AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Mano » zo mar 17, 2019 4:44 pm

Dus conclusie is dat je nooit op 3 fronten kan spelen in NL?

Wedden dat ze tegen Juve WEL energie hebben
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 17, 2019 4:45 pm

Hoho, de beker winnen moet kunnen. Tegenstander nivootje PEC
I think I lost my fucking headache

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo mar 17, 2019 4:46 pm

@Wimpey

Je mist me nu al?
Dat had ik niet verwacht...

Ik zit beetje mee te lezen... wil best mijn irritaties kwijt maar dan merk ik dat ik jou weer op je Wim(Pik)ey trap en dat vind ik sneu...
Heb er overigens ook goed de schijt van, maar dat zal je wel niet geloven.
Laatst gewijzigd door Javiskamp op zo mar 17, 2019 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » zo mar 17, 2019 4:49 pm

Mano schreef:Ach gossie..... vermoeid na potje ballen...
Dan hebben ze geen ene moer in het buitenland te zoeken want daar speel je meer wedstrijden met hogere intensiteit.
Mwah, dan wordt er ook gerouleerd he. Dus "meer wedstrijden" zal wel meevallen. De Ligt en de Jong hebben op een paar wedstrijden na even veel gespeeld als Messi en Ronaldo om er een paar te noemen.
Laatst gewijzigd door Sandro op zo mar 17, 2019 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 17, 2019 4:50 pm

De Ligt was de enige die wel overeind bleef. Klasbak.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo mar 17, 2019 4:53 pm

Sandro schreef:
Mano schreef:Ach gossie..... vermoeid na potje ballen...
Dan hebben ze geen ene moer in het buitenland te zoeken want daar speel je meer wedstrijden met hogere intensiteit.
Mwah, dan wordt er ook gerouleerd he. Dus "meer wedstrijden" zal wel meevallen. De Ligt en de Jong hebben op een paar wedstrijden na even veel gespeeld als Messi en Ronaldo om er een paar te noemen.
Ronaldo kreeg ook rust... supporters eisten zels hun geld terug las ik

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 17, 2019 4:54 pm

Maar goed..... ook de Telegraaf kan weer los. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 4:55 pm

Ajax voor rust maar liefst 58 keer balverlies he.
Zelfs nog meer dan in die verschrikkelijke wedstrijd tegen Heracles.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 17, 2019 4:55 pm

Ajaciedjuh schreef:De Ligt was de enige die wel overeind bleef. Klasbak.
Nou, bij de enige goal was ie Vlaar volgens mij kwijt.

Beetje jammer dat 'rouleren' sinds Ajax - Heracles niet meer mag. Ik beweer niet dat je met Veltman, Labyad e.c. wel wint, maar Ajax was vandaag niet fit genoeg om het een energieke tegenstander lastig te maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 17, 2019 4:56 pm

Vermoeidheid dus, dat beloofd dan wat voor de beslissende maanden.
Eigenlijk zouden alle internationals zich af moeten melden, dus ook de buitenlandse internationals en ff lekker met zn allen een weekje naar de zon om even bij te tanken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 17, 2019 4:58 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:De Ligt was de enige die wel overeind bleef. Klasbak.
Nou, bij de enige goal was ie Vlaar volgens mij kwijt.

Beetje jammer dat 'rouleren' sinds Ajax - Heracles niet meer mag. Ik beweer niet dat je met Veltman, Labyad e.c. wel wint, maar Ajax was vandaag niet fit genoeg om het een energieke tegenstander lastig te maken.
Dat heb ik gisteren ook heel voorzichtig in de groep gegooid, maar spelers rust geven mag van AT niet.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 17, 2019 4:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Maar goed..... ook de Telegraaf kan weer los. :1evil.gif:
Die NSB-ers hebben wat ze willen. Maar goed, het is een marathon, geen sprint. edsv heeft een lastiger programma dan Ajax heeft. Hopelijk is er nog wat mogelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 5:00 pm

wimpey schreef:
Mano schreef:
Ajaciedjuh schreef:Pffffff wat een succes supporters. :excited.gif:
succes spelers zal je bedoelen!
TEgen Real geven ze 110% maar AZ maar 50%
I.m.h.o. onzin. Ziyech er vroeg af, Tadic en FdJ ver beneden hun normale niveau. Normaal balvast spelers, die onophoudelijk balverlies lijden. Ze zitten er gewoon doorheen, hetgeen voor de meeste spelers niet vreemd is, gezien het programma. Is de eerste keer dat ze in een seizoen zoveel wedstrijden spelen.

Punt is dat Ajax geen brede selectie heeft. Qua scorend - en creatief vermogen ben je erg afhankelijk van voornoemde spelers. AZ was fitter en feller in de duels. En Bizot had een topdag. Shit happens. We hebben nu eenmaal geen Dybala op de bank.
Zelfs tegen kleine ploegen rouleerde EtH nooit. Die man is geen trainer voor Ajax. Maar goed.. Weer een jaar weggegooid met de beste selectie in tien jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 17, 2019 5:00 pm

Probleem is vooral dat er weinig meer uit de jeugd komt. De afgelopen jaren werd de selectie steeds breder naarmate het seizoen vorderde. Daar is nu geen sprake van, hoewel Lang nu wat minuten begint te maken.

Mano

Bericht door Mano » zo mar 17, 2019 5:01 pm

Geweldig excuus. Vermoeid.

Laat ik dat excuus dan ff slikken,......
Daar hadden ze dan over na moeten denken toen ze tegen Heracles (2x), Groningen, Heereveen, PSV en Feyenoord speelden. Dat er een kans bestaat dat je EIND van het seizoen vermoeid bent.(is geen rocket-science om dat te bedenken)
Die potjes hebben ze voornamelijk verloren doordat men labbekakkerig speelden. Oftewel: zonder energie/inzet!
Of waren ze toen ook moe

Maar over 2 weken rennen ze weer 94min vol gas tegen Juve.
Is de vermoeidheid weer verdwenen, let maar op.

Tuurlijk gaat het minder makkelijk NU dan zeg, 2 maanden geleden maar dan ga je op karakter de strijd aan.
En dat laatste is al jaren niet meer aanwezig. Dingen op karakter doen.

Titel ga je (met alle waarschijnlijkheid) dus niet pakken. De CL ook niet.
Dus het enige wat je dit jaar wint is applause en dikke contracten voor de individuen.

volgend jaar weer een 'tussenjaar' omdat er allemaal nieuwe mensen zijn....
dan zit je op 6 titelloze jaren :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 5:13 pm

Waarom bracht hij Noa Lang niet in voor Ziyech?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 17, 2019 5:17 pm

Arthur schreef:Probleem is vooral dat er weinig meer uit de jeugd komt. De afgelopen jaren werd de selectie steeds breder naarmate het seizoen vorderde. Daar is nu geen sprake van, hoewel Lang nu wat minuten begint te maken.
Inderdaad, dat is een probleem. Maar ook aankopen als Labyad, Kristensen, Magallan, Cassiera... Met dat soort spelers ben je van niveau FC Utrecht. Er is een vermogen uitgegeven aan ‘spelers voor de breedte’, met als resultaat dat de selectie eerder smal is.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 5:23 pm

Met het uitvallen van Ziyech verandert je hele opzet.

Vroeger hadden de kids van die plastic zwaarden. Je kon er niks mee, bij het riddertje spelen, want die dingen vouwden bij een beetje contact zo in twee slappe helften, zodat we elkaar niet echt de hersens in konden slaan. We stopten er dan maar een stok in, of een afgezaagde bezemsteel. Ik was die plastic zwaarden allang vergeten. Tot vandaag. UIt het niets kwam daar die herinnering. Al sla je me dood, ik zweer dat het kwam door Dolberg. Ons zwaard van plastic.

Na de poppenkast kocht pappa me nog een ijsje met een parasolletje. Die zwaarden waren niks maar de uitvinder van de parasolletjes zou ik wel eens de hand willen schudden. Van zo weinig - een paar luciferstokjes - toch nog iets feestelijks maken. Dat zat er vandaag niet in bij Ajax.

De goal kwam uit een flipperkastcorner. Uit schrik voor al het snelle gebumper kropen alle Ajaxieden maar naar de doellijn, achter de brede rug van de doelman. Voor hen stond onze dappere keeper met de armen te zwaaien en te zwiepen. Een ware streetfighing man. Uiteindelijk verdween de bal, zoals dat bij flipperen altijd gebeurt. De vergetelheid in. Weet je wat een ruitentikkertje is?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 17, 2019 5:30 pm

Een jaar weggegooid? Nou ik geniet toch wel vaak dit jaar. Net als onder Bosz. Zeker een van mijn leukere seizoenen, zelfs als alleen de beker wordt gewonnen.

Het frustrerende is alleen dat het niet Chris Kanu enRuud Kras zijn. Die konden niet beter, deze spelers verkloten het door instelling. Iemand meegeteld hoeveel hakjes we vanmiddag hebben gezien?
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 17, 2019 5:41 pm

Lionel schreef:
Zelfs tegen kleine ploegen rouleerde EtH nooit. Die man is geen trainer voor Ajax. Maar goed.. Weer een jaar weggegooid met de beste selectie in tien jaar.
Opportunistische prietpraat. Ajax speelt het beste seizoen van deze eeuw. Het gemiddeld niveau is uitstekend.

Je doet op alle fronten nog volop mee. Maar, zie Arthur, door een reeks flutaankopen en stokkende ontwikkeling op De Toekomst heb je een smalle selectie. Daardoor moeten steeds dezelfden leveren en dat breekt je zoals vandaag op.

Ik vind het knap om dat op het bordje van de trainer te leggen. Hij kan er weinig aan doen dat juist z'n meer ervaren spelers vandaag heel veel ballen inleverden.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 17, 2019 6:01 pm

Ik heb zo’n “kut, daar gaan we weer” gevoel. Wederom de titel niet in eigen hand. Zéér frustrerend dat we PSV met een voor hun geruststellende voorsprong van 5 punten op bezoek laten komen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 6:04 pm

Ajax heeft ook met afstand de beste selectie. EtH heeft zowat alles gekregen wat hij wilde. Spelers gaan rechtstreeks naar de wereldtop en we worden nog geen kampioen...

1) Hij heeft nog steeds geen idee wat hij moet doen tegen een tegenstander die niet opbouwt en opportunistisch speelt, ik noem PSV uit, Heracles uit, Feyenoord uit, AZ uit.

2) Waarom wissel je na een minuut of twintig als Ziyech eruit gaat? Waarom niet Noa Lang op zijn plek?

3) Hij had, zoals velen vaker al zeiden, veel vaker moeten rouleren.

4) Waarom zou je een trainer nog een jaar de kans geven als hij met dit materiaal geen kampioen wordt en het team zwakker wordt.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 17, 2019 6:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb zo’n “kut, daar gaan we weer” gevoel. Wederom de titel niet in eigen hand. Zéér frustrerend dat we PSV met een voor hun geruststellende voorsprong van 5 punten op bezoek laten komen.
En zeer frustrerend dat Ajax veel beter is dan PSV maar toch niks meer in eigen hand heeft.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 17, 2019 7:31 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb zo’n “kut, daar gaan we weer” gevoel. Wederom de titel niet in eigen hand. Zéér frustrerend dat we PSV met een voor hun geruststellende voorsprong van 5 punten op bezoek laten komen.
En zeer frustrerend dat Ajax veel beter is dan PSV maar toch niks meer in eigen hand heeft.
Het doet mij denken aan de wijze woorden die Marcel van Roosmalen, de Grote Wijsgeer Rinus Michels ("Voetbal is oorlog!") indachtig, twee jaar geleden bezigde. Van Roosmalen zei toen dat de maagdelijke Amsterdammers, in tegenstelling tot de Rotterdammers en Arnhemmers, beiden door oorlogservaring verrijkt, niet door hadden dat je nooit op meer dan één front moest strijden. Ook nu is dat weer het geval. Je kunt wel net als Hitler menen dat je alles kunt winnen en een kleine tegenstander als Real Madrid/Nederland overlopen, maar uiteindelijk zetten grootmachten als de Sovjet- Unie/Heracles Almelo en de VS/AZ je dan toch op je plek.

999

Bericht door 999 » zo mar 17, 2019 7:33 pm

Tja zat er weer een keertje aan te komen ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie