AFC Ajax - AZ zo 16-3-2025 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: AFC Ajax - AZ zo 16-3-2025 16:45

Bericht door Jinne » zo mar 16, 2025 8:33 pm

GangstaRiB schreef:
zo mar 16, 2025 8:28 pm
Zo is het 999.

Zo’n speler wil je in je team hebben.
NEE.

Niet blij met gelijkspel tegen die kutboeren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo mar 16, 2025 8:34 pm

GangstaRiB schreef:Zo is het 999.

Ik ben teleurgesteld in Ajax. Ik vond AZ goed en als ik het resultaat van Feyenoord en PSV zie, zit daar ook weer wat sjeu in. Het is maar 1 speelronde.. maar toch.
Flikker op met die Goes man. Sutalo is 10 klassen beter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » zo mar 16, 2025 8:39 pm

Trab schreef:
zo mar 16, 2025 8:34 pm

Ik ben teleurgesteld in Ajax. Ik vond AZ goed en als ik het resultaat van Feyenoord en PSV zie, zit daar ook weer wat sjeu in. Het is maar 1 speelronde.. maar toch.

Daar gaat het niet over.Boefjes hebben wij ook gehad Trab dat hoef ik jou niet te vertellen ..
Blij met de punten ...

T82

Bericht door T82 » zo mar 16, 2025 8:56 pm

Jeroen Gruter als commentator. Wat een drama.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 16, 2025 8:58 pm

Waarom doen ze bij AZ alsof ze genaaid zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mar 16, 2025 8:59 pm

Lionel schreef:
zo mar 16, 2025 8:58 pm
Waarom doen ze bij AZ alsof ze genaaid zijn?
Zo zijn ze opgeleid.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo mar 16, 2025 9:17 pm

999 schreef:
Trab schreef:

Daar gaat het niet over.Boefjes hebben wij ook gehad Trab dat hoef ik jou niet te vertellen ..
Kijk, Martinez was een echte boef. Goes is gemaakt. Die loopt een boef te acteren. Sneue gast.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 16, 2025 9:26 pm

Precies. Goes is een jongetje die stoer probeert te doen. En dan z’n medespelers oproept om van het veld te stappen als ie het niet mee eens is met de scheids. Hoe verzin je het?!

En er dan ook nog keihard en al mompelend over liegen na afloop. Nare gast.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo mar 16, 2025 9:43 pm

Trab schreef:
zo mar 16, 2025 9:17 pm
999 schreef:
Trab schreef:

Kijk, Martinez was een echte boef. Goes is gemaakt. Die loopt een boef te acteren. Sneue gast.

Dan doet ie dat niet slecht ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 16, 2025 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mar 16, 2025 9:46 pm

999 schreef:
zo mar 16, 2025 7:57 pm
Cluijffert schreef:
zo mar 16, 2025 7:53 pm
999 schreef:
zo mar 16, 2025 7:25 pm

Ja, lul maar lekker door.Higler niet gehoord na die rode kaart voor Penetra ? "ik kan um niet terug draaien " , de var zal um wel iets ingefluisterd hebben .. Afijn, die week rust volgende keer maar achterwege laten, geeft toch geen verschil :smallgrin.gif:
Je weet toch dat - net zoals bij Joey - iedereen wel weet dat je hier vooral om te trollen bent. En net zoals hij - mochten we wonder boven wonder een voldemortje doen - je gaat kniezen omdat je in dat geval niet gelijk hebt gekregen. Het mag hoor, maar tis wel een beetje treurig.
Wat zit je nu uit je nek te lullen .. te trollen ???. Nepsupporters kijken alleen naar het resultaat, AJAX supporters naar het hele plaatje ..

Kijk effe na https://nos.nl/video/2559895-vlam-in-de ... -opstootje
jij (!) kijkt naar het hele plaatje? :drecul.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

999

Bericht door 999 » zo mar 16, 2025 9:53 pm

Cluijffert schreef:
zo mar 16, 2025 9:46 pm
999 schreef:
zo mar 16, 2025 7:57 pm
Cluijffert schreef:
zo mar 16, 2025 7:53 pm

Je weet toch dat - net zoals bij Joey - iedereen wel weet dat je hier vooral om te trollen bent. En net zoals hij - mochten we wonder boven wonder een voldemortje doen - je gaat kniezen omdat je in dat geval niet gelijk hebt gekregen. Het mag hoor, maar tis wel een beetje treurig.
Wat zit je nu uit je nek te lullen .. te trollen ???. Nepsupporters kijken alleen naar het resultaat, AJAX supporters naar het hele plaatje ..

Kijk effe na https://nos.nl/video/2559895-vlam-in-de ... -opstootje
jij (!) kijkt naar het hele plaatje? :drecul.gif:
Je hebt gelijk , tegen deze argumenten kan ik niet tegenop ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo mar 16, 2025 10:58 pm

Het gaat per week moeizamer…

psv is 6 punten wedstrijd. Maar er zal echt iets in die bovenkamers moeten gaan klikken…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 16, 2025 11:15 pm

Ajax was niet in heel goede doen; met name Godts, FJ, Hendo, maar ook Baas halen niet het niveau dat ze eerder dit seizoen wel aantikten.

Overigens was Ajax gewoon beter dan AZ vandaag. Veel meer kansen gecreëerd en eigenlijk is het een godswonder dat AZ met een punt het veld afloopt. Hoeveel uitgespeelde kansen hebben zij nou gehad, naast de goals? AZ heeft echt gezwijnd vandaag en wij twee punten verloren.

Opvallend dat iedereen over Higler heen valt vanwege die mogelijk onterechte tweede gele kaart; maar wat was hij aan het marchanderen in met name de eerste helft zeg. Die Goes verdiende zonder overdrijven 5x geel, viermaal voor een overtreding en eenmaal voor spelbederf, wat vlak voor onze neus gebeurde. Er werd in de tweede helft een vermeende overtreding op hem gemaakt (vond hij), hij ging liggen en greep naar zijn been, het spel ging door en je zag hem opkijken. Vervolgens ging ie weer liggen en greep naar zijn hoofd, alsof hij daar een blessure had zodat afgefloten moest worden. Omdat het spel inmiddels helemaal aan de andere kant was zag Higler dat niet. Wat die wel zag: Taylor maakt een enkele overtreding en krijgt direct geel.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 16, 2025 11:42 pm

Wat vinden jullie eigenlijk van het shirt vandaag? Hele brede rode baan, maar die kruizen zijn wel mooi. Best een chique shirt, alles bij elkaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

elliquido

Bericht door elliquido » zo mar 16, 2025 11:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mar 16, 2025 11:15 pm
Ajax was niet in heel goede doen; met name Godts, FJ, Hendo, maar ook Baas halen niet het niveau dat ze eerder dit seizoen wel aantikten.

Overigens was Ajax gewoon beter dan AZ vandaag. Veel meer kansen gecreëerd en eigenlijk is het een godswonder dat AZ met een punt het veld afloopt. Hoeveel uitgespeelde kansen hebben zij nou gehad, naast de goals? AZ heeft echt gezwijnd vandaag en wij twee punten verloren.

Opvallend dat iedereen over Higler heen valt vanwege die mogelijk onterechte tweede gele kaart; maar wat was hij aan het marchanderen in met name de eerste helft zeg. Die Goes verdiende zonder overdrijven 5x geel, viermaal voor een overtreding en eenmaal voor spelbederf, wat vlak voor onze neus gebeurde. Er werd in de tweede helft een vermeende overtreding op hem gemaakt (vond hij), hij ging liggen en greep naar zijn been, het spel ging door en je zag hem opkijken. Vervolgens ging ie weer liggen en greep naar zijn hoofd, alsof hij daar een blessure had zodat afgefloten moest worden. Omdat het spel inmiddels helemaal aan de andere kant was zag Higler dat niet. Wat die wel zag: Taylor maakt een enkele overtreding en krijgt direct geel.
Exact dit
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 17, 2025 12:04 am

Sluit me er ook bij aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma mar 17, 2025 12:29 am

Mwah, Higler gaf in eerste instantie geel voor Gaaei, om nu dit weer allemaal op het bordje van Higler te schuiven Goes was irritant en Brobbey ging daar ook vrolijk in mee.

Al speelde Brobbey niet onverdienstelijk.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 17, 2025 7:09 am

zo mar 16, 2025 11:15 pm

Eens. Wat mij betreft maakt Ajax een filmpje met daarop alle overtredingen van AZ en laat dat viraal gaan. We worden anders echt genaaid.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 17, 2025 7:38 am

999 schreef:Mwah, Higler gaf in eerste instantie geel voor Gaaei, om nu dit weer allemaal op het bordje van Higler te schuiven Goes was irritant en Brobbey ging daar ook vrolijk in mee.

Higler gaf Ajacieden geel terwijl hij AZ spelers bij soortgelijke overtredingen opzichtig spaarde. Onze assistent-trainer en de JCA gingen niet voor niets uit hun plaat. Ik schuif het overigens niet “allemaal weer” op zijn bordje. Ik constateer dat het in de media heel erg over de tweede gele kaart voor die AZ-speler gaat, maar dat de rest van zijn optreden onderbelicht blijft.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mar 17, 2025 8:25 am

999 schreef:Mwah, Higler gaf in eerste instantie geel voor Gaaei, om nu dit weer allemaal op het bordje van Higler te schuiven Goes was irritant en Brobbey ging daar ook vrolijk in mee.

Higler gaf Ajacieden geel terwijl hij AZ spelers bij soortgelijke overtredingen opzichtig spaarde. Onze assistent-trainer en de JCA gingen niet voor niets uit hun plaat. Ik schuif het overigens niet “allemaal weer” op zijn bordje. Ik constateer dat het in de media heel erg over de tweede gele kaart voor die AZ-speler gaat, maar dat de rest van zijn optreden onderbelicht blijft.
Hij vergat ook nog een keer voordeel te geven in de 1e helft bij die overtreding op Brobbey. Was een grote kans geweest want lag open.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2025 8:43 am

Beging Dennis Higler fout op fout tijdens Ajax - AZ? 7 discutabele beslissingen op een rij

AZ - Ajax (2-2) was op zijn zachtst gezegd niet de wedstrijd van scheidsrechter Dennis Higler. De arbiter werd na afloop hoofdonderwerp van gesprek, met name vanwege een onterechte tweede gele kaart voor AZ-verdediger Alexandre Penetra. Higler maakte echter wel meer discutabele beslissingen. Voetbalzone zet er zeven op en rij.

32ste minuut: geen voordeel Ajax na gele kaart Penetra
Na ruim een half uur op de klok beging Penetra net voor de middenlijn een overtreding op Brian Brobbey. Higler besloot vervolgens geen voordeel af te wachten, terwijl Kian Fitz-Jim er samen met Mika Godts vandoor was. Zij konden de kansrijke twee-tegen-een-situatie tegenover Wouter Goes niet uitspelen door het vroegtijdig fluiten van Higler. De overtreding op Brobbey leverde Penetra wel zijn eerste gele kaart op.

47ste minuut: geen gele kaart Kristijan Belic
Vroeg in de tweede helft hield Kristijan Belic Ajax-middenvelder Kenneth Taylor vast, maar kreeg geen geel. In de eerste helft kreeg Taylor wél geel voor het licht vasthouden van Jordy Clasie. Het is andermaal een beslissing van Higler waar vraagtekens bij gezet kunnen worden.

58ste minuut: Henderson die Belic in de rug loopt vlak voor de 1-1
Snel na de openingstreffer van Zico Buurmeester bracht Ajax de stand weer in evenwicht via Anton Gaaei. Spelers van AZ deden vervolgens hun beklag bij Higler. De scheidsrechter zou een overtreding van Henderson eerder in de aanval over het hoofd hebben gezien. Uit een herhaling - die enkele minuten later na de 1-1 getoond werd - bleek inderdaad dat de aanvoerder van de Amsterdammers Belic in de rug liep, waarna Davy Klaassen het balbezit kon overnemen.

58ste minuut: geen tweede gele kaart Kristijan Belic
Waar Belic direct na rust door het oog van de naald kroop, werd hij in de 54ste minuut alsnog op de bon geslingerd. Een overtreding op Taylor (sliding) leverde hem een gele kaart op. Luttele minuten later had hij nóg een gele kaart kunnen of moeten krijgen. Na de 1-1 van Ajax gingen Clasie en Belic klagen bij Higler wegens de vermeende overtreding op de Servische middenvelder. Alleen Clasie, nota bene aanvoerder, kreeg geel voor protesteren. AZ-trainer Maarten Martens gaf na afloop voor de camera van ESPN goudeerlijk toe dat Belic gespaard werd.

74ste minuut: de onterechte tweede gele kaart voor Penetra
Het moment waar tijdens de kraker in de Johan Cruijff ArenA én na afloop het meest om te doen was. Higler gaf Penetra zijn tweede gele kaart na een tackle op Brian Brobbey. Al direct leek Higler door te hebben dat zijn besluit om een tweede gele kaart aan Penetra te geven overhaast was. Ook wist de leidsman dat het niet meer mogelijk was om een gele kaart ongedaan te maken, ook niet na ingrijpen van de VAR.

83ste minuut: overtreding Poku op Matheus voorafgaand aan de 1-2 van Sadiq?
AZ greep in de slotfase met tien tegen tien opnieuw de leiding in de Johan Cruijff ArenA. Ibrahim Sadiq knikte raak uit een hoekschop van Peer Koopmeiners. Ernest Poku maakte hierbij een vermeende overtreding op Ajax-goalie Matheus door de Braziliaanse keeper in de rug te duwen. Uit herhaling blijkt dat de hoekschop van Koopmeiners te hoog voor Matheus was om direct te vangen, hetgeen voor de arbitrage mogelijk doorslag heeft gegeven in het goedkeuren van de treffer. Er valt echter over te discussiëren of Matheus nog redding had kunnen brengen op de kopbal van Sadiq indien hij niet geduwd was door Poku.

90ste minuut: slechts vijf minuten blessuretijd
Dat Higler en zijn team bij het ingaan van de 90ste minuut tot slechts vijf minuten blessuretijd kwamen, mag ook discutabel genoemd worden. FCUpdate rekende uit dat Higler eigenlijk minimaal 12 à 13 minuten aan blessuretijd bij had moeten trekken.

Commentator Leo Oldenburger sprak tijdens de wedstrijd al zijn verbazing uit. “Vijf minuten blessuretijd is heel voorzichtig, dat kan helemaal niet. Door het gekrakeel rond de tweede gele kaart van Penetra heeft het spel alleen al vijf minuten stilgelegen. Dan hebben we nog wat VAR-momenten gehad, onder andere met die rode kaart voor Gaaei, dus vijf minuten blessuretijd is wel héél weinig. Alsof Higler eigenlijk zo snel mogelijk van deze wedstrijd af wil zijn.”

Higler moest het na afloop ontgelden bij zowel analytici als veldspelers. Kenneth Perez zag de scheidsrechter meerdere keren falen tijdens Ajax - AZ. “Dit waren scheidsrechterlijke dwalingen. Niet één, maar meerdere dus. Als je Higler op zo'n wedstrijd zet, weet je dat dit gebeurt. Hij heeft er een handje van om wedstrijden totaal te laten ontsporen”, zei de Deense analist tijdens het ESPN-programma Dit was het Weekend.

Clasie was vooral boos over de tweede gele kaart voor zijn ploeggenoot Penetra. 'Ongelooflijk. Echt bizar', begon Clasie zijn tirade bij ESPN. “Ik denk dat hij (Higler, red.) er al de hele wedstrijd niet lekker in zat. Misschien vond hij het zwaar of stond hij onder hoogspanning, want op een gegeven moment mochten wij niet meer praten.”

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2025 9:21 am

zeux schreef:
zo mar 16, 2025 10:58 pm

psv is 6 punten wedstrijd. Maar er zal echt iets in die bovenkamers moeten gaan klikken…
Ik zag en zie geen kampioenschapswaardige selectie. Clasie dicteerde gisteren voetballend de wedstrijd, Henderson bleef daar ver bij achter. Meest teleurstellend was de 1-2. Dat was precies dezelfde corner als bij de 1-0 in de bekerwedstrijd tegen AZ. 2e paal, Henderson grijpt niet in, goal.

Voetballend, dat wisten we al, is deze selectie erg matig. Ook gisteren werd het slechts gevaarlijk via lopende spelers. Hato, Gaaei, Taylor. 3 van de 4 besten. De beste was Sutalo. Die is wel effe wat verder als speler (en als volwassene) dan zo'n Goes he.

Verder een paar klemmende beroepen op Farioli. Godts out, Edvardsen in. Diepgang, snelheid, hij houdt het simpel en weet waar het doel staat. Godts is te onrustig momenteel. Kian "Modric" hoort er niet in. Was de slechtste van alle 22. Zorgde voor één goede kantwissel, voor de rest enkel dom en naïef balverlies. En Lucas Rosa is een absolute no-go tegen mbesv.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 17, 2025 9:24 am

Higler voelde de wedstrijd totaal niet aan fluit al jaren warrig vooral deze was erg kwalijk dat had de hele wedstijd kunnen veranderen
32ste minuut: geen voordeel Ajax na gele kaart Penetra
Na ruim een half uur op de klok beging Penetra net voor de middenlijn een overtreding op Brian Brobbey. Higler besloot vervolgens geen voordeel af te wachten, terwijl Kian Fitz-Jim er samen met Mika Godts vandoor was. Zij konden de kansrijke twee-tegen-een-situatie tegenover Wouter Goes niet uitspelen door het vroegtijdig fluiten van Higler. De overtreding op Brobbey leverde Penetra wel zijn eerste gele kaart op.
:hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 17, 2025 9:26 am

Wimpey, dat de selectie niet de beste van Ajax ooit is klopt. Maar het voetbal dat we te zien krijgen in combinatie met de angstige intentie vanuit Farioli begint mij wel zorgen te baren.

Na de 0-1 zag ik een Ajax zoals je het wil zien.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 17, 2025 9:29 am

wimpey schreef:
zeux schreef:
zo mar 16, 2025 10:58 pm

Ik zag en zie geen kampioenschapswaardige selectie. Clasie dicteerde gisteren voetballend de wedstrijd, Henderson bleef daar ver bij achter. Meest teleurstellend was de 1-2. Dat was precies dezelfde corner als bij de 1-0 in de bekerwedstrijd tegen AZ. 2e paal, Henderson grijpt niet in, goal.

Voetballend, dat wisten we al, is deze selectie erg matig. Ook gisteren werd het slechts gevaarlijk via lopende spelers. Hato, Gaaei, Taylor. 3 van de 4 besten. De beste was Sutalo. Die is wel effe wat verder als speler (en als volwassene) dan zo'n Goes he.

Verder een paar klemmende beroepen op Farioli. Godts out, Edvardsen in. Diepgang, snelheid, hij houdt het simpel en weet waar het doel staat. Godts is te onrustig momenteel. Kian "Modric" hoort er niet in. Was de slechtste van alle 22. Zorgde voor één goede kantwissel, voor de rest enkel dom en naïef balverlies. En Lucas Rosa is een absolute no-go tegen mbesv.
Ik vond Clasie helemaal niet dicteren. AZ mocht daar de bal hebben maar ze hebben weinig in de 16 gedaan. Zo kan ik het als Clasie ook wel een bal van links naar rechts verplaatsen.

Verder eens met de door jou genoemde spelers, zowel goed als slecht. Snap niet dat Mokio niet speelde (of was hij geblesseerd?).

Overigens, Hendo had een rare wedstrijd. Wat hij goed deed was ook echt goed maar hij maakte veel te veel onnodige fouten. Dat brak Ajax vooral de eerste helft op (en uiteraard de 1-2).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie