Aldus stevie mclaren?De wedstrijd tegen Twente moet nu gewonnen worden.
Ajax - ADO Den Haag 24-02-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - ADO Den Haag 24-02-2013
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Twente en AZ uit. Dat zijn gewoon twee hele zware wedstrijden. En laten we Zwolle thuis ook maar meetellen. Want we vinden het tegenwoordig erg lastig om doelpunten te maken.
Kijk, als Ajax alles wint zijn we kampioen. Maar waar moeten we dat op baseren? De realiteit is dat het na de winterstop niet goed gaat. We spelen moeizaam en scoren te weinig. Ik zie ook geen spelers opstaan die het verschil maken als het er op aan komt. Wie staat er de komende weken op? Dat is de vraag.
Kijk, als Ajax alles wint zijn we kampioen. Maar waar moeten we dat op baseren? De realiteit is dat het na de winterstop niet goed gaat. We spelen moeizaam en scoren te weinig. Ik zie ook geen spelers opstaan die het verschil maken als het er op aan komt. Wie staat er de komende weken op? Dat is de vraag.
Nil volentibus arduum
Tja Banjavi, na een paar wedstrijden waarin niet het resultaat voorop stond maar de verbetering van het wereldrecord kansen verprutsen is het tijd voor een overwinning. Liefst een ruime en een overtuigende. Anders ebt het vertrouwen weg.
Dat is opeens een andere stellingname. Hadden er andere vervangers moeten komen om kans te maken op net kampioenschap of is dit een geaccepteerd 'tussenjaar'?wimpey schreef:Maar dan nog, het gaat 'm niet worden dit seizoen. Je mist de kracht, rushes en goals van Vertonghen en Janssen, die er iedere pot wel een vrij voor de keeper zette.
We moeten de inbreng van Janssen niet overdrijven. Zoveel goede wedstrijden heeft hij niet gespeeld voor Ajax. En Vertonghen bakte er vorig jaar voor de winterstop weinig van.
Ajax heeft de beste ploeg, vind ik. Waarom zou Ajax niet tien wedstrijden achter elkaar kunnen winnen? De spelers moeten beseffen wat er op het spel staat en de knop omzetten. Alles op de titel.
Ajax heeft de beste ploeg, vind ik. Waarom zou Ajax niet tien wedstrijden achter elkaar kunnen winnen? De spelers moeten beseffen wat er op het spel staat en de knop omzetten. Alles op de titel.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
zo vandaag de kou en de sneeuw getrotseerd.. Er waren een heleboel lege plekken..
Na een goeie start waarbij ik niet goed kon zien of Blind wel of niet buitenspel stond en of wel of niet de bal van v. Rijn wel of niet over de lijn was..
Duidelijk was dat een aantal spelers er vandaag absoluut geen zin in hadden of gewoon niet meer kunnen.. ik noem dan maar de nummers.. 4-8-20-39-11
Maar onze lieve FdB blijft maar een blindelings vertrouwen hebben in nummer 8.. DRAMA en hopelijk maken zijn zaak waarnemers hem duidelijk dat het tijd wordt voor een volgende stap..
Wat mij steeds meer begon te irriteren was het balletje brengen en zinloos maar elkaar toespelen.. tikkie Tikkie Tikkie.. Alsof we Barcelona willen kopiëren..
Geen snelheid geen afwisseling helemaal niks en maar weer breed spelen..Geen snelle omschakeling.. Je zag duidelijk dat ze het gewoon niet wisten wat ze met een bal aan de voet moesten doen..
alles in eigen hand.. Dacht het niet.. Uit naar Twente, Uit naar AZ en als afsluiter uit naar Psv.. Door het domme verlies van vandaag en thuis tegen Roda kan je zelfs een ticket voor de CL mis gaan lopen..
Al met al weer snel weg uit een open Arena en de warme auto in..
Na een goeie start waarbij ik niet goed kon zien of Blind wel of niet buitenspel stond en of wel of niet de bal van v. Rijn wel of niet over de lijn was..
Duidelijk was dat een aantal spelers er vandaag absoluut geen zin in hadden of gewoon niet meer kunnen.. ik noem dan maar de nummers.. 4-8-20-39-11
Maar onze lieve FdB blijft maar een blindelings vertrouwen hebben in nummer 8.. DRAMA en hopelijk maken zijn zaak waarnemers hem duidelijk dat het tijd wordt voor een volgende stap..
Wat mij steeds meer begon te irriteren was het balletje brengen en zinloos maar elkaar toespelen.. tikkie Tikkie Tikkie.. Alsof we Barcelona willen kopiëren..
Geen snelheid geen afwisseling helemaal niks en maar weer breed spelen..Geen snelle omschakeling.. Je zag duidelijk dat ze het gewoon niet wisten wat ze met een bal aan de voet moesten doen..
alles in eigen hand.. Dacht het niet.. Uit naar Twente, Uit naar AZ en als afsluiter uit naar Psv.. Door het domme verlies van vandaag en thuis tegen Roda kan je zelfs een ticket voor de CL mis gaan lopen..
Al met al weer snel weg uit een open Arena en de warme auto in..
Weer op zoek naar een Interim coach..
We hebben nu 13 x winst, 9 x gelijk en 2 nederlagen. En dan zouden we er nu ineens 10 op rij gaan winnen?
Ik had gehoopt dat de terugkeer van Sigthorsson er voor zou zorgen dat we wat makkelijker zouden scoren. Maar hij schiet helaas (nog) niet met scherp. Die wedstrijden tegen Roda en ADO hadden we allebei ruim moeten winnen. Het gaat mis omdat we moeite hebben om onze kansen te benutten.
Ik had gehoopt dat de terugkeer van Sigthorsson er voor zou zorgen dat we wat makkelijker zouden scoren. Maar hij schiet helaas (nog) niet met scherp. Die wedstrijden tegen Roda en ADO hadden we allebei ruim moeten winnen. Het gaat mis omdat we moeite hebben om onze kansen te benutten.
Nil volentibus arduum
Er zijn ook helemaal geen tekenen dat Ajax een serie overwinningen gaat neerzetten. Na de winterstop heeft Ajax al meerdere kansen laten liggen.
Ik ben bang dat het wel en kwaliteitsprobleem is en dat de door wimpey genoemde spelers juist de spelers waren die het team op sleeptouw namen en nu ontbreken. Siem en Eriksen zijn misschien net zulke goede voetballers, maar beiden wel wat soft en blue.Yopi schreef:We moeten de inbreng van Janssen niet overdrijven. Zoveel goede wedstrijden heeft hij niet gespeeld voor Ajax. En Vertonghen bakte er vorig jaar voor de winterstop weinig van.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het feit dat we met 10x winnen alles in eigen hand hebben is niet alleen een utopie, maar wel het énige pluspunt dat ik vandaag kan verzinnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
We moeten toch op de een of andere manier de moed erin houden?
Het ziet er niet goed uit. Maar dat kan zo anders zijn. Wat voor Ajax geldt, geldt namelijk ook voor PSV. Ook PSV faalt steeds opnieuw. Nu is de vraag: wie hebben de grootste faalhazen, zij of wij? Dan heb ik enige hoop dat het antwoord zij is. En die hoop is wél ergens op gebaseerd!

Het ziet er niet goed uit. Maar dat kan zo anders zijn. Wat voor Ajax geldt, geldt namelijk ook voor PSV. Ook PSV faalt steeds opnieuw. Nu is de vraag: wie hebben de grootste faalhazen, zij of wij? Dan heb ik enige hoop dat het antwoord zij is. En die hoop is wél ergens op gebaseerd!
Heb er evenmin veel hoop op maar ik hou wel van het idee dat het belangrijker is wat er vanaf nu gebeurt dan wat er tot nu toe is gebeurd en omdat we dankzij de 1-1 van vanmiddag alles nog in eigen hand hebben is het ook nog bijna reëel.Marillion schreef:We hebben nu 13 x winst, 9 x gelijk en 2 nederlagen. En dan zouden we er nu ineens 10 op rij gaan winnen?
Ik zou ook maar rekening houden met Feyenoord.Yopi schreef:We moeten toch op de een of andere manier de moed erin houden?![]()
Voor Ajax is het zaak om de komende weken te overleven. Ik teken voor ieder scenario dat er voor zorgt dat we de huidige stand kunnen vasthouden tot aan PSV-Ajax. Dan kunnen we er daar voor spelen, en waarschijnlijk zit Rotterdam dan op het vinkentouw. Maar ik betwijfel of we in die positie terecht gaan komen.
Nil volentibus arduum
Ik vind die tegengoal echt een schande. Moisander gaat daar echt zo Gods gruwelijk de fout in. Ik vind het ook echt een speler van iets. Opbouwend vandaagook zeker weer 10 ballen ingeleverd. Ik word gek van die gozer. En waarom gaat Vermeer niet naar z'n goal en blijft hij op 7 meter staan?
Rachid schreef:
Volgens mij kan jij beter je mond houden.
Goeie morgen! En jij bent??
Le T., welke foto hou je van os verborgen waarop zo duidelijk te zien is dat de bal niet in volle omvang over de doellijn is geweest? Ik heb vandaag alleen de foto van Peter gezien, dat lijkt me toch echt overduidelijk...
Maar goed, het is absoluut niet de reden dat we vandaag punten hebben verspeeld. Ik vond het vandaag de zwakste wedstrijd van Ajax in de eredivisie dit seizoen. Met Eriksen en Cuenca als absolute dieptepunt(en). Met een goede rits spelers die daar kort op volgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Serero viel niet slecht in. Derk op rechts blijft een vondst van Frank. Knap gezien.Zuidema schreef:Ja hoor. Serero en Lukoki zijn zich aan het warmlopen...Ajaciedjuh schreef:De vraag is 'hebben we plan B?'.
IK GELOOF!!!!!!
Hij is Rachid en hij zingt het levenslied.Mr. Ajax schreef:Rachid schreef:
En kletst af en toe een beetje over voetbal.
Ja, daar snapte ik op een gegeven moment weer geen ene fluit van. Boerrigter kwam erin voor Fischer zodat hij aan zijn linkerkant kon spelen. Maar op een gegeven moment switchte hij met Cuenca en liep ie weer op rechts. Wie bedenkt dat soort grappen?Rishi schreef:Serero viel niet slecht in. Derk op rechts blijft een vondst van Frank. Knap gezien.
Dat sloeg waarschijnlijk op mijn opmerking tegen Peter.Mr. Ajax schreef:Rachid schreef:
De vraag lijkt mij of er een foto of still is waaruit blijkt dat hij wel in volle omvang over de lijn is geweest.Le T., welke foto hou je van os verborgen waarop zo duidelijk te zien is dat de bal niet in volle omvang over de doellijn is geweest?
Dat leek Peter ook, maar dan moet ik op basis van die foto vaststellen dat hij de implicatie van 'in volle omvang' niet kent. Het is nou eenmaal een centimeterkwestie, en dan moet je ook alle centimeters van de volle omvang van de bal meenemen.Ik heb vandaag alleen de foto van Peter gezien, dat lijkt me toch echt overduidelijk...
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Er wordt al tijden geen 4-3-3 gespeeld. Alleen op het papiertje vóór de wedstrijd staan er 2 buitenspelers en een spits, maar zodra de wedstrijd begint blijft er niks van over. Ik wil niet weer oude koeien uit de sloot halen, maar echt kunnen genieten van Ajax onder De Boer is heb ik nog niet vaak. Ja hij is 2x kampioen geworden, maar ook toen hield het veldspel niet over. Nu zie je dat een paar sterkhouders weg zijn en stort de boel in elkaar. We staan 'maar' op 2 punten achterstand, maar zoals je zelf aangeeft: het vertoonde spel is niet hoopgevend.wimpey schreef:Haha, daar dacht ik ook aan. We hebben het in eigen hand.InnerHarbour schreef:Gewoon de komende 10 wedstrijden winnen en je bent kampioen!![]()
Frank kan zich beter druk maken over de uitvoering dan over de arbitrage. Het veldspel was namelijk weer slecht. Veel te veel mensen voor de bal, behalve daar waar het de tegenstander pijn doet. Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar met dit materiaal moet je niet dit 4-3-3 spelen.
Fischer moet zo dicht mogelijk bij de goal spelen, Sig is een bewegende spits, dus je hebt Siem in de as nodig om in de ruimte te duiken die Siem trekt. Cuenca voegt niets toe en Eriksen kan bij zoveel mensen in de as en weinig beweging de steekpass niet kwijt. I.p.v. 4-3-3 moet je 4-3-1 (Siem) -2 (Sig, Fischer) spelen.
Maar dan nog, het gaat 'm niet worden dit seizoen. Je mist de kracht, rushes en goals van Vertonghen en Janssen, die er iedere pot wel een vrij voor de keeper zette.
Nu zie je ook de tekortkomingen in het aankoopbeleid, want Sana en Cuenca voegen niet veel toe en wie heb je eigenlijk als vervangers? Het is dapper om met lichtgewichten de strijd aan te gaan, maar je ziet nu dat we de grootst mogelijke moeite met Roda en ADO hebben. Ajax was weliswaar beter, maar kon niet doordrukken. Dat stukje kwaliteit mis je. Extra zuur omdat de concurrentie ook gigantische steken laat vallen.
Whitey on the moon.
Ik was al geen voorstander van de komst van Cuenca vanwege de korte termijn politiek die daar achter zit. Maar hij laat voorlopig ook bar weinig zien. Ik zie hem iedere keer zichzelf vast lopen met het hoofd naar beneden. Was het bij Barcelona ook zo'n egoïstische draver?
Nil volentibus arduum
Ajax had na psv-thuis het momentum. Maar we hebben het in Utrecht, Arnhem en tegen Roda en ADO volledig laten liggen. Dat zijn 9 punten die voor het oprapen lagen.GangstaRiB schreef: Ajax was weliswaar beter, maar kon niet doordrukken. Dat stukje kwaliteit mis je.

Open kansen benutten is ook een kwaliteit. Dat schot van Fischer met links moet tussen de palen en Sig schiet vrij voor het doel recht op Coutinho af. Verder vraag ik me af waarom we met buitenspelers als Lukoki, Boerrigter, Cuenca spelen. Die lopen namelijk alleen maar in de weg.
Ik geef het na gisteren op. Ga zaterdagavond lekker uit eten met m'n vrouw. Ik voel de bui tegen Twente al hangen. Niets lekkerders dan tegen Ajax spelen in crisistijd.
psv wordt kampioen. Die winnen hun thuiswedstrijden wel en hebben een makkelijk programma. Twente-uit is op de laatste speeldag. Dan hebben ze de tocht op de platte wagen al gehad, denk ik.
Als je nu gewoon wint van ADO en Roda JC, zoals het hoort. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat mij vooral verontrust, is dat ze bij Ajax maar blíjven roepen dat er niets aan de hand is. In de topsport moet je je kansen pakken.
Vanaf nu mag er niets meer misgaan. Hopelijk dringt dat tot de spelers door.
Vanaf nu mag er niets meer misgaan. Hopelijk dringt dat tot de spelers door.
Twente heeft de laatste 6 wedstrijden niet gewonnen en in de laatste 7 wedstrijden maar liefst 17 punten laten liggen...desondanks staan ze maar 6 punten achter op PSV en dus 4 punten achter op Ajax. Dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg over de competitie dit seizoen, het gaat echt nergens over.
De kampioenskandidaat wisselt wekelijks en de uiteindelijke kampioen mag met recht kampioen van de armoede genoemd worden.
PS: Wat een top arbitrage hebben we toch in Nederland!
De kampioenskandidaat wisselt wekelijks en de uiteindelijke kampioen mag met recht kampioen van de armoede genoemd worden.
PS: Wat een top arbitrage hebben we toch in Nederland!
Als we aan het einde van de rit met lege handen staan mogen we vooral naar onszelf kijken. We hebben met name veel te veel onnodig gelijk gespeeld. Wedstrijden die we gezien de kansenverhouding en het veldspel vaak makkelijk hadden moeten winnen.
In de voorgaande seizoenen kwam het elftal op een gegeven moment in een flow en vielen dat soort potjes steeds goed. Dit jaar is dat steeds niet het geval. Dan gaat het dus een moeilijk verhaal worden. Hopelijk staan ze er in de komende weken wel. Als we nog iets willen zullen we er voor moeten zorgen dat we voor PSV-Ajax nog steeds in de positie zijn om de kop over te nemen. Op basis van de laatste weken geloof ik daar voorlopig niet zo in.
In de voorgaande seizoenen kwam het elftal op een gegeven moment in een flow en vielen dat soort potjes steeds goed. Dit jaar is dat steeds niet het geval. Dan gaat het dus een moeilijk verhaal worden. Hopelijk staan ze er in de komende weken wel. Als we nog iets willen zullen we er voor moeten zorgen dat we voor PSV-Ajax nog steeds in de positie zijn om de kop over te nemen. Op basis van de laatste weken geloof ik daar voorlopig niet zo in.
Nil volentibus arduum