Voorbereiding 2016-2017
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Voorbereiding 2016-2017
In het seizoen 2014/2015 was het begin van de competitie nog erger. In de eerste vier potjes kwam Vitesse tot 1 punt.
Sowieso begon Bosz pas echt te presteren vanaf de winter van 14/15. In zijn eerste seizoen was het erg wisselvallig met een hopeloos einde, namelijk met 3 punten in 7 duels (en geen overwinningen).
Sowieso begon Bosz pas echt te presteren vanaf de winter van 14/15. In zijn eerste seizoen was het erg wisselvallig met een hopeloos einde, namelijk met 3 punten in 7 duels (en geen overwinningen).
- peter
Yup. Voorronde EL. Zelfde als vorig jaar.zeux schreef:Ik denk dat Bosz de CL gewoon laat schieten. Niet realistisch dit jaar.
Als we er tegen PAOK uit knikkeren, mag Ajax dan nog wel door richting EL?
Nope. Dan gaan we door naar de voorronde EL. Je hebt dus kans dat Feyenoord als bekerwinnaar wel in de poulefase EL zit en wij niet.zeux schreef:Ik denk dat Bosz de CL gewoon laat schieten. Niet realistisch dit jaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ok. Hopelijk zijn dan een paar mannen terug. Want niet de CL in vind ik geen ramp, maar de EL zou Ajax toch wel moeten kunnen/willen spelen.Peter schreef:Yup. Voorronde EL. Zelfde als vorig jaar.zeux schreef:Ik denk dat Bosz de CL gewoon laat schieten. Niet realistisch dit jaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tuurlijk niet.zeux schreef:Ik denk dat Bosz de CL gewoon laat schieten. Niet realistisch dit jaar.
Hoe gehandicapt je ook begint, tegen PAOK ben je gewoon de logische favoriet. PAOK probeerde zich 4 maal voor de CL te kwalificeren, 0 maal lukte het. Ajax lukte het tot nu 3 keer wel en 4 keer niet. Tijd om de score op 4-4 te zetten.

De resultaten van Ajax in wedstrijden tegen Griekse clubs zijn over het algemeen vrijgoed.
Dan volgt er nog een ronde. De kans dat we die allebei doorkomen lijkt voorlopig niet groot.
Overigens interesseert die CL me helemaal niets. Ik zou Ajax wel graag poulefase EL zien spelen maar als we dat moeten offeren kom ik daar ook nog wel overheen. In de competitie wil ik echter wel dat we vanaf het begin meedoen. We hebben het hier wel over de Eredivisie. Niet over een competitie met nog tien andere titelfavorieten.
Overigens interesseert die CL me helemaal niets. Ik zou Ajax wel graag poulefase EL zien spelen maar als we dat moeten offeren kom ik daar ook nog wel overheen. In de competitie wil ik echter wel dat we vanaf het begin meedoen. We hebben het hier wel over de Eredivisie. Niet over een competitie met nog tien andere titelfavorieten.
Nil volentibus arduum
Ronde voor ronde bekijken. Deze moet je gewoon doorkomen. Alles minder is gewoon echt een afgang en zelfs een schande.Marillion schreef:Dan volgt er nog een ronde. De kans dat we die allebei doorkomen lijkt voorlopig niet groot.
Wanneer zo'n poulefase in de EL net als vorig jaar slechts 6 potjes oplevert en spel zoals tegen Fenerbahce en Molde dan speel ik liever CL. PSV liet zien dat een Nederlandse club het als er dingen goed vallen wel zou moeten kunnen. We zijn in al die CL poules telkens 3e geworden, in veel gevallen gestrand op slechts 1 (doel)puntje van overwintering. Nimmer was het zo dat we roemloos in de buurt kwamen van de 4e en laatste plaats.Marillion schreef:Overigens interesseert die CL me helemaal niets. Ik zou Ajax wel graag poulefase EL zien spelen maar als we dat moeten offeren kom ik daar ook nog wel overheen.
Ik heb je vaker zien posten dat je de competitie zooo veel belangrijker vindt.Marillion schreef:In de competitie wil ik echter wel dat we vanaf het begin meedoen. We hebben het hier wel over de Eredivisie. Niet over een competitie met nog tien andere titelfavorieten.
Juist daarom ben ik het met jouw 'low-priorities' voor CL/Europees presteren zoooo oneens. In de Eredivisie moet je gewoon hoe dan met PSV strijden om plek 1. Of je 6 CL potjes, 8 CL potjes of misschien zelfs 16 of 17 keer EL speelt maakt dan echt niet uit.
Excuses zijn echt not done. Als je als Ajax weer een paar stapjes omhoog moet dan zul je om te beginnen never nooit niet miepen over 2 wedstrijden in één week.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma jul 18, 2016 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Als we van PAOK verliezen moeten we natuurlijk tegen een club van het niveau Hafjarnarjfar, dus als we daar niet eens van winnen kunnen we er wel mee ophouden.
Raar idee dat het volgende week al begint.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ja, inderdaad.Thijs schreef:Als we van PAOK verliezen moeten we natuurlijk tegen een club van het niveau Hafjarnarjfar, dus als we daar niet eens van winnen kunnen we er wel mee ophouden.
Ook niet chill dat we met een thuiswedstrijd beginnen. Vorig seizoen was Rapid Wien thuis uitverkocht omdat opeens velen wakker werden toen op SBS6 de uitwedstrijd op tv kwam en het op voorhand een spannende return leek te gaan worden na een uitwedstrijd die eindigde in 2-2.
Nu krijgen we a.s. dinsdag de Arena zeker niet vol, vrees ik. Die Grieken spelen de return vervolgens wel in een uitverkocht huis.
@Cruijff: Die EL poule van vorig jaar was in principe gewoon een leuke poule. Fenerbache en Celtic zijn mooie clubs om tegen te spelen en voor supporters ook een feest als het om de uitwedstrijden gaat. Molde is als club een andere categorie maar ook dat heeft zijn charme. Als dat niet lukt, waarom zou het in de CL dan wel lukken?
Een mooie Europese campagne is leuk. Ik zie dat heel graag. Maar misschien moeten we eerst proberen om in eigen land orde op zaken te stellen.
De CL is mij in principe te commercieel en voorspelbaar geworden. Kwalificeren we ons dan wil ik natuurlijk ook een goed resultaat maar die kans is gewoon niet zo groot. Een keertje de poule doorkomen, dat is het wel zo'n beetje. Wat dat betreft is de EL aantrekkelijker. We zijn er een heel eind van weg maar ik geloof nog altijd dat Ajax in deze tijd dat toernooi een keer zou kunnen winnen. Er moet dan serieus veel werk gebeuren maar het is niet onmogelijk.
De basis moet voor Ajax echter gewoon de competitie zijn. Laat eerst daar maar eens zien dat we aantrekkelijker spel kunnen combineren met resultaten.
Een mooie Europese campagne is leuk. Ik zie dat heel graag. Maar misschien moeten we eerst proberen om in eigen land orde op zaken te stellen.
De CL is mij in principe te commercieel en voorspelbaar geworden. Kwalificeren we ons dan wil ik natuurlijk ook een goed resultaat maar die kans is gewoon niet zo groot. Een keertje de poule doorkomen, dat is het wel zo'n beetje. Wat dat betreft is de EL aantrekkelijker. We zijn er een heel eind van weg maar ik geloof nog altijd dat Ajax in deze tijd dat toernooi een keer zou kunnen winnen. Er moet dan serieus veel werk gebeuren maar het is niet onmogelijk.
De basis moet voor Ajax echter gewoon de competitie zijn. Laat eerst daar maar eens zien dat we aantrekkelijker spel kunnen combineren met resultaten.
Nil volentibus arduum
Mee eens. Molde heeft als club zijn charme en hun stadionnetje lag op een prachtlocatie.Marillion schreef:@Cruijff: Die EL poule van vorig jaar was in principe gewoon een leuke poule. Fenerbache en Celtic zijn mooie clubs om tegen te spelen en voor supporters ook een feest als het om de uitwedstrijden gaat. Molde is als club een andere categorie maar ook dat heeft zijn charme. Als dat niet lukt, waarom zou het in de CL dan wel lukken?
Celtic en Fenerbahce zijn beiden leuke affiches, Fenerbahce had natuurlijk wel echt een kutploeg met al die uitgerangeerde puur nog voor het geld spelende voormalige vedetten en Celtic werd helaas in zowel 2013 als 2015 ontsierd door gerel met supporters.
In 2001 was het één groot feest met die Celts, tegenwoordig moeten we opeens met hen op de vuist gaan?

Voor EL begrippen was het een stevige poule. Allemaal clubs die 1 of 2 seizoenen eerder CL speelden. Je moet eens kijken wat voor draken van groepen er in sommige poules uit rollen.Marillion schreef:Als dat niet lukt, waarom zou het in de CL dan wel lukken?

De campagne van 6 potten was een groot dieptepunt, maar in de CL was en is er echt heel wat meer mogelijk hoor. PSV liet het zien, het veel meer geld spenderende Atletico Madrid ging er zelfs op een haar na uit.
Ik had trouwens ook weleens in de CL een Manchester United willen tegenkomen ipv Real/Barca plus ook nog PSG of ook gaarne Wolfsburg in plaats van een Borussia Dortmund dat in het seizoen dat wij ze troffen Real Madrid ruim klopte en zelfs de finale van het toernooi haalde.
Ik vind de CL qua toernooiopzet ook een gedrocht, maar het is wel het podium dat je een Cillessen, Milik, Klaassen en de rest aan moet bieden.Marillion schreef:Een mooie Europese campagne is leuk. Ik zie dat heel graag. Maar misschien moeten we eerst proberen om in eigen land orde op zaken te stellen.
De CL is mij in principe te commercieel en voorspelbaar geworden.
Orde op zaken stellen in eigen land?

Ja, we zijn inmiddels alweer twee seizoenen geen kampioen geworden. Het is dus weer de hoogste tijd om de macht terug te pakken.
En de CL moet gewoon dood. Het was vroeg in de loopbaan van Louis van Gaal al zijn beste uitspraak als trainer. Het is een commercieel gedrocht. Ik heb er helemaal niets mee.
Maar goed, terug naar de voorbereiding. Woensdag spelen we de laatste twee duels. 's Middags om 15:00 tegen AS Beziers dan om 20:00 tegen Olympique Marseille. Het zou voor de sfeer binnen de groep wel lekker zijn als we in ieder geval één potje een beetje aardig spelen en de winst pakken.
En de CL moet gewoon dood. Het was vroeg in de loopbaan van Louis van Gaal al zijn beste uitspraak als trainer. Het is een commercieel gedrocht. Ik heb er helemaal niets mee.
Maar goed, terug naar de voorbereiding. Woensdag spelen we de laatste twee duels. 's Middags om 15:00 tegen AS Beziers dan om 20:00 tegen Olympique Marseille. Het zou voor de sfeer binnen de groep wel lekker zijn als we in ieder geval één potje een beetje aardig spelen en de winst pakken.
Nil volentibus arduum
De CL moet dood, maar ain't gonna happen. Wiekent Cees kwam nog met de meest treffende vergelijking met Garfield en de vele voeders van deze 'fat cat'.Marillion schreef:En de CL moet gewoon dood. Het was vroeg in de loopbaan van Louis van Gaal al zijn beste uitspraak als trainer. Het is een commercieel gedrocht. Ik heb er helemaal niets mee.
Van Gaal deed zijn uitspraken relatief kort voordat hij die CL met Ajax won.
In een periode dat alleen nog de landskampioenen mochten deelnemen, overigens.
De CL moet verbouwd worden tot een competitie voor 16 of 32 clubs en dan de rest in de EL pleuren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hoe zie je dat voor je?zeux schreef:De CL moet verbouwd worden tot een competitie voor 16 of 32 clubs en dan de rest in de EL pleuren.

Het is al een toernooi met 32 clubs.
Niet al die voorrondes.Cruijff schreef:Hoe zie je dat voor je?zeux schreef:De CL moet verbouwd worden tot een competitie voor 16 of 32 clubs en dan de rest in de EL pleuren.
Het is al een toernooi met 32 clubs.
Of wel een soort voorronde, maar dan 16 clubs in hoofdtoernooi.
Ik ben gewoon voor een old school toernooi met de landskampioenen van Europa. En daar mag dan eventueel wel een poulefase in zitten. Maar goed, ik besef tegelijkertijd ook wel dat dit een kansloos verhaal is want de commerciële belangen zijn daarvoor inmiddels veel te groot.
Zoals het toernooi zich nu heeft ontwikkelt heb ik er geen interesse in. Dat is overigens wel prettig want ik zit over een paar weken niet met een kater als we kansloos zijn uitgeschakeld in de voorronde.
Zoals het toernooi zich nu heeft ontwikkelt heb ik er geen interesse in. Dat is overigens wel prettig want ik zit over een paar weken niet met een kater als we kansloos zijn uitgeschakeld in de voorronde.

Nil volentibus arduum
- peter
Top-10 van de UEFA Ranking (Nu: Real, Bayern, Dortmund, PSG, Atletico, Barcelona, Chelsea, Benfica, Juventus, Arsenal)
Top-14 Kampioenen (Leicester, Zenit, Dinamo Kiev, Club Brugge, Besiktas, Basel, Praag, PSV, Olympiakos, Astra Giurgiu, Red Bull Salzburg, Dinamo Zagreb, Legia Warschau
Playoffs voor laatste 8 plekken en of meer/minder uit de nog kleinere competities.
8 poules met top-2 die door gaat.
Maarrr terug naar de voorbereiding.
Top-14 Kampioenen (Leicester, Zenit, Dinamo Kiev, Club Brugge, Besiktas, Basel, Praag, PSV, Olympiakos, Astra Giurgiu, Red Bull Salzburg, Dinamo Zagreb, Legia Warschau
Playoffs voor laatste 8 plekken en of meer/minder uit de nog kleinere competities.
Maarrr terug naar de voorbereiding.

Top 10 Uefa + 12 kampioenen die spelen voor zes plaatsen.Peter schreef:Top-10 van de UEFA Ranking (Nu: Real, Bayern, Dortmund, PSG, Atletico, Barcelona, Chelsea, Benfica, Juventus, Arsenal)
4 poules van 4.
top-2 per poule speelt kwartfinales.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou idd, we moeten onze wedstrijden toch gewoon winnen. Lekker makkelijk om alles maar te accepteren.Marillion schreef:Ik ben het ook niet oneens met de aanpak om door te gaan met het werken aan de speelstijl. Ik verbaas me wel over het gemak waarmee we desnoods accepteren dat we nergens om meedoen. We hebben het hier wel over Ajax.
-
Ja, maar dat systeem is er niet. Ik ben voor "Messi naar Ajax', maar die speelt nu eenmaal bij Barcelona.Ik ben gewoon voor een old school toernooi met de landskampioenen van Europa.
Op dit moment maakt het niet uit welk systeem er wordt gehanteerd, Ajax komt gewoonweg tekort. Ajax plaatst zich niet voor de CL, laat staan dat het derde wordt in een poule.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Ik denk nu dat FdB dat heel goed gezien heeft; hij had de laatste jaren eenvoudigweg het materiaal niet meer om met verstand en techniek te voetballen en bijvoorbeeld druk te zetten zonder ongelukken. En dus kregen we ultra behoudend slaapvoetbal te zien dat echter weinig tegentreffers opleverde, zodat we tot het eind toe mochten hopen op een landstitel. Dat de Ajax-selectie sinds 2010 elk jaar kwalitatief meer uitholde blijkt wel uit de beschouwingen die we hier op AT aan het begin van de seizoenen sindsdien maakten. De huidige selectie is (ondanks het wegkappen van wat brandhout) gewoon niet goed genoeg. En dat is echt geen opportunistische gedachte na de tot nu toe dramatisch verlopen voorbereiding.
Ik zie het komend seizoen somber in. Het huidige Ajax ontbeert kwaliteit om te spelen zoals Bosz wil; hij gaat er desalniettemin mee door; dikke kans dat we daarmee Europees voetbal na augustus kunnen vergeten en we in de competitie een beroerd seizoen draaien. Ik sluit niet uit dat de kakkies (en daarmee bedoel ik voor de gelegenheid niet Bosz) boven ons gaan eindigen in de competitie. En PSV al helemaal.
Ik zie het komend seizoen somber in. Het huidige Ajax ontbeert kwaliteit om te spelen zoals Bosz wil; hij gaat er desalniettemin mee door; dikke kans dat we daarmee Europees voetbal na augustus kunnen vergeten en we in de competitie een beroerd seizoen draaien. Ik sluit niet uit dat de kakkies (en daarmee bedoel ik voor de gelegenheid niet Bosz) boven ons gaan eindigen in de competitie. En PSV al helemaal.
Ik sluit niet uit dat de kakkies (en daarmee bedoel ik voor de gelegenheid niet Bosz) boven ons gaan eindigen in de competitie.

"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Ik sluit niet uit dat de kakkies (en daarmee bedoel ik voor de gelegenheid niet Bosz) boven ons gaan eindigen in de competitie. En PSV al helemaal.
Wie kent Cees de Wolf nog?
Zie die bui ook al hangen. Ik hoop maar weer op een ineenstorting van Feyenoord als de druk te groot wordt, het liefst een van september t/m april.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Gewoon echt niet waar. We wonnen dik verdiend potten van een Manchester City met in de basis spelers als Tobias Sana.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk nu dat FdB dat heel goed gezien heeft; hij had de laatste jaren eenvoudigweg het materiaal niet meer om met verstand en techniek te voetballen en bijvoorbeeld druk te zetten zonder ongelukken.
Barcelona werd, toch ook niet tegen de verhouding in verslagen terwijl je speelde met jongens Hoesen, Serero, Moisander, Boilesen, een invaller als Denswil op de proppen kwam nadat je met 10 man was komen te staan na een flinke onoplettendheid van Ricardo van Rhijn.
Ook met minder materiaal kun je gedurfd en aanvallend voor de dag komen en zelfs regelmatig betere ploegen verslaan als je organisatie maar klopt en die net iets mindere spelers voor elke meter knokken en bereid zijn elkaar in het veld te helpen.