Ajax - Willem II 05-05-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door LucaS » zo mei 05, 2013 8:33 pm

Ik geloof dat iemand zijn promotie voorlopig in de eiskasd kan zetten.

Overigens mooi voor al die Willem II'ers die een paar jaar geleden zo enthousiast wilden juichen dat Ajax een doelpuntje tekort kwam voor het kampioenschap. Degradatie in onze kampioenswedstrijd, je zou haast geloven dat God bestaat.
I think I lost my fucking headache

Red
Contacteer:

Bericht door Red » zo mei 05, 2013 9:21 pm

:ajaxscarf.gif: :headbang.gif:
Gefeliciteerd mensen!

Duke schreef:Afbeelding

:excited.gif:
Oew. Dat is wat de Engelstaligen zouden noemen 'dreadful'
...een beet're club dan deze is er niet!!

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo mei 05, 2013 9:30 pm

LucaS schreef:Ik geloof dat iemand zijn promotie voorlopig in de eiskasd kan zetten.

Overigens mooi voor al die Willem II'ers die een paar jaar geleden zo enthousiast wilden juichen dat Ajax een doelpuntje tekort kwam voor het kampioenschap. Degradatie in onze kampioenswedstrijd, je zou haast geloven dat God bestaat.
Genoegdoening voor 2007 dit.
15 mei 2011.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 6:16 am

1 keer per jaar wordt Ajax-1 kampioen! :ajax.gif: :onfire.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 06, 2013 6:25 am

Het was weer mooi. Mag ik iedereen er nog even aan herinneren dat ik in oktober en november al riep toen het wat minder ging: na de winterstop komen we pas op gang, niets aan het handje. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 06, 2013 6:56 am

Gefeliciteerd met het kampioenschap :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 06, 2013 7:55 am

We zijn op weg naar de vier sterren nog 8 jaar te gaan :hypocrite.gif: :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 8:09 am

Toppie schreef:We zijn op weg naar de vier sterren nog 8 jaar te gaan :hypocrite.gif: :blush.gif:
Ik ben gisteravond met de family wat gaan eten. En kreeg in het restaurant de tafel met nummer 33 erop. Mooie symboliek. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 06, 2013 8:47 am

Baseman schreef:Gefeliciteerd met het kampioenschap :biggthumpup.gif:

Dank je wel! :biggthumpup.gif:

Mag ik jou feliciteren met de tweede plaats, of telt die nog steeds niet in Eindhoven?

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma mei 06, 2013 8:52 am

Mooi dat Rob de Wit de schaal mocht uitreiken. Hij was zichtbaar geemotioneerd. Jammer dat ik hem nooit heb kunnen aanschouwen als voetballer bij Ajax. Ik was te jong.
15 mei 2011.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 9:14 am

Laudrup schreef:Mooi dat Rob de Wit de schaal mocht uitreiken. Hij was zichtbaar geemotioneerd. Jammer dat ik hem nooit heb kunnen aanschouwen als voetballer bij Ajax. Ik was te jong.
Ik ook niet. Maar ik heb vroeger, in de tijd van de videoband, nog wat beelden van hem gezien. Prachtige speler :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 06, 2013 10:13 am

http://www.youtube.com/watch?v=SC2P1ofKnt8

Rob de wit scoort de 0-1 en hiermee haalde nederland de kwalificatie playoffs voor het WK'86. Daar gingen we uiteindelijk ten onder tegen belgie (trauma...) en gingen we niet naar mexico met een geweldige groep.

http://www.youtube.com/watch?v=1Ph80TGL64Y

Belgie haalde de halve finales op het WK, maar kwam maradonna tegen. (en de scheidsen)

http://www.youtube.com/watch?v=GiX7FzM86M0
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 06, 2013 10:26 am

Baseman schreef:Gefeliciteerd met het kampioenschap :biggthumpup.gif:
Bedankt! :biggthumpup.gif:

Erg leuk inderdaad dat Rob de Wit bij de huldiging is betrokken. Mooi om zijn emotie te zien toen hij het veld op kwam.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 06, 2013 10:50 am

Yopi schreef:Mag ik jou feliciteren met de tweede plaats, of telt die nog steeds niet in Eindhoven?
Jawel hoor.
Toch tegenvallend natuurlijk, maar de 2e plaats is al beter dan de voorgaande jaren. Daarbij hebben we eindelijk weer eens een kans op de CL, al zal dat erg lastig gaan worden.

Ik hoop voornamelijk dat PSV veel lering trekt uit de afgelopen jaren, zoals Ajax dit heeft gedaan na de mindere serie voor de aanstelling van Frank de Boer.
Dan heeft het tenminste nog zijn nut gehad.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 06, 2013 11:13 am

Laudrup schreef:Mooi dat Rob de Wit de schaal mocht uitreiken. Hij was zichtbaar geemotioneerd. Jammer dat ik hem nooit heb kunnen aanschouwen als voetballer bij Ajax. Ik was te jong.
Shit, confronterende post, ik heb hem nog wel zien spelen en ben dus kennelijk een ouwe lul. Lekkere buitenspeler, Robbie (volgens mij zei niemand ooit "Rob"). Goeie techniek, deed onverwachtse dingen. Zijn hersenbloeding heeft me destijds wel geraakt, kan ik je zeggen. Als ik hem dan gisteren zo broos zie, zichtbaar geëmotioneerd omdat de supporters hem op waarde weten te schatten; dan slik ik ook wel even een klein traantje weg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 11:57 am

Ik ben erg geschrokken van De Wit. Als je zag hoeveel moeite hem die paar treden naar het podium kostten...

Nadat de schaal overhandigd was, begon het gehos. Ik was bang voor De Wit. Las dat Oostveen hem van het podium af had geholpen. Gelukkig maar...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 06, 2013 1:30 pm

Ja, wat zielig. :sad.gif:

Het was een triest moment, maar ook een mooi moment omdat Ajax aan hem dacht. :biggthumpup.gif:

Hoe is het met jullie, the day after? Ik ben nog steeds in de zevende hemel. :ajaxscarf.gif:

En niet alleen vanwege het kampioenschap. Kampioen worden is prachtig, maar duizend keer mooier is dat ik mijn club terug heb. Zo voel ik dat. Na dorre jaren waarin managers en cynici met en zonder voetbalschoenen zich aan onze trots vergrepen, begint Ajax weer op Ajax te lijken, wordt Ajax langzaam weer de club waar ik als kind verliefd op geworden ben. Een Ajax dat trots is, innovatief, ambitieus, brutaal. Als ik gisteren de spelers op het podium zie, maar ook De Boer, Bergkamp, Overmars, Van der Sar, als ik hoor met hoeveel liefde en betrokkenheid ze over onze club praten, dan gaat mijn hart open. Bekers en successen kun je kopen, maar geen Arabische sjeik kan een club geven wat wij hebben: traditie en identiteit.

Een juichkreet dav're langs de velden, voor ons dierbaar rood en wit... :ajaxscarf.gif: :ajax.gif: :onfire.gif: :headbang.gif:

Dat moest ik even kwijt. :blush.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 06, 2013 1:40 pm

Ik ben ook intens gelukkig met Ajax. Zo blij dat we alles weer op de rit hebben staan. Zo trots op onze trainer en alle mensen die de leiding hebben bij Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 1:50 pm

Yopi schreef: Kampioen worden is prachtig, maar duizend keer mooier is dat ik mijn club terug heb. Zo voel ik dat. Na dorre jaren waarin managers en cynici met en zonder voetbalschoenen zich aan onze trots vergrepen, begint Ajax weer op Ajax te lijken, wordt Ajax langzaam weer de club waar ik als kind verliefd op geworden ben. Een Ajax dat trots is, innovatief, ambitieus, brutaal. Als ik gisteren de spelers op het podium zie, maar ook De Boer, Bergkamp, Overmars, Van der Sar, als ik hoor met hoeveel liefde en betrokkenheid ze over onze club praten, dan gaat mijn hart open.
Eens. :ajax.gif: Dit is een prachtige titel, omdat het het resultaat is van innovatief beleid en veranderingen:

Overmars die Ajax met een shoestring-budget aan waardevolle spelers helpt, al die Ajacieden die op De Toekomst (dat complex draagt niet voor niets die naam) met spelertjes bezig zijn i.p.v. met kampioenschappen, veel minder blessuregevallen o.l.v. nieuwe medische staf, accent op scouting en het aantrekken van jonge spelers. Geen luchtfietsers meer, die investeren in een Experience of een opblaashal of een Mido.

Allemaal faciliterend natuurlijk, want zonder FdB was het desondanks (weer) niet gelukt. Hij heeft zijn framework waarmee hij voor duidelijkheid zorgt. Frank is goud waard, ik bewonder zijn optimisme, focus, geduld en vasthoudendheid. Hij kan in Juli weer opnieuw beginnen, maar lijkt daarmee (voorlopig) gelukkig nog te kunnen leven...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 06, 2013 3:18 pm

Yopi schreef:Ja, wat zielig. :sad.gif:

Het was een triest moment, maar ook een mooi moment omdat Ajax aan hem dacht. :biggthumpup.gif:

Hoe is het met jullie, the day after? Ik ben nog steeds in de zevende hemel. :ajaxscarf.gif:

En niet alleen vanwege het kampioenschap. Kampioen worden is prachtig, maar duizend keer mooier is dat ik mijn club terug heb. Zo voel ik dat. Na dorre jaren waarin managers en cynici met en zonder voetbalschoenen zich aan onze trots vergrepen, begint Ajax weer op Ajax te lijken, wordt Ajax langzaam weer de club waar ik als kind verliefd op geworden ben. Een Ajax dat trots is, innovatief, ambitieus, brutaal. Als ik gisteren de spelers op het podium zie, maar ook De Boer, Bergkamp, Overmars, Van der Sar, als ik hoor met hoeveel liefde en betrokkenheid ze over onze club praten, dan gaat mijn hart open. Bekers en successen kun je kopen, maar geen Arabische sjeik kan een club geven wat wij hebben: traditie en identiteit.

Een juichkreet dav're langs de velden, voor ons dierbaar rood en wit... :ajaxscarf.gif: :ajax.gif: :onfire.gif: :headbang.gif:

Dat moest ik even kwijt. :blush.gif:
Ik ben ook nog altijd heel blij. Niet euforisch, zoals in 2011, maar desalniettemin tevreden en mij terdege van bewust dat het zo maar weer eens een paar jaar kan duren voor we weer kampioen worden. Dit is iets wat je nooit "gewoon" moet gaan vinden, denk ik.

Overigens valt het me op Yopi, dat je zegt de club weer terug te hebben, waar je als kind verliefd op werd. Ik zie dat anders. Ajax lijkt Ajax weer doordat oud-spelers aan het roer staan, maar niet door het spel. De individualist met iets extra's, een buitenspeler met lef die met een individuele actie het stadion in vuur en vlam zet, een stiffie (eentje gezien; Fischer tegen NEC), licht arrogant en brutaal voetballen; dat zie ik eigenlijk (nog) niet terug. Dát is voor mij de identiteit van Ajax.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 3:35 pm

Zoals Lurling gisteren... Dat mis ik nog te weinig.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma mei 06, 2013 4:34 pm

Yopi schreef:Ja, wat zielig. :sad.gif:
Denk dat Robbie het niet zielig vond, eerder dat ie bang werd dat al dat gehos hem zou laten vallen ... Blijkbaar had daar niemand in eerste instantie meer aan gedacht .. En goed dat Oostveen dat op tijd zag ...
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » ma mei 06, 2013 5:47 pm

Rishi schreef:Zoals Lurling gisteren... Dat mis ik nog te weinig.
Dat mis je nog te weinig?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 06, 2013 7:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens valt het me op Yopi, dat je zegt de club weer terug te hebben, waar je als kind verliefd op werd. Ik zie dat anders. Ajax lijkt Ajax weer doordat oud-spelers aan het roer staan, maar niet door het spel. De individualist met iets extra's, een buitenspeler met lef die met een individuele actie het stadion in vuur en vlam zet, een stiffie (eentje gezien; Fischer tegen NEC), licht arrogant en brutaal voetballen; dat zie ik eigenlijk (nog) niet terug. Dát is voor mij de identiteit van Ajax.
Dat klopt, het spel is nog niet zoals we zouden wensen. We hebben te lang sjabloonspelers afgeleverd. De jongens die iets extra's brengen komen van buiten. Dat moet veranderen.
Maar... in elk geval wordt het probleem nu onderkend. De tijd dat middelmaat niet zag dat middelmaat middelmaat was is voorbij. De aanzet is er, nu de resultaten nog.

Tot die tijd hebben we Victor Fischer. Dat is wel een echte, namelijk. Geniaal, irritant, lui, gepassioneerd, onvoorspelbaar, een troetelkind. De volgende moet er een uit eigen huis zijn. De eerste van een lange reeks. Hoop ik.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma mei 06, 2013 8:17 pm

http://eredivisielive.nl/video/133457-b ... -open.html

Robbie na 40 seconden.... Kippenvel... :ajaxscarf.gif:
15 mei 2011.

Plaats reactie