Ajax - sc Heerenveen 20-01-2019
Moderator: mods
Re: Ajax - sc Heerenveen 20-01-2019
Die 3-3 was onvergeeflijk. Sinkgraven laat zich dollen, Lamprou reageert zwak. Ajax-onwaardig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vond hem aanvallend ook niet sterk, ondanks de (prachtige) goals.Ajaciedjuh schreef: Tadic aanvallend prima.
Heel veel balverlies, veel te risicovolle 'slimme' passjes die fout gingen. Een mixed bag door de goals, maar over de hele linie geen sterke wedstrijd. Volgens mij is Tadic zo'n speler die wel of niet in de wedstrijd zit. En in de eerste tien minuten zag je al dat hij 'het' niet had vandaag. Maar gelukkig wel die twee momenten voor de goal. Dat dan weer wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Ben benieuwd of Sinkgraven er weer een tijd uit ligt. Kramp of spiertje?
Hopelijk kan Nico weer spelen.
Hopelijk kan Nico weer spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
En nog een assist op Huntelaar.zeux schreef:Ik vond hem aanvallend ook niet sterk, ondanks de (prachtige) goals.Ajaciedjuh schreef: Tadic aanvallend prima.
Heel veel balverlies, veel te risicovolle 'slimme' passjes die fout gingen. Een mixed bag door de goals, maar over de hele linie geen sterke wedstrijd. Volgens mij is Tadic zo'n speler die wel of niet in de wedstrijd zit. En in de eerste tien minuten zag je al dat hij 'het' niet had vandaag. Maar gelukkig wel die twee momenten voor de goal. Dat dan weer wel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
En toch is het de 4 - 4 en het foutenfestival daarbij die je de nek omdraait .. Moet niet kunnen.De Ligt of Blind of wie dan ook moeten dat zo organiseren dat die Heerenvener nooit vrij kan komen te staan.Al zou een beetje keeper de bal in ieder geval hebben geprobeerd weg te rossen ..zeux schreef:Die 3-3 was onvergeeflijk. Sinkgraven laat zich dollen, Lamprou reageert zwak. Ajax-onwaardig.
Blij met de punten ...
Zeker, daar gaat het collectief fout.999 schreef:En toch is het de 4 - 4 en het foutenfestival daarbij die je de nek omdraait .. Moet niet kunnen.De Ligt of Blind of wie dan ook moeten dat zo organiseren dat die Heerenvener nooit vrij kan komen te staan.Al zou een beetje keeper de bal in ieder geval hebben geprobeerd weg te rossen ..zeux schreef:Die 3-3 was onvergeeflijk. Sinkgraven laat zich dollen, Lamprou reageert zwak. Ajax-onwaardig.
Maar die 3-3 is 'skills'. Dat gaat wat mij betreft verder.
Dolberg is nu ook wel klaar.
Heeft talent maar niet het juiste karakter.
Proberen te slijten die gast in de zomer en een andere spits halen.
Heeft talent maar niet het juiste karakter.
Proberen te slijten die gast in de zomer en een andere spits halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
De 1-1 houdbaar? Mwah.
De 3-2 houdbaar? Die mocht Lamprou wel hebben, een meter van de paal.
De 3-3? Eigenlijk wordt er recht op Lamprou geschoten, maar die loopt eerst nog een stap de toch al bezette korte hoek in. Maar was wel van dicht bij ingeschoten. Laten we weer "mwah" zeggen.
Bij 3-3 had de VAR zomaar een penalty tegen Lamprou kunnen geven na een blunder en het neerwerken van die speler van SC Heerenveen.
En de 4-4 wordt binnengetikt in de 5 meter... Lamprou doet er niks aan.
De 3-2 houdbaar? Die mocht Lamprou wel hebben, een meter van de paal.
De 3-3? Eigenlijk wordt er recht op Lamprou geschoten, maar die loopt eerst nog een stap de toch al bezette korte hoek in. Maar was wel van dicht bij ingeschoten. Laten we weer "mwah" zeggen.
Bij 3-3 had de VAR zomaar een penalty tegen Lamprou kunnen geven na een blunder en het neerwerken van die speler van SC Heerenveen.
En de 4-4 wordt binnengetikt in de 5 meter... Lamprou doet er niks aan.
Precies. Lamprou pakte een punt voor Ajax met zijn redding op de inzet van Zeneli.Ajaciedjuh schreef:Lamprou de schuld geven is zo makkelijk. Hij kan niet beter, maar de rest..... pfffff
Achterhoede op Mazraoui na, waren dramatisch. 4-1 pingel en 4-3 met een paar minuten mag nooit meer weggegeven worden. Vrij inlopen bij de corner..... ongelooflijk.
Totaal geen druk op de bal.
Die Lammers kan wel wat.
Bij de 3 - 2 staan er 7 man voor de bal , allemaal aanvalluh , voor mijn ging het daar steeds mis.Teveel bezig met de aanval, te weinig met het verdedigen.
Blij met de punten ...
Niet te geloven dit. Krijg je eindelijk de kans om de koppositie te pakken en dan geef je het zo uit handen. Ik heb er echt geen woorden voor. Een ding is duidelijk, we staan weer even met beide benen op de grond.
Lamprou laat weer zien dat hij totaal ongeschikt is als tweede keeper voor Ajax. Sinkgraven laat bij die counter echt minimaal drie momenten lopen waarop hij die bal kan verdedigen. Blind die zich tot twee keer toe als een klein kind laat uitspelen door Lammers. Maak je vier doelpunten en nog win je niet. Ik heb net echt de samenvatting gekeken met de hoop dat het allemaal niet waar was wat ik vanmiddag zag gebeuren. Wat een teleurstelling.
Het enige waar we ons vandaag aan vast kunnen houden is dat de verschillen aan het einde van de speelronde er precies zo uitzien als we van te voren hadden verwacht. Maar dat voelt nu wel als een hele schrale troost.
Lamprou laat weer zien dat hij totaal ongeschikt is als tweede keeper voor Ajax. Sinkgraven laat bij die counter echt minimaal drie momenten lopen waarop hij die bal kan verdedigen. Blind die zich tot twee keer toe als een klein kind laat uitspelen door Lammers. Maak je vier doelpunten en nog win je niet. Ik heb net echt de samenvatting gekeken met de hoop dat het allemaal niet waar was wat ik vanmiddag zag gebeuren. Wat een teleurstelling.
Het enige waar we ons vandaag aan vast kunnen houden is dat de verschillen aan het einde van de speelronde er precies zo uitzien als we van te voren hadden verwacht. Maar dat voelt nu wel als een hele schrale troost.

Nil volentibus arduum
-
Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond vond het VAR-moment ook een penalty. Nou, donderdag de vieze smaak maar wegspoelen met een andere opstelling ook.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
We verkopen dus Wober om naar het gepruts van Sinkgraven te kijken? En nu is die jongen weer geblesseerd en nu moet je dus schuiven met Mazraoui en Kristensen. We hebben alles zo goed voor mekaar, maar eind januari speel je dus met een kabouter op de goal en met een gemankeerde achterhoede. Grijp eens in, Marc! 

-
Je hebt groot gelijk.Peter schreef:We verkopen dus Wober om naar het gepruts van Sinkgraven te kijken? En nu is die jongen weer geblesseerd en nu moet je dus schuiven met Mazraoui en Kristensen. We hebben alles zo goed voor mekaar, maar eind januari speel je dus met een kabouter op de goal en met een gemankeerde achterhoede. Grijp eens in, Marc!
-
Deze speelronde zijn 40 goals gevallen. Gedeeld door 9 is dat bijna 4,5 goal per Eredivisie-duel. Dat is ook bizar, toch?
Ja, spektakel genoeg. Voor de neutrale kijker is zo'n speelronde natuurlijk een feest. Alleen ik kan er vanmiddag even niet mee lachen.
Ik kan gewoon echt nog steeds niet geloven dat we vier doelpunten incasseren. Moet je eens kijken hoe solide de verdediging voor de winterstop was. Dan vraag je je toch af wat er de afgelopen weken is gedaan.
Ik kan gewoon echt nog steeds niet geloven dat we vier doelpunten incasseren. Moet je eens kijken hoe solide de verdediging voor de winterstop was. Dan vraag je je toch af wat er de afgelopen weken is gedaan.
Nil volentibus arduum
Tja, er zijn toch belangrijkere dingen in het leven.Door de jaren geleerd pas op de laatste speeldag me druk te maken 

Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Als je het wedstrijdtopic leest is het duidelijk wie volgens jullie de schuldige zijn maar wat ik mij afvraag waarom grepen de hier zo bewierrookte de Ligt, de Jong en Ziyech niet in toen het 3-1 stond? Compact spelen, geen risico's meer nemen zeker niet met die keeper en gemankeerde achterhoede en zorgen dat jullie op de eerste plaats zouden staan na vanmiddag.
Soms is lelijk winnen veel belangrijker dan het publiek vermaken.
YNWA
Nog tien dagen om iets te doen.Peter schreef:We verkopen dus Wober om naar het gepruts van Sinkgraven te kijken? En nu is die jongen weer geblesseerd en nu moet je dus schuiven met Mazraoui en Kristensen. We hebben alles zo goed voor mekaar, maar eind januari speel je dus met een kabouter op de goal en met een gemankeerde achterhoede. Grijp eens in, Marc!
Ja, dat is waar. Haal die punten binnen. Dat we zelfs na de 4-3 de wedstrijd nog niet uitspelen kon wel eens een duur foutje worden.InnerHarbour schreef:Als je het wedstrijdtopic leest is het duidelijk wie volgens jullie de schuldige zijn maar wat ik mij afvraag waarom grepen de hier zo bewierrookte de Ligt, de Jong en Ziyech niet in toen het 3-1 stond? Compact spelen, geen risico's meer nemen zeker niet met die keeper en gemankeerde achterhoede en zorgen dat jullie op de eerste plaats zouden staan na vanmiddag.
Nil volentibus arduum
-
Lamprou maakt zich belachelijk zeg in een interview met FOX. Kon geen penalty zijn met het VAR-moment, vond hij, omdat de SC Heerenveen-speler niet meer bij de bal had gekund. (Nou, en?) En hij verwijt Onana dat die zich pas op het laatste moment definitief ziek meldde, zodat de voorbereiding van Lamprou zelf niet optimaal was. 

-
Een andere keeper en Sinkgraven is minder giftig en gedreven dan Tagliafico. Staat er met Blind ook nog een vrij tamme man en je hele linkerkant is al matig.Marillion schreef:Ja, spektakel genoeg. Voor de neutrale kijker is zo'n speelronde natuurlijk een feest. Alleen ik kan er vanmiddag even niet mee lachen.
-
@ De Mods: Hoeveel krachttermen mag ik posten voordat ik een weekban krijg?
- Ajaciedjuh
Het is natuurlijk onzin of we ineens een waardeloze selectie hebben. De meeste gaven niet thuis vandaag en dan worden we kwetsbaar met zoveel voetballers. De kracht is juist teaminstelling, waardoor druk zetten en daarnaast tot voetballen komen onze kracht is. Nu konden ze zo oversteken. Slordigheid en niet gedisciplineerd spelen.
Voor Sinkgraven was het zijn eerste basisplaats en ook nog eens op linksback. Dat is heel anders dan invallen op linkshalf bij een team dat de wedstrijd in de hand heeft. Het was veiliger geweest om Blind op linksback te zetten en Magallan in het centrum.
Voor Sinkgraven was het zijn eerste basisplaats en ook nog eens op linksback. Dat is heel anders dan invallen op linkshalf bij een team dat de wedstrijd in de hand heeft. Het was veiliger geweest om Blind op linksback te zetten en Magallan in het centrum.
Ze begonnen de 2e helft ook wel heel slap. Dure misser, die pingel.
I think I lost my fucking headache