FC Twente - Ajax 02-03-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 2:22 pm

Zeux schreef:Ben je nou aan het forumstalken of hoe zit het? Zodra ik iets post zit je er bovenop, maar op degene die de post oorspronkelijk post reageer je niet. Is een patroon. Geeft op zich niet - je geschmier negeer ik al een tijdje -, maar het is wel ontzettend kleuterig.
Doe effe gewoon, spast. Je lijkt wel een fuckin Calimero. Wie valt wie nou lastig met kleinzielig geleuter. Grow up.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 03, 2013 2:26 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:Ben je nou aan het forumstalken of hoe zit het? Zodra ik iets post zit je er bovenop, maar op degene die de post oorspronkelijk post reageer je niet. Is een patroon. Geeft op zich niet - je geschmier negeer ik al een tijdje -, maar het is wel ontzettend kleuterig.
Doe effe gewoon, spast. Je lijkt wel een fuckin Calimero. Wie valt wie nou lastig met kleinzielig geleuter. Grow up.
Pfff, je hebt je eigen gedrag niet eens door. Blijkbaar een automatisme. Wat het een beetje treurig maakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 2:27 pm

Ajaciedjuh schreef: Ik zie het ook nog steeds zitten in Kolbeinn, we moeten niet vergeten hoe lang hij ertussenuit geweest is. Hij heeft gewoon een goaltje nodig.
Exact. Die jongen heeft 1,5 jaar amper gevoetbald. Het is zowel voor hem als voor zijn teamgenoten effe zoeken.

999

Bericht door 999 » zo mar 03, 2013 2:32 pm

Iniesta schreef:
999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het combinerend vermogen van het elftal van achteruit is prima. Hetzelfde geldt voor het middenveld, maar de echte individualisten hebben we (nog) niet. Fischer zou er 1 kunnen worden en Eriksen is wel een speler die erbovenuit steekt.
Valt wel mee hoor.Het combinerend vermogen bestaat voor 90% uit het doelloos naar elkaar de bal toespelen.Zoals je ook weer tegen Twente zag.
Het combinerend vermogen op het moment dat Twente druk zette is gewoon sterk. Het stokt daarna inderdaad waardoor het lijkt alsof het alleen om het combineren gaat.
Nou, ik ben het niet met je eens.Behalve dat het naat elkaar toe spelen van de bal in een veel te laag tempo gebeurt ( zodat keer op keer de achterhoede en middenveld van de tegenstanders zich kunnen hergroeperen ) is het in veel gevalleen ook nog eens behoorlijk ideeloos.Daarnaast beperkt de laatste geschuif-pass zich meestal tot het brengen naar de buitenspelers en dan is het uit met de pret ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 03, 2013 2:32 pm

Enkele posters doen hier ook net alsof hij totaal niet kan voetballen, maar zijn kaats is prima. Was gisteren ook meermaals te zien. Hij is geen type Kluivert. Veel beweeglijker. Nu weet ik dat het sinds zo'n twintig jaar bij Ajax not-done is om andere types dan Kluivert of Pellè in de spits te hebben lopen (of eigenlijk stilstaan), maar het is natuurlijk onzin dat je alleen dan tot goed voetbal kunt komen. Blijkt ook, want Ajax speelde gisteren prima. Dat Ajax op links een A-junior heeft lopen en een spits die net terug is van een blessure (maar gisteren zijn enige echte kans wel uitstekend inkopte) doet daar niets aan af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 2:34 pm

Zeux schreef: Pfff, je hebt je eigen gedrag niet eens door. Blijkbaar een automatisme. Wat het een beetje treurig maakt.
Ajax in de achtervolging, jij last van achtervolgingswaan.

Zijn we toch on-topic. Meer kan ik v.w.b. je neurose trouwens niet voor je doen.

@ mods: dit non-thema is wat mij betreft hiermee beeindigd.

999

Bericht door 999 » zo mar 03, 2013 2:38 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Ik zie het ook nog steeds zitten in Kolbeinn, we moeten niet vergeten hoe lang hij ertussenuit geweest is. Hij heeft gewoon een goaltje nodig.
Exact. Die jongen heeft 1,5 jaar amper gevoetbald. Het is zowel voor hem als voor zijn teamgenoten effe zoeken.
Nu zijn er heel veel voetballers die 1.5 amper hebben gevoetbald ( en bij Sig was dat dus voor een groot gedeelte door blessureleed ) die nooit meer op hun eerdere nivo komen ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo mar 03, 2013 2:38 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Pfff, je hebt je eigen gedrag niet eens door. Blijkbaar een automatisme. Wat het een beetje treurig maakt.
Ajax in de achtervolging, jij last van achtervolgingswaan.

Zijn we toch on-topic. Meer kan ik v.w.b. je neurose trouwens niet voor je doen.

@ mods: dit non-thema is wat mij betreft hiermee beeindigd.
Heb kleuters gehad en herken dus jouw gedrag. Net als bij kleuters negeer ik het zoveel mogelijk, maar soms lukt het niet.

Zal beter mijn best doen. Promise.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 2:44 pm

Bert schreef: Dat Ajax op links een A-junior heeft lopen en een spits die net terug is van een blessure (maar gisteren zijn enige echte kans wel uitstekend inkopte) doet daar niets aan af.
Eens, je moet de omstandigheden ook meewegen. Een jochie, een spits die 1,5 jaar amper gespeeld heeft, Babel die weinig heeft kunnen spelen, Hoesen die nog 'opgetraind' wordt, Siem die geen spits is: De Boer heeft vaak van de nood een deugd moeten maken.

Hoe deed Schöne het als "buitenspeler" gister? Was het minder statisch voorin dan tegen ADO? Ik heb de wedstrijd gister niet gezien...

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mar 03, 2013 2:48 pm

Deed het zeer behoorlijk tot goed, beter dan we de laatste 10 wedstrijden op die positie hebben gezien.
Vond hem overigens zo nu en dan beduidend sneller dan ik had gedacht.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo mar 03, 2013 3:09 pm

999 schreef: Nou, ik ben het niet met je eens.Behalve dat het naat elkaar toe spelen van de bal in een veel te laag tempo gebeurt ( zodat keer op keer de achterhoede en middenveld van de tegenstanders zich kunnen hergroeperen ) is het in veel gevalleen ook nog eens behoorlijk ideeloos.Daarnaast beperkt de laatste geschuif-pass zich meestal tot het brengen naar de buitenspelers en dan is het uit met de pret ...
Volkomen mee eens. Ik had voor lange tijd al het gevoel dat de bal snelheid veel te laag was.
Als het weer eens zo stroef loopt, zou ik als experiment Boerrigter wel eens in de spits willen zien met Cuenca of Schoene op rechts. Ja, ik zie wel degelijk potentieel in Cuenca.You'll never really known until you try it. . . .

jabu

Bericht door jabu » zo mar 03, 2013 3:59 pm

wimpey schreef:
Bert schreef: Dat Ajax op links een A-junior heeft lopen en een spits die net terug is van een blessure (maar gisteren zijn enige echte kans wel uitstekend inkopte) doet daar niets aan af.
Eens, je moet de omstandigheden ook meewegen. Een jochie, een spits die 1,5 jaar amper gespeeld heeft, Babel die weinig heeft kunnen spelen, Hoesen die nog 'opgetraind' wordt, Siem die geen spits is: De Boer heeft vaak van de nood een deugd moeten maken.
Natuurlijk moet je de omstandigheden meewegen, maar voor FdB geldt wel dat het nu inmiddels wel zijn selectie is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 03, 2013 4:27 pm

Is dat niet ook het probleem? Dat het weer de selectie van een trainer is, en niet van de club? Frank de Boer, zoals zoveel trainers, wil dan weer dit en dan weer dat. Eerst moet er een kettingrokende middenvelder komen, en een jaar later blijkt dat De Boer roken nog net geen doodzonde vindt. Er moest ook voor veel geld een keeper uit Nijmegen komen, maar als hij in twee seizoenen 10 wedstrijden gespeeld heeft dan is het veel. Serero kon er ook nog net bij voor drie miljoen, maar wordt enkel ingezet als attractie in de voorbereiding. Sigtorsson was duur, maar overtuigt mij tot nu toe niet. Blijft over Moisander: die doet het naar behoren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 03, 2013 6:19 pm

Het probleem? Over welk probleem hebben we het nu precies? Ajax is onder De Boer ieder jaar beter gaan voetballen, ondanks het verlies van sterkhouders (Anita, Vertonghen). Als je de wedstrijd van gisteren vergelijkt met bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Heerenveen op de voorlaatste speeldag van het eerste seizoen van De Boer: dat is een verschil van dag en nacht.

Dat wil niet zeggen dat er geen kritiekpunten zijn, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op AT meerdere mensen aan een crisis denken (dit heeft vorig seizoen overigens ook gespeeld). Volgend jaar weer een stukje beter worden en dan blijft het de goede kant opgaan.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 03, 2013 6:23 pm

Ajax gaat onder De Boer ieder seizoen beter voetballen? Meen je dit écht, Bertje?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 03, 2013 6:25 pm

Absoluut. In het veldspel zit overduidelijk een steigende lijn. Pressie, controle, combinatievermogen: het wordt allemaal beter.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 03, 2013 6:40 pm

Bert schreef:Absoluut. In het veldspel zit overduidelijk een steigende lijn. Pressie, controle, combinatievermogen: het wordt allemaal beter.

Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 03, 2013 6:41 pm

Jabu schreef:
wimpey schreef:
Natuurlijk moet je de omstandigheden meewegen, maar voor FdB geldt wel dat het nu inmiddels wel zijn selectie is.
:biggthumpup.gif:

FdB heeft z'n wensen kenbaar mogen maken en kocht een brekebeen als spits. Niet zeuren dus.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 6:46 pm

Jöhnk schreef:Is dat niet ook het probleem? Dat het weer de selectie van een trainer is, en niet van de club? Frank de Boer, zoals zoveel trainers, wil dan weer dit en dan weer dat. Eerst moet er een kettingrokende middenvelder komen, en een jaar later blijkt dat De Boer roken nog net geen doodzonde vindt. Er moest ook voor veel geld een keeper uit Nijmegen komen, maar als hij in twee seizoenen 10 wedstrijden gespeeld heeft dan is het veel. Serero kon er ook nog net bij voor drie miljoen, maar wordt enkel ingezet als attractie in de voorbereiding. Sigtorsson was duur, maar overtuigt mij tot nu toe niet. Blijft over Moisander: die doet het naar behoren.
FdB heeft niet voor niets een statutair directeur boven zich gekregen, die hem in toon houdt v.w.b. aankopen. Prima zaak, want een passant blijkt in de praktijk erg gevoelig te zijn voor de waan van de dag.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 6:48 pm

Mr. Ajax schreef:
Bert schreef:Absoluut. In het veldspel zit overduidelijk een steigende lijn. Pressie, controle, combinatievermogen: het wordt allemaal beter.
Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:
Met dat 'steigende' ben ik het niet eens. :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 03, 2013 7:23 pm

Het is een lange dag. :blush.gif:

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 04, 2013 12:16 am

De groep heeft Frank duidelijk gemaakt dat ze weer druk wilden zetten en zie daar... een wedstrijd met minder gelul op het middenveld en meer druk naar voren. Hopen dat Frank het nu een keer geleerd heeft.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 04, 2013 12:50 am

Rishi schreef:De groep heeft Frank duidelijk gemaakt dat ze weer druk wilden zetten en zie daar... een wedstrijd met minder gelul op het middenveld en meer druk naar voren. Hopen dat Frank het nu een keer geleerd heeft.

Hoe weet je dat het niet andersom was/is?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 04, 2013 1:07 am

Interview met Frank en gewoon de wedstrijd.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 04, 2013 8:06 am

Volgens mij zegt De Boer dat ze 'nog steeds' druk wilden zitten. Deed Ajax niets voor niets de wedstrijden voor Twente ook.

En met niemand anders!

Plaats reactie