Blind is op het middenveld ook geen optie meer. Dat zagen we tegen de brainies en vandaag weer. Hij oogt onfit, dat was tijdens het EK in de hitte van Boedapest al het geval. Ergo: wat moet Ajax met Blind?

Moderator: mods
Blind is op het middenveld ook geen optie meer. Dat zagen we tegen de brainies en vandaag weer. Hij oogt onfit, dat was tijdens het EK in de hitte van Boedapest al het geval. Ergo: wat moet Ajax met Blind?
Mocht ik toen niet zeggen. Ook niet dat we in januari ontzettend veel geluk hadden.
Niks gezien, maar Haller enige goal vandaag toch. Dat lijkt me niet ‘niets’.Yopii schreef:Toen waren de problemen ook al zichtbaar, Luuk. Haller die niets brengt, een middenveld zonder tempo en creativiteit.
Lekkere biertjes Luuk?LucaS schreef:Oei wst ern zuur. Ajax is er nog niet klaar voor. Dat is schandalig voor een professionele organisatie. Maar feit is dat de selectie van vorig seizoen er nog is, met alleen Berghuis ipv Brobbey. Het lijkt me dat we toen ewn aardige ploeg haddrn, dat zal dit seizoen niet anders zijn.
Ik denk wel dat Blind op het middenveld kan spelen. Dat hebben de wedstrijden vorig jaar tegen Lille en Psv thuis voor de beker wel bewezen. Het gaat er op het middenveld om dat je geen balverlies leidt en onder druk de openingen naar voren vind. Schone was ook niet de snelste. Vde Beek en Martinez (toen ze als controleur spelen) ook niet. Gravenberch is het probleem. Dat is geen rustpunt en hij leidt continu balverlies. Hij is nog jong, maar ik vind hem zwaar overschat. Alvarez is aan de bal ook niet geweldig, maar in combinatie met Blind werkte het wel. Je hebt hem ook nodig aangezien de backs van Ajax continu onderweg zijn. Iemand moet de balans bewaken. Vorig jaar kregen we ook bijna geen kansen tegen.Yopii schreef:Alvarez en Klaassen hebben een matige handelingssnelheid. Alvarez pikt wel eens een bal op, maar eerlijk gezegd vind ik hem daar ook niet uitzonderlijk in. KLaassen heeft maar één grote kwaliteit, en dat is dat hij dodelijk is voor het doel. Verder een beperkte speler.
Blind heeft een goede inspeelpass, wat je niet moet verwarren met creativiteit. Hij kan zich niet met een actie vrijspelen en dan in een split second een beslissende pass geven, daar is hij te traag en te voorspelbaar voor.
Cruijff zei altijd: 'Je moet het middenveld in handen hebben, anders win je de wedstrijd niet.' Het middenveld van Ajax is gewoon niet goed genoeg. Tegen sterke teams ga je dat merken.
Achterin heeft Ajax wel aardige spelers, Timber en Rensch zijn grote talenten. Die spelers maken daarentegen geen sterke achterhoede. Niet complementair, beetje onervaren, enz. Met Blind achterin heb je in het centrum veel kracht, lengte en duelkracht nodig. Hebben we dus niet.
Ik vind het doodzonde dat Rensch niet speelt. Verpats Tagliafico en zet Devyne op links, daar kan hij ook uit de voeten. Blind op links vind ik geen optie, dan is hij te kwetsbaar met ruimte in de rug.
Ik heb Ajax zelden zo superieur zien acteren in eigen land als vorig seizoen.
Op papier. In januari was er niks superieur.Ajax Rules schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:00 pmIk heb Ajax zo superieur zien acteren in eigen land als vorig seizoen.
Het was misschien niet het meest spectaculaire Ajax aller tijden, maar wel een uiterst volwassen en in alle opzichten compleet Ajax.
+ zeldenAjax Rules schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:00 pmIk heb Ajax zo superieur zien acteren in eigen land als vorig seizoen.
Klopt. In januari en voor januari (bijvoorbeeld toen we thuis van Twente verloren en bij Fortuna-Ajax gigantisch mazzelden) was het defensief niet zo solide. Integendeel: Feyenoord thuis na een mum van tijd achter, tegen PSV zelfs direct 0-2 achter. Ajax gaf nog forse kansen weg op veel meer tegengoals.
Gravenberch is geen rustpunt, nee, maar zwaar overschat? Ik ken weinig middenvelders die zo vaak een tegenstander uitspelen. Hij is dus zeker creatief, en dat is al waardevol. Maar de passing is zijn zwakke punt. Hij wil nog weleens een bal (veel) te hard raken. Helaas zijn de andere middenvelders bij Ajax ook zwak in de passing.Trab schreef: ↑zo aug 22, 2021 5:34 pmIk denk wel dat Blind op het middenveld kan spelen. Dat hebben de wedstrijden vorig jaar tegen Lille en Psv thuis voor de beker wel bewezen. Het gaat er op het middenveld om dat je geen balverlies leidt en onder druk de openingen naar voren vind. Schone was ook niet de snelste. Vde Beek en Martinez (toen ze als controleur spelen) ook niet. Gravenberch is het probleem. Dat is geen rustpunt en hij leidt continu balverlies. Hij is nog jong, maar ik vind hem zwaar overschat. Alvarez is aan de bal ook niet geweldig, maar in combinatie met Blind werkte het wel. Je hebt hem ook nodig aangezien de backs van Ajax continu onderweg zijn. Iemand moet de balans bewaken. Vorig jaar kregen we ook bijna geen kansen tegen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het inderdaad vooral over de laatste maanden, toen het defensief extreem solide was en de ploeg volledig vertrouwd leek met de speelwijze en de wedstrijdspecifieke opdrachten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Zwaar overschat is misschien niet het goede woord. Alleen wordt hij wel erg de hemel in geprezen door iedereen terwijl hij verre van compleet is. Zijn passing is idd zijn probleem. Bijna iedere bal rond de 16 is te hard. Het is ook geen snelle denker. Iemand die onder druk de vrije man ziet. Hij is vooral atletisch en kan kort wegdraaien. Denk overigens nog steeds dat hij in een systeem in de punt naar achteren beter tot zijn recht komt. Het is gewoon geen controlerende middenvelder.Jöhnk schreef:Gravenberch is geen rustpunt, nee, maar zwaar overschat? Ik ken weinig middenvelders die zo vaak een tegenstander uitspelen. Hij is dus zeker creatief, en dat is al waardevol. Maar de passing is zijn zwakke punt. Hij wil nog weleens een bal (veel) te hard raken. Helaas zijn de andere middenvelders bij Ajax ook zwak in de passing.Trab schreef: ↑zo aug 22, 2021 5:34 pmIk denk wel dat Blind op het middenveld kan spelen. Dat hebben de wedstrijden vorig jaar tegen Lille en Psv thuis voor de beker wel bewezen. Het gaat er op het middenveld om dat je geen balverlies leidt en onder druk de openingen naar voren vind. Schone was ook niet de snelste. Vde Beek en Martinez (toen ze als controleur spelen) ook niet. Gravenberch is het probleem. Dat is geen rustpunt en hij leidt continu balverlies. Hij is nog jong, maar ik vind hem zwaar overschat. Alvarez is aan de bal ook niet geweldig, maar in combinatie met Blind werkte het wel. Je hebt hem ook nodig aangezien de backs van Ajax continu onderweg zijn. Iemand moet de balans bewaken. Vorig jaar kregen we ook bijna geen kansen tegen.
Ajax Rules schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:18 pmIk heb het inderdaad vooral over de laatste maanden, toen het defensief extreem solide was en de ploeg volledig vertrouwd leek met de speelwijze en de wedstrijdspecifieke opdrachten.
Volgende wedstrijd is Tagliafico er weer bij.
Toch niet helemaal.
Martinez komt op de bank.Ajax Rules schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:29 pmVolgende wedstrijd is Tagliafico er weer bij.
Wie komt dan op de bank? Martinez, Alvarez, Gravenberch, Blind of Nico? Er zijn meerdere kandidaten na afgelopen weken, maar wat mij betreft is Daley's basisplek niet meer zeker.
Denk dat Blind in het centrum en met meer ritme ook wel weer zal opbloeien.Jöhnk schreef: ↑zo aug 22, 2021 7:08 pmMartinez komt op de bank.Ajax Rules schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:29 pmVolgende wedstrijd is Tagliafico er weer bij.
Wie komt dan op de bank? Martinez, Alvarez, Gravenberch, Blind of Nico? Er zijn meerdere kandidaten na afgelopen weken, maar wat mij betreft is Daley's basisplek niet meer zeker.
Gravenberch is aan het overcompenseren omdat de rest er weinig van kan (Alvarez) of te diep staat (Klaassen).Jöhnk schreef: ↑zo aug 22, 2021 6:11 pmGravenberch is geen rustpunt, nee, maar zwaar overschat? Ik ken weinig middenvelders die zo vaak een tegenstander uitspelen. Hij is dus zeker creatief, en dat is al waardevol. Maar de passing is zijn zwakke punt. Hij wil nog weleens een bal (veel) te hard raken. Helaas zijn de andere middenvelders bij Ajax ook zwak in de passing.Trab schreef: ↑zo aug 22, 2021 5:34 pmIk denk wel dat Blind op het middenveld kan spelen. Dat hebben de wedstrijden vorig jaar tegen Lille en Psv thuis voor de beker wel bewezen. Het gaat er op het middenveld om dat je geen balverlies leidt en onder druk de openingen naar voren vind. Schone was ook niet de snelste. Vde Beek en Martinez (toen ze als controleur spelen) ook niet. Gravenberch is het probleem. Dat is geen rustpunt en hij leidt continu balverlies. Hij is nog jong, maar ik vind hem zwaar overschat. Alvarez is aan de bal ook niet geweldig, maar in combinatie met Blind werkte het wel. Je hebt hem ook nodig aangezien de backs van Ajax continu onderweg zijn. Iemand moet de balans bewaken. Vorig jaar kregen we ook bijna geen kansen tegen.