AFC Ajax - NEC zo 11 mei 16:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: AFC Ajax - NEC zo 11 mei 16:45 uur

Bericht door 999 » zo mei 11, 2025 10:03 pm

Toch niet tegen clubs als Sparta en Nec , die niet aan onze selectie kunnen tippen.Daar tegen laat je 5 punten liggen he.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 12, 2025 7:09 am

En dit is geen matige selectie, wel een matige staf en trainert ..
Jij heb het over een
MATIGE selectie, dat was vorig seizoen ..
We moeten het mattie en Voetske nu laten doen. Die trekken het met hun kunde, bewezen staat van dienst en optimisme wel vlot. :onfire.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 12, 2025 7:15 am

999 schreef:
peter schreef:
zo mei 11, 2025 9:20 pm
Berghuis, Weghorst en Traore marcheerde voor geen meter hè. En dan kun je dus ook niemand brengen, want Godts viel ook hopeloos in.

Pure armoe inderdaad.
Maar hoe verklaar jij dat, tot voor kort, de achterhoede wel functioneerde, ingespeeld is/was, de stabielste factor.En de voorhoede niet.Waarom raakt Godts, Traore, Brobbey enz. al tig wedstrijden geen knikker, maken ook geen stappen . ik denk de reden te weten waarom er zo'n groot verschil is tussen wel de automatismen in de achterhoede en het genis daarvan in de voorhoede ( en daar aan vastgekoppeld het middenveld )

Veel te veel wisselende spelers in de voorhoede, denk dat er ook weinig mee wordt getraind op de training enz. Hij heeft , en dat is zijn ding, er voor gezorgd dat we weinig tegen goals kregen, maar w.b. aanval er weinig mee gedan ben ik bang.Tenminste ik zie er niks van terug op het veld ..

Mij maak je niet wijs dat je b.v. ene Brobbey niet gericht kan trainen in het los komen van zijn tegenstander ..En b.v. aanvals patronen zijn zowiezo aan te leren ...
Dat laatste ligt toch echt aan Brobbey zelf. Weghorst blijft wel gewoon staan, kaatst en maakt ook zijn loopacties naar de zijkant. Lijkt me sterk dat ze andere instructies krijgen van Farioli. Het enige wat je kan zeggen is dat Brobbey meer gebaat is met een 10 achter zich dan dit systeem waarin hij meer in de bal moet komen en voetballend meer gevraagd wordt. Maar goed, hij heeft vertrouwen genoeg gehad van Farioli in de 2e seizoenshelft. Een speler mag ook kritisch naar zichzelf kijken. Hij heeft kansen genoeg gemist.
Voor de rest is het vooral een gebrek aan creativiteit in deze selectie. Dat komt het meest naar voren tegen tegenstanders die zich ingraven. Traore passeert makkelijk, maar is zo traag op de eerste meters dat hij vervolgens een duwtje in z’n rug krijgt en gestrekt ligt. Daar fluiten scheidsrechters niet voor. Is hij wel een keer los dan laat zijn voortzetting te wensen over. Godts passeert ook makkelijk maar mist overzicht in de laatste fase. Probeert ook steeds hetzelfde. Telkens de bal in de verre hoek krullen. Een Lang schiet ook vaak in de korte hoek. Je moet afwisselen anders wordt je te voorspelbaar.
Op middenveld hebben we met Taylor ook maar 1 speler met creativiteit. Dit kan je Farioli allemaal niet kwalijk nemen.
Wat je Farioli wel kwalijk kan nemen is dat hij in het zicht van de haven opeens gekke dingen gaat doen. Hij heeft 2 weken de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze wedstrijd en komt dan op het lumineuze idee om Klaassen en Hendo van positie te laten wisselen. Dit terwijl Hendo bijna nooit scoort en Klaassen juist wel. Als hij meer voetbal in de as had gewild had hij beter Hato centraal achterin kunnen zetten en de rest hetzelfde kunnen laten. Nu had je met Rugani en geen voetbal van achteruit en op het middenveld geen Klaassen die de 16 induikt. Voeg daarbij het opstellen van Berghuis als linksbuiten die geen man kan passeren en de hele wedstrijd de prima donna uithangt op zoek naar die ene geniale pass, en het is niet zo vreemd dat je moeilijk tot kansen komt.
Farioli moet de laatste 2 wedstrijden terug naar de basis. Hendo gewoon op z’n normale positie, Hato centraal bij gebrek aan voetbal van achteruit en voorin bij gebrek aan beter met Godts en Traore op de vleugels. Maar vrees dat het al te laat is. Er zijn ook teveel bepalende spelers uit vorm zoals een Taylor. Wellicht op de achtergrond bezig met een transfer. Of hij is gewoon uit vorm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 12, 2025 7:24 am

Laastste 3 wedstrijden, 1 keer gescoord. 8 goals tegen.

Op deze manier kan ik er niet eens meer echt van balen. Dit is gewoon een tekortkoming. Mentaal, tactisch en technisch. Niet goed genoeg.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 12, 2025 7:26 am

Het ergst zijn Rugani en Berghuis, Trab. Die zijn niet eredivisie-waardig. Waarbij kut-kakkerlak Berghuis ook nog eens een paard van Troje is.

Farioli is een prima crisis-manager gebleken, maar zodra er een bepaalde vorm van ontspanning gevraagd werd, bleek ie clueless. Ploeg staat stijf van de spanning. Je komt niet voor niets de laatste 5 wedstrijden steeds op achterstand. Terwijl we daarvoor continu de 0 hielden.

Ik ben geen trainer, maar weet wel het e.e.a. over man-management. I.m.o. moet je als manager nu een stapje terug doen en die spelers meer ruimte geven. Wat jong, onbevangen elan erin. Mokio, Fitz bijv. Durf te winnen. En zet een aantal van die belegen bewezen incompetente oldies op het bankje.

En hopelijk kan Brobbey spelen. Weghorst is een prima super-sub. Meer niet.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 8:00 am

Ik werd vanmorgen wakker, checkte het laatste nieuws en werd meteen met de ellende geconfronteerd. Wat een afgang gisteren, zeg.

wimpey schreef:
ma mei 12, 2025 7:26 am
Het ergst zijn Rugani en Berghuis, Trab. Die zijn niet eredivisie-waardig. Waarbij kut-kakkerlak Berghuis ook nog eens een paard van Troje is.

Farioli is een prima crisis-manager gebleken, maar zodra er een bepaalde vorm van ontspanning gevraagd werd, bleek ie clueless. Ploeg staat stijf van de spanning. Je komt niet voor niets de laatste 5 wedstrijden steeds op achterstand. Terwijl we daarvoor continu de 0 hielden.

Ik ben geen trainer, maar weet wel het e.e.a. over man-management. I.m.o. moet je als manager nu een stapje terug doen en die spelers meer ruimte geven. Wat jong, onbevangen elan erin. Mokio, Fitz bijv. Durf te winnen. En zet een aantal van die belegen bewezen incompetente oldies op het bankje.
FF wilde Rugani dolgraag hebben en Berghuis prijst hij de hemel in, die moet vooral blijven. Het zegt dus iets over Farioli dat die twee spelen.
In de tweede helft voerde Farioli een aantal wisselingen door op het middenveld. Zo ging Jordan Henderson hoger op het veld spelen en Davy Klaassen wat lager op het veld. 'We wilden wat meer controle met Davy en wat meer agressie hoger op het veld. Als je de statistieken bekijkt, was het oké, maar het was niet genoeg. De keeper van NEC had meerdere goede reddingen en hun eerste schot gaat erin', zag hij.'Het is wat het is. Het is onderdeel van het spel en het is nooit makkelijk. Je moet vechten voor elke meter. Je kan niet verticaal spelen als er geen diepte is. Zij maken hun eigen plan en dat staat ze vrij. Het vraagt geduld van ons. We hebben geen counters toegestaan, maar ze scoorden van afstand.'
Nee man, het was niet oké. Helemaal niet oké. Controle met Davy lager op het veld, dat lukte ook zo goed. :excited.gif: :blush.gif:
Als je zo voetbalt, verdien je niets. Eerder dit seizoen verdienden we eigenlijk ook niets, maar wonnen we nog, met name dankzij Weghorst, die nu eenmaal een betere invaller dan basisspeler is.

