Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Loting Europa League

Bericht door Marillion » vr feb 27, 2015 8:50 am

Cruijff schreef:Niemand hier die uitkijkt naar bijvoorbeeld Dnjepro Dnjepropetrovsk? :smile-ajax.gif:
Oh jawel hoor. Al is het alleen al om Sierd de Vos 90 minuten lang te horen worstelen met die clubnaam.

Er zitten in ieder geval genoeg leuke confrontaties tussen. Sportief gezien zou Brugge misschien het meest gunstig zijn. Alleen dan lopen wij weer het risico op slechte publiciteit rondom supporters. :blush.gif:

Ik zou AS Roma wel zien zitten. Op basis van wat ik gisteren van ze heb gezien hoeft Ajax daar echt niet bang voor te zijn. En als wij er daar nou een mooi supportersfeest van maken repareren we en passant wellicht de reputatie van Nederland weer een beetje.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr feb 27, 2015 9:07 am

Marillion schreef:
Ik zou AS Roma wel zien zitten. Op basis van wat ik gisteren van ze heb gezien hoeft Ajax daar echt niet bang voor te zijn. En als wij er daar nou een mooi supportersfeest van maken repareren we en passant wellicht de reputatie van Nederland weer een beetje.
Nadeel kan zijn, dat ze zo zijn geschrokken, dat je als Ajax-supporter als absoluut vee zult worden behandeld op een terrein buiten de stad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 27, 2015 9:28 am

Hebben ze ook een P2 in Rome dan? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 27, 2015 9:31 am

Marillion schreef:Ik zou AS Roma wel zien zitten. Op basis van wat ik gisteren van ze heb gezien hoeft Ajax daar echt niet bang voor te zijn. En als wij er daar nou een mooi supportersfeest van maken repareren we en passant wellicht de reputatie van Nederland weer een beetje.
Ik dacht dat je Ajax wekelijks zag worstelen met clubjes als Willem II, Cambuur en PEC en nu zien 'we' AS Roma wel zitten? Wat een overwinninkje in een leeg stadion al niet kan doen. :smallgrin.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2015 9:31 am

Rome lijkt me ook gaaf, al gaan wij daar natuurlijk nooit met 6000 man heen. (We hebben ook niet tien jaar kunnen sparen, haha)

Ik heb eigenlijk geen geld, dus ik hoop maar gewoon dat het Club Brugge wordt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 27, 2015 9:32 am

Dat heeft meer te maken met dat wat ik van Roma zag dan het niveau van Ajax. Het leek toch werkelijk helemaal nergens op, zelfs met een man méér? Er zitten een aantal clubs bij waar we zomaar tegen een flink pak slaag aan kunnen lopen. Roma schaar ik daar absoluut niet onder.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 9:51 am

Ook in Kyiv was het gezellig. Duel met Guingamp een kwartier stilgelegd, omdat hun fans werden aangevallen. :excited.gif:

Loting, ik hoop op een club waartegen we een kansje zouden hebben. Villarreal, Everton, Brugge, Dnipro, Kyiv, Torino: een uit dat rijtje.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 27, 2015 9:56 am

Marillion schreef:Dat heeft meer te maken met dat wat ik van Roma zag dan het niveau van Ajax. Het leek toch werkelijk helemaal nergens op, zelfs met een man méér? Er zitten een aantal clubs bij waar we zomaar tegen een flink pak slaag aan kunnen lopen. Roma schaar ik daar absoluut niet onder.
Italianen he, wanneer heb je die voor het laatst aantrekkelijk zien voetballen? Eem bepaald persoon vertelde ons al:
Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen
:smallgrin.gif:

Laten we maar een eind van Rome wegblijven.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 10:53 am

LucaS schreef:Fiorentina, een van de weinige hoogtepunten onder van Basten. Toch?
Klopt. Dankzij een klein beetje geschiedvervalsing zeggen mensen die terugblikken op dat seizoen onder Van Basten dat we toen Europees goed hebben gepresteerd tegen Fiorentina (grotendeels met dank aan Vermeer en natuurlijk Kennedy B.) maar ook omdat we goede potten speelden tegen Olympique Marseille.

We vlogen er echter wel uit tegen Marseille en inmiddels zijn we in 2015 in de EL al weer net zo ver in het toernooi beland and still going strong! :blub.gif:
Marillion schreef:
Cruijff schreef:Niemand hier die uitkijkt naar bijvoorbeeld Dnjepro Dnjepropetrovsk? :smile-ajax.gif:
Oh jawel hoor. Al is het alleen al om Sierd de Vos 90 minuten lang te horen worstelen met die clubnaam.
:smallgrin.gif:

Ben alleen bang dat Sierd die naam gewoon wel kan uitspreken, of in ieder geval net zo lang blijft oefenen tot ie het kan en dat hij dat vervolgens ook 90 minuten lang tot in den treuren gaat doen. :smallgrin.gif:

Hoe dan ook: kom maar op met dat cluppie! :onfire.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 27, 2015 10:55 am

Everton zou ik qua reisje wel heel leuk vinden. Brugge omdat het de 'makkelijkste' tegenstander is. Maar echt gezellig zal dat niet worden. 100% een combi.

Is het bekend of Ajax eerst thuis of uit speelt?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 11:10 am

Alexander schreef:Is het bekend of Ajax eerst thuis of uit speelt?
Nee, er wordt vanmiddah volledig "open" geloot dus alles is mogelijk. Al geef ik je op een briefje dat de UEFA de clubs uit Moskou en Kiev op de een of andere manier uit elkaar zal weten te houden.
Alexander schreef:Brugge omdat het de 'makkelijkste' tegenstander is. Maar echt gezellig zal dat niet worden. 100% een combi.
Brugge zal Ajax en ook de Nederlandse voetbalsupporter weer reputatieschade bezorgen. Een combi zal een moeilijk verhaal worden, de UEFA legt dat zelden op en qua handhaving is dat ook niet te doen. Wanneer ik in Dordrecht, Roosendaal of desnoods in Maastricht op een trein stap naar België dan houden ze me heus niet tegen....
wimpey schreef:Ook in Kyiv was het gezellig. Duel met Guingamp een kwartier stilgelegd, omdat hun fans werden aangevallen. :excited.gif:
Tja...
...Die UEFA heeft het er maar druk mee. Met boetes uitdelen, waarnemers op pad sturen, clubs schorsen of vooral clubs dreigen met een schorsing.

Wij denken hier dat vooral Feyenoord en ook Ajax op de korrel worden genomen, maar in ieder geval ook alle Turkse en bijna alle 'oostblok' landen staan zwaar onder curatele. Slechts bij 15 tot 20% van de deelnemers aan de Europese toernooien heeft een imago zonder vlekjes.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 27, 2015 11:16 am

De vorige Ajax Brugge is helemaal uit de hand gelopen. Dat laten we autoriteiten zeker niet nog een keer gebeuren. Zou jammer zijn, want ik ga niet helemaal naar Brugge met de bus. Dan maar niet.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 27, 2015 11:26 am

Bij de vorige Ajax - Brugge was het veld keihard bevroren. 'Successen' uit het verleden...

Ik zou niet weten hoe ze alle Nederlanders willen tegenhouden. Als je je normaal kleedt.. gele kentekens te over in Brugge het hele jaar door. Al zal Brugge het grootste deel van z'n kaartjes wel krijtraken i.t.t. Italiaanse clubs.

Enne Ajax als tegenstander spreekt altijd aan, dus voor ons lastiger om aan kaartjes te komen. :ajaxsmiley.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 27, 2015 12:30 pm

Doe die Turken maar.

Geen Rusland of Oekraïne, graag!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 12:34 pm

Wel graag Oekraïne...! Geen Turken want een wedstrijd tegen pak hem beet Besiktas is ook een garantie op stevige rellen.

Sevilla lijkt me mooi, ben ik al een keer geweest, maar ik denk dat ik dan in maart niet naar Zuid Spanje afreis. :blush.gif:

Die loting is vast te streamen maarre, zenden ze 't ook nog uit op Eurosport of Eurosport 2 ofzo?

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 27, 2015 1:02 pm

Gewoon direct te streamen bij de bron wellicht, waarom zo oldskool? :ajaxsmiley.gif:

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

De twee Oekrainse clubs eerst, daarna worden de Russen erbij gegooid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 1:05 pm

Streamen dat vindt de laptop niet leuk, een tv aanzetten is op dit kantoor algemeen geaccepteerd. :ajaxsmiley.gif:

Kale gladjakker hebben ze weer uitgezocht bij de UEFA. Gaan ze nog zo'n fraai filmpje van Ajax laten zien of wordt dit een 'speed-loting' ?

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 1:06 pm

Based on the decision taken by the UEFA Emergency Panel, teams from Russia and Ukraine shall not be drawn together. Four clubs are concerned by this decision: FC Dinamo Moskva (RUS), FC Zenit (RUS), FC Dynamo Kyiv (UKR) and FC Dnipro Dnipropetrovsk (UKR).
Voetbal = oorlog.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 1:07 pm

wimpey schreef:
Based on the decision taken by the UEFA Emergency Panel, teams from Russia and Ukraine shall not be drawn together. Four clubs are concerned by this decision: FC Dinamo Moskva (RUS), FC Zenit (RUS), FC Dynamo Kyiv (UKR) and FC Dnipro Dnipropetrovsk (UKR).
Voetbal = oorlog.
En verder zal men natuurlijk nooit de politiek en voetbal 'inmengen' :blush.gif: :hypocrite.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 27, 2015 1:08 pm

Ik vind het wel apart. Deden ze dat ook tijdens de burgeroorlog in Joegoslavie? Hoe lang wil je ze uit elkaar houden? Zou mooi zijn, een Oekrains - Russische finale.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 1:10 pm

Feyenoord heeft de afgelopen 8 dagen goede reclame gemaakt in het Europese voetbal, dus wat denken ze bij de UEFA: we nodigen voor die loting een oud Feyenoord keeper uit. :smallgrin.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 27, 2015 1:10 pm

Eeej. Hebben ze Jerzy Dudek ingevlogen?

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 1:14 pm

Everton v Kyiv --> jammer, 2 doable teams

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 1:15 pm

Dnipro v AJAX :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr feb 27, 2015 1:15 pm

Doable.

Wat zijn ze allemaal met die balletjes aan het doen btw?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie