Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:11 pm

Ajax speelde eigenlijk best goed.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Jöhnk » za nov 19, 2011 11:15 pm

Een regelrechte blunder van De Boer om Vermeer na dat debacle in Utrecht te handhaven. Die bewijst andermaal geen eerste keeper voor Ajax te zijn.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 11:15 pm

Peter schreef:
Demosthenes schreef:
De nieuwe manier van "naar voetbal kijken" was voor 90 à 95% ingevoerd bij de jeugd, ik weet nu dat die voor 100% is ingevoerd bij Ajax 1. Het gaat om verliezen, dat is zo goed voor de individuele ontwikkeling.
Dit is toch wel erg sneu, hoor. Hoge mate van cynisme, maar hoe krijg je dit uit je toetsenbord, zeg.

Ik ben het met Zeux eens. We mogen nu wel eens kritisch naar de Boer kijken. Vandaag maakte hij (wederom!) een slechte beurt.
Geef het toetsenbord niet de schuld; in de top gaat het om winnen, om punten, maar FdB de schuld geven? Hij zit op de lijn JC lees ik steeds, dan gaat het toch niet om winnen, het gaat dan om individuele ontwikkeling, desnoods in de Jupiler League, want ik lees steeds dat de nieuwe visie (die uit ± 1969) pas over vijf of tien jaar te zien is. Mijn visie is zo achterhaald, dat is winnen van NAC.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 19, 2011 11:17 pm

LucaS schreef:Ajax speelde eigenlijk best goed.
Ze waren veel beter dan NAC, maar echt geweldig vond ik het niet. Veel breien, zonder echt door te bijten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door zeux » za nov 19, 2011 11:18 pm

Jöhnk schreef:Een regelrechte blunder van De Boer om Vermeer na dat debacle in Utrecht te handhaven. Die bewijst andermaal geen eerste keeper voor Ajax te zijn.
Ik denk dat je hem nu zeker tegen zichzelf moet gaan beschermen. Zo'n slechte run, hij heeft op zijn minst een adempauze nodig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Rachid » za nov 19, 2011 11:20 pm

Peter schreef:
Demosthenes schreef:
De nieuwe manier van "naar voetbal kijken" was voor 90 à 95% ingevoerd bij de jeugd, ik weet nu dat die voor 100% is ingevoerd bij Ajax 1. Het gaat om verliezen, dat is zo goed voor de individuele ontwikkeling.
Dit is toch wel erg sneu, hoor. Hoge mate van cynisme, maar hoe krijg je dit uit je toetsenbord, zeg.

Haha, zoooo misplaatst en uit de bocht -denkend de spijker op de kop te slaan- dat het iets surreëels heeft.
Laatst gewijzigd door Rachid op za nov 19, 2011 11:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:20 pm

Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef:Ajax speelde eigenlijk best goed.
Ze waren veel beter dan NAC, maar echt geweldig vond ik het niet. Veel breien, zonder echt door te bijten.
Er zijn kansen gemist, inderdaad. Maar zonder diep na t edenken, die bal van Vertonghen en die bal van Ebicilio hadden zo en zo moeten zitten. Als Ajax een kwartier voor tijd 4-0 voorstaat is dat doodnormaal, gezien de kansen. maar inderdaad, dat betekent dus dat het doorbijten, in de vorm van kansen benutten, niet is gebeurd.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Lionel » za nov 19, 2011 11:21 pm

@ Demo: Waar heb je het over?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door brigade zuid » za nov 19, 2011 11:21 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar was er in het stadion nog iets merkbaar betreffende dat hele gedoe van van de week?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door D_skilled » za nov 19, 2011 11:22 pm

Zeux schreef:Bizar dat de haat niet gericht wordt op de mensen die technisch direct aan de knoppen zitten, maar op de voorzitter van de Raad van Commissarissen...

Waarom blijft De Boer zo buiten schot?

We fuck up every game in defense. Dat zou godnondeju de specialiteit van De Boer moeten zijn!

Er zitten periodes van slapte en apathie in het team die gewoon bizar zijn. Dat zou coachbaar moeten zijn!

Een absolute dramatische serie wedstrijden. Met fouten die Ajax-onwaardig zijn. Zo'n lange serie, dan kan het niet anders dan dat het ergens in de trainingen/coaching fout zit.
Tegen persoonlijke fouten kan Frank de Boer niets beginnen. Los van dat, is gebleken dat dit elftal structureel mentale weerbaarheid en leiderschap mist. Het zijn allemaal brave jongetjes. Niemand corrigeert elkaar of geeft op elkaar af op het veld. Ik zie geen persoonlijkheden en spelers die ten koste van alles willen winnen. Het tweede doelpunt is een mooi voorbeeld daarvan. Een persoonlijk duel werd door Enoh verloren, terwijl je koste wat kost het duel had moeten winnen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Thijs » za nov 19, 2011 11:23 pm

Ik ga me bezatten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 11:23 pm

brigade zuid schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien maar was er in het stadion nog iets merkbaar betreffende dat hele gedoe van van de week?
2 klote punten verspeeld
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:23 pm

Volgens mij hebben we nu al bijna net zoveel tegendoelpunten als het hele vorige seizoen.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:24 pm

Thijs schreef:Ik ga me bezatten.
Wij zijn al aardig op weg
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door zeux » za nov 19, 2011 11:25 pm

D_skilled schreef:
Zeux schreef:Bizar dat de haat niet gericht wordt op de mensen die technisch direct aan de knoppen zitten, maar op de voorzitter van de Raad van Commissarissen...

Waarom blijft De Boer zo buiten schot?

We fuck up every game in defense. Dat zou godnondeju de specialiteit van De Boer moeten zijn!

Er zitten periodes van slapte en apathie in het team die gewoon bizar zijn. Dat zou coachbaar moeten zijn!

Een absolute dramatische serie wedstrijden. Met fouten die Ajax-onwaardig zijn. Zo'n lange serie, dan kan het niet anders dan dat het ergens in de trainingen/coaching fout zit.
Tegen persoonlijke fouten kan Frank de Boer niets beginnen. Los van dat, is gebleken dat dit elftal structureel mentale weerbaarheid en leiderschap mist. Het zijn allemaal brave jongetjes. Niemand corrigeert elkaar of geeft op elkaar af op het veld. Ik zie geen persoonlijkheden en spelers die ten koste van alles willen winnen. Het tweede doelpunt is een mooi voorbeeld daarvan. Een persoonlijk duel werd door Enoh verloren, terwijl je koste wat kost het duel had moeten winnen.
Dat moet toch gewoon coachbaar zijn?
En persoonlijke fouten moet je toch kunnen corrigeren?

Hoe zie jij de rol van een coach? Wat doet die wel of niet om een team tot een winnende machine te maken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door CdE » za nov 19, 2011 11:32 pm

brigade zuid schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien maar was er in het stadion nog iets merkbaar betreffende dat hele gedoe van van de week?
Ja. De supporters kozen voor Cruijff.

Er hangt een soort gelatenheid over dit team. Het hele seizoen al. Alsof ze 't wel welletjes vinden na die toevalstitel van vorig jaar. Echt bloed irritant. Frank toch ook wel erg vaak ongelukkig met z'n wissels, Theo eruit voor Serero was geen goede zet. Al moet je het ook met Serero natuurlijk niet weggeven. Te veel kansen verprutst en ook Vermeer helpt weer een handje. Het vertrek van Stekelenburg blijkt toch een grotere aderlating dan (ik) vooraf gedacht.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door peter » za nov 19, 2011 11:32 pm

Iedereen was doodstil in de kleedkamer, zat met het koppie naar beneden'
Zaterdag, 19 november 2011 om 23:30

Frank de Boer kon er met zijn hoofd niet bij, dat Ajax zaterdagavond een uitstekende uitgangspositie tegen NAC Breda (2-0 voorsprong met nog enkele minuten te gaan) volledig verkwanselde. De regerend kampioen kreeg alsnog twee doelpunten om de oren en morste zo kostbare punten; voor de vierde keer op rij werd thuis niet gewonnen. De Boer liet na afloop aan Eredivisie Live weten dat de stemming in de kleedkamer bedrukt was.

“We spelen 75 minuten voetbal zoals het hoort”, merkte De Boer op. “We creëerden veel kansen en waren dominant. We geven in die tijd slechts drie kansen weg door persoonlijke fouten. Verder is NAC nauwelijks op de helft van Ajax geweest. Daarna werden we slordiger, wellicht waren we vermoeid. Dan valt de 2-1 en krijg je dit”, aldus De Boer, die het spel van zijn team tot een kwartier voor tijd als 'heel goed' betitelde.

“We hadden het alleen veel eerder naar 2-0 of 3-0 moeten tillen, dan is het geloof bij de tegenstander weg. Nu krijgen ze uit het niets het geloof weer in de slotfase. Iedereen was doodstil in de kleedkamer en zat met het koppie naar beneden, dat is logisch. Het heeft dan weinig zin iets te zeggen. Of de kampioenskansen verkeken zijn? We kunnen nu alleen nog naar onszelf kijken. Maar dat het een moeilijke situatie is, dat is zeker”, aldus de hoofdtrainer.

VZ

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:35 pm

CdE schreef:
brigade zuid schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien maar was er in het stadion nog iets merkbaar betreffende dat hele gedoe van van de week?
Ja. De supporters kozen voor Cruijff.
Correctie, een deel van de supporters in de Arena zong voor Cruijff.
Ik zag ook een spandoek voor van Gaal. Maar het is duidelijk dat de meerderheid van Ajaxfans achter Cruijff staat, hoe onbegrijpelijk dat ook is.
Laatst gewijzigd door LucaS op za nov 19, 2011 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 19, 2011 11:37 pm

Overigens is Blind individueel aan het spreken met de trainers uit de jeugd (studio Ajax). Trainers (merendeel volgens deze info) hebben 1 belang en dat is Ajax, dus niet bij default weg als Cruijff opstapt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Jöhnk » za nov 19, 2011 11:38 pm

Zeux schreef:
Jöhnk schreef:Een regelrechte blunder van De Boer om Vermeer na dat debacle in Utrecht te handhaven. Die bewijst andermaal geen eerste keeper voor Ajax te zijn.
Ik denk dat je hem nu zeker tegen zichzelf moet gaan beschermen. Zo'n slechte run, hij heeft op zijn minst een adempauze nodig.
Hij is gewoon niet goed genoeg als eerste keeper. Dat bleek onder Van Basten en het blijkt nu weer.

Het excuus dat De Boer er dan bij verzint is voor de buhne.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 11:38 pm

Rishi schreef:@ Demo: Waar heb je het over?
Velen op AT hebben de nieuwe visie blijkbaar gemist: het resultaat is niet van belang, de individuele ontwikkeling staat voorop. Ik lees dat keer op keer als ik iets van "groep-Jonk" lees. Van nederlagen (Dat is 2-2 tegen NAC) kun je veel leren!

Ik erken, in al mijn nederigheid, dat ik tot een verleden behoor, dat ik opteer voor een winnend Ajax. Ik heb die omslag nog niet gemaakt, ik heb moeite met het dogma dat verliezen tot het ultieme orgasme leidt.

Ooit schreef iemand (Lucas?) op AT dat zo'n 2.000 jaar geleden de initialen JC al voorbestemd waren, er zal iets groots groeien, wie snapte dat in die tijd? Nu weet ik dat er sprake is van een heuse dynastie, JC noemde zijn zoon ook JC! Wordt hij onze nieuwe "president"?

Ik ben al 50 jaar Ajacied, heb dat in stilte gevierd, met vrouw kinderen, twee dochters en twee "" schoonzoons"" die al weer tot het huiselijke verleden behoren, ik pas niet in het nieuwe AT.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door Arthur » za nov 19, 2011 11:40 pm

Leuke grap, Demo. Zo dom ben je echt niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 11:41 pm

Gefeliciteerd Demo! Je hebt vele roerige tijden meegemaakt. Er komt een tijd dat zowel van Gaal als Cruijff, inclusief volgers, met pensioen zijn. Laat dat een hoopgevende gedachte zijn.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door 999 » za nov 19, 2011 11:41 pm

Natuurlijk moet Vermeer alle ballen tegenhouden die op het doel geschoten worden, ons middenveld en verdediging daarintegen is vrijgesteld van ook maar enige vorm van tegenhouden zoals vanavond weer te zien was ..

Ik wordt ook een beetje moe van De Boer.Hij als geen ander zou toch moeten weten dat Nac ook geen ruk voorsteld.Maar ook weer zijn wissels in de tweede helft ( Lodeiro dat valt goed uit, maar dat was natuurlijk geen zekerheidje gezien zijn eerder wedstrijden ) waardoor AJAX compleet de grip kwijtraakte.En zelfsl toen nog kansen kreeg, die ook weer door egoisme om zeep werden geholpen.Inplaats van de bal links afgeven waar minimaal twee man in een nog betere positie staan toch kiezen voor jezelf en de door-drie-man-pingelen inzetten, en steeds zien mslukken.

Tja, en dan gaat Nac een bietje oppertunischtisch ballen en hetzakt weer finaal door de hoeven, je kan er de klok op gelijk zetten ..

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - NAC Breda 19-11-2011

Bericht door gaizka » za nov 19, 2011 11:45 pm

D_skilled schreef:
Zeux schreef:Bizar dat de haat niet gericht wordt op de mensen die technisch direct aan de knoppen zitten, maar op de voorzitter van de Raad van Commissarissen...

Waarom blijft De Boer zo buiten schot?

We fuck up every game in defense. Dat zou godnondeju de specialiteit van De Boer moeten zijn!

Er zitten periodes van slapte en apathie in het team die gewoon bizar zijn. Dat zou coachbaar moeten zijn!

Een absolute dramatische serie wedstrijden. Met fouten die Ajax-onwaardig zijn. Zo'n lange serie, dan kan het niet anders dan dat het ergens in de trainingen/coaching fout zit.
Tegen persoonlijke fouten kan Frank de Boer niets beginnen. Los van dat, is gebleken dat dit elftal structureel mentale weerbaarheid en leiderschap mist. Het zijn allemaal brave jongetjes. Niemand corrigeert elkaar of geeft op elkaar af op het veld. Ik zie geen persoonlijkheden en spelers die ten koste van alles willen winnen.
Het tweede doelpunt is een mooi voorbeeld daarvan. Een persoonlijk duel werd door Enoh verloren, terwijl je koste wat kost het duel had moeten winnen
.
Klopt, normaal pakt hij gele kaarten om de haverklap en op het moment dat hij een professionele gele kaart moet pakken dmv het vasthouden van zijn tegenstander doet hij het niet.

Plaats reactie