Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 9 februari 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 9 februari 14:30

Bericht door Toppie » zo feb 09, 2025 5:57 pm

Wees nou eerlijk iedereen, had toch verwacht dat P¥$¥€€ met de Carnaval kampioen zou zijn. Het verval is treurig,maar op zijns Frank de Boer kampioen worden met deze spelers is een utopi Vrees dat die gloeiboeren het alsnog worden mits Zeik de Jong ook nog uitvalt

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 09, 2025 5:58 pm

Als er één club is die niet moet janken over meezittende arbitrage…

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 6:21 pm

Buijs loopt leeg na penalty Ajax: 'Wat bezielt zo'n VAR om weer in te grijpen :confused.gif: ?'

Voor Fortuna Sittard-trainer Danny Buijs is het klip en klaar: de VAR en scheidsrechter Dennis Higler hebben geblunderd door Ajax een strafschop toe te kennen in de tweede helft. Na dat 'cruciale moment' liepen de bezoekers uit Amsterdam uit naar een 0-2 overwinning.

Na een lichte handsbal van Shawn Adewoye in een duel met Wout Weghorst kwam de VAR op de lijn, waarna Dennis Higler een minuut later naar de penaltystip wees. Francesco Farioli vond het een 'duidelijke' strafschop, maar Buijs is een totaal andere mening toegedaan. Bij ESPN krijgt hij de vraag of hij zich bestolen voelt. "Bestolen is een groot woord, maar ik vind het echt bijzonder dat een VAR op zo'n moment ingrijpt."

Vervolgens loopt Buijs leeg. "Het is al zo vaak gezegd dat ze alleen bij cruciale missers moeten ingrijpen. Dit is geen cruciale misser. Het is helemaal niet overtuigend dat dit een handsbal is. Er is lichamelijk contact. Wat bezielt dan zo'n VAR om hier weer in te grijpen? Het is voor mij echt ongelooflijk. Onze grote vriend Van Meenen (manager scheidsrechterszaken Raymond van Meenen, red.) kan morgen weer met een reactie komen en dan krijg je overmorgen excuses..."
Nog zo'n huilebalk :smallgrin.gif:

Al vaker geschreven: als verdediger moet je zorgen dat je niet de schijn tegen krijgt. Buijs kan beter naar zijn verdediger kijken, wat was die aan het doen? :confused.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » zo feb 09, 2025 6:24 pm

Heerlijk hoe spelvervuiler danny buijs leegliep op de arbitrage.
Zijn ploeg staat garant voor tijdrekken , fake blessures en andere ongein.

Jankmuil
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 09, 2025 7:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo feb 09, 2025 5:58 pm
Als er één club is die niet moet janken over meezittende arbitrage…
... dan is het mbesv wel.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 09, 2025 7:14 pm

Na een lichte handsbal. Mooi omschreven ook. Chapeau!

“Ja de bal was licht over de lijn, dus echt onbegrijpelijk dat ze daar dan gewoon een goal voor geven.”

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 09, 2025 7:17 pm

Ik snap niet dat ze over een handsbal zeuren terwijl Weghorst gewoon naar de grond wordt gewerkt? Dat was toch al een strafschop of ben ik nou gek?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 7:26 pm

Inderdaad, Ray. Moet het nog eens terugzien, maar voor mijn gevoel vloerde die verdediger Weghorst op onorthodoxe wijze.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 09, 2025 7:31 pm

raymon schreef:Ik snap niet dat ze over een handsbal zeuren terwijl Weghorst gewoon naar de grond wordt gewerkt? Dat was toch al een strafschop of ben ik nou gek?
Ja precies

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 09, 2025 8:10 pm

Het is allemaal wat bijzonder. Dit was 100% een penalty wegens het vloeren van de speler en de handsbal. Snap ook echt niet dat je daar over van mening kan verschillen. Zelfde geldt voor al die uitbraken van Ajax en Fortuna. Als Fortuna uitbreekt en Ajax maakt een overtreding, dan is het geel. Andersom? Waarschuwing. Mooiste is ook nog eens dat diezelfde speler meerdere waarschuwingen krijgt en zelfs bij die penalty nog geen kaart krijgt.

