Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Daniel

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Daniel » di jun 23, 2009 2:53 pm

Enoh bijvoorbeeld, vrij onbekend voordat we hem kochten, kwam echt in een heel slecht Ajax terecht en van hem weten we ook wel dat hij het red en belangrijk wordt. Zie je ook direct aan dat hij klasse heeft. Zou zomaar een beetje hetzelfde traject als Chivu kunnen volgen qua ontwikkeling..

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jun 23, 2009 2:53 pm

Thijs schreef:Chivu kwam in het meest dramatische Ajax terecht ('99 toch?) en toen Maxwell en Trabelsi aansloten in de zomer van 2001 had Ajax ook niet al te beste seizoenen gehad. Echte kwaliteit komt altijd bovendrijven, ook in slechte elftallen. Met Chivu wisten we vrij snel dat we een goede speler in huis hadden, ook al stonden er spelers als Aaron Mokoena, Cris Kanu, Tom Sier en Frank Verlaat omheen.

Het is natuurlijk wel zo dat je in een makkelijk draaiend elftal veel beter meekomt en -daardoor- vertrouwen krijgt en beter gaat voetballen. Wij hadden allemaal wel linksback kunnen staan in het Ajax dat met 7-0 van Willem II won dit seizoen, en dan hadden we gedacht dat we best goede voetballers zouden zijn. En aan de andere kant had Materazzi zich uit bij PSV dit seizoen een B-junior gevoeld. Zonder goede medespelers ben je nergens, dus moeten een team uit zoveel mogelijk goede spelers bestaan. :hypocrite.gif:
Materazzi had dat nóóit laten gebeuren, die had er een paar het ziekenhuis ingeschopt. Ben er alleen nog niet uit of dat tegenstanders of ploeggenoten waren geweest...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jun 23, 2009 3:09 pm

Scherrer schreef: Materazzi had dat nóóit laten gebeuren, die had er een paar het ziekenhuis ingeschopt. Ben er alleen nog niet uit of dat tegenstanders of ploeggenoten waren geweest...
Nee, okay. Maar die had er waarschijnlijk ook niet echt al te best uitgezien. Nu we het toch over Materazzi hebben, Ajax heeft ook zo'n kerel nodig. Geen 'ik ga er maar half in'-knakker, maar een sloper. Een slager, zo'n gespierde engerd onder de tattoo's die onconventionele middelen niet schuwt. 'Ah, daar komt Afellay aan'...KLETS, PENG *BAF*. Hij moet ook eng kunnen kijken en een beetje kunnen voetballen. Als we zo'n type aantrekken, wordt dat mijn held. En hij gaat ons kampioen maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 23, 2009 3:14 pm

Zo een hadden we er nog niet zo lang geleden. Met Stam. Zelfs toen lukte het niet. :blush.gif: Maargoed, Stam was gewoon op ook op een gegeven moment.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 23, 2009 3:24 pm

Tsja, Stam...

Een engerd met een rollator is toch net wat minder eng.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs

Bericht door Thijs » di jun 23, 2009 3:32 pm

23 juni 2009
De komende weken zijn de trainingen van Ajax 1 op de Toekomst alleen toegankelijk voor publiek op dinsdagochtend.
Houd Ajax.nl in de gaten voor informatie over de trainingen en trainingsverslagen.
Ajax.nl

Tsja...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jun 23, 2009 3:45 pm

Gaan ze vijf keer peer week afgesloten trainingen houden? Das wel erg veel, zeker in de vakantie-periode, waar traditiegetrouw veel kinderen een training willen bezoeken.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 23, 2009 4:08 pm

Wat schandelijk. Dat kun je toch niet maken? Is ook nergens voor nodig, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 23, 2009 4:21 pm

joey schreef:Wat schandelijk. Dat kun je toch niet maken? Is ook nergens voor nodig, lijkt me.
Als we daardoor kampioen worden, vind ik het prima.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 23, 2009 4:56 pm

Jammer voor de supporters, maar als er regelmatig filmpjes op ajax.nl komen, scheelt dat een beetje.

En een team bouwen met elkaar gaat nu eenmaal beter zonder honderden betweters op de tribune, moet je voorstellen AT op de Bob Haarms-tribune. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 23, 2009 4:58 pm

Ja dus? Moeten ze maar tegen kunnen.

Dus daarom gaan ze naar de Toekomst. :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 23, 2009 5:06 pm

Mwah, lekker gemakkelijk hoor.

Het gaat nu in eerste instantie om de teambuilding, automatismen, van elkaar op aan kunnen, samen een groep worden, elkaar de waarheid kunnen zeggen. Dat werkt niet als elke aanvaring meteen weer uitgemeten wordt in alle pers en fora.

Ik verwacht dat ze later weer wat meer trainingen openbaar zullen maken.

Thijs

Bericht door Thijs » di jun 23, 2009 5:34 pm

Vorig jaar was het in principe dezelfde situatie he, toen moesten de spelers een bruggetje over en trainden ze achter een hekwerk waarbij het complete zicht je zowat ontnomen werd. Alleen op het trappetje bij het supportershome zag je nog wat. Nu op De Toekomst sta je letterlijk aan het veld, deze situatie zou veel 'onrustiger' zijn om te trainen, qua pottenkijkers/supporters/pers. Het is natuurlijk wel lullig voor al die kinderen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di jun 23, 2009 6:43 pm

Als ze op de dinsdag training dan gewoon even extra de tijd nemen voor kiekjes en krabbeltjes is het geen probleem lijkt me zo. Maar dat extra (half)uurtje mag dan wel verplicht worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 23, 2009 9:43 pm

Neefkens schreef:Mwah, lekker gemakkelijk hoor.

Het gaat nu in eerste instantie om de teambuilding, automatismen, van elkaar op aan kunnen, samen een groep worden, elkaar de waarheid kunnen zeggen. Dat werkt niet als elke aanvaring meteen weer uitgemeten wordt in alle pers en fora.

Ik verwacht dat ze later weer wat meer trainingen openbaar zullen maken.
Zo, en op grond waarvan verwacht je dat? Lijkt me toch niet, als ze zelfs tijdens de vakantie (dé tijd dat kinderen naar hun helden komen kijken) de meeste trainingen achter gesloten deuren houden. Teambuilding, blablabla.... Alsof een echt goede trainer dit soort maatregelen nodig heeft... :1evil.gif:

Ik vind het zo zonde. Ajax wordt steeds een stukje onpersoonlijker. En klantonvriendelijk vind ik het ook. Denk eens aan al die kinderen. Die komen echt niet meer aan een foto of een handtekening bij die ene training.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 23, 2009 10:28 pm

Voor veel gezinnen is AJAX een dagje uit in de zomervakantie.. vind het toch wel wat klantonvriendelijk.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di jun 23, 2009 10:45 pm

Ik dacht ook dat ze naar de toekomst waren gegaan met de training omdat dat meer clubgevoel uitstraalde?! Ze hebben uit de laatste actie tijdens Ajax - FC Twente een verkeerde conclusie getrokken denk ik. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 23, 2009 10:52 pm

Tja, ik hou ook niet zo van dit soort maatregelen. Als we het daarvan moeten hebben ga ik me zorgen maken. Ik snap best dat je af en toe, bijvoorbeeld voor een belangrijke wedstrijd, een besloten training wilt houden. Maar bijna de hele week is wel erg veel.

En hoe gaan ze dat dan doen? Gewoon het hele terrein afsluiten? Beetje jammer voor kinderen en supporters die een training willen bezoeken.
Nil volentibus arduum

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di jun 23, 2009 11:15 pm

Als Ajax een week lang zonder pottekijkers wil trainen kunnen ze toch gewoon een trainingskampje in verweggistan organiseren? Afgelegen hotel in the middle of nowhere (de schotse hooglanden ofzo), Aissati die halal haggis voor z'n teamgenoten maakt, spelers die lakens aan elkaar knopen om stiekem door het hotelraam naar de plaatselijke pub te ontsnappen, Martin Jol die dat doorkrijgt en de escapade the morning after met een dubbele duurloop afstraft, en aan het eind van de week wordt de trainer door de voltallige spelersgroep Loch Ness ingejonast. Als er iets goed voor teambuilding is...

Een ondoorzichtige berlijnse muur die als een ijzeren rookgordijn om de Toekomst hangt is nergens voor nodig.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 11:25 am

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 24, 2009 11:37 am

Leuk klusje voor vdBoog.

999

Bericht door 999 » wo jun 24, 2009 11:59 am

Prima, als je dan toch professioneel wilt zijn/worden dan dit ook maar ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 24, 2009 5:22 pm

24 juni 2009
De derde trainingsdag van Ajax begon vandaag op sportpark de Toekomst. De middagtraining vond echter op een andere locatie plaats. Bij terugkomst blikte een opgewekte Martin Jol terug op de dag.
,,We hebben vanochtend veel gedaan, er is hard gewerkt. En vanmiddag zijn we naar het bos gegaan. We hebben een fartlektraining afgewerkt. Dat is een trainingsvorm waarin spelers wisselend worden belast. Even wat afwisseling, maar wel weer hard aan het werk. Een dagje vrij zit er deze week niet in.”

Hoe bevalt het op de Toekomst?

,,Ik kan het niet vergelijken met de ArenA, omdat ik daar nog geen training heb afgewerkt. De Toekomst is normaliter in deze periode gesloten, want de jeugdelftallen hebben zomerstop. Er wordt nu volop verbouwd om een gedeelte ‘Betaald Voetbal’ te krijgen, binnen de bestaande jeugdaccommodatie. Enerzijds zijn we één Ajax dat transparant is en transparant wil werken, anderzijds moet het natuurlijk niet kunnen dat wij zitten te eten in een kantine waar alle jeugdspelers, hun ouders en diverse supporters ook voor een hapje en een drankje terecht kunnen. Dat wordt aangepast. We zijn nu op trainingskamp bij de Toekomst, met nadruk op ‘kamp’, ja.”

Er is wat commotie over de berichten over besloten trainingen.

,,Ja, dat heb ik ook begrepen. Op dit sportpark zijn de voorzieningen nog niet goed genoeg om alles open te stellen. En ik wil hoe dan ook enkele ochtendtrainingen per week besloten houden. Het is ons huis en daar kunnen we natuurlijk niet elke dag iedereen binnenlaten. Ook voor de rust rondom de ploeg is het niet goed, want het stoort. We vertrekken over anderhalve week naar De Lutte en daar zijn de trainingen openbaar en ik heb begrepen dat daar dagelijks duizenden mensen komen kijken. Dat lijkt me erg leuk.”

Hoe ziet het er uit als straks het seizoen is begonnen?

,,Dat is nog niet helemaal duidelijk, want we gaan ook trainingen naast de ArenA afwerken, en dat is sowieso openbaar. Ik hou de dinsdagochtend op de Toekomst ook openbaar evenals de middagtrainingen. Binnen een paar weken zijn hier op de Toekomst alle verbouwingen en aanpassingen achter de rug. Dan is de situatie ook beter.”

En hoe zien de komende dagen er uit?

,,We gaan vooral keihard werken en daarbij elkaar beter leren kennen. En zaterdag een oefenwedstrijd spelen tegen DWV in Amsterdam, dat is voor de spelers en voor mij iets waar we naar uit kijken. Na het weekend komt een tiental spelers terug dat vanwege interlands later bij ons begint. Zaterdag 4 juli, als we tegen Ajax Cape Town spelen, is de selectie compleet.”
ajax.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 10:50 pm

Ajax in spoor van Premier League

AMSTERDAM - De Toekomst, normaal gesproken het complex van jeugd- en amateurvoetballers van de vereniging Ajax, gaf gisteren de aanblik van een trainingscentrum van een club uit de Premier League.

Selectiespelers zoals Gabri, Emanuelson en Aissati stuurden hun wagens bij aankomst naar een parkeerplaats achter het hek. Aan de hoofdpoort controleerden stewards en beveiligingsmensen scherp op wie wel en niet naar binnen mocht.

Daarna volgde een training achter gesloten deuren.

Dat soort sessies zullen er vaker komen, kondigde Ajax-coach Martin Jol al aan. ,,Ik wil hoe dan ook enkele ochtendtrainingen per week besloten houden. De Toekomst is ons huis en daar kunnen we natuurlijk niet elke dag iedereen binnenlaten,’’ aldus de coach. ,,Ook voor de rust rondom de ploeg is het niet goed, want het stoort.’’

In dat ‘huis’ zullen behalve trainers en spelers op termijn ook kantoormensen van Ajax zich dagelijks melden voor een nieuwe werkdag.

Dat is het pad dat Ajax als eerste profclub in Nederland inslaat. PSV heeft weliswaar sinds jaar en dag zijn Herdgang in de bossen rond Eindhoven. Daar traint de A-selectie en zit de jeugdtak op loopafstand van de velden en kleedkamers van het eerste. Maar het kantoorpersoneel van PSV heeft het Philips Stadion als uitvalsbasis. ,,De doelstelling is om de hele club Ajax bijeen te brengen op één locatie, bij voorkeur de Toekomst,’’ zegt perschef Miel Brinkhuis.

,,Die wens bestaat al jaren. Nu is er gezegd: we praten er niet langer over, we gaan aan de slag om het ook te realiseren. Het huisvesten van alle kantoormensen zal nog heel wat aanbouw- of nieuwbouw vergen. Alleen op dagen dat Ajax 1 thuis speelt, verplaatsen mensen die aan het werk moeten zich straks nog naar het stadion.’’

De Toekomst was de afgelopen weken al een domein van bouwvakkers. Ze legden om te beginnen de nieuwe kleedkamer voor de A-selectie aan. Van drie kleinere kleedlokalen zijn de muren doorgebroken. Uitgangspunt is dat de luxe van de Arena gehandhaafd blijft. Daarvoor zorgen onder meer een stoombad en een Turks bad in de kleedruimte. Beide zijn in aanbouw, zag een verslaggever van de Ajax-website die al werd rondgeleid.

Opslagruimtes en kledingmagazijnen worden omgetoverd tot medische ruimtes en trainerskamers. Ook de sporthal ondergaat een metamorfose. De zaal wordt omgebouwd tot nieuw krachthonk. Vooral de selectiespelers kunnen hier terecht voor oefeningen.

Deels wordt met de verhuizing de situatie van vroeger hersteld. Tot 1995 zat Ajax in de Watergraafsmeer ook met het eerste elftal en de jeugd op één plek bij elkaar. De profs zijn voor de pupillen straks weer bijna letterlijk aanraakbare helden. Anderzijds zal er ook meer afstand zijn als gevolg van het topsportklimaat dat Ajax tegenwoordig nastreeft.

Een voorbeeld van hoe het straks werkt: Het broodje kroket dat de D1-pupil en zijn vader na wedstrijden bestellen, komt uit een andere keuken dan waar de dagelijkse lunches voor Luis Suarez, Jan Vertonghen en trainer Jol worden bereid.

Dezelfde scheiding geldt voor medische ruimtes. Vrij vertaald komt er een sector betaald voetbal/selectie binnen de gebouwen van de Toekomst en een deel ‘overige club’.

Buiten traint de A-selectie deze eerste weken nog op het hoofdveld met de Bob Haarms tribune. Als eind juli de jeugdteams weer beginnen met hun voorbereiding, verhuist het eerste naar een ander veld. Dat wordt momenteel ingezaaid. Het is de bedoeling dat dit veld ook weer kan worden afgeschermd voor besloten trainingen onder Jol.

Eind juli gaat de hoofdpoort van de Toekomst in elk geval elke middag terug open. Voor binnendruppelende (jeugd)spelers en hun ouders. Voor scouts, makelaars, pers en voor publiek.
AD

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 25, 2009 12:04 pm

Uitgangspunt is dat de luxe van de Arena gehandhaafd blijft. Daarvoor zorgen onder meer een stoombad en een Turks bad in de kleedruimte.
Het is goed te weten dat mn geld wat ik als prijsverhoging voor mn scc betaald heb goed besteed wordt. :smallgrin.gif:

Plaats reactie