AFC Ajax - Sparta zo 27 april 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: AFC Ajax - Sparta zo 27 april 14:30 uur

Bericht door Yopii » zo apr 27, 2025 4:05 pm

Voor mij staat vast dat met de meeste andere trainers, had Ajax dit jaar hooguit met Twente, AZ gestreden om plekken 5 of 6.
Dan gooi ik er een impopulaire mening tegenaan: op basis van het spel is dat ongeveer wat Ajax verdient. Het heeft bepaald niet tegen gezeten dit seizoen.

Vandaag weer: Ajax kreeg het laatste half uur kansen, maar Sparta heeft óók veel kansen gehad. Deze had je dus ook kunnen verliezen.

Dan had Farioli waarschijnlijk gezegd: 'Ik snap er niets van, we hebben paal en lat geraakt'. Het zal wel. Ajax speelde een uur ronduit belabberd.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo apr 27, 2025 4:15 pm

wimpey schreef:
zo apr 27, 2025 3:25 pm
mattie schreef:
zo apr 27, 2025 3:24 pm
Dag kampioenschap... dag trainer dag staf :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Dag mattie.
Nog 4 punten.. adieu.. gezien het spel gaat het berg afwaarts
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » zo apr 27, 2025 4:21 pm

Tegen NEC met Weghorst beginnen gvd :1evil.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 27, 2025 4:24 pm

Nadat Weghorst en Mokio erin kwamen, bleek Ajax toch best wel aardig te kunnen voetballen. Maar ook Taylor deelt mee in de malaise. Godts had een vreselijke invalbeurt. Sowieso was het middenveld matig. Sparta had veel te vaak de tweede bal. Totaal onnodig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo apr 27, 2025 4:25 pm

Godts hoefde van mij ook niet, vond Edvardsen absoluut niet bij de slechtere vandaag.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 27, 2025 4:56 pm

Trab schreef:
zo apr 27, 2025 4:02 pm
Alleen de keuze voor Rugani viel te billijken. Die had die lange Noor aardig in zijn broekzak.
Maar kan voor geen meter voetballen.

4 keer op rij achter. Hopelijk kunnen Pasveer en Baas de laatste 3 wedstrijden spelen. Die Matheus keepte eigenlijk een goede pot, redde Ajax enkele keren. Tot z'n blackout... Baas heb je gewoon nodig om aan voetbal toe te komen.

Henderson is er tegen NEC weer bij. Ook dát wordt een kluif. Die lui speelden ons op een hoopje in Nijmegen.

Brobbey lijkt het echt compleet verleerd. Los komen, positionering in de 16, een keer raken. Nada laat ie zien. Maar goed, ik snap ook wel dat Farioli niet alles omgooit. Maar ik vond Farioli ook onvoldoende vandaag. Berghuis kan enkel op rechtsvoor. Juist onze lopende middenvelders maken de goals dit seizoen. Edvardsen is gevaarlijk bij de 2e paal. Daar komt de bal nooit via Traoré. Farioli had eerder moeten reageren en z'n fouten recht moeten zetten.

Maar bloody hell, wat is dit een kwaliteitsarm gezelschap. Sutalo was voldoende, Weghorst deed het uitstekend, Regeer viel goed in. Hato begon vlak, maar was sterk het laatste half uur. De rest krap voldoende (Mokio bijv) en velen onvoldoende. Echt een mirakel dat we op een of andere manier nog steeds kampioen kunnen worden...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 27, 2025 5:13 pm

Yopii schreef:
zo apr 27, 2025 4:05 pm
Voor mij staat vast dat met de meeste andere trainers, had Ajax dit jaar hooguit met Twente, AZ gestreden om plekken 5 of 6.
Dan gooi ik er een impopulaire mening tegenaan: op basis van het spel is dat ongeveer wat Ajax verdient. Het heeft bepaald niet tegen gezeten dit seizoen.

Vandaag weer: Ajax kreeg het laatste half uur kansen, maar Sparta heeft óók veel kansen gehad. Deze had je dus ook kunnen verliezen.

Dan had Farioli waarschijnlijk gezegd: 'Ik snap er niets van, we hebben paal en lat geraakt'. Het zal wel. Ajax speelde een uur ronduit belabberd.
Ach, scorebord journalistiek... dan hadden we volgens jou tegen Utrecht moeten winnen (of minimaal gelijk).

Maar idd, een Sparta met een potente voorhoede had er twee gemaakt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 27, 2025 5:13 pm

wimpey schreef:
zo apr 27, 2025 4:56 pm
Trab schreef:
Alleen de keuze voor Rugani viel te billijken. Die had die lange Noor aardig in zijn broekzak.

4 keer op rij achter. Hopelijk kunnen Pasveer en Baas de laatste 3 wedstrijden spelen. Die Matheus keepte eigenlijk een goede pot, redde Ajax enkele keren. Tot z'n blackout... Baas heb je gewoon nodig om aan voetbal toe te komen.

