Amsterdam Tournament
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Amsterdam Tournament
Eens een voorschot doen t.a.v. de opstelling:
------------------ Stekelenburg
- VD Wiel - Alderweireld - Wielaert - Vertonghen
--------------------- Donald
-- xxxx ------------------------------ Urby
--------------------- Aissati
--- Suarez ---------------------- Sulejmani
xxx twijfel ik tussen Kennedy en De Jong. Wat denken jullie?
------------------ Stekelenburg
- VD Wiel - Alderweireld - Wielaert - Vertonghen
--------------------- Donald
-- xxxx ------------------------------ Urby
--------------------- Aissati
--- Suarez ---------------------- Sulejmani
xxx twijfel ik tussen Kennedy en De Jong. Wat denken jullie?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- martijn401
ik denk de volgende 11 :
-----------------------------------------Maarten Stekelenburg---------------------------------------------------
----------Gregory van der Wiel-------Toby Alderweireld--------Rob Wielaert--------Vurnon Anita---------------
----------------------------------------------Jan Vertonghen----------------------------------------------------
--------------------------- Mitchell Donald----------------------Urby Emanuelson ---------------------------
----------------------------------------------Ismaïl Aissati--------------------------------------
----------------------------------- Dario Cvitanich---------Luis Suarez--------------------------
-----------------------------------------Maarten Stekelenburg---------------------------------------------------
----------Gregory van der Wiel-------Toby Alderweireld--------Rob Wielaert--------Vurnon Anita---------------
----------------------------------------------Jan Vertonghen----------------------------------------------------
--------------------------- Mitchell Donald----------------------Urby Emanuelson ---------------------------
----------------------------------------------Ismaïl Aissati--------------------------------------
----------------------------------- Dario Cvitanich---------Luis Suarez--------------------------
Schande! Ajax had daar 7 aankopen moeten hebben! KutbeleidLucaS schreef:Mooi he, 7 'eigen' spelers
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tuurlijk is dat mooi, maar of ze kwalitatief allemaal even goed zijn is even afwachten. Anita als back, Alderweireld en Donald in het algemeen is even afwachten wat dat betreft.
Sno of Donald. Wat een feest. Doe mij Lindgren maar. Minnetje voor Jol.joey schreef: Lindgren afgeserveerd? Een plusje voor Jol. Maar wie komt er voor hem in de plaats?
Daarom zeg ik dat het ervan afhangt wie er dan speelt, Wimpey. Maar op zich is Lindgren een beroepsvertrager.
Het stinkt aan alle kanten!
Het gaat wel erg langzaam, ja. Hij ziet het spel wel, vind ik. Staat vaak goed en anticipeert bij balverlies behoorlijk. In de eerste helft van het vorige seizoen vond ik 'm heel behoorlijk, in de tweede ronduit slecht. Maar toen was ie blijkbaar geblesseerd... Ik zou 'm nog een kans geven.joey schreef:Daarom zeg ik dat het ervan afhangt wie er dan speelt, Wimpey. Maar op zich is Lindgren een beroepsvertrager.
Sno of Donald hoef ik echt niet te zien. Dommekrachten, dat doet me gewoon zeer aan de ogen. Zijn i.m.o. geen voetballers.
- Ajaciedjuh
Parool schreef:Atouba niet fit voor Amsterdam Tournament
AMSTERDAM - Vanavond speelt Ajax in het Amsterdam Tournament tegen Atlético Madrid. Trainer Martin Jol wil zijn elftal testen, maar dat zal gebeuren zonder de nieuwe linksback Timothée Atouba. Hij is niet fit.
Een week voor het begin van de competitie is Ajax nog niet compleet. Jol hoopt dat Atouba volgende week zondag 'een gedeelte' kan meedoen van de eerste competitiewedstrijd tegen FC Groningen. De 27-jarige Kameroener heeft de afgelopen weken voor zichzelf getraind en hij heeft groepstrainingen nodig om helemaal fit te worden.
Ook wacht Jol nog op middenvelder Demy de Zeeuw van AZ, die hij op korte termijn hoopt in te lijven. En als de trainer van Ajax voor het verstrijken van de transferdeadline op 1 september nog ervaren, betaalbare spelers voor andere posities ziet, wil hij zijn selectie versterken terwijl de competitie al in volle gang is. Daarom zal vanavond niet het complete elftal zichtbaar zijn waarmee Ajax om de landstitel wil strijden.
Desalniettemin grijpt Jol het toernooi aan om zijn team na vijf weken voorbereiding te testen. ''Ik wil dat de toeschouwers zien dat we deze oefenwedstrijden serieus nemen,'' zei hij. ''Ik wil twee keer een sterk elftal opstellen.''
De Arena zal echter niet volledig zijn uitverkocht. Begin deze week hadden zich ongeveer 15.000 belangstellenden gemeld en waarschijnlijk is de bovenste ring van het stadion gesloten.
Los van de vakantieperiode in Nederland heeft de matige interesse van het publiek ook te maken met de tegenstanders. Waar in het verleden aansprekende teams als Manchester United, Arsenal of Inter meededen aan het Amsterdam Tournament, zijn komend weekeinde Benfica, Sunderland en Atlético de deelnemers. Ook het gebrek aan grote aankopen van Ajax en de tegenvallende prestaties van het vorige seizoen zullen hun weerslag hebben gehad op de kaartverkoop.
Voor het vriendschappelijke toernooi is in allerijl een nieuwe grasmat in de Arena gelegd. Dinsdagavond gaf U2 er het laatste van twee concerten. Jol woonde dat optreden bij.
Ajax speelt zondag tegen Benfica en vanavond tegen Atlético. Aangezien de competitie in Spanje een maand later begint dan in Nederland, verkeert Atlético in een ander stadium van de voorbereiding.
Het Spaanse team, met oud-Ajacied John Heitinga in de gelederen, hoeft in de tweede helft van augustus pas topfit te zijn. Dan speelt het elftal van trainer en oud-Atlético doelman Abel Resino twee wedstrijden in de laatste voorronde van de Champions League. (HET PAROOL)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
De Zeeuw was volgens jou toch ook onhaalbaar?
Ik sta er wel van te kijken dat AZ hem voor acht miljoen naar Ajax laat gaan, ja. Maar dan, blijkbaar móet hij daar weg. Zal wel met zijn vriendin te maken hebben, haha.
Ik vind hem trouwens niet zo heel bijzonder. Een redelijke speler, maar Stijn Schaars is veel beter.
Ik vind hem trouwens niet zo heel bijzonder. Een redelijke speler, maar Stijn Schaars is veel beter.
8 miljoen? Waar haal je dat vandaan. De geruchten gaan over 6,2 of 6,5 miljoen.
Schaars is inderdaad beter. De Zeeuw is echter wel één van de beste middenvelders van Nederland en zeker van de Eredivisie.
Schaars is inderdaad beter. De Zeeuw is echter wel één van de beste middenvelders van Nederland en zeker van de Eredivisie.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Is ie ook, maar ja. Alles wat Ajax kan kopen moet wel kut zijn.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vind Schaars puur voetballend gezien een betere speler, maar ik denk dat we aan De Zeeuw meer hebben.
Kuitenbijtertje. Tankie.
Schaars vind ik een beetje soft en daar hebben we er altijd al zo veel van...
K.
Kuitenbijtertje. Tankie.
Schaars vind ik een beetje soft en daar hebben we er altijd al zo veel van...
K.
Still alive...
- martijn401
Schaars, over onhaalbaar gesproken..
Schaars soft?
Schaars is precies het type dat we missen. Geweldige speler. Een leider ook.
Ik weet wel dat hij onhaalbaar is, Martijn.
Schaars is precies het type dat we missen. Geweldige speler. Een leider ook.
Ik weet wel dat hij onhaalbaar is, Martijn.
- martijn401
Vind Schaars een geweldige speler en zeker niet soft. Wel een beetje kwetsbaar en dat moeten we er niet bij hebben in de selectie.
De Zeeuw is voor Ajax een geweldige aanvulling , ik had nooit gedacht dat ze hem konden halen.
De Zeeuw is voor Ajax een geweldige aanvulling , ik had nooit gedacht dat ze hem konden halen.
Baseer jij dat op zijn laatste seizoen? Of vond je dat ook in zijn periode bij Groningen en het eerste half jaar bij Ajax na zijn terugkeer?joey schreef:Daarom zeg ik dat het ervan afhangt wie er dan speelt, Wimpey. Maar op zich is Lindgren een beroepsvertrager.
Kom op zeg, Sno of Lindgren... de keuze lijkt mij dan snel genoeg gemaakt.
15 mei 2011.
Middendveld straks met Gabri-Demy-Aissati-Urby of Enoh moet niet gekker worden. Nou nog een sterke centrale verdediger en de deur is op slot.
Ik hoop zó dat Gabri deze transferperiode nog vertrekt. Ik heb het gedweep met deze weinig kundige werkvoetballer nooit zo begrepen, sterker nog, ik vind het bijkans net zo vermoeiend als het spel van Ajax.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Wil je zeggen dat je positief bent?Toppie schreef:Middendveld straks met Gabri-Demy-Aissati-Urby of Enoh moet niet gekker worden. Nou nog een sterke centrale verdediger en de deur is op slot.

Tjesus, ben benieuwd hoeveel er vanavond blessures gaan oplopen met zo'n veld ... achterlijk zooitje ..
Blij met de punten ...
D'r zit bijna ook niemand in het stadion, gek he, begin van alle vakanties999 schreef:Tjesus, ben benieuwd hoeveel er vanavond blessures gaan oplopen met zo'n veld ... achterlijk zooitje ..

Hoe had je het dan in willen plannen, volgende week begint de competitie al. En als je het een week eerder plan komt de hele voorbereiding in de war.Toppie schreef:D'r zit bijna ook niemand in het stadion, gek he, begin van alle vakanties999 schreef:Tjesus, ben benieuwd hoeveel er vanavond blessures gaan oplopen met zo'n veld ... achterlijk zooitje ..
Verwacht bij de wedstrijd van Ajax trouwens meer mensen.