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 09, 2025 10:16 pm

Ben ik de enige die onze nieuwe linksbuiten echt een verschrikking vond?

Leuk trouwens wel dat Rasmussen nu 2x achter elkaar goed is ingevallen. Ik heb die jongen sinds zijn komst nog nooit op een goede pot kunnen betrappen. Maar met zijn goal nu heeft hij in ieder geval wel iets van waarde gehad. Toch zijn transfersom van 3 mio een beetje terugverdiend.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 09, 2025 10:23 pm

Alexander schreef:Ben ik de enige die onze nieuwe linksbuiten echt een verschrikking vond?

Leuk trouwens wel dat Rasmussen nu 2x achter elkaar goed is ingevallen. Ik heb die jongen sinds zijn komst nog nooit op een goede pot kunnen betrappen. Maar met zijn goal nu heeft hij in ieder geval wel iets van waarde gehad. Toch zijn transfersom van 3 mio een beetje terugverdiend.
Schijnt goed te kunnen turnen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 09, 2025 11:02 pm

Alexander schreef:Ben ik de enige die onze nieuwe linksbuiten echt een verschrikking vond?

Had inderdaad geen gelukkige invalbeurt. Ik hou het er maar op dat hij meeging in de malaise. Hij werkte wel hard in ieder geval, iets wat Traore en Berghuis niet altijd doen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 09, 2025 11:07 pm

Op dit veld viel toch helemaal niet te voetballen? Ik neem het Edvardsen en ook de rest helemaal niet kwalijk dat het er allemaal zo beroerd uitzag vandaag. Gewonnen, dat is nu even het enige wat belangrijk is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus

Bericht door columbus » zo feb 09, 2025 11:23 pm

Een speler afvallen die er net is en die net als de rest op een ijsbaan moet voetballen, is niet echt fair. Geef iemand toch iets meer tijd. Vond overigens niemand er echt bovenuit steken vandaag, het was met de hele ploeg knokken. Ajax probeerde het wel maar bij iedere normale poging tot aanvallen gleden er drie uit. Bij de 0-2 deden Rasmussen en Weghorst het goed. Wel mooi om te zien dat de onvermoeibare Gaaie wel weer meer liep met Rasmussen

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 10, 2025 12:05 am

Wij staan bovenaan jalalalalalala

Woooo woooo wooo

Jalalalala

Wij staan bovenaan

:blub.gif: :blub.gif: :blub.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 11:34 am

NOS belt KNVB na Weghorst-controverse: 'Ze vinden het twee keer een penalty'

De KNVB steunt de keuze van scheidsrechter Dennis Higler om in de tweede helft van Fortuna Sittard - Ajax een penalty toe te kennen aan de Amsterdammers. Dat blijkt uit navraag van de NOS.

Fortuna en Ajax stevenden zondagmiddag af op een gelijkspel toen de Amsterdammers ruim twintig minuten voor tijd een strafschop kregen. De penalty werd toegekend nadat Fortuna-verdediger Shawn Adewoye de bal via zijn hoofd op zijn arm kreeg. Ajax-invaller Wout Weghorst ging vervolgens naar de grond, en zag Higler enkele minuten laten, na ingrijpen van de VAR, naar de stip wijzen. Steven Berghuis miste aanvankelijk, maar Weghorst tikte uiteindelijk alsnog de 0-1 binnen.

NOS-journalist Jeroen Stekelenburg heeft inmiddels bevestigd dat de KNVB van mening is dat er sprake is van zowel een handsbal, als een overtreding op de Ajax-spits. "De hele middag is het over de handsbal gegaan", begint Stekelenburg. "Wij hebben even nagebeld en de KNVB vindt het twee keer een penalty. Ze vinden het én een penalty, én een overtreding."

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 10, 2025 11:54 am

Dat hier überhaupt discussie voor ons joh.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 12:01 pm

Snap de discussie ook niet, het was een duidelijk geval. :confused.gif:

Plaats reactie