-Zlatan Son of God schreef: Type als Eriksen.. en die paste ook prima in het elftal de afgelopen seizoenen.
Eriksen is een kilometervreter. Is Ziyech dat ook?
Moderator: mods
-Zlatan Son of God schreef: Type als Eriksen.. en die paste ook prima in het elftal de afgelopen seizoenen.
Jöhnk schreef:-Zlatan Son of God schreef: Type als Eriksen.. en die paste ook prima in het elftal de afgelopen seizoenen.
Eriksen is een kilometervreter. Is Ziyech dat ook?
Allebei niet. De vraag is of hij bij Ajax uit de verf zal komen.wimpey schreef:Vraag is of je Ziyech beoordeelt op wat ie (nog?) niet zo goed kan of op wat ie beter beheerst dan het gros van de spelers die we nu hebben.
Wanneer is iemand een hype en wanneer is ie een goede speler die voor Ajax aantrekkelijk zou kunnen zijn?Yopi schreef:Daar gaan we weer. De volgende hype.
Ja, vind ik wel. De vergelijking met Bergkamp bijvoorbeeld was wel een beetje over de top. En Cruijff vond hem goed, daar doken de media bovenop.wimpey schreef:Is bijv. Klaassen een hype?
Die moet toch uit Jong Ajax komen?Rishi schreef:Voor op rechts is in ieder geval iemand nodig. Ook als Schone blijft.
Rishi schreef:Voor op rechts is in ieder geval iemand nodig. Ook als Schone blijft.
GangstaRiB schreef:Noem het controle, maar ik vind Ajax best wel slecht. Twee penalties en een afgekeurd doelpunt, maar daarna gebeurt er helemaal niks meer. Voorin speelt niemand iets klaar. Fischer? De Jong?
Waarom zou hij niet op rechts kunnen spelen?Mr. Ajax schreef:Rishi schreef:Voor op rechts is in ieder geval iemand nodig. Ook als Schone blijft.
Als je al die Ziyech gaat halen, dan moet dat natuurlijk voor een voor hem bekende positie zijn. Geen rechtsbuiten dus. En de positie waarop hij zich wel profileert dit seizoen bestaat niet bij het Ajax van De Boer.
Natuurlijk heeft die jongen een mooie (trap)techniek en soepele balbehandeling. Maar als je met hem (in ieder geval de Ziyech van gisteren) op een 3-mans middenveld speelt, red je het niet, want die jongen doet niet mee bij balverlies. Dan blijft hij een beetje als een tweede spits voorin hangen, wachtend op de omschakeling en dus de bal.
Dus, wimpey, mijn antwoord op je eerdere vraag is dat je naar allebei moet kijken; naar wat hij wel toevoegt ten opzichte van de andere selectiespelers, en dat opwegen tegen wat hij allemaal mist om bij Ajax op het middenveld te kunnen gaan spelen. Daar komt natuurlijk bij de inschatting van de technische staf met betrekking tot wat hem nog wel valt aan te leren en wat niet. Het is in ieder geval absoluut geen kwestie van zwart/wit, zoals jij daarnet liet voorkomen.
Dat eerste is toch nog niet serieus bedoeld neem ik aan.Rishi schreef:Afgelopen zondag. Hij wipte de bal over linksback Blind en kapte daarna nog iemand uit![]()
Schone is ook geen rechtsbuiten. Maar door zijn techniek, inzicht en trap kan hij prima mee.
Okee, maar je bent het toch ook met me eens dat die jongen flink wat eigenschappen mist die bij Ajax op het middenveld noodzakelijk zijn? Waarmee je eigenlijk niet zonder kan?Rishi schreef:
Ik zeg niet dat Ajax die jongen perse moet halen. Ik zeg wel dat het een jongen is die een aantal eigenschappen heeft die we bij Ajax zoeken.