FK Vojvodina - Ajax 1 augustus 2024 (20:00)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: FK Vojvodina - Ajax 1 augustus 2024 (20:00)

Bericht door Trab » vr aug 02, 2024 9:49 am

wimpey schreef:
raymon schreef:
vr aug 02, 2024 8:58 am
Het is toch heerlijk om fan te zijn? Spinning on a dime. :smallgrin.gif:
Was imho z’n beste pot in Ajax-shirt. Dus dat viel positief op. Vorige week speelde ie als vorig seizoen.
Vond ik ook. Eindelijk eens met overtuiging en ook ballen naar voren ipv alleen maar breed. Hopelijk houdt hij dit vast.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 02, 2024 10:01 am

Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.

De tegengoal was een herinnering aan vorig jaar, dat zal tot in den treure worden geanalyseerd en rechtgezet. En in de eerste helft werd Ajax ook 1 keer lelijk uit elkaar gespeeld waarbij de tegenstander gelukkig naast schoot.

Maar buiten dat geen gekke dingen. Het elftal lijkt met een opdracht te spelen die voor iedereen duidelijk is.

Positieve uitzondering is voor mij Baas. Het is wel lekker als je iemand hebt die (ten minste) comfortabel aan de bal is en de oplossing offensief zoekt.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 02, 2024 10:04 am

Trab schreef:
vr aug 02, 2024 9:49 am
wimpey schreef:
raymon schreef:
Was imho z’n beste pot in Ajax-shirt. Dus dat viel positief op. Vorige week speelde ie als vorig seizoen.
Vond ik ook. Eindelijk eens met overtuiging en ook ballen naar voren ipv alleen maar breed. Hopelijk houdt hij dit vast.

Reken maar dat die jongen over 1-2 weken niet meer voor Ajax speelt.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr aug 02, 2024 10:10 am

GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.

De tegengoal was een herinnering aan vorig jaar, dat zal tot in den treure worden geanalyseerd en rechtgezet. En in de eerste helft werd Ajax ook 1 keer lelijk uit elkaar gespeeld waarbij de tegenstander gelukkig naast schoot.

Maar buiten dat geen gekke dingen. Het elftal lijkt met een opdracht te spelen die voor iedereen duidelijk is.

Positieve uitzondering is voor mij Baas. Het is wel lekker als je iemand hebt die (ten minste) comfortabel aan de bal is en de oplossing offensief zoekt.
Precies. Razendknap hoe Farioli dit in zo weinig tijd voor elkaar heeft gekregen. Baas speelt a la Blind ballen tussen de linies. Dat is heerlijk om te zien. Hopelijk maakt hij verdedigend ook nog stappen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 02, 2024 10:12 am

Trab schreef:
vr aug 02, 2024 9:49 am
wimpey schreef:
raymon schreef:

Hopelijk krijgt hij vertrouwen en gaat hij dat ook uitstralen na een goede serie. Want dat laatste ontbreekt er nog wel aan. Niet zo gek ook na vorig seizoen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 02, 2024 10:22 am

Niet zo gek na een jaar met een trainer die liever op Ibiza zat en de ander die zat te DM-en met chickies jonger dan Sutalo.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 02, 2024 10:30 am

GangstaRiB schreef:Heb gisteren voor het eerst sinds tijden ontspannen naar Ajax gekeken zonder het gevoel dat op ieder moment een goal kon vallen.

Nee dat had ik (nog) niet. Hoe makkelijk we de 1-1 weggaven na wat een bevrijdende 0-1 had moeten zijn en 8 minuten voor tijd nog steeds op een wankele 1-1 staan waardoor een lullige tegengoal verlenging zou betekenen tegen een, laten we eerlijk zijn, tegenstander die niet bepaald van het hoogste niveau was, was van alles, maar niet ontspannen kijken.

Wel opbeurend is wat er met het elftal gebeurt als je Forbs, Akpom, Rasmussen en in mindere mate Taylor en FJ eraf haalt. Elke wissel was een verbetering. (Waarbij zeker de drie eerstgenoemde basisspelers eigenlijk helemaal geen basisspelers bij Ajax horen te zijn).

Ik hoop ook dat Traore zijn goede start doortrekt en niet nu al zijn hoogtepunt heeft gehad, trouwens.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr aug 02, 2024 11:10 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:

Nee dat had ik (nog) niet. Hoe makkelijk we de 1-1 weggaven na wat een bevrijdende 0-1 had moeten zijn en 8 minuten voor tijd nog steeds op een wankele 1-1 staan waardoor een lullige tegengoal verlenging zou betekenen tegen een, laten we eerlijk zijn, tegenstander die niet bepaald van het hoogste niveau was, was van alles, maar niet ontspannen kijken.

Wel opbeurend is wat er met het elftal gebeurt als je Forbs, Akpom, Rasmussen en in mindere mate Taylor en FJ eraf haalt. Elke wissel was een verbetering. (Waarbij zeker de drie eerstgenoemde basisspelers eigenlijk helemaal geen basisspelers bij Ajax horen te zijn).

Ik hoop ook dat Traore zijn goede start doortrekt en niet nu al zijn hoogtepunt heeft gehad, trouwens.
Die 1-1 was gewoon een fout van Hato. Hij blijft in het centrum staan waar Baas al stond ipv linksback.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 02, 2024 11:15 am

Trab schreef:
vr aug 02, 2024 11:10 am
Die 1-1 was gewoon een fout van Hato. Hij blijft in het centrum staan waar Baas al stond ipv linksback.

Sterker nog, hij liep toch zelfs bewust naar het centrum?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 02, 2024 11:19 am

Absoluut zijn fout. Als hij 2 of 3 meter naar links gaat en een beetje druk zet is er niets aan de hand.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 02, 2024 11:42 am

Precies; dit soort fouten hebben we vorig seizoen heul vaak gezien. Daarom zit ik nog bepaald niet relaxed bij dit Ajax.

columbus

Bericht door columbus » vr aug 02, 2024 11:43 am

Het irritante was nog dat het een mislukte voorzet was. Als Sutalo de bal niet raakt staan ze volgens mij buitenspel

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 02, 2024 11:48 am

columbus schreef:
vr aug 02, 2024 11:43 am
Het irritante was nog dat het een mislukte voorzet was. Als Sutalo de bal niet raakt staan ze volgens mij buitenspel
Ja, daar was z'n karma nog even niet in orde.

Ik was daarom wel heel blij dat ik hem daarna nog een aantal goede dingen heb zien doen. Want zo'n moment kan hem zomaar terug in de put duwen. Je moet er toch niet aan denken dat er daarna nog een doelpunt valt uit een counter? Dat trauma is nog erg dichtbij.

Nu op naar Panathinaikos. Dat zal lastiger zijn maar het lijkt me als ik naar de namen van de spelers kijk ook wel weer te doen. Zeker als er bij Ajax een stuk of 2 of 3 doorschuiven vanaf de bank.

Traore zal niet ineens een hele wedstrijd spelen maar wellicht kan hij wel richting een helft? Ben heel benieuwd of hij structureel kan brengen wat we gisteren van hem zagen in die 10 minuten.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 02, 2024 1:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 02, 2024 10:30 am

Toegegeven, het nivo van die Serviers was niet hoog. Maar Ajax gaf buiten de goal bijna niks weg. Dat was vorig seizoen echt wel anders.

Ik verwacht geen wonderen van Traore. Ik ben absoluut blij dat hij bij Ajax zit en ik ben al die tijd fan van em geweest, maar er is natuurlijk een reden waarom de laatste jaren moeizaam zijn geweest voor hem. Als Traore fit kan blijven en Ajax kan helpen met dit soort optredens, dan hebben we mazzel. Maar ik reken me niet rijk met Traore. Hij liet wel even zien hoe je een balletje vasthoud en naar een medespeler krijgt. Akpom had weer eens ruzie met de bal deze wedstrijd. :excited.gif:
Whitey on the moon.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 02, 2024 2:24 pm

Heb het nog eens teruggekeken, want was gisteren te verbijsterd om het te geloven. maar het gebeurde echt…

Na 76 minuten en 39 seconden wordt een Vojd aanval onderschept zo’n 5 meter voor ons strafschopgebied. De bal gaat naar voren richting Akpom, die halverwege de eigen helft staat. Hij maakt als de bal op hem af komt een op zich goeie lichaamsbeweging waardoor hij een tegenstander van zich afschudt en gaat met de bal naar voren.

So far so good. Maar dan.

Hij merkt direct dat hij ingesloten wordt door drie tegenstanders; wat zou er op dat moment gebeuren in zijn hoofd? Heeft ie een kortsluiting? Is ie vergeten op welke sport hij zit? Kan hij maar 1 zintuig tegelijk gebruiken (en helaas daarbij niet langer zijn gezichtsvermogen)? Luistert ie stiekem met oortjes in naar een podcast over bloemschikken en leidt dat hem af? Dacht ie dat het nog de eerste helft was?

Hoe het ook is; hij keert om en dribbelt enkele centimeters richting het eigen doel. Dan wordt of de bal aangetikt door een achtervolgende tegenstander, of hij doet het zelf, maar hij speelt met een zachte pass de bal bij een tegenstander in de voeten met geen enkele Ajacied erbij in de buurt. Daaruit volgt een best gevaarlijke aanval die als het een tikkeltje beter wordt uitgespeeld de 2-1 zou hebben betekend. Akpom steekt zijn handen op het moment van verspelen een beetje vertwijfeld in de lucht (vermoedelijk was de podcast net afgelopen) en daarna teleurgesteld richting de grond.

Met deze actie laat ie zien onvoldoende techniek, inzicht en overzicht te hebben voor Ajax 1, in mijn ogen. Zeker, hij wordt ingesloten (als gevolg van zijn loopactie), maar naast hem rent een Ajacied naar voren en schuin achter hem staan er heel wat vrij. Of de bal naar links in de vrije ruimte spelen, of diep gooien, of kappen en naar een medespeler passen waren voor hem geen opties denk ik, omdat hij gewoon niet weet waar zijn medespelers zijn en wat ie moet doen als hij de bal krijgt. En met een beetje functionele techniek speel je een tegenstander uit of scherm je de bal naar links uitwijkend af.

Deze man hoort gewoon niet bij Ajax thuis.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 02, 2024 4:16 pm

Farioli is in ieder geval een moderne coach. Uiteraard heeft hij beter spelersmateriaal nodig. Helaas is de transferzomer bij Ajax weer een transfer-zomervakantie. Het lijkt ze prima te bevallen...
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr aug 02, 2024 4:59 pm

Ik zal wel de enige zijn die dit allemaal nog niet wist maar voor de volledigheid dan maar...
Wat als Ajax verliest van Panathinaikos?
Mocht Ajax verliezen van Panathinaikos zal de club uitkomen in de play-offs van de Conference League. Daarin zal het als verliezer van het tweeluik tussen Panathinaikos/Ajax opduiken en in dat geval kent Ajax een ongeplaatste status. Het loot dus tegen een ploeg met een geplaatste status.

Een mogelijk zware loting kan dan volgen. Een snelle blik op de mogelijke tegenstanders - met een geplaatste status - leert dat Ajax mogelijk kan spelen tegen clubs als Chelsea, Fiorentina, Real Betis en RC Lens. De loting voor de play-offs van de Conference League is maandag om 14.00 uur.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... -play-offs

zeux

Bericht door zeux » vr aug 02, 2024 6:03 pm

Het toont aan hoe de EL en ConfL steeds meer inwisselbaar worden kwa clubs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr aug 02, 2024 6:15 pm

Maar als we winnen kan er zomaar een prachtig land uit de koker komen rollen.

Mogelijkheden zijn bijv: Klaksvik (Faroer), Riga, Shamrock Rovers, The New Saints (Wales), Lincoln Red Imps (Gibraltar)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 02, 2024 9:20 pm

Oh ik dacht eigenlijk dat we er zouden zijn na winst tegen Panathinaikos. :blush.gif:

Maar als we langs Pana komen ziet het er dus wel zeer gunstig uit. Eerst maar eens een resultaat halen in de uitwedstrijd. Bij de return zal het elftal normaal gezien sowieso weer sterker zijn omdat je dan onderhand wel mag verwachten dat bijvoorbeeld Brobbey ook weer inzetbaar is.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za aug 03, 2024 2:59 am

Lincoln red imps lijkt me geweldig!

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 03, 2024 9:01 am

Panathinaikos wordt nog een probleempje. :blush.gif:

Ik neem aan dat Brobbey er volgende week weer bij is, hij zal wel uitgerust zijn van het voor hem slopende EK. :smallgrin.gif:

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 04, 2024 11:33 am

Holy shit, also we van Pana zouden verliezen wacht ons ogenschijnlijk een veel zwaardere tegenstander in de Conf League play-offs dan in die van de EL, omdat we dan kennelijk in het laatste geval wel geplaatst zijn maar in het eerste geval een ongeplaatste status zouden hebben.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 04, 2024 12:02 pm

Kan maar zo zijn dat we dus een Keizer campagne krijgen. Ben namelijk bang dat we een grote tombola gaan zien qua selectie en dat we net tekortschieten qua automatismes.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo aug 04, 2024 12:24 pm

Ze hebben een handvol spelers met een eredivisie verleden. Van wie Vilhena de bekendste is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie