AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Mano » zo mar 17, 2019 7:59 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:
Zelfs tegen kleine ploegen rouleerde EtH nooit. Die man is geen trainer voor Ajax. Maar goed.. Weer een jaar weggegooid met de beste selectie in tien jaar.
Opportunistische prietpraat. Ajax speelt het beste seizoen van deze eeuw. Het gemiddeld niveau is uitstekend.

Je doet op alle fronten nog volop mee. Maar, zie Arthur, door een reeks flutaankopen en stokkende ontwikkeling op De Toekomst heb je een smalle selectie. Daardoor moeten steeds dezelfden leveren en dat breekt je zoals vandaag op.

Ik vind het knap om dat op het bordje van de trainer te leggen. Hij kan er weinig aan doen dat juist z'n meer ervaren spelers vandaag heel veel ballen inleverden.
Prietpraat?
Je doet niet volop mee, maar ligt steeds 2,5 of 8 punten achter.
Elke keer als je het in eigen hand hebt, gooi je de handdoek. Je kan niet echt zeggen dat Ajax zijn kansen pakt.

Wijzen naar de opleiding is ook een drogreden. Je speelt tegen een top 4 dan stel je je beste spelers op.
Daarnaast doe je net of dit niet eerder is gebeurd dit seizoen maar telkens denken spelers dat ze op 70% kunnen ballen. Je zit kut in de wedstrijd maar doet wel ff een hakje. Dat is gewoon instelling en die ontbreekt te vaak. Dit jaar zelfs tegen Feyenoord

Rust. Ronaldo krijgt rust. Ronaldo is 34 en spaart zich, deed hij niet toen hij 21 was en bij Manchester utd speelde.
Maar goed. Handje boven het hoofd van deze groep. Want ze brengen zulke mooie momenten.

Gary lineker zei het jaren terug treffend over NL: iedereen komt om het wk te winnen, behalve NL, zij komen alleen om mooi te voetballen.

Je merkt dat iedereen geil is op de CL en daarmee over de eredivisie heen kijkt. Spelers en supporters.
Terwijl de CL winnen op 2% ligt en eredivisie (na 5jr) op 50% (tot vanmorgen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 8:08 pm

Als je een beetje een normale spits hebt is er niks aan de hand. Dolberg loopt alleen maar in de weg. Sigi was nog beter, want die scoorde nog wel eens op kracht. Dolberg is een psv spits, iemand die in de counter met veel ruimte tot zijn recht komt (zoals te zien tegen Fortuna, met assist op Tadic).

Wat kan Dolberg nou?
Trekt hij gaten? Nee
Kan hij koppen? Nee
Kan hij een keeper uitspelen? Nee
Kaatst hij effectief? Nee
Kan hij een mannetje passeren? Nee
Is hij misschien goed op lichaamskracht voor frommelgoals? Nee
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mar 17, 2019 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » zo mar 17, 2019 8:08 pm

Tijd voor een tequila.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Sandro

Bericht door Sandro » zo mar 17, 2019 8:15 pm

Monkey Tonk schreef:Als je een beetje een normale spits hebt is er niks aan de hand. Dolberg loopt alleen maar in de weg. Sigi was nog beter, want die scoorde nog wel eens op kracht. Dolberg is een psv spits, iemand die in de counter met veel ruimte tot zijn recht komt (zoals te zien tegen Fortuna, met assist op Tadic).

Wat kan Dolberg nou?
Trekt hij gaten? Nee
Eens
Kan hij koppen? Nee
Eens
Niet mee eens. Kan hij wel, gebeurt niet genoeg.
Kan hij wel, heeft hij eerder laten zien.

Maar belangrijker nog wat mij betreft: hij lijkt het echte gif niet te hebben voor een topspeler.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 17, 2019 8:31 pm

Dolberg hobbelde inderdaad weer anoniem mee.

Neemt niet weg dat de opbouw toch echt het grote probleem was vandaag. 58 keer balverlies voor rust. Nico, Blind, Onana samen 30 keer. FdJ en Schone zwak, met en zonder bal.

Vandaag miste je frisse krachten met kwaliteit en een plan B. Kwaliteit is ook een rukpot kunnen winnen. Moet je wel de juiste mensen voor hebben.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo mar 17, 2019 8:43 pm

wimpey schreef:Waar is VisLamp om ons Ajacieden dit even in te wrijven? Of is ie nog niet terug uit Venlo?
Ik reageer netjes... omdat je er naar vraagt en reageert vervolgens niet meer op mij...

Vind je dat dan zelf ook niet beetje kinderachtig?

Ik ben benieuwd naar je reactie schat

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 17, 2019 8:56 pm

Verdomme wat is dit zuur. Ik was er na de moeizame exercitie van afgelopen woensdag al een klein beetje bang voor maar wilde er niet aan. Maar het is dus echt weer zo'n klassieke drama zondag voor ons supporters. Eerst hopen op puntenverlies van de concurrent. Dat gaat op de valreep mis en vervolgens ga je zelf onderuit.

En het gaat dus weer mis op een cruciaal moment. Nu spelen we in de Arena tegen PSV niet om de koppositie maar om hoop te houden. Het gevoel dat ik als supporter steeds meer bij dit seizoen begin te krijgen laat zich het beste als volgt afbeelden:

Afbeelding

Het hele seizoen lopen we in de Eredivisie achter de feiten aan.
Misschien ben ik morgen weer iets optimistischer maar volgens mij mogen we straks blij zijn als we in ieder geval de beker nog winnen. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 17, 2019 9:02 pm

Ach, PSV heeft nog best een lastig programma. Behalve naar Ajax moeten ze ook nog naar AZ, Willem II (dat in goede vorm steekt) en naar Vitesse. En ik heb beloofd dat Vitesse van PSV gaat winnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 9:13 pm

Monkey Tonk schreef:
Wat kan Dolberg nou?
Trekt hij gaten? Nee
Kan hij koppen? Nee

Wil je antwoorden op deze vragen?
In alle 6 de gevallen JA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 9:19 pm

brigade zuid schreef: En zeer frustrerend dat Ajax veel beter is dan PSV maar toch niks meer in eigen hand heeft.

Als Ajax van PSV wint en daarna ook de rest van de wedstrijden dan ben je idd nog steeds afhankelijk van PSV. Maar ik geef je op een briefje, dat Ajax na zo'n (utopische) reeks de titel pakt.

Maar ja, Ajax dat geen uitglijder maakt.... Ik zie Feyenoord nog eerder de Europacup 2 winnen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 17, 2019 9:35 pm

Het blijft een borderlineseizoen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 9:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het blijft een borderlineseizoen...
Ajax is zo schizofreen als de pleures :blush.gif: :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 17, 2019 9:50 pm

Ziyech is gewoon onze belangrijkste speler met Tadic, ontbreekt er een , dan voetballen ze als manke nelis op een kruk met een houten been :rules.gif:

999

Bericht door 999 » zo mar 17, 2019 10:01 pm

Hopelijk spelen ze Psv met een nulletje of 4 van de ArenA mat, anders ben ik bang dat het weer net geen kampioenschap is dit seizoen ..
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » zo mar 17, 2019 10:04 pm

Aanvallend heb je inderdaad te weinig creatiefs achter de hand. Noa Lang is een leuke speler, maar volgens mij niet van niveau Ajax 1. Ben geen fan van Tem Hag, maar dit is niet zijn schuld. Te weinig creativiteit achter de hand, door aan falende jeugdopleiding. Mijns inziens moeten we ons daar weer op gaan focussen. Weg met Ouaali en graag een vernieuwer terug.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 10:06 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:
Wat kan Dolberg nou?
Trekt hij gaten? Nee
Kan hij koppen? Nee

Wil je antwoorden op deze vragen?
In alle 6 de gevallen JA
Vandaar dat hij zoveel doelpunten maakt, en Ajax op beslissende momenten over de streep trekt.

Het beste kan hij ergens bij de cornervlag gaan staan, in de hoop dat de centrale verdediger bij hem gaat lopen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 10:07 pm

Ook met Noa Lang heb je toch betere spelers dan AZ? Of Heracles? Of Feyenoord..... Gelul dus.
IK GELOOF!!!!!!

Thom

Bericht door Thom » zo mar 17, 2019 10:13 pm

Ajaciedjuh schreef:Pffffff wat een succes supporters. :excited.gif:
Ja precies! Ik weet niet wat ik lees. Ik ben ook heel teleurgesteld, maar zijn we de blijdschap vergeten rond Real? Zou het kunnen dat ze zo langzamerhand moe worden? Je zag het al tegen PEC.
Winnen van psv thuis en hopen op een misstap van hun kant.

Maar balen is het wel ja.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Mano

Bericht door Mano » zo mar 17, 2019 10:18 pm

Hahaha nu ligt het aan de jeugd, die er niet is :smallgrin.gif:

Want jeugd, die is lekker consistent en draagt een team.
Allemaal excuses voor een schizofreen Ajax.

Hoge pieken in de CL diepe dalen in de ere.
Dat is pure instelling en/of zelfoverschatting.

Focus op 3 fronten kan gewoon niet, klaar.
Vroeger speelde we de beker met de A1
Ere is belangrijkste en ver komen in de CL een bonus
Spelers denken precies contra en gezien de exposure en de daarbij behorende aanbiedingen, begrijp ik het ook nog.

En dat plaatje, ja zo voel ik me ook
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 10:20 pm

Monkey Tonk schreef:
Vandaar dat hij zoveel doelpunten maakt, en Ajax op beslissende momenten over de streep trekt.

Het beste kan hij ergens bij de cornervlag gaan staan, in de hoop dat de centrale verdediger bij hem gaat lopen.
Hij trekt hartstikke nuttige gaten waardoor anderen scoren.
De spaarzame keren dat er een hoge bal van de zijkant komt, wint hij in de lucht vaak overtuigend.

Geef hem slechts 1 teamgenoot die regelmatig oog voor een medespeler heeft zoals Berghuis, of iemand die zo'n heel fijne trap heeft zoals die Gakpho van PSV en hij heeft er nu alleen in dit Eredivisie seizoen al 12 of 14 goals meer in liggen.

Maar nee, Ajax moet continu interessant gaan doen met tig overdreven hakjes en korte combinaties die ze vaak veel te ver door voeren.
Wat is er nu mis met een afdraaiende voorzet vanaf de zijkant???
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo mar 17, 2019 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 10:21 pm

Thom schreef:
Ajaciedjuh schreef:Pffffff wat een succes supporters. :excited.gif:
Ja precies! Ik weet niet wat ik lees. Ik ben ook heel teleurgesteld, maar zijn we de blijdschap vergeten rond Real? Zou het kunnen dat ze zo langzamerhand moe worden? Je zag het al tegen PEC.
Winnen van psv thuis en hopen op een misstap van hun kant.

Maar balen is het wel ja.
Er is natuurlijk vermoeidheid, maar Ajax wilde tegen AZ spelen met Tadic als valse spits, de steekpassvariant. Toen Ziyech uitviel was het niet nodig om Dolberg in te brengen. Dat was de taktische fout. Daarmee bereik je precies het tegenovergestelde als met de CL-variant. Ipv lekkere ruimte achter de verdedigers voor steekpassen, en opkomende spelers, is de ruimte daarvoor weg. Op zich is dat nog geen probleem, tegen mindere tegenstanders, als Dolberg daarvoor compenseert door doelpunten te maken, maar daar heeft hij - als Ajaxspits - de kwaliteit niet voor. Ten Hag kun je verwijten dat hij de hele taktiek omgooide toen Ziyech niet verder kon.

Mano

Bericht door Mano » zo mar 17, 2019 10:26 pm

Moe!!!
Echt waar??? In maart?
Wat zijn ze dan in mei? Dood?

Lebron James staat gewoon te leveren een heel seizoen lang (NBA)
En met hem de rest van z’n team.

Misschien is anders trainen of beter leven en alle wedstrijden focus?

En commentaar geven is succes supporter. :excited.gif:
Het gaat helemaal niet zo zeer om deze pot.
Maar door labbekakkerigheid eerder in het seizoen zal je nu alles moeten geven
En dat lijkt men niet te beseffen. Heracles (2x) doet nu pijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 17, 2019 10:29 pm

Wat Weekend Cees zegt: Borderline. De ene keer is het geweldig en de volgende keer helemaal niets. Die verschillen zijn te groot als je voor de titel wil spelen.

Zo'n wedstrijd als vandaag is om gek van te worden als je weet wat diezelfde spelers ook kunnen brengen. Ze zullen heus wel willen winnen. Waarom het dan ineens weer zo slecht gaat is me een raadsel. Maar toeval is het niet. Daarvoor is het sinds de winterstop te vaak gebeurd.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 10:33 pm

Mano schreef:Moe!!!
Echt waar??? In maart?
Wat zijn ze dan in mei? Dood?

Lebron James staat gewoon te leveren een heel seizoen lang (NBA)
En met hem de rest van z’n team.

Misschien is anders trainen of beter leven en alle wedstrijden focus?
Bijna het hele NBA seizoen, totdat de playoffs beginnen, gaat op de intensiteit van oefenwedstrijdjes in voetbal. Een circus. Spelers in een voetbalwedstrijd leggen tegenwoordig een kilometer of tien per wedstrijd af. Denk je echt dat een Olympische tien kilometerloper drie keer in de week op zijn scherpst een 10K kan lopen?

(Daarnaast is een NBA-wedstrijd 48 minuten, en als je een minuut of 10 rust krijgt, speel je met drie wedstijden per week ongeveer hetzelfde als 1 voetbalwedstrijd)
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mar 17, 2019 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 10:36 pm

Monkey Tonk schreef: Denk je echt dat een Olympische tien kilometerloper drie keer in de week op zijn scherpst een 10K kan lopen?
Denk van niet, nee.
Monkey Tonk schreef: Bijna het hele NBA seizoen, totdat de playoffs beginnen, gaat op de intensiteit van oefenwedstrijdjes in voetbal. Een circus. Spelers in een voetbalwedstrijden leggen tegenwoordig een kilometer of tien per wedstrijd af.

Christian Eriksen zit al gauw boven de 12.

Plaats reactie