Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 10:01 am

Cluijffert schreef:Nou, dat zeg jij wel... maar ik had in plaats van Keizer graag het AT Collectief in actie gezien. Gezien de aanwezigheid van het Technisch Hart had het ATC omgedoopt kunnen worden naar het Technisch Brein. Daar lijkt het binnen Ajax nog wel eens aan te ontbreken.
Het ATC had de trainer van Telstar niet tot de kandidaten gerekend. Freewheelen met JA in de JL is immers geen graadmeter.

Qua management - en communicatie skills komen Sar, Overmars en Bergkamp op mij niet goed over. Qua inzicht in het spel en de markt evenmin: want dan kom je niet met een staf Keizer, Winter, Spijkerman aankakken. En zouden ze niet steeds reageren i.p.v. te ageren.

Overmars heeft denkniveau VMBO. Nuf said. Hij kan iets dat ie in huis heeft goed verpatsen. Maar regeren is vooruit zien. En Ajax regeert zelfs in NL niet eens...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Sandro » ma aug 14, 2017 10:51 am

Eigenlijk is het bestwel logisch. Overmars doet bij Ajax precies hetzelfde als hij tijdens zijn spelerscarriere ook gedaan heeft, namelijk kapitaal opbouwen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 11:37 am

Op zich houdt Overmars zich netjes aan de uitgangspunten van het plan-Cruijff. Eerst een flinke financiële buffer opbouwen, vervolgens de knip trekken, ook voor eens fors bedrag, om een speler te halen die echt iets toevoegt of om een sterkhouder een topsalaris (naar Nederlandse begrippen) aan te bieden. Ik heb nog een interview liggen met Cruijff waarin hij het precies zo uitlegt. (Vooruit, behalve de breedteaankopen dan, want die mochten uiteraard niet.)

Dit beleid heeft ervoor gezorgd dat Ajax zich in tegenstelling tot in het verleden geen zorgen meer hoeft te maken dat het in de financiële problemen komt. Dat is op zich dus positief.

Een andere discussie is hoe hij het invult: welke speler hij haalt en op welk moment.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 11:53 am

Yopii schreef: Een andere discussie is hoe hij het invult: welke speler hij haalt en op welk moment.
Dat dus vooral. Hij zal geen maanden nodig hebben gehad om Zimling, vd Hoorn, Duarte, Sanogo en Westermann te halen.

KJH, van Leer vind ik te billijken. Over Orejuela en Johnson lees je her en der positieve reviews. Qua jeugd(ige) aankopen doet Ajax het sowieso goed. Maar ik vind het onbestaanbaar dat er op de eerste training geen nieuwe backs, VM en linksbuiten staan.

Draai de klok een jaar terug: AT schreeuwt om een rechtsbuiten. In de winterstop wordt Neres gehaald. Het is steeds hetzelfde patroon: too little, too late. De leiding van Ajax ondermijnt daarmee het eigen beleid. Als je wilt oogsten met jongens als Sanchez en Dolberg, dan zul je ze het gevoel moeten geven dat ze iedere training vol aan de bak moeten. Kan me voorstellen dat Sanchez zich ergert aan trainen met Bergsma en Dankerlui...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Monkey Tonk » di aug 15, 2017 3:57 am

Ik denk niet dat ze met de kop echt bij voetbal zitten. Die knop is nog niet om, zo kort na het drama met Nouri. Dat kan ook niet. Tenzij men 100% met de wedstrijd bezig is, is de scherpte eraf en kom je in een situatie van spelers 'going through the motions'.

MIsschien dat een meer ervaren coach het drama had gebruikt om het team dichter bij elkaar te brengen, en het seizoen voor Nouri te spelen. Juist op zo'n kritiek moment heb je een coach nodig die als leider voor de groep staat.

Ajax had natuurlijk het vertrek van Bosz niet verwacht, dus Keizer wordt in het diepe gegooit voordat hij daar klaar voor is. En dan komt daar ook nog het Nouri-drama overheen.

Tenzij het snel goed komt tussen de oren wordt dit een heel lang seizoen, met veel fouten omdat spelers er mentaal niet echt bij zijn. Zoals het onbegrijpelijke verdedigen bij de tweede goal.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 11:40 am

Kan me voorstellen dat Sanchez zich ergert aan trainen met Bergsma en Dankerlui...
Kan ik me heel goed voorstellen, maar dat gevoel werd wel ineens sterker toen hij bij TH veel meer kon gaan verdienen, een soort Bosz-reactie, die, na het bod van BD ook ineens krachtiger was in zijn eisen. Wie zou er anders reageren?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Wouter » wo aug 16, 2017 11:19 am

Ik denk niet dat ze met de kop echt bij voetbal zitten. Die knop is nog niet om, zo kort na het drama met Nouri. Dat kan ook niet. Tenzij men 100% met de wedstrijd bezig is, is de scherpte eraf en kom je in een situatie van spelers 'going through the motions'.
Mwah, ik geloof daar geen bal van. Juist met sporten kun je gedachten van je af zetten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door LucaS » wo aug 16, 2017 12:08 pm

Keizer laat ze weg komen met niet meeverdedigen en man laten lopen, Bosz niet
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door wimpey » wo aug 16, 2017 12:13 pm

LucaS schreef:Keizer laat ze weg komen met niet meeverdedigen en man laten lopen, Bosz niet
Bosz pleurde een speler die 'm niet zinde er gewoon uit.

Denk dat de spelers van Ajax niet echt vrees hebben voor sancties van een nobody.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door De Dominee » wo aug 16, 2017 12:40 pm

Dan wordt het tijd dat hij een statement maakt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Mano » wo aug 16, 2017 12:50 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Keizer laat ze weg komen met niet meeverdedigen en man laten lopen, Bosz niet
Bosz pleurde een speler die 'm niet zinde er gewoon uit.

Denk dat de spelers van Ajax niet echt vrees hebben voor sancties van een nobody.

Wow! Bosz wordt per week adequater :excited.gif:
Bosz verneukte de CL en ging kantje boord door naar de EL.
In de eerste 3 a 5 wedstrijden van het seizoen speelde gewoon de elf die onder FdB speelde.

Maar ik snap het wel,
Bosz kwam na een troosteloos seizoen, dus alles was een verademing. Keizer komt na een interessant seizoen, dus alles is minder.
Blijkbaar speelt dat sentiment van vorig jaar nog bij een hoop supporters en krijg je dit gedrag richting Keizer.
Misschien moet je die antipathie richten op Bosz, die bij de eerste de beste Euro het schip verliet en daarmee alle goede bedoelingen met 1 actie ondermijnde.

aansluitend: Middenvelders en verdedigers kan Keizer niet wisselen tenzij je wilt dat hij B-junioren opstelt

--- zeiken om het zeiken dus --- :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie