Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Bericht door Dubbel » zo apr 17, 2016 2:14 pm

Cluijffert schreef:Een blinde ziet dat de fut er al 4 jaar uit is hoor. Maar goed, ik snap dat die waarheid niet in je verbittering past.
Wat een onzin. Het voetbal van het 1e was weliswaar zelden aantrekkelijk maar het energy niveau binnen de club was juist erg hoog. Momenteel is er niets.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 17, 2016 2:59 pm

De Boer: "we hadden controle en hebben gedomineerd".

Nou nou...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 17, 2016 3:03 pm

Dubbel schreef:
Cluijffert schreef:Een blinde ziet dat de fut er al 4 jaar uit is hoor. Maar goed, ik snap dat die waarheid niet in je verbittering past.
Wat een onzin. Het voetbal van het 1e was weliswaar zelden aantrekkelijk maar het energy niveau binnen de club was juist erg hoog. Momenteel is er niets.
Misschien vaker op de club komen ipv je verlaten op gekleurde bronnen vanuit het zonnige Amerika (Californië was het toch?).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo apr 17, 2016 3:33 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef:Met 3 verdedigers dus. Dus ik ga lekker de deur uit. Ajax past zich aan Utrecht aan. Neem aan dat Ten Hag met 1 spits speelt om het middenveld in handen te hebben.
wimpey schreef:Hij pint zich vast op 2 spitsen bij Utrecht, Rishi. Met deze opstelling ben je tactisch weinig variabel. Ik zou het in de positie van Ten Hag wel weten. 1 spits en een rechtsbuiten.
Jij weet de dingen vooraf allemaal zo zeker hè. :confused.gif: :smallgrin.gif:

Indien jij het echt meent dat je een wedstrijd weigert te bekijken omdat de trainer van Ajax een 3-4-3 opstelling het veld instuurt in plaats van een 4-3-3 formatie, dan heb je volgens mij echt niet begrepen waar Ajax voor staat.
Waar staat het huidige 1 voor dan ?.. ja vriendjes politiek.. overmars/sar gaan nooit FdB de laan uitschoppen.. Als je zo je team neerzet en niet corrigeert dan moet je opdonderen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 17, 2016 3:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Ajax ontsnapt dankzij Klaassen
Dat is nogal een ongelukkige formulering :smallgrin.gif: Ik mag hopen dat je enkel en alleen dat ene doelpunt bedoelt en dat het verder eigenlijk niet slechter kon wat hij liet zien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 17, 2016 4:21 pm

Stelletje tyfusbloedhonden. Woest ben ik ervan. En het erge is; zo'n beetje wij allemaal hier op AT begrepen al ruim vooraf dat je GEEN 3-4-3 tegen Utrecht moet spelen. Zijn ze nou écht zó zwakzinnig bij Ajax??

Na bekroop mij enerzijds de angst dat het 2007 all over again wordt. Maar dat gevoel verdween al weer vrij snel, omdat ik ons op deze manier de komende 3 wedstrijden niet (allemaal) zie winnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 4:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Stelletje tyfusbloedhonden. Woest ben ik ervan. En het erge is; zo'n beetje wij allemaal hier op AT begrepen al ruim vooraf dat je GEEN 3-4-3 tegen Utrecht moet spelen. Zijn ze nou écht zó zwakzinnig bij Ajax??
Weinig aan toe te voegen.

En ook flink klote... daar gaat dus de potentiële kampioenswedstrijd voor jou twee welpjes op zondag 1 mei tegen Twente.......

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 17, 2016 4:54 pm

Zijn ze nou écht zó zwakzinnig bij Ajax??
Ja, dat zijn ze, waarom anders zo spelen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 4:55 pm

3-4-3 spelen kan an sich prima, maar niet in de samenstelling waar De Boer vandaag mee op de proppen kwam.

Verder kan ik er met mijn hoofd ook niet bij dat je Bazoer zo lang laat staan als hij zoooo bedroevend speelt.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 17, 2016 5:05 pm

Cruijff schreef: Verder kan ik er met mijn hoofd ook niet bij dat je Bazoer zo lang laat staan als hij zoooo bedroevend speelt.
Dat begreep ik ook niet, aangezien hij al weken, zo niet maanden, ver onder zijn maat presteert. Klaassen speelde op z'n minst even slecht vandaag, maar die blijft nog wel werken en je hoopt toch dat hij uiteindelijk nog iets beslissends gaat doen en dat deed hij ook.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 17, 2016 7:48 pm

Spelen zonder backs, je moet er maar op komen. De grote ploegen in Europa doen het helemaal verkeerd. Wie verlost ons van FdB, hij mag z'n Hart meenemen. Doe mij Ten Hag maar, dan wordt er ambitieus en aantrekkelijk voetbal gespeeld. Al tijden klaar met dit Ajax. Het is dat het om 12:30 bizar begon te hagelen hier, dan had ik deze kwelling niet aanschouwd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 17, 2016 7:51 pm

Bizar hè spelen zonder backs.

Barca geeft al jaren miljoenen uit aan backs. Bayern ook. City heeft die plek beter bezet dan iedere andere positie.

En Frank speelt zonder backs...

En zonder middenveld. Dat snap je toch ook niet? Speel je zonder backs is al een fout. Maar dan niet het middenveld volproppen... Waarom Sinkgraven opstellen als hij Barazite moet dekken in de 16?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2016 8:06 pm

Wat een onvoorstelbare teleurstelling was dit zeg. Ik wil er verder eigenlijk geen woorden aan vuil maken.

Het enige dat ik me nu nog afvraag is. Hebben we vandaag een begin gemaakt met het definitief uit handen geven van de titel of hebben we 'm op de valreep juist gered? Gevoelsmatig geven we het gelijkspel dat we als marge hadden te vroeg weg. Het verschil in doelsaldo is bovendien nog niet groot genoeg om daar zeker over te zijn. Aan de andere kant en ondanks de vertoning van vandaag. We staan met nog drie wedstrijden te spelen nog altijd bovenaan.

Het is in ieder geval duidelijk wat de opdracht is woensdag in Heerenveen. Hopelijk is de boel nu wakker.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 17, 2016 8:28 pm

Lionel schreef:Bizar hè spelen zonder backs.
Bij Franco mogen de buitenspelers het veld breed houden en zich kapot lopen. Heeft ie in de 90s zo geleerd. Hij ziet t gewoon niet. Zit niet voor niets nog steeds bij Ajax he.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 17, 2016 8:55 pm

Marillion schreef:Hopelijk is de boel nu wakker.
Dit zinnetje is al sinds jl. januari vrijwel wekelijks aan de orde voor Ajax. Knetterleip word ik er van.

Thuis gelijk tegen Heracles? Hopelijk is de boel nu wakker.
0-2 voorsprong verspelen tegen Roda? Hopelijk is de boel nu wakker.
Met bloed, zweet en tranen winnen van de kakkies? Hopelijk is de boel nu wakker.
PSV verspeelt punten tegen Heerenveen en wij kunnen de de volgende dag de koppositie pakken? Hopelijk is de boel nu wakker.
Helaas... Gelijkspelletje thuis tegen NEC? Hopelijk is de boel nu wakker.
Volkomen verrassend winnen in Eindhoven en twee punten voor? Hopelijk is de boel nu wakker.
Afgrijselijk lelijk en op het tandvlees 0-1 winnen tegen de nummer laatst van de eredivisie, Cambuur? Hopelijk is de boel nu wakker.
Thuis gelijk spelen tegen Utrecht? Hopelijk is de boel nu wakker.

:frusty.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 17, 2016 9:06 pm

Frank zit vanavond (nu zo'n beetje) bij Studio Voetbal.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 17, 2016 9:09 pm

Voordeel is denk ik wel dat Utrecht de laatste tactisch sterke tegenstander was. De komende wedstrijden zullen meer op individuele kwaliteiten aankomen en dan winnen we over het algemeen wel.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 17, 2016 9:12 pm

Arthur schreef:Voordeel is denk ik wel dat Utrecht de laatste tactisch sterke tegenstander was.
Jij weet nu al wat de trainers van de komende tegenstanders gaan bedenken?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 17, 2016 9:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Dit zinnetje is al sinds jl. januari vrijwel wekelijks aan de orde voor Ajax. Knetterleip word ik er van.
Ik ook, alleen wordt ie echt al een seizoentje of 2 wekelijks geroepen. Echt om gek van te worden.

En je ziet het ook bij die 0-1. Ik dacht dat het geluid bij mij niet goed was, dat ik de scheids niet hoorde fluiten ofzo... Zo suf liepen ze daar met z'n vijfen te wandelen...

Mighty Mike nooit meer achterin aub. Voorin kan ie zeker wel van waarde zijn. Ik moet er zelf een beetje om lachen, maar het klopt gewoon. Die jongen is aanvallend in de lucht niet te kloppen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 10:11 pm

Schande trouwens dat er vandaag in de rust geen Bob Marley werd gedraaid.. Als ze 'Three Little Birds' een wedstrijdje overslaan gaat het wel vaker mis...

Mr. Ajax schreef:Mighty Mike nooit meer achterin aub. Voorin kan ie zeker wel van waarde zijn. Ik moet er zelf een beetje om lachen, maar het klopt gewoon. Die jongen is aanvallend in de lucht niet te kloppen.
Haha hij wint die duels vooral omdat er dan telkens ballen in de zestien worden gepompt en de tegenstanders denkt 'vrouwen en kinderen eerst!' en dan dus niet meer georganiseerd verdedigt.

Als hij 90 minuten lang in de punt van de aanval zou worden opgesteld dan lachen de verdedigers hem echt uit, net zoals aanvallers zich de ballen uit de broek lachen wanneer ze tegen Mike spelen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo apr 17, 2016 10:22 pm

Vandaar dat enorme aantal tegengoals?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 10:31 pm

Iniesta schreef:Vandaar dat enorme aantal tegengoals?
Is eerder ondanks dan dankzij Van der Hoorn.

Kijk bij de 0-1 van Utrecht eens even de beelden terug wat ie daar nou staat te doen... Grassprietjes tellen? :confused.gif:

Of neem Ajax-NEC (2-2). Toen dekte Mike ook lekker in de duels met die Santos. Mocht je nog blij zijn dat je in één wedstrijd niet 3, 4 of 5 goals tegen kreeg tegen een middenmoter als NEC. :blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma apr 18, 2016 7:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:

Thuis gelijk tegen Heracles? Hopelijk is de boel nu wakker.
0-2 voorsprong verspelen tegen Roda? Hopelijk is de boel nu wakker.
Met bloed, zweet en tranen winnen van de kakkies? Hopelijk is de boel nu wakker.
PSV verspeelt punten tegen Heerenveen en wij kunnen de de volgende dag de koppositie pakken? Hopelijk is de boel nu wakker.
Helaas... Gelijkspelletje thuis tegen NEC? Hopelijk is de boel nu wakker.
Volkomen verrassend winnen in Eindhoven en twee punten voor? Hopelijk is de boel nu wakker.
Afgrijselijk lelijk en op het tandvlees 0-1 winnen tegen de nummer laatst van de eredivisie, Cambuur? Hopelijk is de boel nu wakker.
Thuis gelijk spelen tegen Utrecht? Hopelijk is de boel nu wakker.

:frusty.gif:

Goeie opsomming van het seizoen in een notendop :biggthumpup.gif:

Het tactische onbenul FdB en z'n hart is echt uitgespeeld met dit Ajax.
Hij is mede debet aan bovenstaande lijstje.

De aankomende 3 wedstrijden gaan niet allemaal gewonnen worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 18, 2016 7:39 am

Ik vond VD Hoorn acceptabel speler gisteren, en in aanvallend opzicht had ie gewoon 2 assists. Andere spelers zoals Bazoer, Sinkie, AEG en Klaassen gaven gisteren niet thuis. Inderdaad, bijna het hele middenveld. Bazoer zit al weken niet lekker in z'n vel en als je dan ook nog een vlieggewicht als Sinkgraven erbij zet, zak je door de ondergrens.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 18, 2016 7:59 am

Ik heb in 2013 voor het laatst van Ajax genoten. Tegen Barcelona. Begin 2014 maakte Ajax een prachtgoal thuis tegen psv. Het Ajax van toen was al geen reflectie van hetgeen waarvoor Ajax ooit stond. Maar sindsdien is het veel erger geworden. Ajax-1 wint alleen nog wanneer de tegenstander het toelaat.

Deze titelstrijd is van Ajax' kant enkel spannend. Nooit meeslepend of qua voetbal om van te genieten. Ik las dat, ik meen, Dubbel en Jöhnk in dit topic zoiets hebben van: Ajax, het zal wel. Herkenbaar, dat heb ik ook. Eerder was m'n zondag nog wel eens verpest. Nu doe ik na Roda en Utrecht de TV uit en dan ben ik het kwijt. Ik gun het elftal van psv de titel eigenlijk wel (de vreselijke club psv uiteraard niet), want die spelen nogal eens aanvaardbaar voetbal en hebben wat in de CL te zoeken.

Ik hoop bij Ajax op een bezem. Doe eens aan zelfreflectie: Ajax-1 is een counterploeg. In de A1 lopen gasten van (bijna) 19 rond in een elftal dat vooral de lange bal hanteert en op een blauwdruk van Ajax-1 is gaan lijken. Ga eens uit van een visie, bouw wat op, toon ambitie. Er stonden er gister 2 uit de opleiding in de basisopstelling. De club is in verkeerde handen, maar het wordt oogluikend toegestaan omdat de eredivisie een joke is waarin Ajax toch wel minimaal 2e wordt. Dat is de dood in de pot.

Plaats reactie