AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Trab » wo okt 23, 2019 8:35 pm

brigade zuid schreef:
Trab schreef:Nu maar hopen dat Valencia niet wint bij Lille want dan staan we met 3 ploegen op 6 pntn en zie ik het zwaar in.
Aan de andere kant is de derde plek dan wel veilig, overwinter je in het slechtste geval op zeker in de Euro league.
Mwah, na vorig jaar wil je toch alleen maar CL? Echt klote dat we in ieder geval niet 1 punt hebben gepakt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » wo okt 23, 2019 8:37 pm

Ja maar daar kun je ook 10 dagen over lullen maar verandert toch niet :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Trab » wo okt 23, 2019 8:43 pm

999 schreef:Ja maar daar kun je ook 10 dagen over lullen maar verandert toch niet :ajaxsmiley.gif:
Haha, dat is waar, maar dan kan je wel al discussiërend tot conclusies komen wat er verkeerd ging en wat er beter kan de volgende keer ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » wo okt 23, 2019 8:55 pm

Trab schreef:
999 schreef:Ja maar daar kun je ook 10 dagen over lullen maar verandert toch niet :ajaxsmiley.gif:
Haha, dat is waar, maar dan kan je wel al discussiërend tot conclusies komen wat er verkeerd ging en wat er beter kan de volgende keer ;)
Is zo.Maar wat anders in deze wedstrijden onze beste troef kaarten zijn hadden het vandaag geheel niet.De reden die ik kan bedenken is dat of de Chelsea verdedigers te goed waren of onze voorhoede het vandaag ( net ) niet had.Op naar Zondag dan weten we of dat er een vorm dip is of structureel iets aan de knikker.isWant deze spelers kunnen gewoon beter.

Jammer inderdaad dat je geen punt pakt.Want dat zat er dus wel gewoon in .Als je een beetje aan elkaar gewaagd bent ( slecht of goed spel ) dan komt het op die spaarzame kansjes ( de net niet foutjes, of die foutjes die je net kan corrigeren ) aan en daar had Chelsea meer geluk dan wij ..

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Alexander » wo okt 23, 2019 9:43 pm

Ajax is zwaar uit vorm. Zaterdag was de slechtste pot in 2 jaar en vandaag kwam aardig in de buurt. Er zat verdomd weinig voetbal in. Ik val in herhaling, maar met Martinez en Alvarez op het middenveld kom je never nooit tot voetbal. Die 2 waren echt heel matig. Schone op 1 been heeft nog meer voetballend vermogen dan onze Mexicaan. Het wordt de hoogste tijd voor Gravenbergh en desnoods Eiting hoor.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 23, 2019 9:54 pm

Zo zeg.... Lille maakt 1-1. :blub.gif:

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door MHF » wo okt 23, 2019 9:58 pm

Jammer dat het altijd eenrichtingsverkeer is met die UEFA. Als een aantal gele kaarten leidt tot een boete voor spelbederf, hoe zit het dan met een mispeer van de VAR die Ajax punten en een paar ton kost? Ik weet het antwoord al wel maar toch, het geeft te denken....

Tevens hoop ik dat ze ook nog eens over gaan tot dezelfde regels als bij pak 'm beet tennis of hockey; alleen VAR bij protest. Scheelt tijd en voorkomt discussies over doelpunten waar een tegenstander zich al bij heeft neergelegd..
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door zeux » wo okt 23, 2019 10:12 pm

Monkey Tonk schreef:Zo zeg.... Lille maakt 1-1. :blub.gif:
Nu zelf wedstrijd 5 en 6 winnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 10:18 pm

@ AR: Donny speelde goed, als de bal voorin komt. Dan heeft Ajax een overtal of komen ze aan voetballen toe.

Maar het gaat er mij om dat Chelsea beter en beter werd en die momenten steeds schaarser werden. En het is een vrij simpel iets. Ik snap oprecht niet dat EtH er niet iets aan doet. Dit Chelsea is echt niet fantastisch. Zij misten hun baas op het middenveld..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door elliquido » wo okt 23, 2019 10:23 pm

Hakim bewees vandaag precies waarom de grote clubs hem niet willen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Iniesta » wo okt 23, 2019 10:26 pm

Hakim is gewoon niet volledig fit

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 23, 2019 11:23 pm

Ajax is bestolen door de VAR, dus het heeft verder niet veel zin om te gaan analyzeren waarom Ajax verloor. Je kunt wel vijf of tien redenen aan gaan dragen, maar als de VAR wel zijn werk normaal doet staat Ajax bij een gelijkspel gewoon drie punten los van de achtervolgers. Schandalige arbitrage.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door elliquido » do okt 24, 2019 12:54 am

Iniesta schreef:Hakim is gewoon niet volledig fit
Dan moet ie niet spelen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door mattie » do okt 24, 2019 5:55 am

Alexander schreef:Ajax is zwaar uit vorm. Zaterdag was de slechtste pot in 2 jaar en vandaag kwam aardig in de buurt. Er zat verdomd weinig voetbal in. Ik val in herhaling, maar met Martinez en Alvarez op het middenveld kom je never nooit tot voetbal. Die 2 waren echt heel matig. Schone op 1 been heeft nog meer voetballend vermogen dan onze Mexicaan. Het wordt de hoogste tijd voor Gravenbergh en desnoods Eiting hoor.
Volgens mij is de keuze van EtH dat op dit moment Alvarez met rugnr4! Alleen speelt in de CL dus mist ritme en was te zien na 70/75 min was het klaar. Martinez is gehaald voor positie Blind/Nico..
Kijk hoeveel er niet thuis gaven... Beek/Hakim/Tadic /Promes /Neres die zelfs al wissel is...
Kijk wat je dan achter de hand heb.. Huntelaar? Leuk voor a.s Zondag maar wie nog meer dan?
het was het niet vanavond en om dan op de VAR te gaan schieten :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Toppie » do okt 24, 2019 6:29 am

We hebben nu geen geluk gehad en was in de eerste helft een voorsprong verdient, de Schijts en grens en VAR hadden we tegen. Er zit de laatste tijd wat zand in de motor. De kakkies moeten uit vanavond en hebben daardoor 2 dagen geen rust, dus alles op Zondag en dat gelijkspel in die andere pot is gunstig we krijgen Valencia nog thuis :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door brigade zuid » do okt 24, 2019 6:56 am

Iniesta schreef:Hakim is gewoon niet volledig fit
Tadic ook niet. Ajax oogt niet fris.

Ben nog steeds woest over de dwalingen van de scheids en de VAR gisteren, kost je drie punten dit.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 7:13 am

Ik ook. Schandalig.

Ik vond EtH ook wel slecht hoor. Beetje een replica van Spurs thuis.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 7:55 am

Geen veldspeler zat er lekker in, toch? Aan de bal leek Ajax totaal niet scherp. Het was uitglijden, knullig balverlies of terug.

Experiment met Alvarez kan in de kast. Die jongen heeft altijd minimaal 2 balcontacten. Haalt de snelheid en verrassing eruit. Beek op 10 vond ik ook matig. Jorginho kon dominant zijn, want Beek verdedigt niet terug.

Denk echt dat EtH terug moet naar de tekentafel, want dit middenveld heeft te weinig kwaliteit. Er lag zoveel ruimte. Dan gaat het om open draaien, een keer raken. Kon Ajax gister niet.

VAR en pingelmoment was zuur. Maar soms moet je een pot verliezen, om daarna stappen te kunnen maken. Ajax heeft echte middenvelders. Geef Gravenberch, Eiting of Ekkelenkamp een kans tegen de kakkies.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 7:59 am

wimpey schreef:Geen veldspeler zat er lekker in, toch? Aan de bal leek Ajax totaal niet scherp. Het was uitglijden, knullig balverlies of terug.

Experiment met Alvarez kan in de kast. Die jongen heeft altijd minimaal 2 balcontacten. Haalt de snelheid en verrassing eruit. Beek op 10 vond ik ook matig. Jorginho kon dominant zijn, want Beek verdedigt niet terug.

Denk echt dat EtH terug moet naar de tekentafel, want dit middenveld heeft te weinig kwaliteit. Er lag zoveel ruimte. Dan gaat het om open draaien, een keer raken. Kon Ajax gister niet.

VAR en pingelmoment was zuur. Maar soms moet je een pot verliezen, om daarna stappen te kunnen maken. Ajax heeft echte middenvelders. Geef Gravenberch, Eiting of Ekkelenkamp een kans tegen de kakkies.
:biggthumpup.gif:

Alvarez moet maar de concurrentie aangaan met Veltman. En die gaat hij op dit moment verliezen.

30 miljoen weer weggegooid hoor met Marin en Alvarez. Nou schrijf ik Alvarez niet af maar eigenlijk moet je hopen dat hij het beter doet dan Veltman. Maar die kan lezen en schrijven met Blind.

Waarom werd Dest niet (eerder) gewisseld?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Giacomo Puccini » do okt 24, 2019 8:31 am

Alvarez kan wel koppen trouwens :biggthumpup.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 8:39 am

Voor iemand waarvan mensen zeggen dat hij niet kan koppen was dat inderdaad geen verkeerde kopbal. :smile-ajax.gif:

Ik ben geen zin in een uitgebreide analyse. Ajax was zeer slordig. Daar maak ik me wel zorgen over want dat was tegen RKC natuurlijk ook het geval. En dat staat in principe los van de gebreken van spelers of de gehanteerde tactiek. Veel relatief eenvoudige passes komen niet aan.

Daar komt nog bij dat Ziyech niet helemaal fit is. En hij is natuurlijk erg belangrijk in dit soort wedstrijden als één van de spelers die het verschil kan maken. Ik denk dat hij beter een paar dagen de tijd neemt om weer echt fit te worden. Het seizoen is nog lang.

Die afgekeurde goal is wel echt een gotspe. De VAR zou er moeten zijn om onrecht te herstellen, niet om het te veroorzaken. Ik wil er de nederlaag niet aan ophangen want Ajax was niet goed. Maar feit is wel dat je gewoon op 1-0 moet komen en dan weet je niet hoe het verder loopt. Ik kan er echt niet bij dat zoiets kan gebeuren. :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Mano » do okt 24, 2019 8:40 am

je komt 0-1 achter, je brengt...... Siem de Jong


ik ben nog aan het nadenken :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » do okt 24, 2019 8:43 am

brigade zuid schreef:
Iniesta schreef:Hakim is gewoon niet volledig fit
Tadic ook niet. Ajax oogt niet fris.

Ben nog steeds woest over de dwalingen van de scheids en de VAR gisteren, kost je drie punten dit.
Nogmaals als het klopt w.b. dat VAR moment dan doe je zoiets als VAR Scheids toch bewust of ben ik nu teveel Calimero ?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 24, 2019 8:44 am

Vervelende, maagzweerveroorzakende wedstrijd was het. Ajax leek voor het eerst in de CL te spelen; stond, zo leek het, gigantisch onder druk, was bijzonder slordig en het aantal unforced errors was op 4 handen niet te tellen. Chelsea was overigens ook niet geweldig, maar een zeperd zat er gewoon wel in.

Ik denk dat Ten Hag Dest eraf had moeten halen. Hij werd constant op gebrek aan fysiek geklopt, had weinig aanvallende impulsen en over onze rechterflank kwam het meeste gevaar op ons af. Met Mazraoui (weliswaar niet in grootse vorm stekend) had er in ieder geval meer body gestaan.

Het is niet zo dat ik nu zondag op mijn gemakkie naar de JCA ga voor de Klassieker...

By the way, heeft de UEFA opdracht gegeven om Ajax zo veel mogelijk gele kaarten te geven? Chelsea maakte keer op keer overtredingen, en kreeg slechts eenmaal geel. Wij maken er 3 en krijgen 2 x geel. Bizar.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op do okt 24, 2019 8:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » do okt 24, 2019 8:44 am

elliquido schreef:Hakim bewees vandaag precies waarom de grote clubs hem niet willen.
Eerder dat Hakim vergat die hij in een team speelt.

Plaats reactie