In principe wel ja. Nu duidelijk even niet. Helaas. Voor de rest volledig eens met Liberty.

Hopelijk zijn Tadic en Blind ook te overtuigen van dit nieuwe, toch wel confronterende veteranentraject.
Moderator: mods
In principe wel ja. Nu duidelijk even niet. Helaas. Voor de rest volledig eens met Liberty.
Nee, de wedstrijd van gisteren begrijp ik het nog wel. Tadic en Blind waren ook helemaal niet slecht.
Last van z’n knie toch? Met de geblesseerde Rensch erbij wordt de spoeling wel dun achterin.wimpey schreef:Waar was Nous trouwens? Verzwakt door Ramadan?
En is niet de enige. Blind krabbelt weer op, trouwens.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑zo apr 10, 2022 10:01 amBerghuis valt me steeds meer tegen voor wat zijn potentie en “sterkhoudersschap” zou moeten zijn.
Erik ten Hag is op de persconferentie na afloop van Ajax - Sparta Rotterdam (2-1) met een blessure-update gekomen. Noussair Mazraoui en Lisandro Martínez speelden überhaupt niet, terwijl Davy Klaassen en Nicolás Tagliafico uitvielen. De één heeft meer klachten dan de ander, zo laat Ten Hag weten op ESPN.
Mazraoui heeft een nog onbekende blessure aan de knie. Die liep hij volgens Ten Hag enkele dagen geleden op, waardoor het duel van zaterdag te vroeg kwam. Lisandro Martínez op zijn beurt is nog niet volledig hersteld van zijn hamstringblessure, maar was ook wegens privéredenen in Argentinië. Haalt de verdediger de bekerfinale? 'Ik verwacht hem deze week terug', aldus Ten Hag.
Zorgen rondom Davy Klaassen, die vlak voor het einde van de wedstrijd met pijn het veld verliet, kunnen de ijskast in. 'Hij heeft de longen uit het lijf gerend', vertelt Ten Hag. 'Hij zat er dus gewoon doorheen.' Rondom Nicolás Tagliafico heeft Ten Hag ook weinig zorgen, al wil hij geen garanties geven voor de bekerfinale. 'Dat moeten we even afwachten. Hij had een vleeswond.' De sok van de Argentijn zat inderdaad ook onder het bloed, vlak na een botsing met een Spartaan in de eerste helft.
Liever Niet... hij is te loyaal aan spelers.. Onana bv had hij gisteren in de rust een enkeltje Milaan moeten geven en als dat na vandaag ( zie premium art) AD dan weet ik het echt niet meer.. Blind ook te lang uit vorm en is zo traag als wat..Ajax Rules schreef: ↑zo apr 10, 2022 1:09 pmGelukkig is de finish dichtbij. Ik denk dat we het net aan, op het tandvlees, gaan redden.
Maar we hoeven dit seizoen niets meer te verwachten. Hopelijk pakken we beide prijzen, en dan kunnen we gaan uitkijken naar een heel spannende renovatie. Hopelijk mét Ten Hag.
Jij hebt het over het aankoopbeleid.
Ik snap wat je bedoelt maar hij is zo eigenwijs dat hij ook vaak pas in november doorheeft wat onze beste opstelling is.Ajax Rules schreef: ↑zo apr 10, 2022 5:42 pmJij hebt het over het aankoopbeleid.
Het gaat mij meer om de seizoensvoorbereiding. Er zijn weinig trainers op aarde die in een paar weken een flink vernieuwde selectie (daar ga ik althans vanuit) weer zo goed aan het voetballen krijgen als Ten Hag.
Jij ziet die zaken los van elkaar? De selectie is onder andere te duur, te traag, te weinig dynamisch, te oud, te weinig wendbaar, te weinig creatief. Daar heeft Ten Hag een belangrijke bijdrage aan en dat vertaalt zich direct in de huidige realiteit op het veld. Ten Hag heeft zelfs een aantal blinde flekken die ons steeds meer op beginnen te breken.
Mark Flekken?
Zeker; dat deed ons onder meer in Lissabon tegen Benfica de das om. Heel ergerlijk.Historicus schreef:Een andere blinde vlek is hoe hoog backs continue staan, waarbij Ten Hag stug volhoudt dat "in het moderne voetbal" dat niet uitmaakt voor de organisatie bij balverlies.
De Bondscoach heeft ook een aantal blinde flekken.
Dat gebeurt steeds, daardoor ligt er een zee aan ruimte voor de tegenstander op de vleugels. Ik vind het vreemd dat Ten Hag daar nog steeds niets op gevonden heeft. Iedereen ziet het probleem toch?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma apr 11, 2022 10:15 amZeker; dat deed ons onder meer in Lissabon tegen Benfica de das om. Heel ergerlijk.Historicus schreef:Een andere blinde vlek is hoe hoog backs continue staan, waarbij Ten Hag stug volhoudt dat "in het moderne voetbal" dat niet uitmaakt voor de organisatie bij balverlies.
Daar heeft het inderdaad alle schijn van. Dit team is net zo traaaaag en booooooring als dat team van toen. En dat ze kunnen choken als dát team hebben ze ook al wel bewezen. Mij is bijv. inmiddels wel duidelijk waarom Berghuis nog altijd in NL speelt. When the going gets tough... En zo hebben we wel meer van dat soort "sterkhouders".
In een counter lopen bij 1-2 voor, met 3 verdedigers in en rond hún 16.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma apr 11, 2022 10:15 amZeker; dat deed ons onder meer in Lissabon tegen Benfica de das om. Heel ergerlijk.
Dat is ook niet zo eenvoudig opgelost, want binnen het huidige concept van Ten Hag moet alles, in aanvallend opzicht qua creativiteit, van de flanken komen. Want in de as staan:Yopii schreef: ↑ma apr 11, 2022 11:39 amDat gebeurt steeds, daardoor ligt er een zee aan ruimte voor de tegenstander op de vleugels. Ik vind het vreemd dat Ten Hag daar nog steeds niets op gevonden heeft. Iedereen ziet het probleem toch?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma apr 11, 2022 10:15 amZeker; dat deed ons onder meer in Lissabon tegen Benfica de das om. Heel ergerlijk.Historicus schreef:Een andere blinde vlek is hoe hoog backs continue staan, waarbij Ten Hag stug volhoudt dat "in het moderne voetbal" dat niet uitmaakt voor de organisatie bij balverlies.
Waarbij de buitenspelers ook nog eens veelvuldig aan de lijn geplakt staan, om ruimte voor de backs te scheppen. Benfica had geen kind aan Ajax in A'dam, ook al doordat Berghuis steeds de bal en drukte opzocht. Dan kwam de voorzet: fijn voor hun centrum. Kansloos.
Inderdaad. Mij lijkt echter dat je je beste spelers (Antony, Tadic) meer aan de binnenkanten moet krijgen, om ze meer opties te bieden. En meer voetballend vermogen in de as. Maar om een voetballende VM vragen we al jaren...
Het alternatief lijkt me dat er in de as iets meer voetballend vermogen en creativiteit komt en dat er wat dat betreft iets minder wordt gevraagd van de backs. Maar dat zou wel een complete wijziging van de strategie betekenen. Dat gaat niet gebeuren, denk ik, want Ten Hag heeft zich min of meer ingegraven. Dit is zijn concept en zo zit het.
Was echt wauw, ja. De beste ploegen ter wereld.