Heracles Almelo - Ajax 30-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Heracles Almelo - Ajax 30-10-2010

Bericht door Mr. Ajax » za okt 30, 2010 8:51 pm

Rishi schreef:Zonder Enoh ja. Siem en Eriksen als aanvallende middenvelders waarbij Siem iets controlender speelt. Geef Demy ook maar wat rust.

Ik zou Enoh erin houden. Ik zou met Enoh, Lindgren, en Eriksen spelen. Wordt het ook makkelijker voor Enoh om de bal bij een ploeggenoot in te leveren, aangezien Eriksen zich veel meer aanbiedt en vrijloopt dan Siem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za okt 30, 2010 8:53 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Zonder Enoh ja. Siem en Eriksen als aanvallende middenvelders waarbij Siem iets controlender speelt. Geef Demy ook maar wat rust.
Ik pleit al sinds tijden voor een ruitje. Lindgren in de punt naar achteren, Urby links, Enoh of De Zeeuiw rechts en De Jong of Eriksen op 10.

Het lijkt me dat Eriksen zich vandaag in de kijkert heeft gespeeld. Hij speelt slim, vindt ruimte om aangespeeld te worden, houdt het simpel en laat anderen beter spelen. Die jongen heeft het gewoon.

Lindgren is ook een slimme speler. Je zag vandaag weer hoe vaak hij vrij staat. Het is niet spectaculair, maar tactisch ziet die jongen het spel gewoon goed.
Met zo'n ruitje is de veldbezetting niet optimaal. En dan heb je ook helemaal geen vleugels.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 30, 2010 9:00 pm

GangstaRiB schreef:Heb niks gezien, maar het doet me deugd dat Lindgren en Eriksen hun kans pakken. Zodra Lindgren erin staat, lijkt het hele elftal beter te draaien. Enoh is veel te druistig. Eriksen op de plaats van De Jong is ook een verbetering, daar Eriksen een echte 10 is, terwijl De Jong een balletjeswachter is.
Precies. Lindgren is tactisch goed, speelt simpel en maakt minder overtredingen.

Eriksen op tien wil ik ook wel eens zien. En Siem op 10.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 30, 2010 11:37 pm

Samuraskinurovanya schreef:De kans is groot dat Ajax hier weer ook punten laat liggen. Psv wint tegen Twente en dan is zo bij de vallende bladeren van de herfst de competitie weer gespeeld.
En nu? :confused.gif:

Dit PSV eindigde vorig seizoen ruim achter Twente en Ajax.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 31, 2010 1:06 am

Ajaciedjuh schreef:Eriksen valt goed in.
Kijkt toch een stuk lekkerder een middenveld met slechts een controleur.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 31, 2010 8:18 am

Jöhnk schreef:
Samuraskinurovanya schreef:De kans is groot dat Ajax hier weer ook punten laat liggen.
En nu? :confused.gif:
Ik word een beetje moe van het gezeur op Ajax. Zo'n Verbeek gisteren bijv. dat Heracles beter positiespel speelt dan Ajax. :excited.gif:

Noem mij een ploeg die zo gemakkelijk en zoveel kansen creert als Ajax. En zo veel spelers telt, die een doelpunt kunnen maken. Wanneer Ajax (Suarez) scherp was geweest en Bossen betere assistenten zou hebben gehad, zouden we er gisteren 8 hebben gemaakt.

Ajax heeft dit seizoen 4 keer punten laten liggen na CL-verplichtingen. Daar zal Jol rekening mee moeten houden, bijv. door te roteren.

999

Bericht door 999 » zo okt 31, 2010 8:45 am

Nou, ze hadden dan toch een beetje van Excelsior uit geleerd en begonnen scherper aan de wedstrijd.Kwa kansen hadden we er nog wat meer kunnen maken, maar de achterhoede lijkt minder stabiel dan einde vorig seizoen.Worden iets meer fouten gemaakt. al is het wel zo dat men veel meer druk zet op de tegenstander zijn voorhoede spelers ( vandaar ook de irritatie bij sommige spelers voor het fluiten van overtredingen ).Achterhoede hanteerde bij balverovering veel te veel de " weg met die bal trap ".Al heeft dat ook met het kunstgrasveld te maken denk ik.Zo'n bal gedraagd zich nu eenmaal anders op zo'n veld.

Tweede helft liet ( ook ) AJAX zich meer terugzakken, en daar kun je het mee ens zijn of niet, maar als dat er voor zorgt dat je tegenstander ( na vijf minuten tweede helft ) niet meer aan bod komt en zelf uitloopt naar 1 - 4 .. ik heb daar geen moeite mee ..

Trouwens, corners worden doorgenomen ( getraind ) met Carlo lami vertelde Ooijer op de radio. dus dat daar niks aan gedaan wordt kan ook weer de prullebak in.Wat wel opvalt is dat veel aanvallen redelijk goed worden opgezet, maar juist dat laatse veelste haastig wordt afgewerkt of verkeerde keuzes worden gemaakt ( b.v. De Jong, v.d. Wiel ).

Maar goed, kunstgrasveld - AJAX 1 - 4.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 31, 2010 9:30 am

Ajaciedjuh schreef:In tegenstelling tot vorig jaar, heeft Sulejmani weer zijn 'oude' snelheid terug. De afgelopen weken zagen we die vooral in verdedigend werk (eigen fout vaak herstellen), maar zou moet hij gebruikt worden.
Als ik me niet vergis versnelde hij in zijn sprint op de rand 16 ook nog eens. Toen kon die Breukers het helemaal schudden met zijn inhaalslag. En daarna lekker koel en droog afgemaakt ook. Hij kan beslist voetballen, maar dat was wel bekend. Zó verdomde jammer dat we het zo bar weinig zien bij Ajax.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 31, 2010 9:51 am

lekkere overwinning, zeker ook dat Auxerre thuis heeft gewonnen.. Schept toch een lekker gevoel. Toch een paar kanttekeningen

Urby... A.U.B teken niet bij
Enoh jongen jij maakt teveel onnodige overtredingen. terecht dat je gewisseld werd.
Suarez.. Tja Tja je bent en blijft een zeer individuele speler... Nu je nog meer gefocust bent op scoren gaat je kop omlaag en denk je GVD alleen maar aan jezelf.
De Jong toen je meer controlerend ging spelen ging het beter met je. Echter dat je uit vorm bent is wel duidelijk.

Zo noem ik maar ff snel 4 spelers op. Tegen Heracles e.d. kan je het compenseren maar woensdag gelden andere regels...
Weer op zoek naar een Interim coach..

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo okt 31, 2010 10:10 am

Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar Urby speelde een prima pot.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 31, 2010 12:37 pm

wimpey schreef:Ik word een beetje moe van het gezeur op Ajax. Zo'n Verbeek gisteren bijv. dat Heracles beter positiespel speelt dan Ajax. :excited.gif:
Hou op.

Het is zo simpel, en zo infantiel. Het verhaal is op dit moment (omdat Johan Cruijff het heeft gezegd): 'Ajax wint wel, maar speelt eigenlijk heel slecht positiespel.' En dus ziet iedereen dat bevestigd. Lekker veilig, want iedereen is het ongezien met je eens: jaaaaa, Ajax... scoren kunnen ze wel, maar o wat is dat positiespel slecht.

Die eerste goal van El Ham, dat vond ik toch geen slecht uitgespeeld goaltje hoor. Tik-tik-tik, over een paar schijven, één keer raken, mannetje vogelvrij gespeeld in de zestien. Dat zijn geen bevliegingen van één begenadigde individualist; dat is voetbal. Góed voetbal. (jaaaaa, oké, dat is wel zo, maar de rest van de tijd was het positiespel slecht).

Wat ís positiespel eigenlijk precies?

Ajax scoort in elk duel eigenlijk wel zo'n prachtig uitgespeelde goal, Ajax creëert in de meeste wedstrijden een ongehoorde hoeveelheid kansen en Ajax heeft in bijna elke wedstrijd royaal meer dan 50% balbezit. Ik zal wel heel dom zijn, maar dat kan nooit een ploeg zijn die puur speculeert op een bevlieging van Suárez, maar ondertussen alleen maar grossiert in balverlies, slecht positiespel en lange peren naar voren.

Bovendien: als je in een wedstrijd 68% balbezit had, tien uitgespeelde kansen creëerde en met 0-4 won, maar volgens de criticasters wel heel slecht positiespel speelde, dan is 'positiespel' kennelijk een bijzaak - en geen drempelwaarde voor een goede prestatie.

Samenvattende, concrete, serieuze vraag (I'm not taking the piss): als bijna elke tegenstander het beter doet dan Ajax, terwijl Ajax tegen die tegenstanders vrijwel altijd meer balbezit heeft, meer kansen creëert én wint dankzij uitgespeelde doelpunten, wat ís 'positiespel' dan precies, en waarom is het dan zo belangrijk?

K.
Still alive...

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 31, 2010 12:48 pm

Als het bij Suarez ff niet mee zit en El H schiet ze er wil in, lekker belangrijk wie er van die 2 wel scoort. :ajaxscarf.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo okt 31, 2010 12:51 pm

Precies. Heracles is sowieso wel van het ren-je-rot-voetbal. Veel met krachten smijten, en in het laatste kwart totaal leeg zijn. Zelfs Feyenoord liep er een paar maanden terug in het laatste kwartier totaal over heen, gelukkig hebben ze geen aanvallers, haha.

Dan lijkt het al snel heel wat, met een hoop overtredingen en misbaar. Go Ahead Eagles deed dat vorig jaar ook, zich totaal leegvoetballen, na rust nog een paar kansjes en toen was de pijp leeg. Bam bam bam, 0-6.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 31, 2010 1:01 pm

Het verleden wordt geromantiseerd. Ook toen waren er grote fases in de wedstrijd dat het niet aan te gluren was.
Ajax steekt er ver bovenuit met de combinaties die we de laatste weken zien. Ze zijn van hoge kwaliteit, die je (bijna) nergens anders ziet op de Nederlandse velden. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 31, 2010 1:09 pm

Menen jullie dit nou echt?

Ik vond het spel tegen Heerenveen echt afschuwelijk. En ook tegen Heracles was het niet om aan te zien. Dat Heracles met de krachten smijt kan wel zo zijn, maar het gaat erom dat Ajax gewoon niet goed voetbalt. Heel soms, een paar keer per wedstrijd, lukt een combinatie wel maar waarom zien we dat niet vaker?

Hoevaak halen onze backs de achterlijn? Hoe vaak schuift een Jan Vertonghen in? 1 of 2x per wedstrijd?

Dat Cruijff het heeft gezegd boeit me niet. Ik luister niet eens naar die man. Ik kijk zelf naar de wedstrijden en kan echt niet tot een andere conclusie komen dat het spel niet goed is. Wat de rest van Nederland doet boeit me niet. En de CL is een ander verhaal. Daar wil ik alleen winnen. Hoe, dat boeit me niet.
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 31, 2010 1:12 pm

Rishi schreef:Hoevaak halen onze backs de achterlijn? Hoe vaak schuift een Jan Vertonghen in? 1 of 2x per wedstrijd?
Er zijn briljante ploegen waarin backs nooit de achterlijn halen, en waarin de 4 niet inschuift...

Dat zijn toch geen drempelvoorwaarden om tot kwaliteitsvoetbal te komen? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden (en niet alleen lelijke, naast één mooie; ook als je een mooie weg naar Rome wilt kiezen, heb je verschillende opties).

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » zo okt 31, 2010 1:19 pm

Rishi schreef:Menen jullie dit nou echt?

Ik vond het spel tegen Heerenveen echt afschuwelijk. En ook tegen Heracles was het niet om aan te zien. Dat Heracles met de krachten smijt kan wel zo zijn, maar het gaat erom dat Ajax gewoon niet goed voetbalt. Heel soms, een paar keer per wedstrijd, lukt een combinatie wel maar waarom zien we dat niet vaker?

Hoevaak halen onze backs de achterlijn? Hoe vaak schuift een Jan Vertonghen in? 1 of 2x per wedstrijd?

Dat Cruijff het heeft gezegd boeit me niet. Ik luister niet eens naar die man. Ik kijk zelf naar de wedstrijden en kan echt niet tot een andere conclusie komen dat het spel niet goed is. Wat de rest van Nederland doet boeit me niet. En de CL is een ander verhaal. Daar wil ik alleen winnen. Hoe, dat boeit me niet.
Maar vraag je nu eens af Rishi hoeveel keren de backs tegenwoordig uberhaupt de achterlijn kunnen halen.Dat stapje naar links en stapje naar recht gebeurt echt wel de laatste tijd in wedstrijden.Anders kun je niet zo'n serie neerzetten als vorig seizoen.Dat bestaat niet.

Vertonghen schuif regelmatig in, maar schuift niet door.Maar wat is daar mis mee ?.Als je inschuift zal er toch iemand moeten blijven hangen.En Vertonghen zal toch de " kwaliteit " moeten hebben om met dat " inschuiven " iets te doen ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo okt 31, 2010 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 31, 2010 1:21 pm

Helemaal waar, maar laten we nu niet doen alsof Ajax ook zo'n mooie weg bewandelt. Ik moet eigenlijk mijn mond houden, want ik was gisteren uit eten, maar het gros van de wedstrijden dit seizoen was niet om aan te gluren. Dan ga ik niet gelijk een wedstrijd als tegen Utrecht erbij halen, maar gewoon meer in algemene zin. Het middenveld functioneert (met Enoh, de Zeeuw/Lindgren en de Jong) voor geen meter. Als ik het goed begrijp ging het gisteren met Eriksen erbij een stuk beter, dus wie weet komt het er nog wel van.

Serieus antwoord op een serieuze vraag: Positiespel is belangrijk omdat je daarmee een basis legt. Als je dat niet hebt dan loop je altijd wel een keertje tegen de lamp en is het gewoon niet stabiel. Het was geen toeval dat het even niet liep tegen Utrecht bijvoorbeeld. Als je dan toch over drempels wil beginnen, dan zie je dat de drempel bij Ajax heel laag ligt. Als het niet loopt dan kunnen we terugvallen op onze individuele kwaliteiten, maar niet op het positiespel. Wat krijg je dan? De kansloze lange ballen naar voren waarbij we hopen dat El Hamdaoui en Suarez via een geniale inval een goal kunnen maken.

Voetske heeft gelijk dat het met kwaliteit te maken heeft. Een Enoh in balbezit is om te huilen en volgens mij is dat dan ook gewoon zijn plafond. Kunnen we wel schreeuwen dat hij het overzicht moet hebben, maar dat heeft 'ie niet. Kwaliteitsprobleempje.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 31, 2010 1:30 pm

Kowalczyk schreef:
Rishi schreef:Hoevaak halen onze backs de achterlijn? Hoe vaak schuift een Jan Vertonghen in? 1 of 2x per wedstrijd?
Er zijn briljante ploegen waarin backs nooit de achterlijn halen, en waarin de 4 niet inschuift...

Dat zijn toch geen drempelvoorwaarden om tot kwaliteitsvoetbal te komen? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden (en niet alleen lelijke, naast één mooie; ook als je een mooie weg naar Rome wilt kiezen, heb je verschillende opties).

K.
Het gaat erom dat we met een betonmiddenveld spelen. Dan mag ik toch wel verwachten dat onze backs (in het opkomen en meevoetballen ligt hun grootste kracht) zich meer inschakelen.

Een Jan Vertonghen werd gisteren bijna vrij voor de keeper gezet. Maar dit gebeurt te sporadisch. Waarom? Omdat we te slecht voetballen. Het positiespel is te slecht. Anita komt gisteren tot een goed schot. Waarom gebeurt dit niet vaker? Vorig jaar kwam Van der Wiel behoorlijk vaak op. Dit jaar?

Waar is de opbouw van achteruit? Suarez speelt nu al een aantal jaar bij Ajax en met El Ham hebben we er voetballend een betere spits bij gekregen maar waarom doet er verder niemand mee? De 1-0 was/is schitterend. Maar dit gebeurt gewoon te weinig.

Ik geniet gewoon niet van Ajax dit seizoen. In de CL wel, want daar vraag ik andere dingen. Maar thuis tegen Utrecht, NAC, Heerenveen, Roda en noem maar op wil ik mooi voetbal zien.

De wedstrijd tegen Heerenveen, brrrrrr.. Wat was dat slecht! Een Enoh die vrij wordt gespeeld aan de rechterkant en dan geen idee heeft wat hij moet doen! Waarom wordt hij dan opgesteld? Zet daar dan een voetballer neer.

Gisteren werd er pas gevoetbald toen Eriksen erin kwam en Siem op 6 ging spelen. Toen zag je iets dat op positiespel leek. Dan komt er vanzelf ruimte en met een even simpele als mooie pass werd Miralem vrijgespeeld.. :biggthumpup.gif:

Maar nee, onze Martin kiest voor brekers!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo okt 31, 2010 1:41 pm

Peter schreef:Helemaal waar, maar laten we nu niet doen alsof Ajax ook zo'n mooie weg bewandelt. Ik moet eigenlijk mijn mond houden, want ik was gisteren uit eten, maar het gros van de wedstrijden dit seizoen was niet om aan te gluren. Dan ga ik niet gelijk een wedstrijd als tegen Utrecht erbij halen, maar gewoon meer in algemene zin. Het middenveld functioneert (met Enoh, de Zeeuw/Lindgren en de Jong) voor geen meter. Als ik het goed begrijp ging het gisteren met Eriksen erbij een stuk beter, dus wie weet komt het er nog wel van.

Serieus antwoord op een serieuze vraag: Positiespel is belangrijk omdat je daarmee een basis legt. Als je dat niet hebt dan loop je altijd wel een keertje tegen de lamp en is het gewoon niet stabiel. Het was geen toeval dat het even niet liep tegen Utrecht bijvoorbeeld. Als je dan toch over drempels wil beginnen, dan zie je dat de drempel bij Ajax heel laag ligt. Als het niet loopt dan kunnen we terugvallen op onze individuele kwaliteiten, maar niet op het positiespel. Wat krijg je dan? De kansloze lange ballen naar voren waarbij we hopen dat El Hamdaoui en Suarez via een geniale inval een goal kunnen maken.

Voetske heeft gelijk dat het met kwaliteit te maken heeft. Een Enoh in balbezit is om te huilen en volgens mij is dat dan ook gewoon zijn plafond. Kunnen we wel schreeuwen dat hij het overzicht moet hebben, maar dat heeft 'ie niet. Kwaliteitsprobleempje.
Niet aan te gluren is schromelijk overdreven Peter.En tegen Utrecht ga je de mist in door fouten die niet veel met posititiespel te maken hebben.Er worden ballen naar voren gespeeld v.n. door Stekelenburg die blijkbaar graag ziet dat de tegenstander ver van zijn doel blijft.Maar frappant is dat 90% van die ballen altijd aangenomen kunnen worden door een AJAX speler ( waarna soms het vervolg goed is, maar soms ook weer strand in de individule gedoe ).

Is het positiespel van AJAX SUPER GOED, nou nee, maar dat het bar slecht is is schromelijk overdreven.Want dan zou Sulejmanie, Lindgren en El.H b.v. gisteren geen doelpunten hebben kunnen maken, want die kwamen allen voort uit degelijk positiespel.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo okt 31, 2010 1:45 pm

Rishi schreef:
Kowalczyk schreef:

K.
Het gaat erom dat we met een betonmiddenveld spelen. Dan mag ik toch wel verwachten dat onze backs (in het opkomen en meevoetballen ligt hun grootste kracht) zich meer inschakelen.

Een Jan Vertonghen werd gisteren bijna vrij voor de keeper gezet. Maar dit gebeurt te sporadisch. Waarom? Omdat we te slecht voetballen. Het positiespel is te slecht. Anita komt gisteren tot een goed schot. Waarom gebeurt dit niet vaker? Vorig jaar kwam Van der Wiel behoorlijk vaak op. Dit jaar?

Waar is de opbouw van achteruit? Suarez speelt nu al een aantal jaar bij Ajax en met El Ham hebben we er voetballend een betere spits bij gekregen maar waarom doet er verder niemand mee? De 1-0 was/is schitterend. Maar dit gebeurt gewoon te weinig.

Ik geniet gewoon niet van Ajax dit seizoen. In de CL wel, want daar vraag ik andere dingen. Maar thuis tegen Utrecht, NAC, Heerenveen, Roda en noem maar op wil ik mooi voetbal zien.

De wedstrijd tegen Heerenveen, brrrrrr.. Wat was dat slecht! Een Enoh die vrij wordt gespeeld aan de rechterkant en dan geen idee heeft wat hij moet doen! Waarom wordt hij dan opgesteld? Zet daar dan een voetballer neer.

Gisteren werd er pas gevoetbald toen Eriksen erin kwam en Siem op 6 ging spelen. Toen zag je iets dat op positiespel leek. Dan komt er vanzelf ruimte en met een even simpele als mooie pass werd Miralem vrijgespeeld.. :biggthumpup.gif:

Maar nee, onze Martin kiest voor brekers!
Tja, je betoog gaat dus eigenlijk niet over positiespel ( want spelers worden vrijgespeeld, of lopen zich vrij ) maar om het vervolg.Tja, dan kom je bij kwaliteit, en die is voor elke voetballer bij AJAX verschillend.Enoh ?, ach, misschien zit ie in een mindere fase, of gaat ie na deze wissel begrijpen wat zijn " kwaliteit " is/ moet zijn.Aan de andere kant, toen Eriksen ( die er ook al een reeks mindere invalbeurten/wedstrijdem op heeft zitten ) erin kwam was Heracles helemaal leeg .. En dat is mede een verdienste van Enoh ..

Daarbij, als ik iets niet meer lekker vind dan eet ik het niet meer .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » zo okt 31, 2010 3:14 pm

Ik vind dat het allemaal nog verbloemt wordt door het feit dat Ajax in de meeste gevallen speelt tegen bijzonder zwakke tegenstanders. Ja, dan zal je zeker met de aanvallers die Ajax heeft tot een rits aan kansen komen. En dan zal je de meeste wedstrijden winnen. Maar wanneer het niet loopt, zoals tegen Excelsior en Utrecht, dan heeft Ajax nauwelijks iets om op terug te vallen. Vaak dondert het heel kaartenhuis van Ajax in elkaar. Dat komt toch echt door een gebrek aan patronen, positiespel en bij sommige spelers ook kwaliteit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 31, 2010 3:55 pm

Met Ko eens: positiespel is een modekreet. Typisch Nederlandse kreet ook. Zal wel weer een verzinsel uit de 'Hollandse school' zijn, want die is zo lekker onderscheidend. :excited.gif: Ik hoor Mourinho of Ancelotti niet over iets dergelijks...

Wat ik me van Ajax wens, is wat meer controle over een wedstrijd. Vorig seizoen hadden we de zaak meestal defensief onder controle. En zodra toen het tempo werd opgeschroeft, kon de tegenstander het shaken. De ploeg speelt nu fasen dat het ze uit de handen glipt. Dan heeft de tegenstander ineens meer ruimte, zitten onze spelers er niet kort op en verliezen de duels...

Maar onze ploeg heeft ook fases waarin de tegenstander er niet aan te pas komt. En niet alleen tegenstanders als Heerenveen en Heracles. We hadden tegen Twente, Milan en Auxerre sterke fases. Alleen houden we dat nog niet lang genoeg vol. Maar het is al aardig dat we zulke fasen nu überhaupt hebben. Een paar jaar terug konden we in Praag amper een vuist maken. :excited.gif:

Ajax is m.i. op de juiste weg. Fysiek en mentaal moet de ploeg nog een stap zetten, om dominanter te worden om fasen zoals gisteren zonder kleerscheuren te doorstaan. Vergeet niet dat de zomer kort (voor enkele spelers extreem kort) was en dat die VCL er behoorlijk inhakt. En vergeet ook niet dat onze ploeg iedere pot een enorm aantal kansen afdwingt.

PSV schijnt wél goed positiespel te spelen. Leuk. Gisteren dwongen ze geen kans af.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 31, 2010 4:04 pm

Waarom PSV erbij halen? Dat boeit niemand hier wat.. En dat Ajax een paar jaar geleden niet wist te winnen van Praag boeit ook niet.

Jol is nu al een tijdje bezig en het lijkt alsof hij de ploeg niet beter aan er voetballen weet te krijgen..
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 31, 2010 4:05 pm

PSV speelt helemaal geen goed positiespel. Het ontgaat me compleet dat je die er bij moet halen. Verder snap ik je voorbeeld van Mourinho ook niet, hoor. Heb je Real gezien tegen Ajax? Dat was hogeschool positiespel. Nee, matige post dit wimpey. :1evil.gif:

Plaats reactie