Henderson is er tegen NEC weer bij. Ook dát wordt een kluif. Die lui speelden ons op een hoopje in Nijmegen.

Brobbey lijkt het echt compleet verleerd. Los komen, positionering in de 16, een keer raken. Nada laat ie zien. Maar goed, ik snap ook wel dat Farioli niet alles omgooit. Maar ik vond Farioli ook onvoldoende vandaag. Berghuis kan enkel op rechtsvoor. Juist onze lopende middenvelders maken de goals dit seizoen. Edvardsen is gevaarlijk bij de 2e paal. Daar komt de bal nooit via Traoré. Farioli had eerder moeten reageren en z'n fouten recht moeten zetten.

Maar bloody hell, wat is dit een kwaliteitsarm gezelschap. Sutalo was voldoende, Weghorst deed het uitstekend, Regeer viel goed in. Hato begon vlak, maar was sterk het laatste half uur. De rest krap voldoende (Mokio bijv) en velen onvoldoende. Echt een mirakel dat we op een of andere manier nog steeds kampioen kunnen worden...
Brobbey lijkt gewoon op werkweigering hoor. Al weken lang, wat zeg ik maanden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo apr 27, 2025 5:58 pm

wimpey schreef:
Trab schreef:

Baas spoelt dit seizoen niet meer zei Farioli op de persconferentie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nihad

Bericht door Nihad » zo apr 27, 2025 6:10 pm

Oké dan kunnen we de schaal dan maar naar Eindhoven sturen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » zo apr 27, 2025 6:17 pm

Tis natuurlijk ontzettend jammer dit puntenverlies, temeer omdat de wissels precies lieten zien dat Farioli met de verkeerde speler(s) en opstelling begon.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo apr 27, 2025 6:30 pm

Paal of lat stond vanaf de zeventigste minuut vier keer de openingstreffer van Ajax in de weg. “Ik spreek niet over geluk of pech,” aldus Farioli. “Ik spreek over gebeurtenissen, over wat binnen onze controle ligt. Ik denk dat we een geweldige wedstrijd hebben gespeeld en dat we meer verdienden
:icon_eek.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 27, 2025 7:15 pm

Dit worden nog zware weken, waarbij ik vandaag toch wel Farioli aanreken. Brobbey is al tijden in gevecht met zichzelf; Berghuis op het middenveld is passé.

Als dan Traoré gekmakend laconiek is en Edvardsen van alles kan, maar geen speler passeert en Rugani achterin vooral niét kan voetballen (en waarom klimt hij constant zo opzichtig in de rug van die spits) en Gaaei besluit voorzetten niet te laten aankomen loopt het uit de hand. Al had ik met Weghorst, Godts en Mokio erbij het idee dat het nog zou lukken.

Sowieso moeten we met Weghoest starten. Hij wil en kan ons kampioen maken met zijn fanatisme; zelden was het contrast met het defaitisme van Brobbey zo groot. Die gozer lijkt inmiddels meer tot zijn recht te komen als centrale verdediger.

By the way; een klein woord van troost voor Matheus; vanaf mijn plekkie achter de goal zag het er inderdaad wel uit alsof die Spartaan de terugspeelbal van Berghuis héél licht toucheerde. Maar dan nog had ie hem vanwege de haast gewoon door moeten tikken naar Klaassen. En hij had een bijzonder slap handje bij de vrije trap.

Ik vond overigens Klaassen en Sutalo goed vandaag. Klaassen als 6 volgend seizoen kan ik mee leven. Enne.. is Regeer FJ gepasseerd in de pikorde? Je zou, zeker hoe hij voor de winterstop speelde en inviel tegen Willem II toch FJ erbij hebben verwacht. Die is fel en kan nog eens een steekpass geven. Maar goed, Regeer scoort wel (en had die bal op de lat er natuurlijk in moeten janken).

11 mei wordt intens.

Alexander

Bericht door Alexander » zo apr 27, 2025 8:58 pm

Wat was Berghuis vandaag allemaal aan het doen dan?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 27, 2025 9:04 pm

Alexander schreef:
zo apr 27, 2025 8:58 pm
Wat was Berghuis vandaag allemaal aan het doen dan?
Die verlenging van twee jaar wordt met de week absurder. Ik ken weinig spelers die zo’n prut jaar hebben als hij.

Edvardsen als starter is toch gewoon net even wat anders dus. Heeft wel heel weinig wapens.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo apr 27, 2025 9:11 pm

Berghuis is echt een blinde vlek van Farioli. Die kan gewoon niet op het middenveld. En dan ook nog Traore ervoor..In de winterstop speelden we een oefenwedstrijd tegen Stuttgart ook met die 2. Werden we helemaal aan gort gespeeld. Daarna was het klaar met Berghuis op het middenveld maar de laatste weken zet hij hem er toch weer neer. Echt onbegrijpelijk. Je moet gewoon kiezen tussen Berghuis of Traore rechtsvoor. Beiden kan niet. Gelukkig is Hendo weer terug tegen NEC. Dan kan Klaassen weer naar de halfpositie. En hopelijk zien we Brobbey ook niet meer terug in de basis.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 28, 2025 7:41 am

Iemand nog geloof dat het mis kan gaan We zijn nu afhankelijk van die kakkies

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 8:00 am

Afhankelijk niet. Maar het zou wel fijn zijn als ze ons weer een keer een handje helpen. Zou niet de eerste keer zijn.

Berghuis snap ik ook echt niet. Zoals Trab zegt moet je gewoon kiezen tussen hem en Traore aan de buitenkant. Mijn hemel wat waren die twee slecht.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma apr 28, 2025 8:20 am

Farioli had veel eerder moeten ingrijpen. Door zo lang te wachten speelde hij met vuur. Uiteindelijk heeft hij zijn vingers gebrand.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2025 8:28 am

Toppie schreef:
ma apr 28, 2025 7:41 am
Dit Ajax maakt me wekelijks een maand ouder. Mijn eega was gister allerminst happy met de tirades mijnerzijds tijdens de wedstrijd. Heerlijk weer en dan zit je binnen te tieren i.p.v. lekker ontspannen buiten te zijn. Die Ajax-obsessie is echt ongezond...

Ik geloof zeker dat het met zoveel matige spelers nog mis kan gaan, ja. In combi met de titelstress. En een onervaren staf, die dit ook nog nooit heeft meegemaakt.

Je hebt koele hoofden nodig. Ervaringsdeskundigen. Gecontroleerde emotie. Pasveer, Hendo, Weghorst, Klaassen. Die gaan het hopelijk voor ons doen. En ook durven voetballen. Ik snap niet dat die Janse niet de vervanger van Baas is. Van Kaplan en Rugani weet je zeker dat ze aan de bal te weinig brengen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 28, 2025 8:29 am

Trab schreef:
zo apr 27, 2025 9:11 pm
Berghuis is echt een blinde vlek van Farioli. Die kan gewoon niet op het middenveld. En dan ook nog Traore ervoor..In de winterstop speelden we een oefenwedstrijd tegen Stuttgart ook met die 2. Werden we helemaal aan gort gespeeld. Daarna was het klaar met Berghuis op het middenveld maar de laatste weken zet hij hem er toch weer neer. Echt onbegrijpelijk. Je moet gewoon kiezen tussen Berghuis of Traore rechtsvoor. Beiden kan niet. Gelukkig is Hendo weer terug tegen NEC. Dan kan Klaassen weer naar de halfpositie. En hopelijk zien we Brobbey ook niet meer terug in de basis.

Met alles eens. Berghuis en Traore willen allebei alleen naar binnen waardoor Gaaei als rechtsbuiten moet spelen (prima voorzetten van hem trouwens :smallgrin.gif:)

Brobbey gaan we niet meer zien denk ik. Die zal in de zomer ook wel weggaan.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 28, 2025 8:33 am

wimpey schreef:
ma apr 28, 2025 8:28 am
Toppie schreef:
ma apr 28, 2025 7:41 am
Dit Ajax maakt me wekelijks een maand ouder. Mijn eega was gister allerminst happy met de tirades mijnerzijds tijdens de wedstrijd. Heerlijk weer en dan zit je binnen te tieren i.p.v. lekker ontspannen buiten te zijn. Die Ajax-obsessie is echt ongezond...
Same here. Ik hoop zo erg dat Ajax het gaat redden. Enerzijds omdat ik het Farioli ontzettend gun. Zet alles opzij voor zijn baan als Ajax trainer. En anderzijds kan ik niet tegen juichende PSV'ers als ze een historische dip weten om te turnen naar een kampioenschap. :blackcat.gif: Dan blijft de TV echt 3 weken op zwart bij mij.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2025 8:44 am

GangstaRiB schreef:
ma apr 28, 2025 8:33 am
Same here. Ik hoop zo erg dat Ajax het gaat redden. Enerzijds omdat ik het Farioli ontzettend gun. Zet alles opzij voor zijn baan als Ajax trainer. En anderzijds kan ik niet tegen juichende PSV'ers als ze een historische dip weten om te turnen naar een kampioenschap. :blackcat.gif: Dan blijft de TV echt 3 weken op zwart bij mij.
Idem. Dit mogen we echt niet verneuken. Farioli zal echt van z'n geloof v.w.b. Brobbey af moeten stappen. Het is Traoré óf Berghuis. Godts liet gisteren zien dat ie op de bank hoort. En voetbal van achteruit, durven voetballen. Nadrukkelijk op zoek gaan naar de winst. Complimenten voor Regeer. Die zag je in 10 minuten bijna vaker in de Sparta-box dan het hele middenveld in 90 minuten daarvoor. Leek een koele kikker. :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 28, 2025 9:05 am

Toch geen 15 Mei 2011 scenario tegen FC Twente 18 Mei thuis :blush.gif:
Een IC scenario :smallgrin.gif:

Plaats reactie