Donny. Deed het gisteren prima. Moet nog wat body kweken, maar die jongen ziet het wel. Die komt nog goed van pas dit seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 10:11 am

Ziyech doet bij Twente niks zonder de bal. Hoeft hij daar misschien niet te doen. Maar het lijkt mij dat Bosz vooraf zou kunnen bespreken? Maar dit Ajax heeft iemand nodig die iets geks kan.

Ik snap de aankoop van Cassiera ook niet als hij derde spits is. Of hij wordt daar opgesteld omdat Dolberg niet op links kan en Younes geblesseerd is/was.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 27, 2016 10:12 am

Duke schreef:Ik ben het wel met Gangsta eens, Ajax doet mij in Europees verband vaak denken aan jongens tegen mannen. Voor een deel is dat het lot van de Nederlandse clubs, maar onder De Boer was het allemaal wel erg lief, ik mag hopen dat Bosz dat ook gezien heeft. Slecht was het niet, maar de echte wil om te winnen mis ik altijd een beetje. Leuk meegedaan, maar helaas niet gehaald.
Bij Ajax wordt er veel te veel druk op deze wedstrijd gezet. Nu ga je waarschijnlijk niet door, maar heb je als een stel angsthazen gevoetbald. Gooi het dan eens over de andere boeg. Verliezen is geen ramp, maar maak in godsnaam een keer een verrassende actie. Gisteren ging alles zo traag, PAOK kon rustig achterover leunen. Dijks zocht nooit te diepte, Cassiera liep nog in een andere tijdzone, AEG kwam alleen maar in de bal, Tete is offensief geen Trabelsi/Van der Wiel. Het was veel te statisch.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » wo jul 27, 2016 10:14 am

Nu, alle genoemde voetballers hadden wel regelmatig het manco om steeds de drukte in te draaien.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 27, 2016 10:25 am

999 schreef:Nu, alle genoemde voetballers hadden wel regelmatig het manco om steeds de drukte in te draaien.
Dijks stond constant ingedraaid om terug te spelen. Geen enkele intentie om Cassiere in te passen. Alleen toen Younes erin kwam durfde Dijks vooruit te kijken. En zo'n tegenstander ziet dat ook natuurlijk, dus die hoefden niet eens druk te zetten op Dijks want die ging toch maar één kant op: naar achter. :excited.gif:
Wat denken die gasten? Dat PAOK op een gegeven moment de deur vrijwillig openzet ofzo?
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 10:26 am

Dijks ziet het gewoon niet. Op het moment dat er geen afspeelmogelijkheden zijn, dan gaat die jongen aan de wandel en loopt hij zich vast. Op het moment dat er afspeelmogelijkheden zijn, dan gaat hij terug.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 10:28 am

Haha mooi is dat he... Die gast moet eens vaker naar Jordi Alba (en nee, niet naar zijn geduikel) kijken. Die loopt ook niet zonder de bal. Die levert de bal in en begint gewoon te rennen en geeft ballen voor.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 27, 2016 10:44 am

Lionel schreef:Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits. Samen met Dolberg laten spelen. Dolberg heeft een paar goede balcontacten gehad, en die zagen er echt veelbelovend uit, maar Cassiera lijkt mij nu wat sterker en balvaster.
InnerHarbour schreef: Kassa en Dolberg komen er wel, nieuwe linksbacks en rechtsbuiten of beter nog een wat meer realistisch systeem als je toch geen buitenspelers hebt die hun man voorbij komen (Kassa naast Dolberg bijvoorbeeld en een man erbij op het middenveld).
Het gaat niet goed Rishi, we zijn het eens. :drecul.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 11:01 am

InnerHarbour schreef:
InnerHarbour schreef: Kassa en Dolberg komen er wel, nieuwe linksbacks en rechtsbuiten of beter nog een wat meer realistisch systeem als je toch geen buitenspelers hebt die hun man voorbij komen (Kassa naast Dolberg bijvoorbeeld en een man erbij op het middenveld).
Het gaat niet goed Rishi, we zijn het eens. :drecul.gif:
Ff editen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 12:02 pm

Lionel schreef:Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits. Samen met Dolberg laten spelen.
Tuurlijk. :biggrin.gif:
Wat een stellig label plak je weer op een speler die je eenmalig (nog niet eens 90 minuten) live hebt gezien.

Het is op sommige dagen niet bepaald dankbaar om bij Ajax in de aanval te spelen hè. Je krijgt nog weleens héél weinig ballen als je rechtsbuiten een ego dag heeft opgenomen en bijv linksback Dijks continu jouw positie inrent en jou voor jan lul 'the box' in laat sprinten en als een malle weer terug omdat hij na een zaad voorzet helemaal uit positie is.

De potentie is er bij deze jongen en ook bij Dolberg. Het zou wel lekker zijn als je ook het scorend vermogen van Milik in de maand augustus nog even had. Eigenlijk scoorde Dolberg gister met rechts precies zo'n goal als Milik vaak met links maakt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 12:15 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Ik vond die Cassiera helemaal niet zo slecht. Die jongen is duidelijk geen spits. Samen met Dolberg laten spelen.
Tuurlijk. :biggrin.gif:
Wat een stellig label plak je weer op een speler die je eenmalig (nog niet eens 90 minuten) live hebt gezien.

Het is op sommige dagen niet bepaald dankbaar om bij Ajax in de aanval te spelen hè. Je krijgt nog weleens héél weinig ballen als je rechtsbuiten een ego dag heeft opgenomen en bijv linksback Dijks continu jouw positie inrent en jou voor jan lul 'the box' in laat sprinten en als een malle weer terug omdat hij na een zaad voorzet helemaal uit positie is.

De potentie is er bij deze jongen en ook bij Dolberg. Het zou wel lekker zijn als je ook het scorend vermogen van Milik in de maand augustus nog even had. Eigenlijk scoorde Dolberg gister met rechts precies zo'n goal als Milik vaak met links maakt.
Linksbuiten bedoel ik, chef!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 12:16 pm

Dolberg vind ik nu al beter dan Milik, voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie