Ajax - PSV 04-10-2015 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ajax - PSV 04-10-2015 14:30

Bericht door peter » zo okt 04, 2015 9:58 pm

Ach dit heeft allemaal niet zo heel veel met de kwaliteit van de selectie te maken. Als je maar blijft schuiven met je spelers en je krijgt er geen systeem ingeslepen, dan moet je als trainer maar eens in de spiegel kijken. Een van je beste middenvelders (Klaassen dus) rendeert voor geen ene mallemoer met je rare systeem, maar daar blijft hij maar in volharden. Bijkomend nadeel is dat de goede inspeelpass vanuit het hart van de verdediging ook niet meer kan geven, want afspeelmogelijkheden zijn er niet. Gudelj? Is geen grootse speler, maar de Boer weet het nog zo voor mekaar te krijgen dat je zijn zwakke punten 'benut'. Het is Theo Janssen all over again.

Ik vraag me echt af wat ze daar bespreken in de aanloop van het seizoen. Hoe willen we spelen? Wie hebben we daar voor nodig? En hoe zorgen voor een goede uitvoering van het systeem? Als je die vragen nu eens in retroperspectief stelt, dan kan je alleen maar concluderen dat ze echt geen flauw benul hebben. Of er gewoon echt geen kijk op hebben. Serieus, de verantwoordelijke(n) voor Ajax-1 staan onder curatele wat mij betreft.

elliquido

Bericht door elliquido » zo okt 04, 2015 10:03 pm

Peter, alleen al van je mooie avatar (tardelli) verdien je mijn eeuwige hulde. Veder deel ik je mening betreffende de taktiek. Dat geschuif in die voorhoede, dat gedoe op het middenveld.. Om gek van te worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 04, 2015 10:04 pm

Pröpper is subtop. Leuk voor Vitesse. Alleen Guardado is beter dan wat Ajax heeft lopen.

Bazoer is veel beter dan Hendrix. Bazoer komt er wel. Of Hendrix PSV zal gaan ontgroeien moeten we afwachten.

Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een prima selectie. Bazoer, Tete, El Ghazi, Riedewald, Sinkgraven hebben het in zich om het ver te schoppen. Het zijn wel jonge spelers, die steun moeten hebben aan een realistische tactiek en dan nog niet elke week goed spelen.

In Nederland heeft geen enkele club louter goede spelers.

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 04, 2015 10:04 pm

Peter schreef:Ach dit heeft allemaal niet zo heel veel met de kwaliteit van de selectie te maken.
Jij vindt niet dat PSV een betere selectie heeft dan Ajax??????????????????????????????????

Yopi, jij hebt echt een gekleurde bril op hoor. Je overschat de selectie van Ajax flink. Je vindt Davy een subtopper, maar noemt Sinkgraven als toptalent? Daarnaast blijf je maar roepen dat ze het "in zich hebben" en blablabla, maar het gaat erom hoe goed ze nu zijn en niet over hoe goed ze over tien jaar zijn.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo okt 04, 2015 10:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 10:06 pm

elliquido schreef:Peter, alleen al van je mooie avatar (tardelli)
???

Paolo Rossi!!

peter

Bericht door peter » zo okt 04, 2015 10:13 pm

Tardelli uiteraard. Nooit iemand mooier zien juichen dan hem.

Ik snap dat Wouter zich verbaasd gelet op het aantal vraagtekens, maar ik vind dat de selecties elkaar niet veel ontlopen inderdaad. Kun je blijven hameren op de sterkere posities van PSV, maar daar lopen ook genoeg liabilities. PSV verliest niet voor niks veel punten, want achterin is het daar ook dweilen met de kraan open. Cocu zet het middenveld een stuk beter neer en voorin vind ik PSV ietsje beter. Dan komt met name omdat Ajax gewoon veel problemen heeft met de centrale spitspositie. Milik is niet goed genoeg en Sanogo is natuurlijk een prank van Wenger.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 10:17 pm

En toch had het ontbreken van een spits vandaag niet eens uit hoeven maken. Grote gemiste kans om de concurrent op 8 punten achterstand te zetten.

Alexander

Bericht door Alexander » zo okt 04, 2015 10:18 pm

Overdreven actie van de politie. Die 100 jongens die op de Toekomst zaten moeten een nachtje blijven slapen. Ik heb begrepen dat er per saldo helemaal niks gebeurd was. Dan laat je toch niet 100 jongens in een cel slapen, jongens die morgen gewoon moeten werken?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 04, 2015 10:18 pm

Als er maar één speler van PSV beter is dan de spelers van Ajax, hoe kun je dan in hemelsnaam een wedstrijd zo kansloos verliezen? Als je zulke goede spelers hebt, hoe kun je dan gelijkspelen tegen de nummer 7 (!) van Noorwegen? Elke keer weer lees je de voorspellingen dat dit Ajax zo'n wedstrijd makkelijk moet winnen. Waarom gebeurt dat dan nooit?! Dat komt alleen door De Boer? Dan is er maar één conclusie mogelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 04, 2015 10:20 pm

Tardelli uiteraard. Nooit iemand mooier zien juichen dan hem.
Aad de Mos bij Vitesse-Ajax een aantal jaar geleden... :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » zo okt 04, 2015 10:20 pm

Cruijff schreef:
???

Paolo Rossi!!
Fuck, ik zou zweren dat het tardelli was. Bummer

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 10:20 pm

elliquido schreef:Fuck, ik zou zweren dat het tardelli was. Bummer
Jij zult waarschijnlijk gelijk hebben :headbang.gif: al is en blijft het een piepklein fotootje. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo okt 04, 2015 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

elliquido

Bericht door elliquido » zo okt 04, 2015 10:21 pm

elliquido schreef:
Cruijff schreef:
???

Paolo Rossi!!
Fuck, ik zou zweren dat het tardelli was. Bummer
HET !!! is hem wel

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 10:21 pm

Alexander schreef:Overdreven actie van de politie. Die 100 jongens die op de Toekomst zaten moeten een nachtje blijven slapen. Ik heb begrepen dat er per saldo helemaal niks gebeurd was. Dan laat je toch niet 100 jongens in een cel slapen, jongens die morgen gewoon moeten werken?
Een treiterij. Ajax en de gemeente Amsterdam zijn een groot deel van de fanatieke supporters liever kwijt dan rijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 04, 2015 10:23 pm

Duke schreef:Als er maar één speler van PSV beter is dan de spelers van Ajax, hoe kun je dan in hemelsnaam een wedstrijd zo kansloos verliezen? Als je zulke goede spelers hebt, hoe kun je dan gelijkspelen tegen de nummer 7 (!) van Noorwegen?.
Daar gaan Joey en Peter zo antwoord op geven.

peter

Bericht door peter » zo okt 04, 2015 10:43 pm

brigade zuid schreef:
Duke schreef:Als er maar één speler van PSV beter is dan de spelers van Ajax, hoe kun je dan in hemelsnaam een wedstrijd zo kansloos verliezen? Als je zulke goede spelers hebt, hoe kun je dan gelijkspelen tegen de nummer 7 (!) van Noorwegen?.
Daar gaan Joey en Peter zo antwoord op geven.
Ik zeg niet dat PSV slechts op 1 positie beter is dan Ajax. Ik constateer alleen wel dat ze daar ook heel veel punten verliezen en vaak met armetierig spel winnen. Ze staan ook niet voor niks nog altijd onder ons. Zo'n pot tegen CSKA heb ik Ajax ook nog nooit zien spelen, hoor. Dat had bij rust gewoon 6-0 of 7-0 moeten staan bijvoorbeeld.

Het valt mij alleen wel op dat de Boer vaak tactisch wordt afgetroefd en ook nooit ingrijpt. Hij blijft maar zoeken naar oplossingen die niet werken. Hij ziet toch zelf ook wel dat het middenveld niet complementair is en dat je zo niet kan komen tot goed voetbal? Iedereen ziet het, maar hij blijft dit maar uitproberen. En het mooie is dan ook nog eens dat hij de aanval ook nog eens wisselt. Hij begon met de 'visie' dat Klaassen op 10 meer in de 16 kan opduiken omdat hij dan over Milik heen kan. Daarna opperde hij dat Klaassen ook in de spits kan en nu krijgen we Fischer in de spits. Dat staat allemaal zo haaks op elkaar dat je je afvraagt wat hij nu eigenlijk wil. Het experiment met Fischer in de spits en Klaassen op 10 is natuurlijk ook wel een dieptepuntje, hoor. Hoe dacht hij dat een samenwerking tussen Klaassen en Fischer eruit zou moeten zien? Dat werkt toch nooit man. Dat zou hetzelfde zijn als Cocu bij de afwezigheid van de Jong denkt dat hij het wel kan oplossen door Lestienne (of Pereiro van mijn part) in de spits te zetten met Maher als vrolijke nummer 10.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 04, 2015 11:01 pm

Dus: voor 2014 kon Frank het wel en na 2014 niet meer?
Nee toen niet en nu niet, maar tot 1 1/2 jaar geleden werd iedere kritische opmerking over FdB beantwoord met : vier keer kampioen. Wie dat toen zei, zou eigenlijk nu geen recht van spreken hebben, want het spel is in die jaren niet veranderd, PSV heeft alleen beter ingekocht, een beter TH.
Ook met een 6 zou Ajax er vandaag gewoon af gaan. Ajax leeft in het verleden qua speelwijze.
Laat JC het maar niet lezen (Zal hij niet lezen!), met een 6 wint Ajax toch de CL in 2016 (kan al niet meer), 2017 en 2018.
Tja, maar wie van de directie toppers gaat de boer ontslaan dan? Vd Sar? Overmars? En dan, ook deze directie blinken niet uit met het hebben van een visie en een plan.
Deze vreselijke selectie is de verantwoordelijkheid van de hele Cruijffclub. Offday? Offdecenium!
Plan, visie? Gewoon met een 6 spelen, dat is toch de oplossing en misschien heeft de F2 met 6-0 gewonnen, daar zie je dan de invloed van JC. :aai.gif:
Het is allemaal vrij simpel. Ajax heeft de laatste twee jaar gegrossierd in bizarre miskopen, terwijl PSV wel goede versterkingen heeft gehaald. Resultaat: PSV heeft nu gewoon een duidelijk betere selectie dan Ajax.
Zoals Bazoer, Schaars, Pröpper, Narsingh, Maher? Vind het wel meevallen, hoor.
Bazoer terug naar PSV, is nieuw voor mij, maar misschien staat het morgen wel in De T.
Als er maar één speler van PSV beter is dan de spelers van Ajax, hoe kun je dan in hemelsnaam een wedstrijd zo kansloos verliezen? Als je zulke goede spelers hebt, hoe kun je dan gelijkspelen tegen de nummer 7 (!) van Noorwegen? Elke keer weer lees je de voorspellingen dat dit Ajax zo'n wedstrijd makkelijk moet winnen. Waarom gebeurt dat dan nooit?! Dat komt alleen door De Boer? Dan is er maar één conclusie mogelijk.
De fluwelen revolutie is de grote mislukking, had toch voor Bassie en Adriaan gekozen!
Zo'n pot tegen CSKA heb ik Ajax ook nog nooit zien spelen, hoor. Dat had bij rust gewoon 6-0 of 7-0 moeten staan bijvoorbeeld.
De FR is toch begonnen na zo'n wedstrijd? Uit tegen Real Madrid (is geen CSKA). Ooit hoopte ik op Van Hanegem als sterke man bij Feyenoord, de broertjes v.d. Kerkhof bij PSV, maar wat gebeurt er? JC bij Ajax! Heeft Jany van der Veen (geboren in 1917) nog wat scoutingsrapporten liggen, want dan halen we toch gewoon die spelers.

De doelpuntenmaker van PSV, deze week/vorige week als miskoop weggehoond op AT, je moet wel durven!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » zo okt 04, 2015 11:52 pm

Wouter schreef:Als ik over alle middenvelders van Ajax en PSV zou beschikken, zou ik Guardado en Davy in elk geval laten spelen (Klaassen raakt immers al maandenlang geen bal meer, dat zeg je zelf) en Bazoer/Hendrix vind ik een "close call".

Daarnaast heeft PSV met De Jong natuurlijk een veel betere spits dan Ajax. El Ghazi vind ik een goede speler, maar volgens mij is die Lestienne wel een stuk beter dan jongens als Fisher en die Younes? Achterin zijn die Tete en Riedewald wel aardig, maar daar staat tegenover dat PSV met Moreno toch ook een aardige CV heeft staan. Willems is gewoon een niveau hoger dan Dijks...Nee, Cocu heeft gewoon betere spelers tot zijn beschikking dan De Boer.
Die Pereiro ziet er ook wel veelbelovend uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 05, 2015 12:33 am

Ik hoor steeds trainer en spelers vertellen dat het helemaal niet de opdracht was om in te zakken en afwachtend te spelen. Wat de fuck is er dan allemaal besproken in aanloop naar deze wedstrijd?! Je zag toch echt vrijwel iedereen bij ons bewust achteruit lopen en dus niet fel en agressief druk op man en bal te zetten. Man, wat schaamde ik me kapot vandaag. Echt geen woorden voor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 05, 2015 6:46 am

Mr. Ajax schreef:Ik hoor steeds trainer en spelers vertellen dat het helemaal niet de opdracht was om in te zakken en afwachtend te spelen. Wat de fuck is er dan allemaal besproken in aanloop naar deze wedstrijd?! Je zag toch echt vrijwel iedereen bij ons bewust achteruit lopen en dus niet fel en agressief druk op man en bal te zetten. Man, wat schaamde ik me kapot vandaag. Echt geen woorden voor.
Dit dus inderdaad.

Er waren vijf minuten in de 2e helft dat ik dacht dat ze erop en erover zouden gaan. Helaas was dat van korte duur. PSV miste een topfitte Guardado, Willems en Luuk de Jong (al denk ik dat een Locadia moeilijker te bespelen is voor Veltman maar de combi Willems-De Jong is natuurlijk super). En dan nog worden we weggespeeld. Pijnlijk.

Frank de Boer snapt er vrij weinig van en ik ben er nu wel echt klaar mee. Laat hem lekker naar Liverpool vertrekken en gooi Jonk voor de groep. Of Stam. Of wie dan ook. Als diegene maar duidelijk is. Want nu is het een chaos.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 05, 2015 7:24 am

Het was waarschijnlijk inderdaad geen opdracht om in te zakken, maar door de slechte veldbezetting was het simpelweg onmogelijk vol te houden om druk te zetten. Dan krijg je dus een wedstrijd als gisteren. Erg zuur dat er bij Ajax niemand is die tactisch kan bijsturen als het van te voren bedachte idee zo duidelijk niet werkt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 05, 2015 8:19 am

Arthur schreef:Het was waarschijnlijk inderdaad geen opdracht om in te zakken, maar door de slechte veldbezetting was het simpelweg onmogelijk vol te houden om druk te zetten.
Het is niet erg om die achterhoede te laten begaan, als je er dan bij hun middenvelders maar kort op zit en de lijn naar hun aanval afsnijdt. Echter...

Geen idee wat de tactiek was. Het was niet offensief, het was niet defensief, het was gewoon slecht. Tactisch wederom een zware onvoldoende voor Frank. Hij weet het zó neer te zetten dat er geen hol van klopt. Als je toch ziet dat Arias keer op keer gelegenheid biedt om over z'n linker enorme kansen weg te geven, dan moet toch iedere aanval over die kant gaan?! :confused.gif:

Eerlijk is eerlijk: ik heb genoten van het spel van psv. :biggthumpup.gif: Intelligent, prima afgestemd op elkaar, goed getraind. Ik lees net Bazoer voor Klaassen bij Oranje. Na zó'n pot van Hendrix. Die Blind is echt van de pot gerukt.

Met Ajax-1 heb ik het wel gehad. Ze doen maar daar in de Arena. Ik ga de rest van het seizoen wel naar De Toekomst als ik Ajax wil zien.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 05, 2015 8:19 am

Alexander schreef:Overdreven actie van de politie. Die 100 jongens die op de Toekomst zaten moeten een nachtje blijven slapen. Ik heb begrepen dat er per saldo helemaal niks gebeurd was. Dan laat je toch niet 100 jongens in een cel slapen, jongens die morgen gewoon moeten werken?
Nog meer overdreven van Vak 410 om de hele wedstrijd hun mond te houden. Niemand was groter dan de club was niet zo lang geleden hun devies?

peter

Bericht door peter » ma okt 05, 2015 8:39 am

wimpey schreef: Eerlijk is eerlijk: ik heb genoten van het spel van psv. :biggthumpup.gif: Intelligent, prima afgestemd op elkaar, goed getraind. Ik lees net Bazoer voor Klaassen bij Oranje. Na zó'n pot van Hendrix. Die Blind is echt van de pot gerukt.

Met Ajax-1 heb ik het wel gehad. Ze doen maar daar in de Arena. Ik ga de rest van het seizoen wel naar De Toekomst als ik Ajax wil zien.
De definitieve selectie was natuurlijk al voor Ajax-PSV bekend he. Dat die Hendrix een prima pot afdraait is wat dat betreft 'mosterd na de maaltijd'.

Ik heb er ook weinig fiducie in dat ze bij Ajax-1 de uitgang van de tunnel nog gaan vinden. Die tombola zal nog wel even doorgaan. Over drie weken ben je alweer twee spelsystemen en een aantal poppetjes verder. De grote zoektocht naar een succesnummer gaat nog wel door tot februari.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 05, 2015 8:56 am

Een filosoof uit B. zei ooit: Je zoekt de zwakke plek van de tegenstander en daar begin je met slopen.

Wat deed Ajax? Het speelde PSV in de kaart. Het stond zo dat de beste speler van PSV (Guardado) zijn goddelijke gang kon gaan. :1evil.gif:

Op die manier, met zo'n tactiek (of gebrek eraan), maak je de tegenstander beter. PSV heeft veel zwakke plekken. Dat hebben eerdere wedstrijden uitgewezen.

Plaats reactie