Ajax - PEC Zwolle 14-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax - PEC Zwolle 14-09-2013

Bericht door Yopi » zo sep 15, 2013 10:47 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat is precies mijn punt met 0 creativiteit. De enige speler in onze selectie die in staat was om een assist te geven met bovenmatig intelligent spelinzicht, was Eriksen. Ik zie wérkelijk niet wie in de huidige selectie de rol van aangever op zich zou moeten nemen. Schone? Onzin, die ziet dat niet of onvoldoende. Serero? Op lepe pasjes heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Duarte? Lijkt me op het eerste oog meer een loopvoetballer. Siem? Is toch meer een eindstation dan een aangever. Serieus, ik zie het niet.
Daar maak ik me ook zorgen over. Zeker.

Eriksen werd in Nederland onderschat. Een uitstekende speler.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 15, 2013 11:25 am

Demosthenes schreef:
Sorry, maar hier kan ik niets mee. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het een teleurstellende eindafrekening is voor iemand zoals jij die 72 kilometer naar de Arena toe rijdt en daarna weer 72 kilometer terug moet. Maar je bent wel heel erg negatief. Dit is gewoon echt azijn zeiken.
Fijn dat jij hebt genoten, gezien het door jou aanbevolen filmpje luister je tijdens de wedstrijd naar muziek, dan lijkt het nog iets. Ik zag een Ajax met weinig zelfvertrouwen, niet wetend hoe PEC te bedwingen. Dat belooft wat voor Barcelona, zag dat jij op een overwinning van Ajax rekent rekent.
Ik vind hem een beetje flauw je opmerking over muziek luisteren. Nee, ik bezit nieteens een iPod, mij zie je nooit met oortjes in, maar tijdens een wedstrijd luister ik wel naar het gezang van de supporters. In een stadion zie je toch een aantal dingen veel beter, zoals een paar mooie loopacties van Duarte en Denswil die nadat hij tot MotM was verkozen alle ballen de tribune in ging trappen. :smallgrin.gif:

Maar in zo'n stadion mag je ook best van een paar randzaken genieten. Bijvoorbeeld van hoe Siem de Jong werd ontvangen door het publiek bij zijn invalbeurt.

En nee, ik reken niet op winst in Camp Nou. Maar wanneer ik als Ajacied voor het eerst in de geschiedenis bij deze wedstrijd een Toto ga invullen, dan laat ik mijn Ajax natuurlijk niet verliezen hè. Dat kun je gewoon niet maken. Tuurlijk, Barcelona heeft beter materiaal dan wij, veel beter materiaal zelfs. Maar ook zij zijn achterin kwetsbaar, letten vaak niet op bij corners en tot slot hebben zij ons spelsysteem gekopieerd. Wij niet dat van hen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 15, 2013 11:33 am

Yopi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat is precies mijn punt met 0 creativiteit. De enige speler in onze selectie die in staat was om een assist te geven met bovenmatig intelligent spelinzicht, was Eriksen. Ik zie wérkelijk niet wie in de huidige selectie de rol van aangever op zich zou moeten nemen. Schone? Onzin, die ziet dat niet of onvoldoende. Serero? Op lepe pasjes heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Duarte? Lijkt me op het eerste oog meer een loopvoetballer. Siem? Is toch meer een eindstation dan een aangever. Serieus, ik zie het niet.
Ik ook. Weekend Cees heeft hier zeker een punt. Creativiteit vanaf het middenveld is cruciaal. Serero brengt dat in ieder geval niet, en hangt nog de primadonna uit bij balverlies ook.

In het tweede loopt nog wel een leuke speler rond. :neutral.gif:
Dat klopt helemaal, Yopi. Eriksen maakt het spel niet, Eriksen doet zijn best niet, Maher is beter dan Eriksen, blablabla.

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 15, 2013 11:36 am

Eriksen was bij Ajax regelmatig te weinig aanwezig. Van hem mocht je verwachten dat wanneer het minder ging hij degene was die ons over het dode punt hielp. Dat was mijns inziens nog te weinig het geval.

Laat hem een paar wedstrijden goed spelen bij Tottenham. Er gebeurt nu met Eriksen hetzelfde als met Bakkali en de rest van PSV.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo sep 15, 2013 11:41 am

Ajax begon erg goed aan de wedstrijd. Zeker het eerste half uur vond ik Serero, Hoesen en Duarte prima spelen. Toen Zwolle van zich af begon te bijten werd dat een stuk minder. Je zag dat Zwolle in de flow zit en dat ze met vertrouwen hun spelletje spelen. Sterk middenveld met name met Klich, Mokotjo en de verrassend goed spelende Nijland. Laatstgenoemde kreeg ook zeeen van ruimte, maar toch. Met name het middenveld had, zonder bal, debet aan de situatie. Serero doet namelijk zonder bal niet zo heel veel. Ook Schone vond ik zonder bal erg matig. In balbezit begon het al bij het centrale duo. Denswil speelde erg wisselend. Soms kinderlijke fouten en in balbezit vertrouwensloos. Er lag vaak wel wat ruimte, maar hij verkoos altijd de optie Moisander. Moisander was dan ook vaak wat zoekende, maar schoof nog wel eens in. Bij jongens als Schone en Sana gaat het allemaal in een veel te laag tempo. Zo creeer je dus amper kansen. Zeker het middenveld wordt nog een puzzel, want ik zie niet zo in wie de laatste pass gaat geven. Tot die laatste pass vond ik Ajax overigens ook zeker niet zo slecht als menigeen hier.

Overigens vond ik de wissel Fischer wat vreemd. Die jongen was ongelukkig, maar je zag wel iets van zijn branie terugkeren. Zeker in de minuten voor zijn wissel kreeg hij wat meer ruimte en lukten de acties wat beter. Wat dat betreft was Sana rijper voor een wissel, want daar ging echt weinig dreiging van uit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 15, 2013 12:28 pm

Een middenveld Serero, Schöne kan gewoonweg niet. Ik hoop dat Bazoer en/of Andersen het snel oppakken. Met een middenveld Poulsen, Siem en Duarte is het alweer wat beter, maar dan moet je voorin creativiteit hebben staan.

Creativiteit is een groot gemis in deze selectie. De personen die het wel hebben, moeten nog stappen zetten in de ontwikkeling. Heel langzaam komt bij sommige ook het besef hoe goed Eriksen is.

Ik vind het ook niet goed van FdB dat hij Fischer wisselde ipv Sana. Fischer is niet in vorm, maar heeft wel de kwaliteiten. Sana wordt nooit iets.

Het is te hopen dat Siem snel weer in zijn ritme zit. Hetzelfde geldt voor Bojan. Fischer uit zijn wakje klimt en Blind weer fit is.

Dus alleen hoeven Andersen, Bazoer (en als het even kan een A1 rechtsbuiten) zich snel te ontwikkelen, Siem/Blind/Bojan wedstrijdfit worden en Fischer weer in vorm. :666.gif: Dan kunnen we aanhaken tm de winterstop. Goede rechtsbuiten erbij en afhankelijk van de ontwikkeling van talenten, creativiteit op het middenveld. Op naar nr. 33! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 15, 2013 12:43 pm

Ik denk dat De Boer (voorlopig) niet meer staat te springen om met Fischer én Bojan op de flanken te spelen. In plaats van Sana zal Schöne binnekort wel weer opduiken. Op termijn zal Andersen daar gaan spelen.

Ik pleit voor een middenveld met De Jong, Duarte en Lobotka. Poulsen bijft een optie tegen sterkere tegenstanders. Serero schrijf ik af. Bazoer is toekomstmuziek.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 15, 2013 12:48 pm

Jöhnk schreef:Ik denk dat De Boer (voorlopig) niet meer staat te springen om met Fischer én Bojan op de flanken te spelen. In plaats van Sana zal Schöne binnekort wel weer opduiken.

Ik pleit voor een middenveld met De Jong, Duarte en Lobotka. Poulsen bijft een optie tegen sterkere tegenstanders. Serero schrijf ik af. Bazoer is toekomstmuziek.
:biggthumpup.gif: Lobotka was ik even vergeten. Maakt inderdaad een prima indruk in JA. Het is natuurlijk afwachten of hij het in Ajax 1 kan waarmaken, maar dan zit er tenminste voetbal in en vooral handelingssnelheid.

-------------- Lobatka/Poulsen
- Siem -------------------------- Duarte
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 4:12 pm

Jöhnk schreef:Ik denk dat De Boer (voorlopig) niet meer staat te springen om met Fischer én Bojan op de flanken te spelen.
Bojan is na Groningen-uit natuurlijk uit de gratie.

Ik heb net de samenvatting gezien. PEC had moeten winnen. Ajax is volledig zoekende, vorm, vastigheden en vertouwen is er niet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 15, 2013 4:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Yopi schreef:
De spelers kunnen wel degelijk bezig. Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een goede selectie.

Zwolle zit in een flow. Alles lukt bij die jongens. Bij Ajax is dat juist niet zo. Heeft ook met automatismen, met vertrouwen te maken.

Vergeet niet dat Eriksen de man was. Zonder hem is het zoeken.
Dat is precies mijn punt met 0 creativiteit. De enige speler in onze selectie die in staat was om een assist te geven met bovenmatig intelligent spelinzicht, was Eriksen. Ik zie wérkelijk niet wie in de huidige selectie de rol van aangever op zich zou moeten nemen. Schone? Onzin, die ziet dat niet of onvoldoende. Serero? Op lepe pasjes heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Duarte? Lijkt me op het eerste oog meer een loopvoetballer. Siem? Is toch meer een eindstation dan een aangever. Serieus, ik zie het niet. Als Ajax zelf het spel moet maken (en dat moet het in 95% van de wedstrijden) is/wordt het dit seizoen armoe troef. Ik ben bang dat we in de Arena nog heel veel van het soort wedstrijden gaan zien als gisteravond. Elke (Nederlandse) ploeg weet nu: inzakken tegen Ajax en op de counter spelen. Ajax creëert dan namelijk nauwelijks kansen en laat verdedigend al-tijd een paar steekjes vallen. Iedere ploeg die na 20 minuten voetballen tegen Ajax nog op 0-0 staat, is een serieuze kanshebber op een overwinning of gelijkspel.
Komt dit nou als een verrassing?
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 5:14 pm

Ik heb net de samenvatting gezien. PEC had moeten winnen.
De samenvatting geeft nog een beetje rooskleurig beeld. We zullen het er maar op houden dat ze al met Barcelona bezig waren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 6:36 pm

Ajax was zo slecht, maar gelukkig is er FN.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » zo sep 15, 2013 6:55 pm

Yopi schreef:

Volgens mij werd Eriksen door niemand onderschat. Iedereen erkende zijn kwaliteit. Er was alleen kritiek op zijn soms slappe vertoning in wedstrijden die voor hem minder interessant waren.
En het viel mij tegen dat hij de ploeg niet op sleeptouw kon nemen in wedstrijden waarin het niet liep. Dat zou je van een 'sterkhouder' met deze kwaliteiten moeten kunnen verwachten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 15, 2013 6:55 pm

Ajax is het hele seizoen al knetterslecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2013 7:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Onnederlandse taferelen op Noord trouwens, vanavond. Er kwam een Zwolle-corteo vanaf ergens achter het Endemolgebouw tot aan het uitvak aangewandeld met minimale politiebegeleding, gewoon door de Ajaxsupporters heen. En er gebeurde he-le-maal niks! Geen onvertogen woord, niks! Tuurlijk. Zijn "maar" Zwolle-supporters. Dat neemt niet weg dat ik aangenaam verrast was.
Daar denkt niet iedereen zo over:
Veel klachten PEC-fans over agressieve ontvangst bij Ajax

De Supportersvereniging van PEC Zwolle is boos over de ontvangst die de 800 Zwolse fans zaterdagavond in Amsterdam ten deel viel.

In overleg met de Zwolse club wordt nu bekeken of er klachten tegen de Amsterdamse politie en/of Ajax worden ingediend. ME'ers en politiemensen te paard zouden onnodig agressief hebben opgetreden tegen in het nauw zittende Zwolse fans.

Voorzitter Johan Zomerdijk van de supportersclub: "Wij vinden het leuk om ook met gezinnen uitwedstrijden te bezoeken. In Amsterdam is het slecht geregeld, de bussen kunnen niet bij het uitvak staan dus moeten bezoekers langs Ajax-fans. Fans van ons werden bekogeld met blikjes en toen er een paar verbaal reageerden werd de politie meteen agressief. Buitenproportioneel, echt. Ik vind het een compliment waard dat wij ons niet lieten provoceren."

Bron: De Stentor
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2013 8:00 pm

brigade zuid schreef:Ajax is het hele seizoen al knetterslecht.
Dat is eigenlijk best een vrij goede samenvatting van alles dat we tot nu toe hebben gezien. Het lijkt helemaal nergens op.

Het gekke is dat een overwinning komende zondag in Eindhoven er voor kan zorgen dat er wat betreft de ranglijst helemaal niets aan de hand is. Dan staan we er gezien het relatief best lastige openingsprogramma zelfs redelijk goed voor. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik hoop maar dat De Boer er snel beter voetbal in krijgt. We weten in ieder geval dat hij rustig blijft door bouwen en zoeken.

Voorlopig is PSV voor mij komende zondag favoriet voor de drie punten. Ondanks het feit dat zij ook wat mindere resultaten hebben laten zien. Het thuisvoordeel zal de doorslag geven.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2013 8:40 pm

Marillion schreef: Voorlopig is PSV voor mij komende zondag favoriet voor de drie punten. Ondanks het feit dat zij ook wat mindere resultaten hebben laten zien.
Same here. Ik heb van gisteren alleen de samenvattingen gezien, maar het was bij Ajax weer een ratjetoe. Dan lijkt psv me verder, zeker gezien het feit dat ze veel snelle spelers hebben en Ajax zonder bal veel te veel ruimte weggeeft.

Dus ik zou Frank (nogmaals) willen adviseren om wat minder aanvallend ingestelde spelers te laten starten en voor meer balans op het middenveld te zorgen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2013 8:43 pm

Absoluut, als we veel ruimte gaan weggeven dan gaan we nat. Onze backs zullen het sowieso al moeilijk gaan krijgen. Het is wel een beetje de lamme tegen de blinde maar ik denk dat PSV wat verder is.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 15, 2013 9:19 pm

Zeux schreef:Volgens mij werd Eriksen door niemand onderschat. Iedereen erkende zijn kwaliteit. Er was alleen kritiek op zijn soms slappe vertoning in wedstrijden die voor hem minder interessant waren.
En het viel mij tegen dat hij de ploeg niet op sleeptouw kon nemen in wedstrijden waarin het niet liep. Dat zou je van een 'sterkhouder' met deze kwaliteiten moeten kunnen verwachten.
Jij dacht toch dat Ajax met Maher voor Eriksen erop vooruit zou gaan? Want Eriksen was zo vaak onzichtbaar en Maher zogenaamd niet.

Dan onderschat je Eriksen wel een beetje hoor. Vind ik, tenminste.

Maar wat brigade zuid zegt klopt natuurlijk wel. Ajax speelt sinds het begin van het seizoen slecht. Dus ook mét Eriksen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 15, 2013 9:23 pm

Zwolle was inderdaad beter. Echt triest. Zet die Andersen, Bazoer er maar in voor Sana en een middenvelder. Hebben snelheid nodig. Verrassing. Flair.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 15, 2013 9:50 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Voorlopig is PSV voor mij komende zondag favoriet voor de drie punten. Ondanks het feit dat zij ook wat mindere resultaten hebben laten zien.
Dus ik zou Frank (nogmaals) willen adviseren om wat minder aanvallend ingestelde spelers te laten starten en voor meer balans op het middenveld te zorgen.
Ik mag aannemen dat Poulsen in de basis start. Ik heb er ook een hard hoofd in. Voor het hele seizoen, eigenlijk.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

zeux

Bericht door zeux » zo sep 15, 2013 10:00 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Volgens mij werd Eriksen door niemand onderschat. Iedereen erkende zijn kwaliteit. Er was alleen kritiek op zijn soms slappe vertoning in wedstrijden die voor hem minder interessant waren.
Jij dacht toch dat Ajax met Maher voor Eriksen erop vooruit zou gaan? Want Eriksen was zo vaak onzichtbaar en Maher zogenaamd niet.
Bij AZ was Maher bepaald niet onzichtbaar. Dat was het referentiekader toen.
Dat hij het bij psv nu totaal nog niet laat zien, verrast veel mensen. Ben benieuwd wat de analyse daarvan is en of het nog gaat veranderen.
We zullen in ieder geval nooit weten wat hij bij Ajax wel of niet had kunnen doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2013 10:03 pm

Ach Cees, gezien de staat waarin de NLD competitie verkeert kan het weer alle kanten op.Mensen vergeten vlug, andere seizoenen stond je met de winterstop mijlenver achter, ja zelfs de " positievo's :) zagen het toen niet meer zitten.

Dit AJAX is drie seizoen lang niks bijzonders.En zoals er nu uitziet bij elkaar gehouden door Eriksen ( en zelfs met Eriksen speelde we draken van wedstrijden ).

En dan Woensdag tegen Barcelona.Hopen op een off-day van acht van de Barcelona spelers, of dat ze het na x - 0 wel goed vinden.Het zou het tigste wereldwonder wezen mocht AJAX in Spanje een punt pakken.Want anders krijg je dat er ook nog eens bovenop.

Net voor Psv uit.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma sep 16, 2013 1:37 am

Zeux schreef:Bij AZ was Maher bepaald niet onzichtbaar. Dat was het referentiekader toen.
Regelmatig juist wel onzichtbaar, dacht ik? En iedere wedstrijd ging na 60 minuten het vlammetje uit.

Bij AZ lag hij niet onder het vergrootglas. Alles mocht en niets moest. Hij is een aardig talent hoor, maar geen Eriksen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 8:28 am

Jöhnk schreef: Hij is een aardig talent hoor, maar geen Eriksen.
Maher is een momentenvoetballer. Eriksen iemand die het ritme van je elftal bepaalt.

Plaats reactie