Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Ajax - PAOK Saloniki 26-07-2016

Bericht door brigade zuid » di jul 26, 2016 9:42 pm

Zag er bij tijd en wijle niet onaardig uit toch staan we wel weer op de rand van uitschakeling tegen een club die we toch lager mogen inschalen dan Ajax.

999

Bericht door 999 » di jul 26, 2016 9:42 pm

Je moet dat vind ik wel mee nemen in deze fase van de opbouw, dat als die kansen er wel in gaan.Ik weet dat als niet telt maar toch ...
Blij met de punten ...

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jul 26, 2016 9:43 pm

Hij leverde eerste helft 55 passes af, niet slecht voor iemand die slecht aanspeelbaar was.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 26, 2016 9:46 pm

Laatste 25 min waren de krachten weg. Dolberg vergelijken met Kieft :smallgrin.gif: . Dolberg is veel sneller en dynamischer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 26, 2016 9:48 pm

Spitsje he. :hypocrite.gif: Werd 'm nog de 1-0 door de neus geboord door deze - pardon le mot - KUT-scheids. Je ziet dat ie een bal kan aannemen en kan combineren, dat ie kan koppen, dat z'n first touch goed is en dat ie een goede traptechniek heeft. Prima spits al, ventje moet nog 19 worden. Dit liet ie vorig seizoen in de Youth League zien en nu dus in de VCL. :biggthumpup.gif:

Als de oerconservatieve FdB hem vorig seizoen had gebracht had Ajax vanavond geen VCL gespeeld... Vraag me af waarom die Colombiaan is gehaald. Die lijkt er op het eerste oog weinig van te kunnen. :confused.gif:

Ik vond Ajax best leuk spelen, op een vedergewicht-achtige wijze. Misschien nog een kansje, volgende week. Loser-hoofd Cillessen weer eens met een blunder. Sterkhouder. :excited.gif: Klaassen met z'n matige traptechniek in combi met corners begreep ik niet. AEG zwak, kop door de muur. Riedewald met een goede pot. De rest behoorlijk, vond ik. Op een Kindergarten-achtige manier. Beetje naïef, maar het had wel wat i.v.m. de voorgaande 2,5 jaar.

Wordt voetballend best een leuk seizoen, als je je verwachtingen 'instelt' op de mogelijkheden en het jeugdige karakter van dit team. Ik mag de insteek van Bosz wel.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 26, 2016 9:55 pm

brigade zuid schreef:Zag er bij tijd en wijle niet onaardig uit toch staan we wel weer op de rand van uitschakeling tegen een club die we toch lager mogen inschalen dan Ajax.
Klopt. Er moet ook echt kwaliteit bij wil je in de Champions League wat te zoeken hebben. Met een veredeld jeugdelftal ga je het tegen een zwak PAOK misschien nog net redden, maar van zo'n Younes en Dijks en Viergever liggen ze in Europa niet wakker, in de Eredivisie al niet...

Belangrijkste wat ik toch uit deze wedstrijd meeneem is dat er nieuw elan is, de wedstrijdinstelling is goed, er wordt leuker gevoetbald dan in de vorige seizoenen. 2 Versterkingen erbij en je mag weer nadenken over aanhaken bij psv.
Ajax!

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jul 26, 2016 9:56 pm

Wat eeb hel gaat dat worden daar, vlgns de Mos..........

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jul 26, 2016 9:58 pm

Iniesta schreef:Hij leverde eerste helft 55 passes af, niet slecht voor iemand die slecht aanspeelbaar was.
Kun je nagaan als hij wel goed aanspeelbaar zou zijn geweest.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 26, 2016 10:00 pm

Uw Weekend Cees voorspelt vanuit Station Bijlmer: dit seizoen eindigen we onder de kakkerlakken in de competitie.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 26, 2016 10:00 pm

wimpey schreef:Spitsje he. :hypocrite.gif: Werd 'm nog de 1-0 door de neus geboord door deze - pardon le mot - KUT-scheids. Je ziet dat ie een bal kan aannemen en kan combineren, dat ie kan koppen, dat z'n first touch goed is en dat ie een goede traptechniek heeft. Prima spits al, ventje moet nog 19 worden. Dit liet ie vorig seizoen in de Youth League zien en nu dus in de VCL. :biggthumpup.gif:
Hier ben ik het helemaal met je eens. Deed het echt goed vandaag. Echt een tijdje geleden dat we zo'n lekker meevoetballende spits hebben gehad. Wereld van verschil in vergelijking met Kolbeinn, Arek, en noem ze maar op allemaal, onze spitsen van de afgelopen jaren... :excited.gif:
wimpey schreef:
Als de oerconservatieve FdB hem vorig seizoen had gebracht had Ajax vanavond geen VCL gespeeld... Vraag me af waarom die Colombiaan is gehaald. Die lijkt er op het eerste oog weinig van te kunnen. :confused.gif:
Hier ben ik het al niet mee eens, want dit kun je nooit weten. Misschien was ie er vorig seizoen nog niet klaar voor. Het is nu echt heel makkelijk om zoiets te stellen.

Voor de rest was dit soweiso genieten ten opzichte van de afgelopen 3 jaar. Die Grieken kwamen helemaal niet aan de bal, die hadden we binnen no time weer terug. Wat er daarna mee gedaan werd was bij vlagen ook goed, maar moet inderdaad nog beter. Cassiera vond ik trouwens prima, deed eigenlijk niks fout. Goede aanname, gebruikt zijn lichaam goed, snapt het we, vond ik. Alleen stond ie niet op zijn eigen positie.

De besten aan onze kant vandaag vond ik Veltman (vond ik echt heerlijk geconcentreerd ballen) en Dolberg (en dan niet alleen omdat het z'n eerste wedstrijd is enzo, speelde gewoon echt goed). Die 1-0 was trouwens nooit buitenspel, was een Ronald Kloegje.

Riedewald vond ik aan de bal goed, zonder moet het beter, zoals Raymon al postte. Ik had bij hem ook steeds het gevoel dat het een beetje onwennig voor hem was allemaal op die positie. Leek bij vlagen een beetje onrustig.

Verder vond ik Tete lekker bikkelen, al moet ie weer op zijn 'oude' niveau komen. En Donny vond ik het ook uitstekend doen.

Zoals velen hier, denk ik, ben ik ook positief, als is het alleen maar door de flink gewijzigde instelling en intentie.

Volgende week moeten ze daarin liggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 26, 2016 10:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Uw Weekend Cees voorspelt vanuit Station Bijlmer: dit seizoen eindigen we onder de kakkerlakken in de competitie.

Haha. Drama queen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 26, 2016 10:04 pm

Als Milik wordt verpatst moet Ajax maar eens gek doen en Ziyech halen, lijkt me. Vrije rol op rechts i.p.v. die blinde bulldozer. Dan komen de voorzetten en goals wel. Je kunt Dolberg niet omringen met niveau AEG, Younes en de voorzetten van Tete en Dijks.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 26, 2016 10:05 pm

wimpey schreef:Als Milik wordt verpatst moet Ajax maar eens gek doen en Ziyech halen, lijkt me. Vrije rol op rechts i.p.v. die blinde bulldozer. Dan komen de voorzetten en goals wel. Je kunt Dolberg niet omringen met niveau AEG, Younes en de voorzetten van Tete en Dijks.
Dijks liet vorig seizoen zien een uitstekende voorzet in huis te hebben. Dat er niemand stond om er wat mee te doen lag eerder aan Frank & Co.

Die Ziyech hoef ik trouwens niet.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 26, 2016 10:16 pm

Wat mij betreft moet er alleen een linksback bijkomen. Dijks kan niet mee op dit niveau. Zelfde geldt voor Viergever, maar daar kan die nieuwe Colombiaanse jongen ook spelen en volgens mij is dat de meest talentvolle van de 2.

Geef Dolberg maar het vertrouwen. Die jongen is er volgens mij klaar voor. Daarachter die nieuwe jongen, Zivko en Ghazi. Moet voldoende zijn.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 26, 2016 10:26 pm

In de spits heb je met Dolberg, Cassa en Zivko volop keus. Op rechts Cerny het met El Ghazi laten uitvechten, op links iemand halen die er meteen staat. Zo'n Younes zou je alleen in noodgevallen moeten hoeven opstellen, daar win je de oorlog niet mee.

Gudelj ook proberen te lozen, brengt nu nog wel 10 miljoen op waar je mooi een linksback voor kunt aantrekken. Vanavond is Bazoer afwezig en mis je Gudelj totaal niet. Kun je nagaan als iedereen erbij is. Voor noodsituaties hou je Schöne en Nouri achter de hand, is ruim voldoende keus.
Ajax!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di jul 26, 2016 10:38 pm

wimpey schreef:Als Milik wordt verpatst moet Ajax maar eens gek doen en Ziyech halen, lijkt me. Vrije rol op rechts i.p.v. die blinde bulldozer. Dan komen de voorzetten en goals wel. Je kunt Dolberg niet omringen met niveau AEG, Younes en de voorzetten van Tete en Dijks.
Ik moest ook aan Ziyech denken, brengt wel creativiteit in het elftal, daar ontbreekt het nog aan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 26, 2016 10:40 pm

Viergever is brandhout. Voor de rest is deze ploeg weer superlicht. Europa wordt niks. Eredivisie afwachten. Ben nog niet overtuigd.
Whitey on the moon.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di jul 26, 2016 10:47 pm

GangstaRiB schreef:Viergever is brandhout. Voor de rest is deze ploeg weer superlicht. Europa wordt niks. Eredivisie afwachten. Ben nog niet overtuigd.
Jong met name, toch laten ze zich niet afbluffen in de duels e.d. Ik vind jongens als Tete & Riedewald volwassen spelen gezien hun leeftijd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 26, 2016 10:56 pm

Blij verrast qua veldspel, maar veel jongens kunnen dit spelletje echt niet aan. Viergever, El Ghazi, Cassierra en Dijks horen niet in de basis thuis. Als je dan toch 25 miljoen netto voor Milik krijgt, dan zou ik investeren in een hele goede buitenspeler, een positioneel goede centrumverdediger (misschien Davinson wel?) en een linksback met verstand.

Dolberg was fris en erg goed. Gretig, aardig balvast, goed oog voor ruimte, goede kaats en positioneel ook goed. Moet meer body krijgen.

Cassierra viel me overigens erg tegen. Hebben jullie die jongen zien "warm schieten" op Boer? Die jongen heeft de traptechniek van een Junior. Daar is nog een hoop werk aan, hoor.

Riedewald vond ik trouwens MOTM.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 26, 2016 11:34 pm

Ik was helemaal niet blij verrast. Wat hebben we nou eigenlijk in de tweede helft aan kansen gecreëerd? Zo geweldig vond ik het veldspel niet. Net zoals onder FdB: naarmate de wedstrijd vorderde werd het onnauwkeuriger en onnauwkeuriger. En wederom een goal tegen door een (enorme) individuele fout, zoals eigenlijk al de hele voorbereiding. We speelden tegen de nummer 4 van Griekenland. Hallo. De nummer viér van Griekenland. En we houden ze blij verrast op 1-1?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 11:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik was helemaal niet blij verrast. Wat hebben we nou eigenlijk in de tweede helft aan kansen gecreëerd? Zo geweldig vond ik het veldspel niet. Net zoals onder FdB: naarmate de wedstrijd vorderde werd het onnauwkeuriger en onnauwkeuriger.
Als je op de 1e ring achter het doel zit zie je inderdaad niet een hoop duidelijke contouren van het toch wel degelijk verbeterde veldspel.

Het aantal kansen dat is gecreëerd? Dat was inderdaad zeer gering.

Ook wel logisch als je een paar dissonanten in je team hebt zoals Viergever en Dijks die op een niveau spelen dat zelfs in het rechterrijtje van de Eredivisie niet mag. Met twee puike assists en een paar voorzetten vanaf de rechterkant betrok El Ghazi Cassierra tegen Marseille veel in het spel. Ook toen was zijn rendement bedroevend, vandaag had hij zelfs netto een negatieve bijdrage. Zo komt Cassierra er niet heel lekker in. Want Dolberg en Cassierra kunnen wel degelijk ballen.

Ook wat Donny vd Beek, Riedewald, Tete en Veltman in balbezit lieten zien was prima. Dat juist 'voortrekker' Klaassen van de middenvelders met afstand de minste was, scheelt een slok op een borrel. Volgende week wordt het een zware klus, maar er liggen genoeg kansen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 11:55 pm

Dat PAOK is trouwens niet een heel beroerd ploegje.
Ze werden door Ajax vrij snel afgejaagd en kwamen in sommige fasen weinig aan de bal, maar als ze de bal wel hadden zag je heel vernuftige passing, een hoog tempo en een bepaalde leepheid.

Niet zomaar een doorsnee ploegje als Heracles of FC Utrecht zoals je in de Eredivisie treft. PAOK werd vorig jaar 4e in Griekenland en diverse Griekse clubs, ook PAOK zelf, kampen momenteel met flinke schulden. Echter is er in Griekenland inmiddels ook een play-off systeem ingevoerd en die play-offs zijn in mei 2016 door PAOK gewonnen. In eigen land de club in vorm die met een 'einde seizoen piek' die CL voorronde plek dus geclaimd heeft.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 11:58 pm

Resultaat was naadje, het spel hoopgevend. Hopelijk kan Ajax deze lijn doortrekken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 27, 2016 6:22 am

De wedstrijd heb ik niet gezien, een link op AS(?) liet het doelpunt van Dolberg zien, maar ik lees in ieder geval lovende verhalen. Eerlijk gezegd vind ik thuis 1-1 tegen nummer vier van Griekenland niet zo'n goed uitgangspunt, maar dat past niet in de euforie rondom met name Dolberg. Ik hoop nog steeds dat we ons kunnen plaatsen voor de EL, meer zal er niet in zitten, Ajax kan niet in een paar (voetbal)weken van 1-1 tegen De Graafschap veranderd zijn in een geoliede 'voetbalmachine'.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » wo jul 27, 2016 7:07 am

Toen Ajax nog een internationale topclub was waren Griekse ploegen ook al lastige hordes om te nemen. Ajax zou beter moeten zijn, maar je schuift ze niet zomaar even opzij, Ajax niet en momenteel grotere clubs niet. Daarnaast moeten we niet vergeten dat de laatste 5 jaar met elke transferperiode de selectie een stukje zwakker is geworden en klasse is buitengegooid en gehouden. Dat ontbreekt dus nu. Het gaat 3 seizoenen kosten om dat te herstellen.

Over de manier van voetballen ben ik wel te spreken, ik denk dat we moeten accepteren dat we voorlopig nog wel eens in het mes zullen lopen en dat het aanvallend regelmatig zal stranden in gebrek aan klasse. Maar de 5 seconden regel heeft iets intimiderends en iets letterlijk adembenemends voor de tegenstander. Er gaan een paar erediviesploegen overlopen worden.

Dolberg maakt een goede indruk, maar zit op een leeftijd dat je nog wel grilligheid en geen hoge ondergrens mag verwachten. Het is er ook weer een van het type dat op basis van zijn uitstraling overschat en beschermd tegen kritiek gaat worden, en dat is vooral een risico voor zijn ontwikkeling. Ik hoop dat er deze transferperiode nog begonnen kan worden met een herstel van de selectie, en het lijkt me dat we wel een Ziyech kunnen gebruiken, maar ik ben blij met de koerswijziging en ben wel bereid om wat groeipijnen en kinderziektes te verdragen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie