Voorbereiding 2021-2022
Moderator: mods
-
Re: Voorbereiding 2021-2022
Ze hebben bij Bayern een basketballer als c.v. Wat een reus.
-
-
https://youtu.be/3aGEq_Z3Iq8 De samenvatting.
-
Wel opvallend inderdaad dat hij in de pikorde nu voor Salah Eddine zit voor de linksback, ook nog maar 18.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Wat een vreemdelingenlegioen heeft Bayern verzameld.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jul 24, 2021 5:00 pmHmmm voor mij juist reden om te blijven kijken. Eens zien of er daar een veelbelovend talent rondloopt dat voorlopig Bayern 1 niet gaat halen maar misschien iets voor ons is.
Door de jaren heen krijg je de indruk dat Ajax half Europa heeft leeggevist, maar bij Bayern was het een wel heel exotische verzameling spelers.
Vrij bizar wat een sloot aan reservespelers Bayern binnen de lijnen bracht.
De basisopstelling bestond al grotendeels uit de spelers van het 2e elftal van Bayern, en degenen die na rust mochten invallen waren vervolgens vooral gasten die bij het 2e elftal meestal bankzitter zijn.
Schuurs was echt ijzersterk.
Baas en Jensen hadden een goede invalbeurt.Andriy Demchenko schreef: ↑za jul 24, 2021 7:54 pmWel opvallend inderdaad dat hij in de pikorde nu voor Salah Eddine zit voor de linksback, ook nog maar 18.

Ook Magallan kwam er dus in.

Op Haller kun je naar aanleiding van deze wedstrijd niet mopperen.GangstaRiB schreef: ↑za jul 24, 2021 4:12 pmIk geniet van Timber en Gravenberch. Die as is supersterk.
Haller is goed aanspeelbaar iedere keer.
Timber begon heel sterk, totdat opeens Ajax niet meer de regie had maar Bayern het compleet overnam en het kansen regende.
Opeens maakte Timber de ene na de andere grote fout. Dat zag er niet best uit.
Maar ja, als hij zijn slechtste wedstrijd bewaart voor een oefenwedstrijd dan klaag ik niet.
Bij die onbegrijpelijke misser van Zirkzee stond Timber ook ontzettend te kloten. Wat dacht hij daar nu precies te doen?
Top ingreep van Schuurs, die ook in een oefenpotje met 100% overgave voor zo'n bal gaat. Voor Schuurs is dit nu wel echt het jaar dat hij zich óf definitief in de ploeg moet spelen, óf moet gaan uitkijken naar een andere club dan Ajax. Maar wat was de bedoeling van Joshua Zirkzee nou, joh?

Top ingreep van Schuurs, die ook in een oefenpotje met 100% overgave voor zo'n bal gaat. Voor Schuurs is dit nu wel echt het jaar dat hij zich óf definitief in de ploeg moet spelen, óf moet gaan uitkijken naar een andere club dan Ajax. Maar wat was de bedoeling van Joshua Zirkzee nou, joh?

Enkel de samenvatting gezien. Ben nog niet erg onder de indruk van het spel dat in de voorbereiding op de mat wordt gelegd.
-
Volgens het AD traint Ajax vandaag met Blind als spelmaker op het middenveld en Rensch als LCV. Zij concluderen daardoor dat Ajax inderdaad voornemens is Alvarez te verkopen.
Als dat het plan is hebben we volgens mij de volgende bezetting momenteel:
Tadic - Haller - Berghuis
Neres - ? - Antony
Klaassen
Kudus
Blind - Gravenberch
Taylor - ?
Tagliafico - Martinez - Timber - Mazraoui
? - Rensch - Schuurs - Klaiber
Stekelenburg
Pasveer
Dan zou je zeggen dat Ajax bij vertrek van Alvarez gaat investeren in een linksback, RCVM en spits. Al komen Baas (LB) en Fitz-Jim (RCVM) er wel aan. Lijken mij echter te licht voor de CL. Klaiber ook overigens, maar ik zie hem niet vervangen worden.
Mochten er nog spelers van bovenstaand vertrekken (Neres, Tagliafico, Mazraoui) zullen die ook moeten worden vervangen uiteraard.
Tadic - Haller - Berghuis
Neres - ? - Antony
Klaassen
Kudus
Blind - Gravenberch
Taylor - ?
Tagliafico - Martinez - Timber - Mazraoui
? - Rensch - Schuurs - Klaiber
Stekelenburg
Pasveer
Dan zou je zeggen dat Ajax bij vertrek van Alvarez gaat investeren in een linksback, RCVM en spits. Al komen Baas (LB) en Fitz-Jim (RCVM) er wel aan. Lijken mij echter te licht voor de CL. Klaiber ook overigens, maar ik zie hem niet vervangen worden.
Mochten er nog spelers van bovenstaand vertrekken (Neres, Tagliafico, Mazraoui) zullen die ook moeten worden vervangen uiteraard.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Is die conclusie niet wat kort door de bocht? Aangezien Alvarez er nog niet is zullen ze daar toch iemand anders neer moeten zetten in de voorbereiding en wellicht het begin van het seizoen?
Zoiets dacht ik ook
-
Het is wat voorbarig. Maar waar rook is, is vuur. Ik verwacht dat Alvarez naar Rennes verkast voor rond de 20mln.
Ik hoop toch minimaal 25 met een redelijke doorverkoop clausule...
Denk niet dat AJAX en Overmars genoegen nemen met rond 20 Miljoen gezien het feit hoe Overmars in andere transfers heeft gehandeld .. .
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 27, 2021 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
Meer is altijd beter
. Maar ik vermoed wel dat Ajax hem gaat verkopen.

Dat idee heb ik dus helemaal niet. Waarom zou ten Hag hem kwijt willen en waarom zou hij naar Rennes willen
- Giacomo Puccini
Als Overmars er 25 miljoen uitsleept dan sluiten we een goeie deal voor een tamelijk beperkte middenvelder die in het spel naar voren duidelijk te kort komt. Wordt het 20 miljoen dan kan ik er mee leven maar valt het bedrag iets tegen. Ik verwacht dat het bedrag er tussenin uitkomt, maar dan moet Rennes wel serieus zijn (kan ook spel zijn, Koopmeiners wordt ook met Rennes in verband gebracht en ik kan me niet voorstellen dat ze beiden naar Rennes gaan) en Alvarez moet er zelf ook nog voor openstaan. Of dat het geval is valt nog te bezien, afwachten.
Ajax!
-
Bij Ajax zal Martinez zijn basisplaats op LCV krijgen, waardoor Blind op LCVM komt te spelen. Gravenberch behoudt vanzelfsprekend ook zijn basisplaats en verschuift naar RCVM. Alvarez komt dan op de bank, waardoor zijn waarde verdampt. Dit is het ideale moment om hem te verkopen vanuit financieel oogpunt gezien.
Overigens toont mijn 'overzicht' ook wel aan waarom Ajax achter Bergwijn aan zit. Als Neres of Antony vertrekt heb je ruimte op linksbuiten en in de spits, Bergwijn kan op beide posities uit de voeten. Zal me niks verbazen als hij Haller uit de basis speelt als spits, wanneer hij komt.
-
Vorig seizoen was Martinez het kind van de rekening, niet Alvarez. Waarom zou dat in de gedachtengangen van Ten Hag nu ineens andersom zijn?
Neuh: ze zouden die gast voor iedere training invliegen wanneer ie niet zou vertrekken.

Echt, niveau sportjournalistiek in NL....

Beter nog met tien man spelen, je kunt het gewoon niet maken richting Alvarez om iemand anders daar neer te zetten
Die 'journalisten' grossieren in meningen i.p.v. in feiten.
Meen me te herinneren dat er een statement kwam vanuit Ajax dat Alvarez niet verkocht gaat worden.
Daar gaat iemand als Dries mee aan de haal en zwakt dat dan af. Want hij wil Bergwijn bij Ajax. Waarvan Romano (die wél betrouwbaar is) gisteren schreef dat ie bij Spurs blijft.
Misschien moeten wij dat ook gewoon 'accepteren'? Alvarez blijft bij Ajax, Bergwijn blijft bij Spurs. So be it.
Meen me te herinneren dat er een statement kwam vanuit Ajax dat Alvarez niet verkocht gaat worden.
Daar gaat iemand als Dries mee aan de haal en zwakt dat dan af. Want hij wil Bergwijn bij Ajax. Waarvan Romano (die wél betrouwbaar is) gisteren schreef dat ie bij Spurs blijft.
Misschien moeten wij dat ook gewoon 'accepteren'? Alvarez blijft bij Ajax, Bergwijn blijft bij Spurs. So be it.
-
Blind op het middenveld zou mij niet verrassen, mogelijk is hij ook nog een optie als LB mocht Tagliafico vertrekken.
Martinez is de beste LCV wat mij betreft.
Martinez is de beste LCV wat mij betreft.
https://www.soccernews.nl/news/821207/o ... sfers-ajax
Alvarez en Antony blijven dus. Storm, teacup.
Pas als het in de T. staat nemen zulke transfer berichten serieus ..wimpey schreef: ↑di jul 27, 2021 8:32 pmhttps://www.soccernews.nl/news/821207/o ... sfers-ajax

Blij met de punten ...
-
Verkoop tactiek. Alvarez is (itt Antony) op dit moment niet te koop.