SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door GangstaRiB » zo dec 15, 2013 6:00 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
999 schreef: Maar goed, als je dus een keertje wat kritiek hebt op Frank krijg je meteen Wimpey achter je aan ...
Ik was volgens mij zeer kritisch op FdB na Milan.

Kritiek aan het adres van Daley is voor enkele AT-ers een 'no go'. Die denken dat die jongen by default goed speelt. Niet dus, hij was tegen Milan en vandaag kut. Dat stel ik vast en post dat. Like it or not.
Blind bakte er niet veel van vandaag, Veldman als enige een beetje.Al stond juist hij te snurken bij de 1 - 1.

Mijn kritiek dat de Boer eens moet stoppen met steeds maar weer het elftal door elkaar te gooien, juist nadat het voor de wedstrijd tegen Milaan eindelijk, ik herhaal eindelijk een beetje leek te gaan lopen lijkt me toch terecht.De Boer is tig maanden bezig geweest om het elftal op de rails te krijgen, Sig en Poulsen zijn weg, Blind op het middenveld, zelfs Fischer kwam weer beetje bij beetje in zijn " goede " doen en en Bojan minuten laten maken,en zie.En wat doet de Boer een heel beetje bangig tegen Milaan en nu tegen Cambuur met een kul smoes.Het elftal weer door elkaar gooien.Is het toevel dat steeds nadat de Boer met weer een " vondst " komt het elftal er geen ruk van kan ?.Mijn mening is dat dat niet is, en dat schrijf ik dus op het conto van de Boer ... Als ik dat niet mag dan stel ik voor dat jij het woordje Blind noooooit meer gebruikt op dit forum :) ..
Het lijkt erop dat toeval en geblesseerden ertoe leiden dat FdB een elftal weet op te stellen dat wél redelijk kan spelen. Zodra hij weer de beschikking heeft over z'n eigen aankopen en talenten gaat het mis. Andersen... die is er nog lang niet klaar voor en Sig loopt doelloos rond.

Hij heeft precies hetzelfde gedaan bij Anita en Janssen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 6:42 pm

GangstaRiB schreef: Het lijkt erop dat toeval en geblesseerden ertoe leiden dat FdB een elftal weet op te stellen dat wél redelijk kan spelen. Zodra hij weer de beschikking heeft over z'n eigen aankopen en talenten gaat het mis. Andersen... die is er nog lang niet klaar voor en Sig loopt doelloos rond.
We hebben m.u.v. Siem geen spits die een continu niveau haalt en rendeert. Daar mag het FdB idd op afgerekend worden, want Sig en Bojan komen immers van hem. Ik vind Hoesen trouwens een OK backup spits. Tegen NAC was ie erg slecht, maar wat mij betreft speelt hij wanneer Siem niet beschikbaar is.

Verder haalt Frank m.i. jaar in, jaar uit een prima rendement uit selecties die bepaald niet overlopen van talent. Dat sommige spelers tegen Milan het verschil niet kunnen maken: soit. Dat diezelfde spelers vandaag tegen Cambuur wéér een wanprestatie leveren daarentegen...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo dec 15, 2013 6:45 pm

Ik mag aannemen dat FdB inmiddels wel door heeft welke formatie tot het beste voetbal komt. Het gehussel nu is toch voornamelijk overmacht? Boilesen en Duarte zijn geblesseerd en de derde keus op de linksback is niet bijster capabel. Dus in zo'n noodgeval toch maar Blind terug en Poulsen op 6. En in de spits zal Hoesen vandaag nog niet een volledige wedstrijd aan hebben gekund na zijn blessure van woensdag. Waardoor Sigi bij gebrek aan beter weer even in beeld komt. Nood breekt wetten. Want Frank zal wel begrijpen dat je voor het Ajax-spelletje niet meer Sigi moet opstellen. Toch? Toch? Toch? :eusa_pray.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 15, 2013 6:50 pm

Yopi schreef:Veltman ging bij de gelijkmaker lelijk de mist in. :aai.gif:
Cillessen stond daar ook helemaal verkeerd.

Overigens was Serero vandaag, als één van de weinigen, vrij redelijk. Klaassen had het lastig met de agressie van de Cambuur-spelers (Vink liet ze soms ook te veel begaan, maar dat weet je bij hem natuurlijk).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Khraa

Bericht door Khraa » zo dec 15, 2013 6:51 pm

Wat mij het meest stoort aan Ajax op het moment is dat ze moeilijk kunnen overstappen van strijdplan op strijdplan. Vandaag lukte het niet via het middenveld waar we de laatste wedstrijden mee wonnen (vervelend als teams je trucje doorhebben).

Ik mis dan de gogme om daar mee om te gaan, laat Klaassen en Blind zich iets terugzakken en maak gebruik dan van de ruimte die erachter valt, in ieder geval niet steeds die domme lange bal.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 6:59 pm

Bert schreef: Overigens was Serero vandaag, als één van de weinigen, vrij redelijk.
Eens, speelde goed tussen de linies en was aanspeelbaar. Alleen zijn 'touch' is vaak niet best. Zie dat balletje op Schöne (een andere die vrij redelijk speelde) net voor de 1-1...
Zuidema schreef: Boilesen en Duarte zijn geblesseerd en de derde keus op de linksback is niet bijster capabel.
Ligeon was een verschrikking. Ik mis de turbo van Boilesen op links. Net als tegen Milan kwam er hoegenaamd niets vanaf de zijkanten. Enige goede aktie die ik daar zag, kwam via Sig en Klaassen. :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 15, 2013 7:02 pm

Ik hoop dat iedereen in ieder geval een beetje doorkrijgt wat voor non-voetballer Ligeon is, want dat gedweep met hem na die wedstrijd tegen Feyenoord was te gênant voor woorden.

En met niemand anders!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 15, 2013 7:20 pm

Zit samenvatting te kijken.. maar Veltman was hem toch echt kwijt..
Of Cillissen schuldig is tja het leek erop dat hij verkeerd stond of de bal niet goed inschatte..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 15, 2013 7:31 pm

wimpey schreef:
Bert schreef: Overigens was Serero vandaag, als één van de weinigen, vrij redelijk.
Eens, speelde goed tussen de linies en was aanspeelbaar. Alleen zijn 'touch' is vaak niet best. Zie dat balletje op Schöne (een andere die vrij redelijk speelde) net voor de 1-1...
Dat is zijn zwakke punt. Een steekpass in de diepte heeft Serero helaas niet. Ben het er wel mee eens dat hij het aardig deed.

Ligeon is een joke. Dan vind ik zelfs Dijks een betere linksback.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 15, 2013 7:32 pm

Ligeon hoort dan ook absoluut niet op links te spelen. Nogal makkelijk om hem nu af te maken.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 15, 2013 7:34 pm

Als-ie op rechts speelt is het even makkelijk om hem af te maken, hoor.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 15, 2013 7:35 pm

Gelukkig maar.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 15, 2013 7:39 pm

Ligeon, 168, 65 kilo, niet meer van deze tijd, nuff said.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo dec 15, 2013 8:12 pm

Messi 67 kilo, 1,69 lang (http://muziek-en-film.infonu.nl/artiest ... annen.html), Neymar 64 kilo, Iniesta 65 kilo, niet van deze tijd :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 15, 2013 8:28 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Boilesen en Duarte zijn geblesseerd en de derde keus op de linksback is niet bijster capabel.
Ligeon was een verschrikking. Ik mis de turbo van Boilesen op links. Net als tegen Milan kwam er hoegenaamd niets vanaf de zijkanten. Enige goede aktie die ik daar zag, kwam via Sig en Klaassen. :excited.gif:
Boilesen heeft een helft goed gespeeld en gelijk is ie onmisbaar? Laat em eerst eens fatsoenlijk fit blijven...
Whitey on the moon.

Khraa

Bericht door Khraa » zo dec 15, 2013 8:31 pm

Van de winter maar eens kijken naar een goede LB?

Blind wordt middenvelder en Boilesen is blessuregevoelig. Volgens mij speelt Kuipers in Jong Ajax, die hoef ik niet te zien bij het eerste.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 15, 2013 8:44 pm

Ik zou nooit gaat shoppen voor een linksback. Blind is daar prima, Boilesen kan er spelen en bij nood kun je Denswil en/of Moisander er ook nog kwijt. Dat zijn van die posities in een elftal waar je niet de portemonnaie voor moet trekken. Sterker nog, hebben we de afgelopen 10 jaar ooit een succesvolle back gekocht?

Overigens zou ik nu wel een keer de portemonnaie trekken voor een buitenspeler. Als het lukt, dan zou ik graag die John er bij willen hebben.

Laatste wedstrijd gewoon weer Hoesen in de spits. Tegen NAC was 'ie erg slecht, maar Sigi en Bojan waren nog een stukje erger. Plussen en minnen wegstrepen en je komt in alle gevallen bij Hoesen uit.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 15, 2013 8:47 pm

Peter schreef:Ik zou nooit gaat shoppen voor een linksback. Blind is daar prima, Boilesen kan er spelen en bij nood kun je Denswil en/of Moisander er ook nog kwijt. Dat zijn van die posities in een elftal waar je niet de portemonnaie voor moet trekken. Sterker nog, hebben we de afgelopen 10 jaar ooit een succesvolle back gekocht?
Maxwell en Trabelsi. Nog net binnen de 10 jaar toch? ;)
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 8:52 pm

Helaas is dat al ruim 12 jaar en 4 of 5 maanden geleden. Toen Co Adriaanse aan zijn 2e (en naar voor de jaarwisseling al bleek laatste) seizoen met Ajax begon stonden deze exotische verrassingen bij de eerste training op het veld.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 15, 2013 8:55 pm

Cruijff schreef:Helaas is dat al ruim 12 jaar en 4 of 5 maanden geleden. Toen Co Adriaanse aan zijn 2e (en naar voor de jaarwisseling al bleek laatste) seizoen met Ajax begon stonden deze exotische verrassingen bij de eerste training op het veld.
Nee toch? Koeman heeft is toch met deze gasten (en Zlatan) kampioen geworden in 2003?
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 9:00 pm

Neen, ze waren in juli 2001 al contractspeler van Ajax. Co Adriaanse werd in december 2001 na een gewonnen wedstrijd tegen Twente eruit geknikkerd. Fantastische pot in de Arena was dat trouwens, Ajax kwam voor rust achter, Mido had kortsluiting in zijn hoofd, trapte na in de 45e minuut, rode kaart. De hele 2e helft speelt Ajax met 10 man en buigt een 0-2 achterstand om in een 3-2 overwinning. Winnende goal Wamberto. Ajax landskampioen 2001/2002.

In tegenstelling tot 2004 (2e titel Koeman) werd Ajax in 2003 geen kampioen. Wel haalden we de kwartfinale van de CL en wanneer we 2 minuten langer stand zouden hebben gehouden in San Siro was dat zelfs minimaal de halve finale geweest.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 15, 2013 9:12 pm

GangstaRiB schreef:
Cruijff schreef:Helaas is dat al ruim 12 jaar en 4 of 5 maanden geleden. Toen Co Adriaanse aan zijn 2e (en naar voor de jaarwisseling al bleek laatste) seizoen met Ajax begon stonden deze exotische verrassingen bij de eerste training op het veld.
Nee toch? Koeman heeft is toch met deze gasten (en Zlatan) kampioen geworden in 2003?
Volgens mij doelt Peter op het tijdstip van aankoop. Daarnaast zijn we in 2003 inderdaad geen kampioen geworden, zoals Cruijff zegt.

Maar punt is wel duidelijk, lijkt me. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 9:22 pm

Toch maakt een ijzersterke back die verdedigend ook in de 94e minuut bij een voorsprong nog sterk duels wint of een bal wegkopt die erin wordt gepompt wel het verschil tussen ver komen in de EL of op een Milan manier uitgeschakeld worden.

Niet te vergeten hoeveel rendement een Ajax back in de belangrijkste wedstrijden heeft als hij echt herhaaldelijk goede voorzetten aflevert. Bij City thuis was de assist op Siem van Van Rhijn, die op Serero bij de 1-0 tegen Barça ook. Op 15 mei gaf Van der Wiel de voorzet bij de 1-0 en bij de 2-0.

Sinds augustus 2012 speelt Simon Poulsen bij Sampdoria, Wikipedia weet niet hoeveel wedstrijden hij tot nu toe in actie is gekomen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 9:26 pm

Ajax dient wel 1 of 2 backs met een fysiek vergelijkbaar met dat van Boilesen te hebben. Althans, liever dus niet zo'n broos type, maar wel iemand met die lengte, een goed gestel om duels mee te winnen, eentje die duels bij corners wint maar vooral enorm goed naar voren kan stomen.

Als de ene back Van Rhijn en de andere Boilesen is dan kun je daar nog wel mee aankomen, afhankelijk van de tegenstander een echte voetballer als Duarte dat kan ook nog net. Maar als je noodgedwongen én Duarte én Ligeon neerzet (ook combinaties Van Rhijn/Ligeon Van Rhijn/Riedewald) vind ik eigenlijk dat je te weinig snelheid, aanvallende kracht en vooral te weinig sterke kerels hebt.

Een zekerheidje op één van die twee plaatsen is toch best een meerwaarde. Zeker aangezien ik erg benieuwd ben hoeveel progressie Ajax nog maakt wanneer Blind tien wedstrijden op dat middenveld speelt en dan echt tien volle wedstrijden op zijn nieuwe positie. Ideaal zou zijn als er iemand uit eigen jeugd doorkomt en sterk is zoals Dijks. Maar dan uiteraard niet zo'n matige voetballer zoals Dijks. :smile-ajax.gif: :blush.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 15, 2013 9:53 pm

Cruijff schreef: In tegenstelling tot 2004 (2e titel Koeman) werd Ajax in 2003 geen kampioen. Wel haalden we de kwartfinale van de CL en wanneer we 2 minuten langer stand zouden hebben gehouden in San Siro was dat zelfs minimaal de halve finale geweest.
Dat was dat jaar met die salonremise in Groningen toch? Dat die pleurisboeren met 84 punten net een puntje meer hadden? Zuur was dat, ook omdat Ajax op een zeer schlemielige manier thuis van PSV verloor. Volgens mij werd dat 2-4.
15 mei 2011.

Plaats reactie