Ajax - sc Heerenveen 19-04-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Arthur

Re: Ajax - sc Heerenveen 19-04-2013

Bericht door Arthur » za apr 20, 2013 9:16 am

AZ laat PSV gewoon winnen, ga daar maar vanuit.

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 20, 2013 9:18 am

Dan hoop ik dat ze 1 puntje tekort komen om de nacompetitie te ontlopen. Ik denk dat ze nog niet veilig genoeg zijn om een wedstrijd te laten lopen.
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » za apr 20, 2013 9:18 am

Jinne schreef: Onze IJslander kan onderhand worden bijgeschreven in het rijtje miskopen uit Alkmaar.
Er zijn natuurlijk wel van die momentjes dat ie van waarde is. Hij trekt en sleurt dat het een lieve lust is, hij is best wel alert in de 16 (zie bv vorige week de 1-0 na de 'assist' van Bommel), pikt soms een doelpuntje mee met kop of voet en heeft hier en daar wel eens een goede kaats. Maar ik vind het alles bijmekaar te weinig, veel te weinig voor een nr 9 bij Ajax. Vooral wat mij betreft door een gebrek aan dynamiek en techniek. Waardoor er teveel mis gaat. Goed bedoeld allemaal, maar bar slecht uitgevoerd.

Waar ik me ook zorgen over maak is de ontwikkeling van Fischer. Die jongen heeft op zich beslist het nodige talent en hij kan best wel eens een grote worden, maar ik vind hem nu nog zo ongelooflijk wild en onstuimig in zijn kop. Hij blijkt zichzelf geregeld voorbij te lopen en veel te veel voor eigen glorie te gaan. Met een overdosis aan opgefokte branie, waardoor hij vaak veel te veel risico neemt, de actie (door arrogantie?) te gemakkelijk opvat, niet kien en alert de boel uitspeelt en zo onnodig veel dom balverlies en grote kansen op doelpunten of kansen op assists om zeep helpt. Dat ie ondanks al dat gedoe als bloedjong joch toch al 9x gescoord heeft met soms klassedoelpunten, zegt wel genoeg over zijn talent op zich. Maar het is me allemaal nog veel te veel razende roeltje in die kop van hem. Qua voetbalcapaciteiten hoort ie volgens mij wel in de basis van Ajax, maar qua bovenkamerwerk is er blijkbaar nog een hele lange weg te gaan en twijfel ik wel eens over die basisplaats. Het zal vrees ik nog wel even duren voordat dat allemaal daaro wat in balans is bij hem en hij echt volledig op het vlaggenschip thuishoort. En als dat gebeurt is ie natuurlijk ook spoedig vertrokken.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za apr 20, 2013 9:29 am

OOk zo genoten van Blind? :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2013 9:31 am

LucaS schreef:
Ajaciedjuh schreef:Dat is nog eens met een klotegevoel wakker worden. Hopelijk winnen Vitesse en psv niet, dit weekend, dan valt de schade nog mee.
Feyenoord komt toch ook op drie punten als het wint? Gelijkspel in Rotterdam zou ideaal zijn.
Nee, feyenooit komt op 4 punten als het wint.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 9:37 am

Als Vitesse niet wint valt de schade te overzien. Wint Vitesse wel dan is de kans op een kampioenschap thuis tegen Willem II ineens heel klein. En als ik iets niet wil, is dat we straks nog de titel kunnen verspelen in Groningen..

Wel ongelofelijk dit. Natuurlijk hadden we pech (wanneer hebben we voor het laatst een penalty gehad? Hoeveel zijn er ons inmiddels dit seizoen ten onrechte onthouden?), maar dat is nog niet eens de helft van het verhaal. De het overgrote andere deel is dat Ajax het wel geloofde na die 1-0 en zich te vroeg rijk rekende. Mooi leermomentje, dit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » za apr 20, 2013 9:39 am

Tja, zegt toch wel iets.Heel het elftal speelde ruk.Met Eriksen, Fischer, Sigthorsson als absolute uitblinkers wat dat betreft.Alleen De Jong was een 6-netje.

En bij wie komt men uit, wie is de schuldige van al deze misere, degene die AJAX naar de afgrond bracht.

Niet De Boer, die niet verder kwam dan een hoop geschreeuw langs de zijlijn, niet bij Eriksen, die blijkbaar niks heeft geleerd van Psv - AJAX, niet bij Fischer die met de wedstrijd egoistischer word.Over Sigthorsson zullen we het maar niet hebben.

Niks van dit alles ...

Blind, Blind, Blind :excited.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op za apr 20, 2013 9:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 9:44 am

Volgens mij heb ik het niet over Blind gehad, maar over heel Ajax, 999.

999

Bericht door 999 » za apr 20, 2013 9:45 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij heb ik het niet over Blind gehad, maar over heel Ajax, 999.
Het is dan ook niet voor jou bedoeld, Cees ..:)
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » za apr 20, 2013 9:45 am

Wie zijn Ericsen, Fisher en Sigherson? Blind ken ik, die was kut gisteren, net als de rest van het elftal.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za apr 20, 2013 9:55 am

Zuidema schreef:Waar ik me ook zorgen over maak is de ontwikkeling van Fischer. Die jongen heeft op zich beslist het nodige talent en hij kan best wel eens een grote worden, maar ik vind hem nu nog zo ongelooflijk wild en onstuimig in zijn kop. Hij blijkt zichzelf geregeld voorbij te lopen en veel te veel voor eigen glorie te gaan. Met een overdosis aan opgefokte branie, waardoor hij vaak veel te veel risico neemt, de actie (door arrogantie?) te gemakkelijk opvat, niet kien en alert de boel uitspeelt en zo onnodig veel dom balverlies en grote kansen op doelpunten of kansen op assists om zeep helpt. Dat ie ondanks al dat gedoe als bloedjong joch toch al 9x gescoord heeft met soms klassedoelpunten, zegt wel genoeg over zijn talent op zich. Maar het is me allemaal nog veel te veel razende roeltje in die kop van hem. Qua voetbalcapaciteiten hoort ie volgens mij wel in de basis van Ajax, maar qua bovenkamerwerk is er blijkbaar nog een hele lange weg te gaan en twijfel ik wel eens over die basisplaats. Het zal vrees ik nog wel even duren voordat dat allemaal daaro wat in balans is bij hem en hij echt volledig op het vlaggenschip thuishoort. En als dat gebeurt is ie natuurlijk ook spoedig vertrokken.

Het kind is achttien! :excited.gif:

Waarom krijgt Hoessen geen kans?

999

Bericht door 999 » za apr 20, 2013 9:59 am

Nou, drie minuten voor het einde mogen invallen is toch best een kans krijgen hoor !!.

Vreemde wissel kwa tijdstip ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2013 10:14 am

Leek wel of FdB bang was om in het mes te lopen. Daar zag het natuurlijk ook naar uit in de 2e helft. We hadden wel het initiatief, maar werden amper gevaarlijk. Overigens vond ik Kolbeinn de eerste helft wel goed spelen. :blush.gif:

Groot manco van dit elftal is dat er weinig diepte in het spel zit. Alleen Blind heeft dat, maar is amper effectief. 2 goals en 1 assist geloof ik in 43 duels. Van Rhijn heeft soortgelijke stats. Dan was de verguisde Gregory nog niet zo slecht. :wink.gif: .
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 20, 2013 10:36 am

Yopi schreef:
Zuidema schreef:Waar ik me ook zorgen over maak is de ontwikkeling van Fischer. Die jongen heeft op zich beslist het nodige talent en hij kan best wel eens een grote worden, maar ik vind hem nu nog zo ongelooflijk wild en onstuimig in zijn kop. Hij blijkt zichzelf geregeld voorbij te lopen en veel te veel voor eigen glorie te gaan. Met een overdosis aan opgefokte branie, waardoor hij vaak veel te veel risico neemt, de actie (door arrogantie?) te gemakkelijk opvat, niet kien en alert de boel uitspeelt en zo onnodig veel dom balverlies en grote kansen op doelpunten of kansen op assists om zeep helpt. Dat ie ondanks al dat gedoe als bloedjong joch toch al 9x gescoord heeft met soms klassedoelpunten, zegt wel genoeg over zijn talent op zich. Maar het is me allemaal nog veel te veel razende roeltje in die kop van hem. Qua voetbalcapaciteiten hoort ie volgens mij wel in de basis van Ajax, maar qua bovenkamerwerk is er blijkbaar nog een hele lange weg te gaan en twijfel ik wel eens over die basisplaats. Het zal vrees ik nog wel even duren voordat dat allemaal daaro wat in balans is bij hem en hij echt volledig op het vlaggenschip thuishoort. En als dat gebeurt is ie natuurlijk ook spoedig vertrokken.

Het kind is achttien! :excited.gif:

Waarom krijgt Hoessen geen kans?
Waarom wordt Denswil na een goede beurt tegen VVV uit de wedstrijdselectie gegooid ten faveure van Dijks?

De Boer zit weer eens vastgeroest in zijn eigen keuzes. En dan laat hij zich zeker niet afleiden door iets futiels als prestaties.

999

Bericht door 999 » za apr 20, 2013 10:39 am

Corners en afwerking was gisteren ook weer om te janken.Ballen hoog over, corners die niet eens voorbij de eerste verdediger komen.Kansloze vrije trappen ...
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za apr 20, 2013 10:41 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als Vitesse niet wint valt de schade te overzien. Wint Vitesse wel dan is de kans op een kampioenschap thuis tegen Willem II ineens heel klein. En als ik iets niet wil, is dat we straks nog de titel kunnen verspelen in Groningen..

Wel ongelofelijk dit. Natuurlijk hadden we pech (wanneer hebben we voor het laatst een penalty gehad? Hoeveel zijn er ons inmiddels dit seizoen ten onrechte onthouden?), maar dat is nog niet eens de helft van het verhaal. De het overgrote andere deel is dat Ajax het wel geloofde na die 1-0 en zich te vroeg rijk rekende. Mooi leermomentje, dit.
17 in de competitie als we er gisteren twee meetellen.. hadden er zelfs drie kunnen zijn

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za apr 20, 2013 10:42 am

Wie was die mafkees in de rust?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za apr 20, 2013 10:46 am

Afbeelding
Heb je het over mij?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.

Bericht door Le T. » za apr 20, 2013 10:56 am

GangstaRiB schreef:Over Siggy zijn we het eens. Het tactische antwoord van De Boer was ook niet aanwezig. In de 2de helft waren alle afvallende ballen voor Heerenveen, ze kregen alle vrijheid op het middenveld. Ajax stond alleen maar met de laatste 4 achterin terwijl de rest vóór de bal liep. Tel daarbij op dat Blind en Van Rhijn hun directe tegenstanders absoluut niet de baas waren en na 60 minuten vond ik al dat we voor een gelijkspel moesten tekeken. Het zat er niet in.

Dat valt me erg tegen van FdB. Hij heeft in dit soort wedstrijden geen antwoord. Net zoals in Europese wedstrijden waarbij de tegenstander een aantal tegenzetten doet. In Nederland wordt dit verbloemd want meestal is het niveau-verschil gewoon te groot, maar Heerenveen bleef gemakkelijk overeind met types als Zomer in de verdediging.......
Over het algemeen verbloemt de tactiek juist dat het niveauverschil te klein is, veel balbezit, weinig uitgespeelde kansen echter. Na een paar transferrondjes onder De Boer waarbij klasse vertrekt en de koopjes komen zijn er veel tegenstanders met betere spelers in met name de voorhoede. Sigi en Fischer spelen niet goed, maar zij voorkomen dan tenminste nog met hun druistigheid en technische beperkingen dat de grote rondo zich langszaam verplaatst over de helft van de tegenstander tot die de doellijn doorsnijdt. Eriksen is ook weer niet degene die iets verzint om er doorheen te komen, een combinatie over 3 schijven of zo. Die wacht op spelsituaties om een standaarballetje van hem los te laten, ipv dat hij echt iets creeert.

Dat De Boer geen tactisch meesterbrein is die goed wisselt is niet eens het probleem. Je kunt altijd een keer een slechte dag hebben en punten verliezen tegen zwakkere tegenstanders, het probleem is dat dit Ajax redelijk goed tot goed moet spelen om van dit soort tegenstanders te winnen. Wil je kampioen worden zonder dat de concurrentie vrijwillig voorover bukt en wil je in Europa iets gaan voorstellen dan moet je meer over hebben. Dan moet je dit soort wedstrijden winnen als je matig tot redelijk speelt. Zoveel moet Ajax over hebben, en daar heb je goede creatieve spelers voor nodig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 20, 2013 10:59 am

Er valt genoeg op Fischer aan te merken, maar hij zoekt de fout gelukkig wel altijd bij zichzelf:

Fischer: 'Het lag niet aan de scheidsrechter'

Eén ding wilde Viktor Fischer benadrukken: Ajax had het volledig aan zichzelf te wijten dat het tegen sc Heerenveen bleef steken op een 1-1 gelijkspel.
© ProShots

Door Daan Smink

"Hier hadden we niet op gerekend, maar we dachten blijkbaar dat het vanzelf zou gaan", verzuchtte de jonge vleugelspeler vrijdagavond.

Vorige week had Ajax nog bij PSV gewonnen, nu had de eredivisiekoploper grote moeite met het elftal van trainer Marco van Basten. Fischer kopte halverwege de eerste helft de 1-0 binnen, Ajax kon vervolgens bepaald niet doordrukken. "Voetbal is een raar spelletje. Nadat we op voorsprong kwamen, leek het wel of we bang werden."

"Natuurlijk deed Heerenveen het goed, vooral na rust. Maar wij hebben hen terug in de wedstrijd geholpen. Dat mag niet gebeuren. Volgende week moeten we het bij NAC-uit maar laten zien dan."

Veel was er na afloop te doen om de overduidelijke handsbal van Ramon Zomer in het strafschopgebied van Heerenveen vroeg in de eerste helft. Arbiter Serdar Gözübüyük zag het over het hoofd, zoals hij later nog een penaltyclaim van Ajax negeerde.

Fischer wil daar het puntenverlies niet aan ophangen. "Natuurlijk was het een strafschop. Maar daarna kwamen we alsnog gewoon op 1-0. Het ligt dus helemaal niet aan de scheidsrechter dat we niet gewonnen hebben. Wij hebben de voorsprong zelf uit handen gegeven, hebben het gewoon laten liggen."

In de tweede helft kreeg Heerenveen zelfs kansen op meer dan een punt. "Gelukkig kregen we maar één tegendoelpunt en helaas scoorden we zelf niet vaker. Ik heb zelf ook een paar goede kansen gemist."

Geen zorgen

Plotseling is de spanning weer een beetje terug in de titelstrijd, mits één of twee concurrenten van Ajax dit weekeinde wel winnen. Fischer vreest niet dat de Amsterdammers het nog uit handen geven. "Eerlijk gezegd maak ik me helemaal geen zorgen. Ik vind de term 'zorgen' in elk geval veel te zwaar."

"Natuurlijk moeten we ons verbeteren, maar we hebben dit seizoen na een mindere wedstrijd al vaker laten zien dat we over het beste elftal beschikken. Het kan ook een wake-upcall zijn. Zolang we maar niet denken dat het vanzelf gaat. Juist als we denken dat we er al zijn, dan gaat het mis."

De Deen gaat de wedstrijden van de concurrenten wel bekijken dit weekeinde, al hecht hij aan de uitslagen weinig waarde. "Natuurlijk zou het niet verkeerd zijn als Feyenoord en Vitesse zondag gelijkspelen, maar we hebben dit seizoen genoeg cadeaus gehad. We moeten het zelf afmaken."
Bron: www.nusport.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za apr 20, 2013 11:01 am

Kan me vinden in het verhaal van Fischer. Wat Ajax-Heerenveen was, wordt nu NAC-Ajax. De 'bij winst kan het niet meer misgaan-wedstrijd'.

Iets lastiger natuurlijk dan een thuiswedstrijd, maar een kampioen wint gewoon in Breda.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 20, 2013 11:06 am

Precies. Win je die dan kan het bijna niet meer mis. Overigens heeft Ajax (als je alle tot nu toe gespeelde 'dubbels' in beschouwing neemt) in uitwedstrijden precies evenveel punten gepakt als thuis. Daarnaast is NAC individueel en als ploeg zwakker dan Heerenveen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2013 11:14 am

Het zal wederom gaan over concentratie, instelling en stressbestendigheid. Als dat goed zit, winnen we normaal gesproken van NAC.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za apr 20, 2013 11:15 am

De Dominee schreef:Wie zijn Ericsen, Fisher en Sigherson? Blind ken ik, die was kut gisteren, net als de rest van het elftal.
:smallgrin.gif:
YNWA

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 11:20 am

Thijs schreef:Kan me vinden in het verhaal van Fischer. Wat Ajax-Heerenveen was, wordt nu NAC-Ajax. De 'bij winst kan het niet meer misgaan-wedstrijd'.

Iets lastiger natuurlijk dan een thuiswedstrijd, maar een kampioen wint gewoon in Breda.
Dat is gewoon niet waar, als Vitesse morgen in de Kuip wint. Die hebben daarna op het oog 3 easy wedstrijdjes over. En dan sta je na NAC uit 3 punten voor met nog 2 wedstrijden te gaan.

Plaats reactie