Kijk, we hebben niet de allersterkste selectie, dan moet je niet ook nog met een idiote opstelling aankomen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 12, 2025 8:12 am

Gaan we Baas nog terugzien? Nu je 2x moet winnen, moet je voetbal hebben in de as. Tikkie breed Rugani brengt wat dat betreft helemaal niets. En wel te hopen dat Sutalo fit is, want Janse en Rugani in het centrum is comedy capers.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 8:18 am

Baas is er toch uit voor de rest van het seizoen?

Stel dan Hato op in het centrum, dan heb je meer voetbal.

We hebben toch die Rosa gehaald, die speelde in Spanje linksback. Of zou die man nu al afgekeurd zijn? :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 12, 2025 8:22 am

wimpey schreef:Het ergst zijn Rugani en Berghuis, Trab. Die zijn niet eredivisie-waardig. Waarbij kut-kakkerlak Berghuis ook nog eens een paard van Troje is.

En hopelijk kan Brobbey spelen. Weghorst is een prima super-sub. Meer niet.
Ja met je eens wat Rugani en Berghuis betreft.
Manager stapje terug doen en spelers meer ruimte geven heeft nu geen zin. We zijn succesvol geweest met Hendo als extra slot op de deur. Daar zou ik niet van afwijken. Klaassen gewoon als aanvallende middenvelder opstellen. Hato centraal voor meer voetbal. Tijdens de wedstrijd kan je dan beslissen om Hendo eruit te halen als we iets moeten forceren en FJ of Mokio erbij gooien.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 12, 2025 8:25 am

Yopii schreef:
ma mei 12, 2025 8:00 am

FF wilde Rugani dolgraag hebben en Berghuis prijst hij de hemel in, die moet vooral blijven. Het zegt dus iets over Farioli dat die twee spelen.
We wéten dat je Farioli niets vindt, joey. Echt. Toen ie won niet, nu ie verliest niet. Hij heeft i.m.o. veel goed gedaan en doet nu veel slecht. Het manneke is 35 (?). Een (b)rookie. Deze ervaring helpt hem als vakman, al heeft de club daar natuurlijk niets aan.
Kijk, we hebben niet de allersterkste selectie, dan moet je niet ook nog met een idiote opstelling aankomen.
Hier ben ik het wel 100% mee eens. De 'routine' van Rugani en Berghuis is niets waard. Dat zijn de eersten die verzaken. Je ziet nu weer de bange lammetjes van de vorige 2 seizoenen, ze steken elkaar aan. Niet geholpen inderdaad door het gehussel met Henderson en Klaassen. Het opstellen van Rugani en Berghuis etc. Het team van gisteren was het oudste ooit, las ik. Er stond niet bij dat het het meest statische ooit was. Want dat was het wel. Dat is de trainer natuurlijk aan te rekenen.

Hij moet z'n formule nu loslaten. Durven te winnen. Met zeer matig materiaal (hoe die ellendige Godts bijv. ook weer inviel...) 2 wedstrijden winnen, iedereen op een voor hem logische plek en bewezen faalhazen eruit mikken.

Ik geloof. :hypocrite.gif: :drecul.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 8:28 am

We zijn succesvol geweest met Hendo als extra slot op de deur. Daar zou ik niet van afwijken. Klaassen gewoon als aanvallende middenvelder opstellen. Hato centraal voor meer voetbal.
Op zich mee eens, maar dan zit je nog met dat middenveld. Groningen en Twente gaan waarschijnlijk hetzelfde doen als NEC. Ik zou toch Fitz-Jim overwegen.
We wéten dat je Farioli niets vindt, joey. Echt. Toen ie won niet, nu ie verliest niet. Hij heeft i.m.o. veel goed gedaan en doet nu veel slecht.
Zo heb ik het nooit gezegd, ik vind alleen dat hij niet bij Ajax past. Ik wil iets van ontwikkeling zien in aanvallend opzicht, want Ajax staat voor aanvallend opzicht. Wat dat betreft is er geen vooruitgang, het lijkt wel alsof de spelers alleen maar slechter worden.

Als people manager heeft hij het goed gedaan, hij heeft de groep uit de put gepraat. Ook is hij een innemende persoonlijkheid die meer empathie heeft dan holbewoners als Steijn of Schreuder.

We mogen FF best kritisch benaderen, we hoeven niet als een stel groupies achter hem aan te lopen. Hij is tenslotte trainer van een topclub. Oké, vorig jaar was kut en Mislintat heeft verkeerde spelers gekocht, maar daar kun je je niet achter blijven verschuilen. Rugani en Berghuis zijn ook verkeerde spelers. Misschien ziet FF ook wel eens dingen fout.

Het lijkt erop dat hij wat beperkt is. De ontwikkelingen van de laatste weken zullen potentiële werkgevers afschrikken, schat ik. Hij heeft het niet meer in de hand nu het tegenzit. Dat komt uiteindelijk omdat hij voetbaltechnisch niets bijzonders is. Een trainer als Cruijff of LvG zou kunnen teruggaan naar de basis, maar wat is de basis van FF? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op ma mei 12, 2025 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 12, 2025 8:31 am

Yopii schreef:
We zijn succesvol geweest met Hendo als extra slot op de deur. Daar zou ik niet van afwijken. Klaassen gewoon als aanvallende middenvelder opstellen. Hato centraal voor meer voetbal.
Op zich mee eens, maar dan zit je nog met dat middenveld. Groningen en Twente gaan waarschijnlijk hetzelfde doen als NEC. Ik zou toch Fitz-Jim overwegen.
FJ is ook een optie. Alleen is het niet een coole afmaker zoals Klaassen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2025 8:48 am

Godverdomme wat een pijnlijke afgang. Het ergste is dat we het nog in eigen hand hebben maar er hangt toch echt het gevoel dat we het al hebben weggegeven. Bij de spelers ook, vrees ik.

180 minuten vlammen en je gaat de geschiedenisboeken in met een titel bij Ajax. Hoe moeilijk kan het zijn om je nog een weekje op te laden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 8:52 am

Trab schreef:
ma mei 12, 2025 8:31 am
Yopii schreef:
FJ is ook een optie. Alleen is het niet een coole afmaker zoals Klaassen.

Alleen al voor het vertrouwen van de spelers moet er iets veranderen, lijkt me.
Hoe moeilijk kan het zijn om je nog een weekje op te laden?
Dat is niet het punt, de spelers willen wel. Dit is juist een bereidwillige groep.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 12, 2025 9:28 am

De spelers lijken fysiek en mentaal op. Dan moet je een manier vinden om je nog een keer vol op te laden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma mei 12, 2025 10:05 am

Trab schreef:
ma mei 12, 2025 7:15 am
999 schreef:
peter schreef:
zo mei 11, 2025 9:20 pm
Berghuis, Weghorst en Traore marcheerde voor geen meter hè. En dan kun je dus ook niemand brengen, want Godts viel ook hopeloos in.

Pure armoe inderdaad.
Maar hoe verklaar jij dat, tot voor kort, de achterhoede wel functioneerde, ingespeeld is/was, de stabielste factor.En de voorhoede niet.Waarom raakt Godts, Traore, Brobbey enz. al tig wedstrijden geen knikker, maken ook geen stappen . ik denk de reden te weten waarom er zo'n groot verschil is tussen wel de automatismen in de achterhoede en het genis daarvan in de voorhoede ( en daar aan vastgekoppeld het middenveld )

Veel te veel wisselende spelers in de voorhoede, denk dat er ook weinig mee wordt getraind op de training enz. Hij heeft , en dat is zijn ding, er voor gezorgd dat we weinig tegen goals kregen, maar w.b. aanval er weinig mee gedan ben ik bang.Tenminste ik zie er niks van terug op het veld ..

Mij maak je niet wijs dat je b.v. ene Brobbey niet gericht kan trainen in het los komen van zijn tegenstander ..En b.v. aanvals patronen zijn zowiezo aan te leren ...
Dat laatste ligt toch echt aan Brobbey zelf. Weghorst blijft wel gewoon staan, kaatst en maakt ook zijn loopacties naar de zijkant. Lijkt me sterk dat ze andere instructies krijgen van Farioli. Het enige wat je kan zeggen is dat Brobbey meer gebaat is met een 10 achter zich dan dit systeem waarin hij meer in de bal moet komen en voetballend meer gevraagd wordt. Maar goed, hij heeft vertrouwen genoeg gehad van Farioli in de 2e seizoenshelft. Een speler mag ook kritisch naar zichzelf kijken. Hij heeft kansen genoeg gemist.
Voor de rest is het vooral een gebrek aan creativiteit in deze selectie. Dat komt het meest naar voren tegen tegenstanders die zich ingraven. Traore passeert makkelijk, maar is zo traag op de eerste meters dat hij vervolgens een duwtje in z’n rug krijgt en gestrekt ligt. Daar fluiten scheidsrechters niet voor. Is hij wel een keer los dan laat zijn voortzetting te wensen over. Godts passeert ook makkelijk maar mist overzicht in de laatste fase. Probeert ook steeds hetzelfde. Telkens de bal in de verre hoek krullen. Een Lang schiet ook vaak in de korte hoek. Je moet afwisselen anders wordt je te voorspelbaar.
Op middenveld hebben we met Taylor ook maar 1 speler met creativiteit. Dit kan je Farioli allemaal niet kwalijk nemen.
Wat je Farioli wel kwalijk kan nemen is dat hij in het zicht van de haven opeens gekke dingen gaat doen. Hij heeft 2 weken de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze wedstrijd en komt dan op het lumineuze idee om Klaassen en Hendo van positie te laten wisselen. Dit terwijl Hendo bijna nooit scoort en Klaassen juist wel. Als hij meer voetbal in de as had gewild had hij beter Hato centraal achterin kunnen zetten en de rest hetzelfde kunnen laten. Nu had je met Rugani en geen voetbal van achteruit en op het middenveld geen Klaassen die de 16 induikt. Voeg daarbij het opstellen van Berghuis als linksbuiten die geen man kan passeren en de hele wedstrijd de prima donna uithangt op zoek naar die ene geniale pass, en het is niet zo vreemd dat je moeilijk tot kansen komt.
Farioli moet de laatste 2 wedstrijden terug naar de basis. Hendo gewoon op z’n normale positie, Hato centraal bij gebrek aan voetbal van achteruit en voorin bij gebrek aan beter met Godts en Traore op de vleugels. Maar vrees dat het al te laat is. Er zijn ook teveel bepalende spelers uit vorm zoals een Taylor. Wellicht op de achtergrond bezig met een transfer. Of hij is gewoon uit vorm.

Heb niet het idee dat er ook maar 1 persoon in de staf bezig is geweest om dat aspect van Brobbey te veranderen, en zou dat wel zo zijn dat Brobbey dat wel beheerst, maar verrekt om het te doen dan ligt daar ook een taak van de trainer.

Wordt iets te gemakkelijk weer afgeschoven op de speler(s) .. Net zoals steeds dat " we hebben een matige selectie " , we hebben geen selectie zoals Psv, AZ, misschien Feyenoord, en nog een paar clubs misschien, maar wel degelijk een betere selectie t.o.v. van de rest, zeker dan die van Sparta en Nec ( daarbij hebben we die betere selectie clubs als tegenstander al gehad ).

Maar Farioli kent blijkbaar maar een kunstje ( wat in heel veel wedstrijden met veel mazzel toch nog punten opleverde ).Tegen clubs waar het kon durfde hij geen andere speelstijl aan. Nu wordt dat dus vereist, want 4 wedstrijden voor het einde kan elk punt verlies dodelijk zijn, en zie, trainer weet het niet , spelers weten het niet, want ze hebben heel het seizoen maar een tactisch ( we halen al het voetbal er uit ) plan gehad. Overigens leek het gisteren en tegen Sparta of dat die clubs een betere conditie hadden, leek, want dat had natuurlijk gewoon met het betere positie spel, meer automatisme en patronen te maken. Onze data trainert wisselt liever onze hele voorhoede de galamiezen in.

Echt, je krijgt van je concurent 9 punten voorsprong in je schoot geworpen 4 wedstrijden voor het einde, en je komt dan als trainer met dit ? ,nou dan ben je echt finaal kierewiet .

Maar goed, anders krijgen we dat weer, ik vind dit echt jammer, echt een gemiste kans, je had tegen die kut boeren allang een lange neus kunnen trekken en met die schaal naar hun kunnen zwaaien.

Hopelijk, hopelijk dat dat Groningen zichzelf gruwelijk overschat aanstaande woensdag en Farioli in ieder geval spelers posities niet weer gaat switchen ( hoe verzin je zoiets trouwens ) dan hebben we nog een kansje ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 12, 2025 10:15 am

Mr. Ajax schreef:
ma mei 12, 2025 9:28 am
De spelers lijken fysiek en mentaal op. Dan moet je een manier vinden om je nog een keer vol op te laden.
Yup. Seizoen begon al in augustus 2024 he?

Je ziet wat kampioensdruk doet. PSV maakte er ook een puinhoop van, maar nu ze mogen jagen is het een stuk makkelijker.

Stel dat Ajax alles verliest en PSV alles wint komt het verschil uit op 5 punten, dat is opzich geen groot gat tov een veel beter elftal (PSV).

Maar o o o wat doet het pijn als we naast het kampioenschap grijpen. Ik heb er al vrede mee hoor.. maar ik ga dan echt even 3 weken geen sportprogramma's of VI lezen.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 10:27 am

Er zijn ook teveel bepalende spelers uit vorm zoals een Taylor. Wellicht op de achtergrond bezig met een transfer. Of hij is gewoon uit vorm.
Taylor heeft ruimte nodig voor een loopactie. Ik vind hem vrij beperkt. Sommigen denken dat hij bij Real Madrid meekan, dat zie ik niet onmiddellijk gebeuren. :smallgrin.gif:
Stel dat Ajax alles verliest en PSV alles wint komt het verschil uit op 5 punten, dat is opzich geen groot gat tov een veel beter elftal (PSV).
Dat is een vreemde redenering, PSV heeft sloten punten uit het raam gegooid tijdens die dip. Het verschil zou veel groter moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma mei 12, 2025 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2025 10:28 am

Wat een gelul over mentaal op.

Ze spelen lamlendig en hebben geen urgentie.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 12, 2025 10:30 am

We missen Baas. Hij is een kwaliteitsspeler gebleken. Als je dan Rugani, Kaplan of Janse brengt, dan lever je veel in. Speelt Baas, dan durven middenvelders te gaan lopen, omdat die bal wel goed komt. Nu staan ze stil, want die bal komt niet of verkeerd. Baas dekte ook goed door, dat zien we ook niet meer.

De defensie was de sterkste linie, die vertrouwen bood aan het hele team. Nu is daar de twijfel ook toegeslagen en dat werkt verlammend op de rest van het team.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 12, 2025 10:36 am

Dan zet je Hato op de plek van Baas, simpel. Rugani is de laatste die je dan moet opstellen.

FF heeft er twee weken over kunnen nadenken en dan komt hij met deze opstelling. Schiet mij maar lek.
Wat een gelul over mentaal op.
Inderdaad, het gaat al het hele seizoen zo tegen compact spelende tegenstanders, alleen liep het eerder steeds net goed af. Dat kwam dan zogenaamd door het geniale wisselbeleid van FF. Gisteren kon hij Weghorst niet laten invallen, omdat die al in de basis stond. Daarmee ontbrak een belangrijke impuls.

Gisteren moest ik aan Akpom denken, die speelde erg taakbewust en schopte er nog wel eens een in. Had hij het slechter gedaan dan Berghuis?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 12, 2025 10:45 am

Yopii schreef:
ma mei 12, 2025 10:27 am
Dat is een vreemde redenering, PSV heeft sloten punten uit het raam gegooid tijdens die dip. Het verschil zou veel groter moeten zijn.
Ajax heeft tot het verlies bij Utrecht, een hele lange serie zonder nederlagen gehad. Er zaten niet heel veel meer punten in. Net zoals PSV tot aan de winterstop alles won.

Pas nu komt het samen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 12, 2025 11:04 am

GangstaRiB schreef:
ma mei 12, 2025 10:45 am
Ajax heeft tot het verlies bij Utrecht, een hele lange serie zonder nederlagen gehad. Er zaten niet heel veel meer punten in. Net zoals PSV tot aan de winterstop alles won.
Ajax won er 10 op rij. Kreeg er, geloof ik, 4 tegen. Ook toen was het voor menigeen niet goed. De man roeit met de riemen die ie heeft. Je hebt geen opbouwer, weinig creativiteit en snelheid. Ajax heeft zonder Baas geen fatsoenlijke pot meer gespeeld. Dat zal geen toeval zijn.

Gisteren vertrouwde ie op z'n routiniers. Dat moet ie maar niet meer doen. Misschien moeten joey, mattie en Voetske ons even verraden met welke 11 we van Groningen en Twente winnen? Want Hato, Taylor en Godts bakken er ook niets meer van.

Dit Ajax moet het van het collectief hebben. Het is lastig spelen wanneer de spelers collectief het vertrouwen niet hebben... En de trainer heeft het vertrouwen evenmin. "Geloven" de spelers hem nog? Neutraliseren en op het eind toeslaan werkt al effe niet meer...

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma mei 12, 2025 11:20 am

Yopii schreef:
ma mei 12, 2025 10:36 am
Dan zet je Hato op de plek van Baas, simpel. Rugani is de laatste die je dan moet opstellen.
Dan mis je toch weer een linksback? Daar zitten ook al het hele seizoen allerlei patronen in, dus dat is ook een risico om dat om te zetten.

Maar het is een dilemma hoor. Ik zou bijvoorbeeld ergens wel in Groningen met zowel Weghorst als met Brobbey willen beginnen, om toch aanvallend iets meer power te hebben. Maar ja, daar geldt hetzelfde voor: moet je in de belangrijkste wedstrijd gaan experimenteren met een 4-4-2? Je zou zeggen van niet. Maar Berghuis, Traore en Godts zijn alle drie dramatisch uit vorm. Eigenlijk is elke keuze moeilijk verdedigbaar.

Ik hoop in ieder geval dat Fitz-Jim speelt woensdag. Die liet iets van lef en dynamiek zien. Maar ja, ook dat is natuurlijk absoluut geen zekerheidje gebleken.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

999

Bericht door 999 » ma mei 12, 2025 11:46 am

wimpey schreef:
ma mei 12, 2025 11:04 am
GangstaRiB schreef:
ma mei 12, 2025 10:45 am
Ajax won er 10 op rij. Kreeg er, geloof ik, 4 tegen. Ook toen was het voor menigeen niet goed. De man roeit met de riemen die ie heeft. Je hebt geen opbouwer, weinig creativiteit en snelheid. Ajax heeft zonder Baas geen fatsoenlijke pot meer gespeeld. Dat zal geen toeval zijn.

Gisteren vertrouwde ie op z'n routiniers. Dat moet ie maar niet meer doen. Misschien moeten joey, mattie en Voetske ons even verraden met welke 11 we van Groningen en Twente winnen? Want Hato, Taylor en Godts bakken er ook niets meer van.

Dit Ajax moet het van het collectief hebben. Het is lastig spelen wanneer de spelers collectief het vertrouwen niet hebben... En de trainer heeft het vertrouwen evenmin. "Geloven" de spelers hem nog? Neutraliseren en op het eind toeslaan werkt al effe niet meer...
Prachtig weer, volgens mij was je het die voor Psv - AJAX schreef dat de rechterkant met Rosa-Klaasen-Berghuis we bij voorbaat kansloos zouden zijn.Maar wel andere de maat willen nemen.Afijn ..

Matheus/Pasveer
Hato
Rugina als Baas nog steeds geblesseerd is.
Sutalo
Rosa
Taylor
Henderson
Klaassen
Godts
Brobbey of Weghorst
Berghuis

Daarbij, jij hebt het steeds over met wie, het gaat er om Farioli, degene die dus 30 wedstrijden lang deze spelers heeft geleerd om met de kont tegen de zestien te hangen, bal op de voet ( zag je die Janse gisteren man man ) , lange bal op Brobbey ( die moet dan de achterhoede moe maken proest ) en na 60 minuten moeten invaller(S) hopelijk voor winst zorgen.30 wedstrijden lang met mazzel gelukt, nu komt het er op anderen dingen aan, patronen , automatisme, ( wat meer ) tempo van achteruit, maar ook gewoon spelers op hun juiste plaats zetten.Tis er allemaal uitgesloopt door je Italiaanse vrind.Nu je eigenlijk zou moeten terug kunnen vallen op die elementen om je ( verdedigende ) tegenstander te elimineren is het er niet.

2 weken rust gehad, denk dat ie 2 weken data heeft zitten turen .. lol
Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 12, 2025 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie