Ajax - NAC Breda 27-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Ajax - NAC Breda 27-01-2010

Bericht door Bert » do jan 27, 2011 10:37 pm

Ebecilio eruit? Daar snap ik nou niets van. Ik zal die jongen niet bombarderen tot supertalent, maar hij houdt zich aan z'n taken en heeft het technisch vermogen en de handelingssnelheid om uit te voeren wat hij in z'n hoofd heeft - natuurlijk gaat er dan ook wel eens wat fout. In tegenstelling tot spits De Jong. De Jong heeft zo z'n kwaliteiten, maar heeft verre van een meerwaarde in de spits. Suarez daar alsjeblieft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 27, 2011 10:37 pm

Zuidema schreef:Waarom waren ze in Groningen eigenlijk zo enthousiast over Blind?
Maar wat een eikel was die Jol dat hij Blind niet liet spelen!

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 27, 2011 10:38 pm

Alleen in de tweede helft al een stuk of 8 kansen. Wordt dit zondag dan opeens moeilijk omdat we op een ander veld spelen? :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 27, 2011 10:41 pm

Ajax was heel slecht, maar het had hier 8-1 ofzo moeten zijn. Dat zegt wel wat over NAC, hoor. Niet om een stokpaardje van stal te halen, maar het niveau in de Eredivisie is dit jaar echt niet hoog. Ajax is niets bijzonders, Twente en PSV ook niet, maar dit slaat alles. NAC, een gewone middenmoter, kan er werkelijk waar geen zier van.

Ik zou Ebecilio op links houden en Suarez vanaf rechts. Siem in de spits.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jan 27, 2011 10:41 pm

Bertje schreef:
Zuidema schreef:Waarom waren ze in Groningen eigenlijk zo enthousiast over Blind?
Heb je mij nooit horen zeggen.

Nogmaals en ik bedoel dat beslist niet cynisch: waarom waren ze in Groningen zo enthousiast over Blind?

sander

Bericht door sander » do jan 27, 2011 10:44 pm

Ik vind Mikki ook aardig ballen. Heeft FdB nog een lastige aan voor zondag!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 27, 2011 10:44 pm

Gebruikte jouw post ook meer als aanleiding om gevat te willen zijn, Zuidema. :blush.gif:

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » do jan 27, 2011 10:45 pm

Blind speelde voornamelijk als rechtsback en was vooral offensief aardig. Geef een paar keer een assist en je bent al een verdomd goeie back, aldus de fans. Verdedigend was het ook bij Groningen niet je van het.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jan 27, 2011 10:56 pm

Bertje schreef:Gebruikte jouw post ook meer als aanleiding om gevat te willen zijn, Zuidema. :blush.gif:
Ok. :biggthumpup.gif:

columbus

Bericht door columbus » do jan 27, 2011 10:57 pm

Eriksen vond ik ook na rust niet veel. Volgens mij was het Wimpey het al eerder zei maar hij speelt als een A-junior. Zo ook het geval met Ebicilio. Hopelijk blijft Suarez zodat Suljemani naar links verhuisd. Speelde ongelukkig, maar is wel bij 3 goals betrokken en man wat maakt hij die bal heerlijk af. Zal zijn zelfvertrouwen een boost geven.

Verder was de wedstrijd niet 1 die ik zal onthouden. Tempo te laag. Besluitloos rond tikken en niemand die de ploeg bij de hand neemt. Het is allemaal nog erg broos. Heeft m.i. vooral met kwaliteit te maken. de Jong, Suljemani en Anita scoren een ruime voldoende, de rest een klein zesje.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jan 27, 2011 11:03 pm

Peter schreef:Blind speelde voornamelijk als rechtsback en was vooral offensief aardig. Geef een paar keer een assist en je bent al een verdomd goeie back, aldus de fans. Verdedigend was het ook bij Groningen niet je van het.
Rechtsback? Wat doet hij dan bij Ajax op links? :confused.gif:

Afgaande op je analyse lijkt hij me dan trouwens meer geschikt als middenvelder dan als verdediger. Alhoewel hij daar ook wel te licht voor zal zijn.

T82

Bericht door T82 » do jan 27, 2011 11:20 pm

Peter schreef:NAC, een gewone middenmoter, kan er werkelijk waar geen zier van.
Miste met Amoah en Horvath wel zo'n beetje hun twee belangrijkste spelers.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 28, 2011 12:30 am

Nou, was al met al toch een makkie vanavond. Zal zondag wel andere koek zijn.

Nu op naar RKC-thuis, ik kan niet wachten tot de DVD 'road to the final' uitkomt! :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 28, 2011 8:23 am

Heb alleen de samenvatting bekeken. Kon daaruit toch concluderen dat de crux hem in het middenveld zit met een hopeloze De Zeeuw, een onberekenbare Enoh en een onzichtbare Eriksen.

De Boer moet snel iets verzinnen, want NAC uit wordt een heel ander verhaal en dan ga je het niet winnen met een dergelijk middenveld.

Voorin zit het wel aardig zodra Suarez en El-Ham weer fit zijn, achterin blijft het behelpen met Blind. Maar op het middenveld is het huilen met de pet op.
Whitey on the moon.

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr jan 28, 2011 8:46 am

Ik zag dat De Boer Lindgren inbracht voor Vertonghen. Nu heeft Lindgren onder Koster ook een aantal keer op 4 gespeeld en deed dat niet onverdienstelijk. Is het misschien niet een optie om Vertonghen door te schuiven naar het middenveld in plaats van De Zeeuw?
15 mei 2011.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 28, 2011 10:10 am

Peter schreef:Ik zou Ebecilio op links houden en Suarez vanaf rechts. Siem in de spits.
Jij zou serieus Sulej uit de basis houden???
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter

Bericht door peter » vr jan 28, 2011 10:22 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Peter schreef:Ik zou Ebecilio op links houden en Suarez vanaf rechts. Siem in de spits.
Uh ja. Ik zou sowieso doorselecteren op die positie. Ebecilio houdt het veld goed breed, maar is nog te bleu. Ik zou daar kijken naar een Mertens en dan krijg je dus Siem de Jong in de spits en El Hamdaoui of Suarez op rechts (afhankelijk wie er weggaat).

Sulejmani ziet het niet.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 28, 2011 10:35 am

Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Uh ja. Ik zou sowieso doorselecteren op die positie. Ebecilio houdt het veld goed breed, maar is nog te bleu. Ik zou daar kijken naar een Mertens en dan krijg je dus Siem de Jong in de spits en El Hamdaoui of Suarez op rechts (afhankelijk wie er weggaat).

Sulejmani ziet het niet.
Ik heb juist het idee dat hij het onder De Boer, als dank voor het in hem gestelde vertrouwen, juist wel begint te zien. Is sinds De Boers' komst topscoorder, begint zowaar versnellingen te laten zien, waarvan we verwacht hadden dat die er nooit meer uit zouden komen en als ik gisteren als maat neem: zijn assist op Anita verraadt overzicht en klasse. Daar komt bij dat ik hem eerder een wedstrijd zie beslissen door een onverwachte opleving dan bijvoorbeeld een Ebecilio.

Ik vind juist De Jong te weinig handelingssnelheid hebben voor de spitspositie, ondanks zijn goal van gister (die hij niet als spits maakte, maar als een "10"). En neem in de 2e helft het lage schot van (ik meen) Ebecilio, dat Ten Rouwelaar niet klem had. Op die plek had een goede spits gestaan voor een intikkertje. Siem stond op de 16 meter lijn. Hij is gewoon geen (goeie) spits.

Bovendien: waarom zou El H ineens op de rechtsbuitenpositie gaan renderen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 28, 2011 10:37 am

Ik vond Sulejmani gisteren vreselijk, totdat hij op links kwam te spelen. Maar misschien was dat toeval.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 10:51 am

Zuidema schreef:
Bertje schreef:
Heb je mij nooit horen zeggen.

Nogmaals en ik bedoel dat beslist niet cynisch: waarom waren ze in Groningen zo enthousiast over Blind?
Groningen is heel iets anders dan Ajax.

Zal nog lastig worden voor De Boer, want als hij Daley wil lozen krijgt hij pa op zijn dak. Daar kan Jol over meepraten.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 5:57 pm

Ik zal van Lucas wel weer de wind van voren krijgen, maar Daley Blind was gewoon slecht. Die jongen komt, zeker als verdediger, gewoon structureel tekort voor de top. In Utrecht verloor hij een cruciaal luchtduel van Douplan. En Douplan staat toch niet bekend als een kopbalwonder...

Gisteren faalde Blind, i.m.o., opzichtig. Hij ging in de 2e helft onder een voorzet door, omdat zijn timing en positie kiezen niet klopte. Bij 'maar' 2-1 dacht hij rond de eigen 16 voor een voetballende oplossing te moeten kiezen, hetgeen een kans voor NAC inleidde. Hij mist de snelheid en power om offensief over links voor een 'overlap' te zorgen wanneer Ebecilio naar binnen trekt.

FdB wil een linksbenige back, omdat hij een rechtsbenige linksbuiten heeft. Ik zie het nut daarvan niet in, want Blind haalt hooguit 2 keer per wedstrijd de achterlijn. En het tempo waarin de linksbenige Blind de bal verplaatst, is niet hoger dan Anita op die plek met rechts doet. Dat Blind defensief een gevaar voor eigen ploeg is, neemt Frank blijkbaar op de koop toe.

Niets alles dat Jol deed, was slecht of 'niet des Ajax'. Blind kwam niet voor niets niet in Jol's plannen voor. Anita is gewoon een betere keuze als linksback. Ik hoop dan ook dat hij vanaf nu weer op die plek zal staan. Wat de fam. Blind daar evt. van vindt, is worst. Het gaat om Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 28, 2011 6:26 pm

wimpey schreef:Ik zal van Lucas wel weer de wind van voren krijgen, maar Daley Blind was gewoon slecht. Die jongen komt, zeker als verdediger, gewoon structureel tekort voor de top. In Utrecht verloor hij een cruciaal luchtduel van Douplan. En Douplan staat toch niet bekend als een kopbalwonder...

Gisteren faalde Blind, i.m.o., opzichtig. Hij ging in de 2e helft onder een voorzet door, omdat zijn timing en positie kiezen niet klopte. Bij 'maar' 2-1 dacht hij rond de eigen 16 voor een voetballende oplossing te moeten kiezen, hetgeen een kans voor NAC inleidde. Hij mist de snelheid en power om offensief over links voor een 'overlap' te zorgen wanneer Ebecilio naar binnen trekt.

FdB wil een linksbenige back, omdat hij een rechtsbenige linksbuiten heeft. Ik zie het nut daarvan niet in, want Blind haalt hooguit 2 keer per wedstrijd de achterlijn. En het tempo waarin de linksbenige Blind de bal verplaatst, is niet hoger dan Anita op die plek met rechts doet. Dat Blind defensief een gevaar voor eigen ploeg is, neemt Frank blijkbaar op de koop toe.

Niets alles dat Jol deed, was slecht of 'niet des Ajax'. Blind kwam niet voor niets niet in Jol's plannen voor. Anita is gewoon een betere keuze als linksback. Ik hoop dan ook dat hij vanaf nu weer op die plek zal staan. Wat de fam. Blind daar evt. van vindt, is worst. Het gaat om Ajax.
Ik wist dat Daley defensief niet al te best was, maar het valt me inderdaad ook tegen dat hij zich amper offensief meldt. Het zou het team helpen doordat de aanvaller achter hem aan moet.
Whitey on the moon.

Rachid

Bericht door Rachid » vr jan 28, 2011 6:32 pm

De Zeeuw speelde als een mietje, als een (bal)verlegen debutant. Gatverdamme :kots:

Het wordt tijd dat Anita de kans krijgt in de basis.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 28, 2011 6:44 pm

Bertje schreef:Ebecilio eruit? Daar snap ik nou niets van.
Ik bij nader inzien eigenlijk ook niet. :biggthumpup.gif:

Hij speelt idd wat minder, maar zoals je terecht stelt, voert hij zijn taken uit. Een van de weinigen die zonder bal goed werk verricht, vind ik.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jan 28, 2011 7:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb juist het idee dat hij het onder De Boer, als dank voor het in hem gestelde vertrouwen, juist wel begint te zien. Is sinds De Boers' komst topscoorder, begint zowaar versnellingen te laten zien, waarvan we verwacht hadden dat die er nooit meer uit zouden komen en als ik gisteren als maat neem: zijn assist op Anita verraadt overzicht en klasse. Daar komt bij dat ik hem eerder een wedstrijd zie beslissen door een onverwachte opleving dan bijvoorbeeld een Ebecilio.
Ik hou nog even een slag om de arm bij Sulejmani. Heb al vaker te vroeg gejuicht bij hem. Dit is weer mooi meegenomen en een fijne opsteker voor hem, maar tegen Utrecht was hij bijvoorbeeld een belangrijke oorzaak van veel balverlies door allerhande stompzinnige solo-acties tussen 3 man.

Ik zit trouwens wel steeds met samengeknepen billen te kijken als hij een penalty neemt. Tikkie zacht met binnenkant voet terwijl hij heel raar uit balans staat bij het schieten. Die ballen rollen vervolgens ergens op driekwart rechts het doel in, nooit strak in het hoekje. Akelig. :excited.gif:

Plaats reactie