Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: Heracles Almelo - Ajax 12-8-2017

Bericht door Mano » zo aug 13, 2017 9:52 am

Lekkere zeiken op Keizer :biggthumpup.gif:

Ik maak me meer zorgen om de voorhoede.
Dolberg, iedereen ziet zijn talent maar ziet niemand dat deze gast bijna nooit thuis geeft?
Net als het te veel wordt prikt ie dr weer 1 in, iedereen weer blij.
Younes, kluivert, Neres, Cerny allemaal geluksvoetballers. Niemand presteert constant.
Oftewel hele voorhoede is mager.

Maar vooral zeiken op keizer want daar ligt het aan :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo aug 13, 2017 9:57 am

We hebben gewoon twee keer gelijk gespeeld tegen Nice, een tegenstander die 2 tot 3 jaar geleden duidelijk een maat te groot was geweest. Nu een zeperd tegen Heracles . Wellicht mag hij een paar wedstrijden krijgen om het te laten werken?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 9:59 am

Het is niet die ene nederlaag die me zorgen baart, maar tegen Nice werd ook niet gewonnen, volgens mij werd ook niet van Genk gewonnen en van Werder Bremen. Ik zal misschien een wedstrijd vergeten zijn, maar indrukwekkend is het. Tegen PAOK speelde volgens mij het reserve-elftal.

Voeg daar aan toe dat, volgens velen op AT, onze slechtste aanvaller, Traore, is vervangen door lieveling 2017-2018: Kluivert en je mag dan verwachten dat onze voorhoedespelers erin slagen om doelpunten te maken. De voorhoede Kluivert-Dolberg-Younes scoorde volgens mij in de voorbereiding één keer (Kluivert), maar niet tegen Nice en niet tegen Heracles. Wat is er aan de hand? In 270 belangrijke minuten 0 doelpunten. De middenvelders drie, achterhoedespelers één.

Ik hoop dat ze tegen de stugge Noren, die het niet erg vinden om met negen man achter de bal te spelen wel een keer kunnen scoren.

JA in 2016-2017, zulke mooie wedstrijden, veel applaus, maar kijk dan ook naar de wedstrijden die verloren gingen, hoe er toen werd gevoetbald.

Gisteren de reservebank met Dankerlui, Zeefuik en Bergsma; hoe diep kun je vallen? (retorisch) Neres bleef op de bank, logisch als je niet weet hoe je moet winnen.

Appie Nouri? Speelt natuurlijk een grote rol, maar tegen Nice kon wel in een hoog tempo worden gevoetbald, waarom dan nu niet. Nice is sterker dan Heracles.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 13, 2017 10:31 am

Iniesta schreef:We hebben gewoon twee keer gelijk gespeeld tegen Nice, een tegenstander die 2 tot 3 jaar geleden duidelijk een maat te groot was geweest. Nu een zeperd tegen Heracles . Wellicht mag hij een paar wedstrijden krijgen om het te laten werken?
Van mij wel hoor..

Zoals elk jaar heeft Ajax het weer eens te licht opgevat. Na die EL-finale dachten veel Ajacieden dat de schaal van het seizoen 2017/2018 al binnen was. Daarna verkoop je je beste spelers en stel je een trainer aan zonder enige ervaring. Geweldig dat technisch hart daar. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 10:44 am

Om je vraag te beantwoorden: niet het model telt, maar de kwaliteit van de mensen. Van de trainer, van de spelers.

Het model met LVG deugde duidelijk niet (hij deed alles alleen, met matige assistenten), maar Ajax won alles. Gewoon omdat LVG in die tijd een topper was.

Cruijff idem. Ajax had toen zelfs geen hoofd jeugdopleiding. Deed hij er even bij.

Er is geen ideaal model. Engelse manager? Dan doet Frank de Boer je aankopen. TD en trainer? Voor je het weet gaan die twee rollend over straat. Sterke man? Wat als hij vertrekt? Dan valt er een gat van jewelste.

Op zich is er wat te zeggen voor een model dat zorgt voor continuïteit. Voorheen had Ajax bijna elk jaar een andere trainer; iedere nieuwe trainer wilde zijn eigen aankopen. Dat zorgde voor een hoop miskopen en daarmee geldverspilling.

Het probleem van Ajax zit dieper. Ajax is een wespennest, een kliek waar vriendjespolitiek belangrijker is dan kwaliteit. Af en toe komt er een trainer bovendrijven die (door zijn succes) iedereen tijdelijk kaltstellt. Op het moment dat het minder gaat, komen de ratten weer uit hun holen. Zelfs Cruijff en LvG (in zijn laatste jaar) maakten dat mee.

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 13, 2017 10:50 am

Mwah, het lijkt me in ieder geval belangrijk dat verantwoordelijkheden en verhoudingen duidelijk zijn. Het is bijvoorbeeld raar als een assistent-trainer kan meebeslissen over het lot van de hoofdtrainer.

Ik hoorde Keizer op de radio toen ik uit Arnhem wegreed gisteravond. Hij had het erover dat de spelers van Ajax ook eens moeten inzien dat je niet altijd hoog moet gaan drukken, bijvoorbeeld niet als je met 1-0 voor staat. Dat is toch wel anders dan de Bosz-doctrine dat je na balverlies direct met zijn allen druk zet.

Volgens mij is het vooral belangrijk dat alle spelers dezelfde tactiek volgens. Als vijf spelers druk naar voren zetten en de andere vijf veldspelers terug naar achter lopen, ben je snel het haasje.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 13, 2017 11:11 am

Iniesta schreef:We hebben gewoon twee keer gelijk gespeeld tegen Nice, een tegenstander die 2 tot 3 jaar geleden duidelijk een maat te groot was geweest. Nu een zeperd tegen Heracles . Wellicht mag hij een paar wedstrijden krijgen om het te laten werken?
Goed. We beginnen over 4 dagen met Rosenborg. Mij benieuwen.

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 11:22 am

Dat wordt ook niets.

999

Bericht door 999 » zo aug 13, 2017 11:47 am

Yopii schreef:Dat wordt ook niets.
Nee daar heb ik ook een zeer hard hoofd in.Dit AJAX is op dit moment gewoon een eilandjes elftal ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2017 1:06 pm

Zou anders wel een sportief drama zijn als dit tweeluik verkeerd afloopt.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 13, 2017 1:09 pm

Grappig dan dat vd Gijp, die normaal nl voetbal standaard afzeikt, Ajax tegen Nice 2x een uur geweldig vond spelen. Ik ben het daar eigenlijk wel voor een groot deel mee eens
I think I lost my fucking headache

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo aug 13, 2017 1:22 pm

Keizer kan er niets aan doen, de verantwoordelijken zijn degenen die hem veel en veel te vroeg in een dergelijke verantwoordelijke rol hebben gemanoeuvreerd...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Alexander

Bericht door Alexander » zo aug 13, 2017 1:48 pm

Opmerkelijk dat er her en der wordt genoemd dat Keizer er niks aan kan doen. Natuurlijk laat Overmars hem in de steek met de (opbouw van) de selectie. Maar Keizer verknalt met zijn tactische aanpassingen tijdens de wedstrijd ook 2 keer een pot. En dat mag je hem kwalijk nemen. Ik heb niet het idee dat die man aan tactisch wonder is. Maar dat kan ook niemand verbazen. Anders ben je in een lange trainerscarriere ook wel verder gekomen dan Telstar en Cambuur.

Mano

Bericht door Mano » zo aug 13, 2017 3:55 pm

FdB heeft een kampioenschap verloren door een tactische fout, Bosz maakte tactische fouten (vooral in begin) en heb ze niet voor de geest maar LvG en JC absoluut ook. Van JC weet ik nog een kansloze CL finale.
Bosz heeft met geluk zijn basis elftal ontdekt in een bekerwedstrijd anders had hij nog langer lopen doormodderen...

m.a.w. geef Keizer de tijd. Als hij over 2 maanden het elftal nog niet op de rit heeft, heb je recht van praten.

Wat ik niet begrijp is dat iedereen maar denkt dat dit een lekker team is. Onder Bosz met uiterste inzet speelde ze goed voetbal maar een heel seizoen 105% geven in een seizoen kansloos en onmogelijk. Zeker als je naast competitie ook Europees wenst te presteren. Dit team wint niet/moeilijk als het geen 105% geeft.

De gehele voorhoede is grillig. Zit geen constante factor tussen.
Kluivert/Dolberg/Younes zijn max goed voor 17 doelpunten. Dat is veels te laag!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 13, 2017 5:04 pm

LucaS schreef:Grappig dan dat vd Gijp, die normaal nl voetbal standaard afzeikt, Ajax tegen Nice 2x een uur geweldig vond spelen. Ik ben het daar eigenlijk wel voor een groot deel mee eens
Aan de bal is het ook best aardig, ook tegen Heracles. Maar zonder bal is het een totale chaos, met immense gaten op het middenveld. Het recordaantal nederlagen (10) in de competitie zou best eens kunnen gaan sneuvelen deze jaargang.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 13, 2017 5:14 pm

Wouter schreef:
Vinden jij en Yopi nog steeds dat Cruijff een prima organisatiemodel heeft doorgevoerd trouwens?
4 keer kampioen op rij, van financieel aan de grond naar schatrijk. En qua jeugd cq jeugdige aankopen boert Ajax sinds begin van dit decennium ongekend goed.

Een organisatie is een dynamisch geheel: functies cq personen hebben een houdbaarheidsdatum. Mij lijkt dat je een RvC hebt om in te grijpen. Als commissaris zou ik me afvragen waarom er zoveel matties van Bergkamp op cruciale posities zitten. En of dat het clubbelang dient.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo aug 13, 2017 5:50 pm

:biggrin.gif:

Alsof de kampioenschappen van de Boer ook maar iets te maken hebben met de door Cruijff bedachte organisatie structuur.

Volgens mij zouden we na 5 jaar de vruchten plukken hoor...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 13, 2017 5:57 pm

De Boer als eenoog-koning kampioen met but-voetbal, de rot kwa inleveren kwaliteit begon al vlak na de revolutie en alleen vorig jaar was er een kleine opleving met kwaliteitsimpuls Bosz, Sanchez en Ziyech. Al dat geld en er dan zò weinig efficiënt mee doen. Bosz weg omdat hij niet met de vriendjes - TH dat zich erfgenaam 'Cruijff' voelt - meelult. Dramatisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 13, 2017 10:06 pm

Cluijffert schreef::biggrin.gif:

Alsof de kampioenschappen van de Boer ook maar iets te maken hebben met de door Cruijff bedachte organisatie structuur.

Volgens mij zouden we na 5 jaar de vruchten plukken hoor...
Na 5 jaar was de stekker er al uit. FdB had het vuur van Gudelj ontdekt, Jonk was persona non grata. Blijft staan: 4 landstitels (waarvan ik de laatste ronduit lelijk vond), een superlichting qua jonge spelers en een volle ipv lege schatkist. Zo slecht ging het niet, totdat de ego's enorm werden.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 14, 2017 8:56 am

Wat een gelul!

visie en mensen kan je helemaal niet los zien van elkaar.

Ajax begeeft zich in een positie dat het aan geluk te wijten is of je goed of slecht presteert in Europa.
Daar heeft visie geen ene ruk mee te maken. Eens in de 10 a 15 jaar valt alles goed samen en maak je kans om ver te komen in Europa. Dat was vorig jaar, 20 jaar geleden en in de jaren 70. Met betrekking tot de eredivisie doe je elk jaar mee.

Wat Ajax op dit moment goed doet, in mijn beleving, is jonge spelers kopen. De meeste vliegen net zo hard weer weg maar het is het proberen wel waard. Daarnaast scout Ajax tegenwoordig in Zuid Amerika en heeft tot nu toe 1 klapper opgeleverd.

je moet geluk hebben dat je 2 goede aankopen doet , een redelijke basis hebt voetballen en dat er 1 a 2 bijzondere jeugdtalenten doorbreken. Als dat samenvalt, met een aanvallende coach, heb je een mooi elftal en kan je in Europa ver komen. Het nadeel van ver komen en mooi voetbal is dat je het jaar erop al je 'sterren' verliest en weer opnieuw moet beginnen.

en dan komen de schreeuwers weer in beeld: Niet verkopen!!! Koop goed terug!!! Marc Netto eruit!!! Bergkamp is $%^!! Plan JC is Kut!! TH faalt!!! etc etc etc
Nee! pak als ajacied de geschiedenisboeken en kijk hoe je de afgelopen 50jaar heb gepresteerd in Europa.

en denk je nou echt dat je met de juiste visie vaker van het grote geld gaat winnen??? :blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma aug 14, 2017 9:04 am

btw; 1 wedstrijd in de competitie en men reageert hier alsof het seizoen alweer verloren is :drecul.gif:

weet niet welke dromers dachten dat CL haalbaar was :confused.gif:
we halen de CL al jaren niet en als we het haalde (door kampioenschap) gingen we kansloos naar de EL in de winter.

De maand augustus is de maand waar spelers nog nadenken over hun toekomst.
Zaakwaarnemers die gesprekken met ze aangaan: heb je het nog naar je zin? moet ik even rondvragen?
Sanchez gaat weg, moet jij misschien ook gaan? etc etc

Keizer krijgt 0 kans en elke fout wordt hem keihard afgestraft. Als je dat bij de Ligt ook zou hebben gedaan, speelde hij nu bij Sparta.

daarnaast heb ik voor aanstelling Keizer ook geen enkele naam gezien waarvan iedereen zei: Ja, die moet het worden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 9:15 am

Idd, paniek slaat veel te snel toe. We hebben idd een slechte start, maar (nogmaals :666.gif: ) bekijk de wedstrijd maar na, die hadden we gewoon moeten winnen gezien de kansverhoudingen.

Nouri, Sánchez.... daar doe je als Ajax niks aan. Het transferbeleid is mijn inziens helemaal niet zo slecht tot nu toe. Basis is er nog, Huntelaar erbij, talentvolle rechtsback, high potentials jeugdaankopen. Als Ajax erin slaagd achterin kwaliteit erbij te halen (deze week volgens Telesport) en ook nog een middenvelder, dan hebben we een prima selectie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma aug 14, 2017 9:16 am

Nou, dat zeg jij wel... maar ik had in plaats van Keizer graag het AT Collectief in actie gezien. Gezien de aanwezigheid van het Technisch Hart had het ATC omgedoopt kunnen worden naar het Technisch Brein. Daar lijkt het binnen Ajax nog wel eens aan te ontbreken.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 14, 2017 9:33 am

Ajaciedjuh schreef:Idd, paniek slaat veel te snel toe. We hebben idd een slechte start, maar (nogmaals :666.gif: ) bekijk de wedstrijd maar na, die hadden we gewoon moeten winnen gezien de kansverhoudingen.

Nouri, Sánchez.... daar doe je als Ajax niks aan. Het transferbeleid is mijn inziens helemaal niet zo slecht tot nu toe. Basis is er nog, Huntelaar erbij, talentvolle rechtsback, high potentials jeugdaankopen. Als Ajax erin slaagd achterin kwaliteit erbij te halen (deze week volgens Telesport) en ook nog een middenvelder, dan hebben we een prima selectie.

en graag een voorhoede speler want de voorhoede is tezamen goed voor nog geen 20 goals. Veels te weinig!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 9:39 am

Mano schreef:
Ajaciedjuh schreef:Idd, paniek slaat veel te snel toe. We hebben idd een slechte start, maar (nogmaals :666.gif: ) bekijk de wedstrijd maar na, die hadden we gewoon moeten winnen gezien de kansverhoudingen.

en graag een voorhoede speler want de voorhoede is tezamen goed voor nog geen 20 goals. Veels te weinig!
Eens :biggthumpup.gif:

Klaassen goals moeten elders opgevangen worden (dus flanken).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie