VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Toppie » zo nov 28, 2010 4:27 pm

GangstaRiB schreef:Huppa... 3 puntjes op de koplopers... niks aan het handje...
Nog 6 wedstrijden zonder Suarez :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 28, 2010 4:27 pm

GangstaRiB schreef:Huppa... 3 puntjes op de koplopers... niks aan het handje...
Bizar, 1 keer winnen in November en zo weinig schade opgelopen t.o.v. anderen. Mickey Mouse League. We krijgen een kampioen van de armoede. Hopelijk worden wij het.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Laudrup » zo nov 28, 2010 4:32 pm

Veel parallellen met 2007-2008 tot dusver.
15 mei 2011.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 28, 2010 4:34 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Huppa... 3 puntjes op de koplopers... niks aan het handje...
Bizar, 1 keer winnen in November en zo weinig schade opgelopen t.o.v. anderen. Mickey Mouse League. We krijgen een kampioen van de armoede. Hopelijk worden wij het.
Nou ja. in Italie en Engeland verliezen de titelkandidaten ook constant punten hoor.

Ik vind het pas een Mickey Mouse competitie als Twente en/of PSV zonder verliespartijen door het seizoen geraken... Gelukkig bieden andere clubs eindelijk een keer tegenstand.

On-topic: El-Ham gedraagt zich trouwens erg gefrustreerd. Typisch een tijdbommetje.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door SylvievdVaart » zo nov 28, 2010 5:45 pm

Drie punten binnen, maar toch, wat zijn we bij Ajax?

http://www.youtube.com/watch?v=dAGh07S5S1Q

Juist. Ik wil Ajax zien! :1evil.gif: Om te beginnen een héle wedstrijd lang.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Thijs » zo nov 28, 2010 7:09 pm

Wat stond Fleuren bij die 0-1 eigenlijk te doen? Even een peukie roken bij de eerste tweede paal ofzo?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door goodfella » zo nov 28, 2010 7:23 pm

Ongelofelijk dat je op slechts 3 punten van beide koplopers staat. :biggrin.gif:

Humor.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 28, 2010 7:39 pm

GangstaRiB schreef: El-Ham gedraagt zich trouwens erg gefrustreerd. Typisch een tijdbommetje.
Speelde ook vandaag weer totaal belabberd. Zal wel weer aan het middenveld liggen. :smallgrin.gif:

Met een buitenspeler en een spits erbij i.p.v. 2 middenvelders ging het i.i.g. een stukkie beter. De posities waren bezet, we creerden wat ruimte. Bij vlagen leek het in de 2e helft op voetbal. Het was in de 2e helft niet het totale kip-zonder-kop-voetbal van de laatste weken. Met dank aan de tegenstander trouwens, want die was echt slecht.

Ozbiliz' balcontacten waren niet geweldig, maar hij hield het veld breed en trok bij aanvallen over rechts naar binnen om voor het doel op te duiken. Had één keer moeten - en één keer kunnen scoren.

Sulejmani maakte een gedreven índruk, had goede akties. Hij was ook het enige lichtpuntje trouwens. De rest zat op matig (Toby, Vertonghen, Enoh, Anita), slecht (VDW, Urby) en belabberd (Eriksen, El Ham en m.n. Tainio).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Marillion » zo nov 28, 2010 7:47 pm

Ik ben blij dat we in ieder geval weer eens drie punten scoren. Dat het eigenlijk nog nergens op leek neem ik dan maar even op de koop toe. Punten leveren misschien wat vertrouwen op.

Als we nou tot de winterstop geen puntverlies meer lijden dan kunnen we in de 2e seizoenshelft misschien nog serieus om de titel gaan spelen met een uitgeruste Suarez. Overigens beginnen we dan met Utrecht en NAC uit dus we mogen meteen serieus aan de bak.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 28, 2010 8:02 pm

Ongelooflijk dat deze spelers zoveel geld verdienen ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Arthur » zo nov 28, 2010 8:42 pm

999 schreef:Ongelooflijk dat deze spelers zoveel geld verdienen ...
En Jol niet te vergeten. Die verdient nog het meest.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 28, 2010 9:44 pm

goodfella schreef:Ongelofelijk dat je op slechts 3 punten van beide koplopers staat. :biggrin.gif:

Humor.
Je haalt me de woorden uit de mond! Ik zat net de stand nog eens te bekijken. Ronduit bizar dat we er nog zo voor staan na de afgelopen rampweken. Ik hoop en bid maar dat de selectie dat ook door heeft. Dat het nog gewoon kán!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 28, 2010 10:40 pm

ANTI VOETBAL

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 28, 2010 10:44 pm

wimpey schreef:Ook die debutant sluit zich aan bij het niveau.

Die jongen moet de dozen van z'n schoenen verwijderen. Of krijten.
Lastig voor die jongen om te schitteren. Er zit totaal geen voetbal in dit team dan mag / kan je niet verwachten dat een jong knaapje het tij gaat keren.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 11:29 am

Zlatan Son of God schreef: Lastig voor die jongen om te schitteren. Er zit totaal geen voetbal in dit team dan mag / kan je niet verwachten dat een jong knaapje het tij gaat keren.
Z'n 2e balcontact was na een lange pass, hij had tijd en ruimte om de bal aan te nemen. Maar hij was besmet met het El Ham / Suarez virus en liet de knikker van z'n voet springen. Dát heeft toch niets met het team te maken, maar met die jongen zelf. Overigens deed hij het zonder bal goed. Aan de bal was het weinig soeps, maar hij verdient een kans. Wat mij betreft staat ie de volgende keer in de basis, zijn aanwezigheid deed de veldbezetting goed.
999 schreef:Ongelooflijk dat deze spelers zoveel geld verdienen ...
Wat dacht je van de trainer, die krijgt nog veel meer. :excited.gif:

We hebben mazzel dat we niet veel slechter presteren dan de andere titelkandidaten. Dat houdt Jol voorlopig in het zadel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 11:32 am

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef: Lastig voor die jongen om te schitteren. Er zit totaal geen voetbal in dit team dan mag / kan je niet verwachten dat een jong knaapje het tij gaat keren.
Z'n 2e balcontact was na een lange pass, hij had tijd en ruimte om de bal aan te nemen. Maar hij was besmet met het El Ham / Suarez virus en liet de knikker van z'n voet springen. Dát heeft toch niets met het team te maken, maar met die jongen zelf. Overigens deed hij het zonder bal goed. Aan de bal was het weinig soeps, maar hij verdient een kans. Wat mij betreft staat ie de volgende keer in de basis, zijn aanwezigheid deed de veldbezetting goed.
999 schreef:Ongelooflijk dat deze spelers zoveel geld verdienen ...
Wat dacht je van de trainer, die krijgt nog veel meer. :excited.gif:

We hebben mazzel dat we niet veel slechter presteren dan de andere titelkandidaten. Dat houdt Jol voorlopig in het zadel.
Mwah, het leed is al geschiet.Zou mij niks verbazen als AJAX hem in de winterstop wil lozen ( mits zijn afkoopsom niet te hoog is ).En wie dan, al de namen ten spijt zie ik die nooit komen.Daarvoor is AJAX niet meer intersant, daarvoor is de HCE gewoon te slecht .. volgens mij ..

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 11:43 am

999 schreef: Mwah, het leed is al geschiet.Zou mij niks verbazen als AJAX hem in de winterstop wil lozen ( mits zijn afkoopsom niet te hoog is ).En wie dan, al de namen ten spijt zie ik die nooit komen.Daarvoor is AJAX niet meer intersant, daarvoor is de HCE gewoon te slecht .. volgens mij ..
Wat mij betreft blijft Jol gewoon. Hij krijgt het wel op de rails. Hij maakt geen overspannen indruk en laat zich door het tumult rondom club en elftal niet gek maken. Hetgeen niet gezegd kon worden over zijn recente voorgangers, die wisten van gekkigheid niet wat ze moesten doen... Jol is een goede manager.

Als trainer ben ik niet kapot van hem, maar hij verdient de kans om het zaakje weer op de rails te zetten. 2e helft gisteren was een stapje in de juiste richting. Veld breed houden, aanspeelpunt voorin, posities bezet houden, daarop kan ie voortborduren...

Men kan Jol wel van alles in de schoenen willen schuiven, maar hij is niet degene die zegt dat Urby, Greg, Eriksen, Tainio en Mounir volledig ongeconcentreerd een wedstrijd tegen VVV moeten spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 12:13 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Mwah, het leed is al geschiet.Zou mij niks verbazen als AJAX hem in de winterstop wil lozen ( mits zijn afkoopsom niet te hoog is ).En wie dan, al de namen ten spijt zie ik die nooit komen.Daarvoor is AJAX niet meer intersant, daarvoor is de HCE gewoon te slecht .. volgens mij ..
Wat mij betreft blijft Jol gewoon. Hij krijgt het wel op de rails. Hij maakt geen overspannen indruk en laat zich door het tumult rondom club en elftal niet gek maken. Hetgeen niet gezegd kon worden over zijn recente voorgangers, die wisten van gekkigheid niet wat ze moesten doen... Jol is een goede manager.

Als trainer ben ik niet kapot van hem, maar hij verdient de kans om het zaakje weer op de rails te zetten. 2e helft gisteren was een stapje in de juiste richting. Veld breed houden, aanspeelpunt voorin, posities bezet houden, daarop kan ie voortborduren...

Men kan Jol wel van alles in de schoenen willen schuiven, maar hij is niet degene die zegt dat Urby, Greg, Eriksen, Tainio en Mounir volledig ongeconcentreerd een wedstrijd tegen VVV moeten spelen.
Tja, dat roep ik ook al een tijdje.Dat veel spelers, mijn inziens, met heel veel dingetjes grote tekort komingen hebben.Typisch is dat zo'n Ozbiliz' ( en dat zit natuurlijk wel in hem ) alleen al door aan de zijlijn te blijven, het veld breed te houden meer toevoegt aan het spel, dan b.v. als zo'n Urby daar zou spelen, die dus na tig jaar dat nog niet door heeft, en steeds dezelfde fout maakt.

Typisch is ook, volgens mij dan, dat b.v. zo'n Ericsen er niks van bakte ( niet dat ie dat het afgelopen zou moeten zijn ), weer een speler die dus juist tegen een mindere club zijn kans zoe moeten grijpen maar dat niet doet.Ook die moet nog heel veel leren.En zo is het de volgende keer wel weer een andere speler.Want zeg nu zelf, tis heel lang geleden dat je een AJAX zag waarin niemand ( of bijna niemand ) een fout maakt.

Als je de wedstrijden analyseert dan blijkt gewoon dat veel van de selectie spelers gewoon een 5,5- zijn, met soms uitschieters naar een 6,5.Maar dan lopener veel op hun tenen hoor.Is, volgens mij, ook de denkfout de veel trainers van AJAX maakten ( volgens mij ook MVB ) die dachten echt dat het in de bovenkamer wel goed zat kwa voetbalintelligentie.Of zoals ooit een ex-betaal voetballer zei."IK weet wat rugdekking betekent, maar ik kan het niet uitvoeren.Ik zie niet WANNEER ik dat dan moet toepassen ".

Wat ik wel zou willen is dat Jol eens zou stoppen met zo'n Ooijer enz.Misschien dat ze hem van bovenaf duidelijk kunnen maken dat deze spelers er alleen in mogen komen op het moment dat men nergens bij AJAX meer een speler voor die positie te vinden is.

Ik zat laast naar een interview met Jonk en Bergkamp te kijken.En het leek allemaal zo simpel wat die twee deden, en vooral wanneer de pass kwa, wanneer er de diepte ( of juist niet ) werd gelopen.Maar, mijn inziens, laten die precies wat voetbal intelligentie is, iets wat ook een groot gemis is in deze selectie ..

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Lionel » ma nov 29, 2010 1:35 pm

Onzin. Ajax heeft veel betere spelers dan alle tegenstanders in Nederland en dus moet er gewoon wat meer van gemaakt worden dan nu het geval is. En daar is Martin Jol voor verantwoordelijk hoor.

Dat de spelers gebreken hebben is zeker waar. Maar heb je gisteren de linksback van VVV gezien? Die kan toch he-le-maal niks! Alleen al door een rechtsbuiten op te stellen zou je die gast helemaal gek moeten maken. En dat is iets waar Jol voor moet zorgen. Het analyseren van de tegenstander in plaats van zijn eigen team continue aan te passen en klagen over spelers.

Hij heeft iets van 14 spelers aangetrokken. Hoeveel spelers renderen er nou? Ik denk geen enkele..

De Zeeuw zit de laatste tijd op de bank, Mounir speelt omdat hij 5 miljoen heeft gekost (geldt ook voor Demy maar die lijkt zijn krediet verspeeld te hebben), Tainio mocht het een helft proberen tegen VVV...Het is niet zo dat hij er niks van bakte tegen Real Madrid... nee hij bakte er niks van tegen VVV!! VVV!!!

Gisteren noemde Jol de naam van Josefzoon die geblesseerd was maar wanneer heeft hij nou echt een beroep op hem gedaan.. 3 of vier keer? Ziet Jol nou echt niet zelf wat iedereen wel ziet dat dat trechtervoetbal van hem niet helpt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door WP_Legend » ma nov 29, 2010 3:55 pm

999 schreef: Tja, dat roep ik ook al een tijdje.Dat veel spelers, mijn inziens, met heel veel dingetjes grote tekort komingen hebben.Typisch is dat zo'n Ozbiliz' ( en dat zit natuurlijk wel in hem ) alleen al door aan de zijlijn te blijven, het veld breed te houden meer toevoegt aan het spel, dan b.v. als zo'n Urby daar zou spelen, die dus na tig jaar dat nog niet door heeft, en steeds dezelfde fout maakt.
Dat was ook de reden dat we eind vorig jaar af en toe heerlijk liepen te ballen. Rommedahl, veel verguisd hier, hield het veld natuurlijk goed breed. Waardoor het echte Ajax spel gespeeld kon worden. Momenteel missen we gewoon echte buitenspelers met een voorzet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door peter » ma nov 29, 2010 4:02 pm

Josefzoon en Ozbiliz moeten dat dus doen. Jol heeft er zelf voor gekozen om juist niet met buitenspelers te gaan spelen, want anders haal je El Hamdaoui er niet bij. Jol zit een lastig pakket, want hij heeft ook gezien dat het de tweede helft wat beter ging lopen, maar hij heeft de selectie eigenlijk helemaal niet ingekocht op 4-3-3. Gelukje is dat nu Suarez er niet bij is en hij misschien kan kiezen voor Ozbiliz-El Hamdaoui-Sulejmani. Ben ik wel benieuwd hoe hij het middenveld gaat vormgeven, trouwens. Ik ben steeds meer geneigd om Vertonghen op de positie van Enoh neer te zetten, maar dan heb je achterin wel een probleem.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 4:10 pm

Voor het zelfde geld kun je zeggen dat AJAX El. H. heeft gehaald om bij vertrek van Suarez in ieder geval weer een speler te hebben die goals maakt.En Suarez in de spits lijkt me nu ook niet zo'n goed idee.

Alleen schiet Suarez zichzelf en AJAX in zijn voeten met zijn gedrag ..

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door Red » ma nov 29, 2010 4:21 pm

wimpey schreef:
Benji schreef:Dit is weer een belachelijke kaart voor Sulejmani
Van Hulten had El Ham rood moeten geven, gelukkig gaf ie geel. Case closed.

Vreemde vogel die El Ham, mentaal zwak. Bij 0-2 zoiets doen, gaat nergens over.
Had hij bij AZ ook niet zo'n tijd waarin hij rond liep als een frustie? Elleboogjes, nare overtredingen, te veel egotripperijtjes en veel commentaar op alles en iedereen.
Ik kan me het iig wel herinneren, alleen de tijdsgeest kan ik niet plaatsen.
...een beet're club dan deze is er niet!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 8:14 pm

Peter schreef: Ozbiliz-El Hamdaoui-Sulejmani.
Probleem is dat El Ham geen spits is. Maar dat was voor het seizoen al duidelijk. El Ham heeft helemaal geen trek in het zware werk in de spits. Hij wil rond een type als Mido fladderen. Mido mag het vuile werk opknappen, El Ham wil daarvan profiteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV Venlo - Ajax 28-11-2010

Bericht door joey » ma nov 29, 2010 11:37 pm

Red schreef:Had hij bij AZ ook niet zo'n tijd waarin hij rond liep als een frustie? Elleboogjes, nare overtredingen, te veel egotripperijtjes en veel commentaar op alles en iedereen.
Ik kan me het iig wel herinneren, alleen de tijdsgeest kan ik niet plaatsen.
Typisch voorbeeld van big fish in little bowl. Technisch een goede speler, maar vooralsnog komt hij mentaal en fysiek (qua arbeid) teveel tekort om het in een grote competitie te maken. Daarvoor zal hij de knop echt moeten omzetten.

Mooie dingen doen tegen zwakke tegenstanders, dat bevalt hem wel. Maar als je ziet hoeveel arbeid topspitsen tegenwoordig leveren...
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie