Nou, PSV en Twente moeten dan ook nog ergens anders punten laten liggen.Toppie schreef:Thuis zijn we onverslaanbaar, dus eigenlijk zijn die thuiswedstrijden tegen Twente en PISVEE 6 punten en een beter doeldalso, dus we staan eigenlijk bovenaan
Ajax - sc Heerenveen 22-11-2009
Moderator: mods
Re: Ajax - sc Heerenveen 22-11-2009
I think I lost my fucking headache
Beginnen maar weer, op naar de tien! 

I think I lost my fucking headache
Tja Jesse, dat is de vraag. Hoe beoordeel je zo´n wedstrijd? Mij valt op dat alle spelers van Ajax continu vrij staan en de bal kunnen aannemen zonder dat ze een strobreed in de weg wordt gelegd. Zie het doelpunt van Pantelic, of dat van Aissati. Lekker de bal aannemen, hoek uitzoeken, inschieten, het kan allemaal en dan kunnen ze er nog vooraf over twitteren ook. Je zou verwachten dat de verdedigers van Heerenveen een poging deed tot verdedigen, maar daar zijn ze vandaag niet voor in de stemming. Jan de Jonge zal wel woest op zijn team zijn.
Je ziet dus dat op dit niveau elke voetballer aardig een bal kan raken als hij tijd en ruimte krijgt. De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door de mate waarin tijd en ruimte worden beperkt. Vandaag is het wat dat betreft feest. De Ajacieden mogen mooie dingen doen en dat doen ze dan ook.
Er zal wel flink gewisseld worden in de tweede helft.
Je ziet dus dat op dit niveau elke voetballer aardig een bal kan raken als hij tijd en ruimte krijgt. De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door de mate waarin tijd en ruimte worden beperkt. Vandaag is het wat dat betreft feest. De Ajacieden mogen mooie dingen doen en dat doen ze dan ook.
Het stinkt aan alle kanten!
Goede analyse van Van Halst v.w.b. Pantelic. Ook wat mij betreft de MotM.
Een ding vind ik jammer: dit zou een prachtig moment geweest zijn om Eriksen, Josefzoon of Castillon te laten debuteren. Een gemiste kans.
- Cluijffert
De dag dat leek het dat de Messiah neerdaalde uit de Hemelen en Ajax de handreikte, om alle problemen op te lossen... die dag zat Joey voor het raam, keek naar buiten en huilde. Dikke tranen van geluk. De enorme pijn die jarenlang wanbeleid had veroorzaakt, zakte weg en voor het eerst was er weer hope... echte hope. Niet in de vorm van omhooggevallen wonderkinderen van weleer, niet in de vorm van een aankoop, maar de Onnavolgbare... en Joey's idool zou het tij doen keren.
Maar het mocht niet zijn... en toen brak er iets bij Joey... Joey houd niet meer van Ajax... Joey walgt van de zelfdestructie, de blinde clubcultuur en de totale afkeer van alles dat Ajax ooit was. Ajax is niet meer uniek, Ajax is een grijze, anonieme muis geworden. En in iedere post van Joey sindsdien, sijpelt dat zuur door.
En ik snap Joey... het is erg logisch en ik ken het gevoel. Maar in plaats van je gewoon af te keren van je minnares die je keer op keer bedriegt en voor schut zet, blijft Joey hier posten en veel te intensief nog Ajax volgen.
Laat het los Joey...
...........................................
Leuk trouwens dat Ajax wat progression toont de afgelopen maanden!
Hopelijk het blijft daar ditmaal niet bij.
Maar het mocht niet zijn... en toen brak er iets bij Joey... Joey houd niet meer van Ajax... Joey walgt van de zelfdestructie, de blinde clubcultuur en de totale afkeer van alles dat Ajax ooit was. Ajax is niet meer uniek, Ajax is een grijze, anonieme muis geworden. En in iedere post van Joey sindsdien, sijpelt dat zuur door.
En ik snap Joey... het is erg logisch en ik ken het gevoel. Maar in plaats van je gewoon af te keren van je minnares die je keer op keer bedriegt en voor schut zet, blijft Joey hier posten en veel te intensief nog Ajax volgen.
Laat het los Joey...
...........................................
Leuk trouwens dat Ajax wat progression toont de afgelopen maanden!
Hopelijk het blijft daar ditmaal niet bij.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zit te kijken, dus ik heb geen idee hoe Ajax speelt op het moment, maar zou het niet kunnen dat dit ook gedeeltelijk door het spel van Ajax komt? Dat Ajax zoals ik lees erg snel speelt, met veel positiewisselingen etc.?joey schreef:Tja Jesse, dat is de vraag. Hoe beoordeel je zo´n wedstrijd? Mij valt op dat alle spelers van Ajax continu vrij staan en de bal kunnen aannemen zonder dat ze een strobreed in de weg wordt gelegd. Zie het doelpunt van Pantelic, of dat van Aissati. Lekker de bal aannemen, hoek uitzoeken, inschieten, het kan allemaal en dan kunnen ze er nog vooraf over twitteren ook. Je zou verwachten dat de verdedigers van Heerenveen een poging deed tot verdedigen, maar daar zijn ze vandaag niet voor in de stemming. Jan de Jonge zal wel woest op zijn team zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Over zure posts gesproken zeg. De manier waarop iemand z'n Ajax wedstrijden beleeft mag hij nog altijd zelf bepalen, zonder dat hij daar op hoeft aangevallen te worden. Ieder z'n meug.Samuraskinurovanya schreef:De dag dat leek het dat de Messiah neerdaalde uit de Hemelen en Ajax de handreikte, om alle problemen op te lossen... die dag zat Joey voor het raam, keek naar buiten en huilde. Dikke tranen van geluk. De enorme pijn die jarenlang wanbeleid had veroorzaakt, zakte weg en voor het eerst was er weer hope... echte hope. Niet in de vorm van omhooggevallen wonderkinderen van weleer, niet in de vorm van een aankoop, maar de Onnavolgbare... en Joey's idool zou het tij doen keren.
Laat het los Joey...
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Natuurlijk, maar dat zal niet genoeg zijn tegen Barcelona, of denk je van wel?Jesse schreef:[Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zit te kijken, dus ik heb geen idee hoe Ajax speelt op het moment, maar zou het niet kunnen dat dit ook gedeeltelijk door het spel van Ajax komt? Dat Ajax zoals ik lees erg snel speelt, met veel positiewisselingen etc.?
Nu een open wedstrijd. Ajax heeft weer kansjes gehad maar Heerenveen ook.
Papadopoulos mist voor open doel.
Laatst gewijzigd door joey op zo nov 22, 2009 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Please...joey schreef: Natuurlijk, maar dat zal niet genoeg zijn tegen Barcelona, of denk je van wel?
-
- AT Toto winner 10/11
Het is écht onvoorstelbaar, hè?wimpey schreef:Please...joey schreef: Natuurlijk, maar dat zal niet genoeg zijn tegen Barcelona, of denk je van wel?
Joey, ik zou het erg waarderen als je mijn vorige vragen wilt beantwoorden. Geeft denk ik een inkijk op jouw gedachtewereld.
Slappe hap tweede helft hoerenveen had er al 3 moeten maken
-
- AT Toto winner 10/11
Dat denk ik dus niet, eigenlijk. Dit soort wedstrijden bloeden vrijwel altijd dood in de tweede helft. Waarschijnlijk maakt Ajax er nog één of twee, maar meer verwacht ik eigenlijk niet.Peter schreef:Dit wordt 10-1. No doubt.
Heerenveen speelt veel beter dan als in de 1ste helft.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit is een gruwelijk slechte tweede bedrijf tot nu toe. Heerenveen had er al 5 moeten maken.
Dat is ook wel iets minder gewaagd voorspellen als we al een kwartier in de tweede helft zijnScherrer schreef:Dat denk ik dus niet, eigenlijk. Dit soort wedstrijden bloeden vrijwel altijd dood in de tweede helft. Waarschijnlijk maakt Ajax er nog één of twee, maar meer verwacht ik eigenlijk niet.

"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Welke vragen?Scherrer schreef:Het is écht onvoorstelbaar, hè?wimpey schreef:Please...joey schreef: Natuurlijk, maar dat zal niet genoeg zijn tegen Barcelona, of denk je van wel?
Joey, ik zou het erg waarderen als je mijn vorige vragen wilt beantwoorden. Geeft denk ik een inkijk op jouw gedachtewereld.
De tegenstander bepaalt mede hoe je speelt en hoe je kunt spelen. Dat wordt soms vergeten. Om maar eens iets te zeggen, Heerenveen laat niet langer met zijn voeten spelen en dus is het gedaan met het feestje van Ajax.
- peter
Toe dan Pante.
-
- AT Toto winner 10/11
De volgende:joey schreef:Welke vragen?Scherrer schreef: (......)
Het is écht onvoorstelbaar, hè?
De tegenstander bepaalt mede hoe je speelt en hoe je kunt spelen. Dat wordt soms vergeten. Om maar eens iets te zeggen, Heerenveen laat niet langer met zijn voeten spelen en dus is het gedaan met het feestje van Ajax.
Joey, wanneer heeft Ajax voor het laatst een wedstrijd gewonnen door zichzelf, in plaats van door de zwakte van de tegenstander?
Wanneer kan Ajax het wél goed doen, tegen een tegenstander als Heerenveen die niet goed verdedigt?
Eerlijke antwoorden, graag. Ik denk dat het in jouw geval beiden 'nooit' moet zijn. Of zit ik er dan naast?
Ik begrijp dat Heerenveen niet meer met zijn voeten laat spelen, maar Ajax krijgt nog steeds kans op kans.
Suarez heeft zeker niet meer de vorm van het begin van het seizoen. Minder nauwkeurig in de afwerking en ongelukkiger in de actie.
Hij had hier volgensmij beter kunnen afleggen op Pantelic.
Hij had hier volgensmij beter kunnen afleggen op Pantelic.
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Ja, nu weer wel. Verdedigen kunnen ze nog steeds niet. Maar ze hebben zelf ook een stuk of wat kansen gehad.
Zijn dat serieuze vragen, Scherrer?

-
- AT Toto winner 10/11
Ja... Lijken me tevens hele logische vragen. Ik zou het namelijk echt niet weten.joey schreef:Ja, nu weer wel. Verdedigen kunnen ze nog steeds niet. Maar ze hebben zelf ook een stuk of wat kansen gehad.
- peter
Die Aissati moet deze bal ook maken, hoor.
En aanvallen kunnen ze opeens wel?joey schreef:Verdedigen kunnen ze nog steeds niet.

Volgens mij laat Ajax het gewoon wat lopen. Dat zie je wel vaker bij dergelijke ruststanden.