ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 2:51 pm

El Clavo schreef:Kom je wel eens in een stadion Zeux?
Jazeker. Niet veel, maar genoeg om te weten om welke gasten het gaat.
Thijs schreef:
Zeux schreef:Als je het individueel niet durft (logisch), moet je het collectief beter organiseren.
Ik heb het idee dat je het allemaal wat te naief bekijkt, Zeux.

Er valt geen 'collectief' te organiseren. Ik ken mijn vrienden met wie ik naar het voetbal ga, de overige mensen niet. Hoogstens van gezicht.

Mocht het (komt zeer incidenteel voor) geval zich voordoen dat ik zo'n situatie zie of er toevallig bij in de buurt sta, dan sta ik met hoogstens enkele vrienden tegenover een groep van minstens 10/15 (vaak meer)grote sterke onder invloed. Stel dat ik zin krijg om ze daarop aan te spreken (en dus bijna 100% kans in elkaar gebeukt te worden) zou ik bij een eventueel gevecht alleen van mijn vrienden op aan kunnen. De rest ken ik niet, weet niet hoe ze heten, in het allerbeste geval weet ik dat ik ze wel eens eerder bij uitwedstrijden heb gezien.

Ik kan moeilijk op dat moment een knokploegje gaan vormen, en eerlijk gezegd is al dat gezeik me totaal niet waard om enkele beuken te incasseren omdat ik iemand erop moet wijzen dat het hoogst ongebruikelijk is dat je niet afrekent voor enkele koekjes.
Ik begrijp het wel, dat het individueel niet kan.
Maar het gaat mij dus ook om de 'wegkijk-cultuur' die er omheen hangt. Andere groepen in de samenleving worden naar mijn idee veel harder om hun gedrag afgefikt dan deze gasten. Dat stoort mij. Gelijke monniken, gelijke kappen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 01, 2012 2:59 pm

Is dat niet overal? Een paar smurfen die een tramconducteur in elkaar trappen en niemand die iets doet?

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2012 3:01 pm

Deze is dan wel weer geweldig:

http://www.youtube.com/watch?v=7zv84042E04
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie