Feyenoord - Ajax 27-02-2019 KNVB Beker
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Feyenoord - Ajax 27-02-2019 KNVB Beker
Je zou bijna vergeten dat Nico pas ruim een jaar bij ons speelt. De laatste keer dat ik bij een buitenlandse aankoop gelijk verkocht was was bij Chivu. Hopelijk blijft hij nog iig een jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat zal een lastig verhaal worden maar laat Overmars het maar proberen. Geld is het probleem niet, we hoeven niet te verkopen. Hij zou een prima aanvoerder zijn volgend seizoen. Ik ga er tenminste vanuit dat we De Ligt echt wel kwijtraken.
Nil volentibus arduum
De Ligt was gister zo goed hé? Die goal, wat een klasse. En dat op zijn 19e.
Trouwens, het verkoopschema voor de bekerfinale is bekend.
Verkoop begint op 03-03 om 03:00.

Laatst gewijzigd door Nihad op do feb 28, 2019 12:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Zeker, ook De Ligt heeft het even moeilijk gehad maar de laatste weken gaat hij voorop in de strijd en speelt hij erg sterk. Hopelijk kijken we naar een aanvoerder die zijn elftal naar de dubbel aan het leiden is.
Overigens, twee doelpunten van Ajax uit een corner. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?
Overigens, twee doelpunten van Ajax uit een corner. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?

Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
De Ajax-corner is terug. Op speciaal verzoek. Doorkoppen bij de eerste paal. Levert de tweede goal op.
-
Ik heb wat contact gehad met lui die zijn gaan protesteren in Den Haag; die lieten weten dat ze bewust poeslief waren en hebben gescandeerd “wij zijn boos!” om te laten zien dat ze niet geprovoceerd werden door wat ADO idioten de week ervoor in de stad hadden uitgevreten.Thijs schreef:Denk ik ook, volgens mij staat het ook wel bij de harde kern goed op de radar dat iedereen zich ff op dat vlak koest moet houden. Bij dat protest in Den Haag stonden geloof ik ook alle 'leiders' van de groeperingen, dus zoiets als tegen PEC zal niet meer gebeuren.Marillion schreef: Zal wel meevallen. Het is een keer misgegaan met al dat vuurwerk tegen Zwolle. Maar zo even uit m'n hoofd is het bij eerdere bekerfinales prima verlopen.
Denk niet dat het nodig is om Feyenoord zo af te branden en zeker van persie niet. De Ligt had wederom totaal geen vat op hem in de 1e helft. Daar waar we hoopten dat Tadic als valse spits het verschil zou maken, was het eerder van persie die het deed. Slim uitzakken, bal goed afschermen. De ligt had steeds het nakijken. Hij lag ook aan de basis vde Feyenoord kansen. Want laten we eerlijk zijn, het zag er een paar keer weer hopeloos uit achterin. Echt 100% kansen die ons zomaar weer op achterstand hadden kunnen zetten. Het eerste kwartier in de 2e helft was briljant van Ajax. Zo zouden we de hele wedstrijd moeten spelen. Maar ook na de 2-0 geven we nog een levensgrote kans weg met Toornstra. Van persie stond weer vogeltje vrij naast hem. Laten we blij zijn met de overwinning, maar echt goed was het nog niet, op dat kwartier na. Wel fijn dat Frenkie weer zijn oude nivo haalde.wimpey schreef:Tegen een heel slechte tegenstander.Peter schreef: We zijn voetballend wel echt aardig he. Trab noemde het al, maar van 45-60 minuten speelden we echt heel aardig. Zit zoveel voetbal in dit team.
Eigenlijk jammer dat die pot tegen PEC niet doorgaat. Ajax had voor het eerst sinds ruim 1.000 dagen de eerste plek in de eredivisie kunnen pakken.
Wat de zwakke momenten van Ajax betreft: Mazraoui die Larsson uit zijn rug liet lopen was er ook zo één. Hij was een stuk beter dan tijdens de competitiewedstrijd maar defensief blijft hij toch wel kwetsbaar.
Zoals Trab zegt. Met name de eerste helft was het niet geweldig. Maar je zag nu wel dat ze deze wedstrijd echt wilden winnen. Het betere voetbal volgt dan uiteindelijk wel. Al zou het beter zijn als het vanaf het begin zo was. Ironisch genoeg was het eerste kwartier in januari wel goed.
Zoals Trab zegt. Met name de eerste helft was het niet geweldig. Maar je zag nu wel dat ze deze wedstrijd echt wilden winnen. Het betere voetbal volgt dan uiteindelijk wel. Al zou het beter zijn als het vanaf het begin zo was. Ironisch genoeg was het eerste kwartier in januari wel goed.
Nil volentibus arduum
We spelen ook maar met 2 echte verdedigers achterin. Mazraoui laat in dit soort wedstrijden gewoon zien dat het gewoon geen echte back is. Aan de andere kant, was het wel weer zijn actie die voorafgaande de 0-3 was. En de Ligt met van Persie, tja, dat is dus ervaring. Van Persie is zo geslepen. De Ligt maakte natuurlijk wel een uitstekende verdedigende actie op van Persie die de bal voor het inschieten had. We hebben in de eerste 15 minuten gezwijmd, eerlijk is eerlijk. Maar je moet ook in dit soort wedstrijden het geluk een beetje mee hebben.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
En bij Ajax zitten zeker alleen maar brave sportieve huisvaders. Ik heb Ajax-tuig een keer een compleet uitvak zien slopen in Arnhem. En wordt het bombardement op Rotterdam niet dikwijls bejubeld?Ramona schreef:Ja, 'fraaie' geluiden als oerwoudgeluiden en toewensingen ziektes enzo!Wouter schreef:De meesten wel geloof ik. Maar het ging er hier om of de Feyenoorders zo stil waren. Viel reuze mee, er kwam nog best wat geluid uit mijn TV en dat ding was niet kapot.
Bij (bijna) elke club zitten debielen, en bij de clubs uit de Randstad nog wat meer, Excelsior en Sparta daargelaten.
Mwah, die kakkerlakken trekken echt veel meer tuig aan, hoor. Zelf geboren en getogen in een feyenoord stad en opgegroeid in een feyenoordwijk en al 25 jaar naar Ajax gaande kan ik je toch vertellen dat er behoorlijke verschillen zitten tussen 010 en ons.
Het is de aard van de club. Enige club waar het nóg erger is, is Den Haag. Vergelijken met hun zijn die kakkies lieverdjes.
Het is de aard van de club. Enige club waar het nóg erger is, is Den Haag. Vergelijken met hun zijn die kakkies lieverdjes.
Laatst gewijzigd door Nihad op do feb 28, 2019 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Boabdil schreef:De Ligt was gister zo goed hé? Die goal, wat een klasse. En dat op zijn 19e.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Dat viel wel mee, het vogeltje vrij staan in de tweede helft; ik vond juist dat De Ligt een heel volwassen keuze maakte door niet op Toornstra af te gaan, maar juist tussen Toornstra en Van Persie in bleef lopen om zo de weg naar Van Persie af te snijden. Toornstra had bij breed leggen die bal echt niet zo maar bij Van Persie gekregen. De Ligt koos er duidelijk voor dat Toornstra vanuit een relatief moeilijke hoek op Onana moest schieten en dat Onana maar het verschil moest maken. Alleen bleek vervolgens Toornstra niet eens binnen de palen te kunnen mikken.Trab schreef:Denk niet dat het nodig is om Feyenoord zo af te branden en zeker van persie niet. De Ligt had wederom totaal geen vat op hem in de 1e helft. Daar waar we hoopten dat Tadic als valse spits het verschil zou maken, was het eerder van persie die het deed. Slim uitzakken, bal goed afschermen. De ligt had steeds het nakijken. Hij lag ook aan de basis vde Feyenoord kansen. Want laten we eerlijk zijn, het zag er een paar keer weer hopeloos uit achterin. Echt 100% kansen die ons zomaar weer op achterstand hadden kunnen zetten. Het eerste kwartier in de 2e helft was briljant van Ajax. Zo zouden we de hele wedstrijd moeten spelen. Maar ook na de 2-0 geven we nog een levensgrote kans weg met Toornstra. Van persie stond weer vogeltje vrij naast hem. Laten we blij zijn met de overwinning, maar echt goed was het nog niet, op dat kwartier na. Wel fijn dat Frenkie weer zijn oude nivo haalde.wimpey schreef:Tegen een heel slechte tegenstander.Peter schreef: We zijn voetballend wel echt aardig he. Trab noemde het al, maar van 45-60 minuten speelden we echt heel aardig. Zit zoveel voetbal in dit team.
Eigenlijk jammer dat die pot tegen PEC niet doorgaat. Ajax had voor het eerst sinds ruim 1.000 dagen de eerste plek in de eredivisie kunnen pakken.
Vrijwel elke club heeft inderdaad dat soort volk op de tribunes. Maar ik ben het wel eens met Boabdil dat zij er meer van hebben in vergelijking met Ajax.Wouter schreef:En bij Ajax zitten zeker alleen maar brave sportieve huisvaders. Ik heb Ajax-tuig een keer een compleet uitvak zien slopen in Arnhem. En wordt het bombardement op Rotterdam niet dikwijls bejubeld?Ramona schreef:Ja, 'fraaie' geluiden als oerwoudgeluiden en toewensingen ziektes enzo!Wouter schreef:De meesten wel geloof ik. Maar het ging er hier om of de Feyenoorders zo stil waren. Viel reuze mee, er kwam nog best wat geluid uit mijn TV en dat ding was niet kapot.
Bij (bijna) elke club zitten debielen, en bij de clubs uit de Randstad nog wat meer, Excelsior en Sparta daargelaten.
Als Ajax daar scoort (en dat gebeurd nogal eens

Nil volentibus arduum
Was een koddig sprintduel: Toornstra vs Blind. Lastig te herkennen wie de traagste van de 2 is.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Alleen bleek vervolgens Toornstra niet eens binnen de palen te kunnen mikken.
Toch is dit niet altijd zo geweest. Ik heb beelden gezien van feyenoord-Ajax duels in de jaren 80 en begin jaren 90 en daar zag je tussen het feyenoordvolk na een Ajax goal, Ajacieden opspringen en juichen. Ik meen mij te herrineren dat in de jaren 90 de sfeer rondom de Klassieker steeds grimmiger werd, maar da's mijn beleving. Ik heb de jaren 80 niet bewust meegemaakt.Marillion schreef:
En bij Ajax zitten zeker alleen maar brave sportieve huisvaders. Ik heb Ajax-tuig een keer een compleet uitvak zien slopen in Arnhem. En wordt het bombardement op Rotterdam niet dikwijls bejubeld?
Bij (bijna) elke club zitten debielen, en bij de clubs uit de Randstad nog wat meer, Excelsior en Sparta daargelaten
Vrijwel elke club heeft inderdaad dat soort volk op de tribunes. Maar ik ben het wel eens met Boabdil dat zij er meer van hebben in vergelijking met Ajax.
Als Ajax daar scoort (en dat gebeurd nogal eens) zitten er in vrijwel ieder vak gasten die direct om zich heen kijken of er iemand juicht of ook maar een beetje vrolijk kijkt. Als ze je er tussenuit pikken heb je echt een probleem. In de Arena moet je dat ook niet doen op Zuid maar in de meeste vakken kom je er echt wel mee weg (tenzij je echt gaat provoceren).
Mijn ervaring is ook vanaf de jaren 90. Met de treincombi's die eerst altijd vanaf het centraal station vertrokken bij spoor 15. Stonden daar 1500 supporters zich aan beide kanten van de stationshal door een trappetje te duwen om de eerste van de twee treinen te halen zodat je eerste ring zat.
Sinds we niet meer welkom zijn ga ik altijd los. Het verschilt wel per vak maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om mijzelf kenbaar te maken als Ajacied, om het maar eens voorzichtig te stellen.
Sinds we niet meer welkom zijn ga ik altijd los. Het verschilt wel per vak maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om mijzelf kenbaar te maken als Ajacied, om het maar eens voorzichtig te stellen.
Nil volentibus arduum
-
Tot half jaren ‘90 stond ik geregeld in het uitvak G in de Kuip en dan had je aan beide kanten van het hek (al dan niet gescheiden door een pelotonnetje ME) een aardig grote groep Ajax-supporters en kakkies, die niet naar de wedstrijd keken, maar naar elkaar. Verder moest je vrij behendig zijn in ontwijken van guldens, aanstekers of soms vuurpijltjes die door de kakkies op ons vak werden gericht. Van en naar de supporterstrein was het oppassen voor bakstenen. Het was toen echt niet gezellig. (En dan hebben we het niet eens gehad over de spijkerbom die de klootzakken in vak O in De Meer gooiden vanuit uitvak N. Yep; toen werd de Klassieker in De Meer gespeeld, ergens in ‘88 of ‘89). Toen al was het niet zo dat je gemêleerd in elkaars stadion kon zitten.
https://www.youtube.com/watch?v=iCbRSgXYYRU
Befaamde spijkerbom. Jezus, wat een gek moet dat zijn geweest.
En dan vragen wij ons af waarom er overal gefouilleerd moet worden...
Befaamde spijkerbom. Jezus, wat een gek moet dat zijn geweest.
En dan vragen wij ons af waarom er overal gefouilleerd moet worden...

eind jaren tachtig niet veel anders.Marillion schreef:Mijn ervaring is ook vanaf de jaren 90. Met de treincombi's die eerst altijd vanaf het centraal station vertrokken bij spoor 15. Stonden daar 1500 supporters zich aan beide kanten van de stationshal door een trappetje te duwen om de eerste van de twee treinen te halen zodat je eerste ring zat.
En altijd op de grond zitten bij Den Haag HS.
kwam er van alles door de ramen naar binnen en gingen er hele treinbanken naar buiten...
Nee, kan me niet herinneren dat het toen vredelievend was.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mazzelaars.
Als ik dit zo lees, dan mis ik het wel hoor. Feyenoord uit. Wat een beleving was dat. Naja, muv 2005 toen we niet verder kwam dan Nieuwekerk aan de Ijssel ofzo.

Als ik dit zo lees, dan mis ik het wel hoor. Feyenoord uit. Wat een beleving was dat. Naja, muv 2005 toen we niet verder kwam dan Nieuwekerk aan de Ijssel ofzo.

Bij het station ging dat dus gewoon door de alledaagse bezoekers heen. Dat was altijd wel bijzonder.Mano schreef:eind jaren tachtig niet veel anders.Marillion schreef:Mijn ervaring is ook vanaf de jaren 90. Met de treincombi's die eerst altijd vanaf het centraal station vertrokken bij spoor 15. Stonden daar 1500 supporters zich aan beide kanten van de stationshal door een trappetje te duwen om de eerste van de twee treinen te halen zodat je eerste ring zat.
En altijd op de grond zitten bij Den Haag HS.
kwam er van alles door de ramen naar binnen en gingen er hele treinbanken naar buiten...
Nee, kan me niet herinneren dat het toen vredelievend was.
En hoe dichterbij Rotterdam je kwam hoe groter de kans inderdaad was op stenen. Tegen de tijd dat de trein bij het stadion aankwam was het kookpunt wel bereikt. En dan kwam nog die hindernisbaan met politiepaarden.
Als ik eraan terugdenk voel ik de adrenaline alweer omhoog komen.

Nil volentibus arduum
Ik stond achter het doel toen Pettersson bij Bor wegdraaide en met links de 0-3 maakte.
Bekerfinale tegen Heerenveen (1993) was ook leuk. Geen centje pijn met fans van de kakkies toen trouwens.
Bekerfinale tegen Heerenveen (1993) was ook leuk. Geen centje pijn met fans van de kakkies toen trouwens.
- InnerHarbour
Als je die belevingen zo leest heb je toch geen enkele verwachting dat jullie weer naar Feyenoord of Ado mogen.
Buiten alle politie inzet die het kost kan ik mij niet voorstellen dat de NS op dat soort schadeposten zit te wachten.
Buiten alle politie inzet die het kost kan ik mij niet voorstellen dat de NS op dat soort schadeposten zit te wachten.
YNWA