Alweer ? Begin maar eens met selecteren met vervanging BoszJaviskamp schreef:Voordeel nu wel is dat het dit seizoen voor ajax nergens meer over gaat... lekker genieten van het weer op de zondg middagen... geen spanning meer... lekker rustig het seizoen uitzitten en op naar volgend seizoen
Excelsior - Ajax 19-3-2017
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Excelsior - Ajax 19-3-2017
Weer op zoek naar een Interim coach..
Het veel te afhankelijk zijn van Dolberg nekt ons hier. Enkele maanden terug werd hier al geroepen dat hij af en toe eens rust moet krijgen op zijn leeftijd. Daarna was het stil en bleef hij maar spelen, zonder een goede stand-in te halen. Dat houdt dan een keertje op.Le T. schreef:Je gaat echt niet de boeken in als ontdekker van Dolberg door na diens doorbraak het hardst te drammen hoe goed hij wel niet is.wimpey schreef:Ontbreken van Dolberg nekt ons hier.
Maar het is zeker niet alleen Dolberg natuurlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Wil je Feyenoord nog een beetje onder druk zetten, tot onze uitwedstrijd tegen Psv, zul je de wedstrijd thuis tegen Feyenoord moeten winnen ...Ranglijst:
1. Feyenoord 27 69 68-17
2. Ajax 27 63 56-17
3. PSV 27 61 52-18
Resterend programma Feyenoord en Ajax:
Zo 02/04/2017 14:30 competitie: Ajax - Feyenoord
Wo 05/04/2017 18:30 competitie: Ajax - AZ
Wo 05/04/2017 20:45 competitie: Feyenoord - Go Ahead Eagles
Za 08/04/2017 19:45 competitie: NEC - Ajax
Zo 09/04/2017 14:30 competitie: PEC Zwolle - Feyenoord
Zo 16/04/2017 14:30 competitie: Feyenoord - FC Utrecht
Zo 16/04/2017 16:45 competitie: Ajax - SC Heerenveen
Zo 23/04/2017 14:30 competitie: Vitesse - Feyenoord
Zo 23/04/2017 16:45 competitie: PSV - Ajax
Zo 07/05/2017 14:30 competitie: Excelsior - Feyenoord
Zo 07/05/2017 14:30 competitie: Ajax - Go Ahead Eagles
Zo 14/05/2017 14:30 competitie: Feyenoord - Heracles Almelo
Zo 14/05/2017 14:30 competitie: Willem II - Ajax
Blij met de punten ...
Yep en dan nog wordt het moeilijk. Op doelsaldo gaan we het niet meer redden. In de overige zes wedstrijden, na verloren te hebben van ons, moet Feyenoord dan nog twee keer puntverlies lijden. Dat is als wij alles winnen, dus ook uit bij psv na uit tegen Schalke gespeeld te hebben. Lukt ons dat niet dan mag Feyenoord al drie keer puntverlies lijden in de overige zes wedstrijden. En we hebben de wedstrijd tegen Feyenoord ook nog niet gewonnen...
Laatst gewijzigd door Sandro op zo mar 19, 2017 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja gaat steeds wel heel kort door de bocht Wimpey.Ik bedoel als je het niet eens bent met deze spelers moet je toch echt bij degene zijn die ze gehaald heeft.Degene die de goedkeuring heeft verleend voor deze aankopen.Als je jou zouden vragen ging je er ook met je rollatortje al schuifelend naar toe.wimpey schreef:Ik heb 2 malloten in de spits zien klooien vandaag.Ajaciedjuh schreef:Slecht voetbal hier nekt ons.wimpey schreef:Ontbreken van Dolberg nekt ons hier.

De mannen met geld die steeds op de tribune de mooie mijnheer uithangen zijn toch degene die min of meer de kwaliteiten van die elftal bepalen ...
Blij met de punten ...
- mattie
Ik heb de hele voorhoede al sinds sept/okt zien kloten.. Maar altijd opstellen..
Daarnaast hoe veel beter dan AEG zijn deze 2 ?
Koop je voor 10/12 milj. Een Braziliaan die laat je wennen.. of is het een miskoop ? Ten slotte Sanchez stond er ook gewoon
Koop je voor 10/12 milj. Een Braziliaan die laat je wennen.. of is het een miskoop ? Ten slotte Sanchez stond er ook gewoon
-
Als Ajax derde wordt, is Ajax dan geplaatst voor de UEFA-cup of moet Ajax dan ook voorrondes spelen? Geen retorische vraag.
Als Ajax geplaatst is, lijkt het mij niet zo'n ramp om derde te worden, als Ajax dan ook voorrondes moet spelen, dan maar liever tweede.
Als Ajax geplaatst is, lijkt het mij niet zo'n ramp om derde te worden, als Ajax dan ook voorrondes moet spelen, dan maar liever tweede.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Eerder werd/word AEG ook terecht afgemaakt omdat die er niks van kon/kan.Maar is nu blijkbaar weer stukken beter dan deze 2.En dat is natuurlijk ook weer niet waar, AEG is ook gewoon lood om oud ijzer ..mattie schreef:Ik heb de hele voorhoede al sinds sept/okt zien kloten.. Maar altijd opstellen..
Blij met de punten ...
Demosthenes schreef:Als Ajax derde wordt, is Ajax dan geplaatst voor de UEFA-cup of moet Ajax dan ook voorrondes spelen? Geen retorische vraag.
Tickets Champions League
De nummer een van de competitie is landskampioen en plaatst zich direct voor de groepsfase Champions League 2017-2018. De nummer twee van de eindklassering plaats zich voor de derde voorronde Champions League 2017-2018.
Tickets Europa League
Plek nummer drie geeft recht op de derde voorronde Europa League. Nummers 4 tot en met 7 van de Eredivisie 2016-2017 spelen in de play-off voor het laatste ticket (tweede voorronde Europa League 2016-2017). Deze opzet kan nog veranderen afhankelijk van de winnaar KNVB beker 2016-2017.
Indien de winnaar van de KNVB beker eerste of tweede van de competitie Eredivisie 2016-2017 is, dan gaat de nummer drie van de Eredivisie 2016-2017 rechtsreeks naar de groepsfase Europa League. De vierde plek verdient dan een ticket derde voorronde Europa League. Nummers vijf tot en met acht spelen in de play-off om ticket tweede voorronde Europa League.
Mocht de nummer drie de KNVB beker winnen dan is die rechtstreeks geplaatst voor de Europa League. De nummer vier van de Eredivisie 2016-2017 krijgt dan een ticket voor de derde voorronde Europa League. Ook in dit geval spelen nummers vijf tot en met acht in de play-off om een laatste ticket (tweede voorronde Europa League).
Promotie/Degradatie
De voetbalclub die op de laatste plaats staat in de eindklassering Eredivisie 2016-2017 degradeert naar de Eerste Divisie. De nummers 16 en 17 van de eindklassering spelen in de play-offs voor lijfsbehoud. Tijdens de play-offs doen er clubs uit de Eerste Divisie mee in de promotie/degradatie wedstrijden. Beide teams uit de Eredvisie 2016-2017 hebben afzonderlijk de mogelijkheid om op de hoogste voetbalafdeling te blijven.
Eredivisieclubs
De Eredivisie 2016-2017 heeft twee nieuwe voetbalclubs in vergelijking met de Eredivisie 2015-2016. Sparta en Go Ahead Eagles zijn gepromoveerd naar de hoogste voetbalafdeling.
- mattie
Goed gedaan Bosz/Overmars.. 3e ronde EL tegen over 1 of andere oost europees land of nog minder..Demosthenes schreef:Als Ajax derde wordt, is Ajax dan geplaatst voor de UEFA-cup of moet Ajax dan ook voorrondes spelen? Geen retorische vraag.
Kunnen we volgend seizoen niet alleen comp.spelen.. worden we weer eens kampioen
Laatst gewijzigd door mattie op zo mar 19, 2017 5:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorronde.Demosthenes schreef:Als Ajax derde wordt, is Ajax dan geplaatst voor de UEFA-cup of moet Ajax dan ook voorrondes spelen? Geen retorische vraag.
-
PSV, Feyenoord en Ajax laten een bizarre reeks zien. En Ajax speelt ook nog eens Europees. Dat breekt ons vandaag op. Jammer maar ik had het verwacht. Vind het veel interessanter waarom die Vilhena bij Feyenoord mag meevoetballen. Over competitie vervalsing gesproken.
Whitey on the moon.
Omdat ze in beroep zijn gegaan. Is dit dan echt zo'n uitzonderlijke situatie (geen retorische vraag)?GangstaRiB schreef:PSV, Feyenoord en Ajax laten een bizarre reeks zien. En Ajax speelt ook nog eens Europees. Dat breekt ons vandaag op. Jammer maar ik had het verwacht. Vind het veel interessanter waarom die Vilhena bij Feyenoord mag meevoetballen. Over competitie vervalsing gesproken.
-
Dan toch maar liever tweede worden.Sandro_Calaaabro schreef:Voorronde.Demosthenes schreef:Als Ajax derde wordt, is Ajax dan geplaatst voor de UEFA-cup of moet Ajax dan ook voorrondes spelen? Geen retorische vraag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Feyenoord wint door (het onterecht(?) meespelen van) Vilhena en Ajax verliest door het gemis van Dolberg...Sandro_Calaaabro schreef:Omdat ze in beroep zijn gegaan. Is dit dan echt zo'n uitzonderlijke situatie (geen retorische vraag)?GangstaRiB schreef:PSV, Feyenoord en Ajax laten een bizarre reeks zien. En Ajax speelt ook nog eens Europees. Dat breekt ons vandaag op. Jammer maar ik had het verwacht. Vind het veel interessanter waarom die Vilhena bij Feyenoord mag meevoetballen. Over competitie vervalsing gesproken.
Teering hee... het mot niet gekker worden hoor
-
Feyenoord wint door (het onterecht(?) meespelen van) Vilhena en Ajax verliest door het gemis van Dolberg...
Teering hee... het mot niet gekker worden hoor

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Moet je nu op dit moment gaan zitten sipmuizen, Javiskamp?
Kutzooi...

Kutzooi...

Ogen gaan opeens open van de mensen hier. Ajax is het hele seizoen al verschrikkelijk, op een paar wedstrijden na. Spel is niet om aan te zien. Het is te danken aan bevliegingen van Klaassen en Dolberg dat we een tijdlang nog in het spoor zijn gebleven.
Ik zal je 1 ding garanderen. Onder Bosz gaat Ajax nooit 1 prijs pakken. Waardeloze trainer, die totaal niet bij Ajax past. En heeft Bazoer, Ghazi, Riedewald en Tete verkwanselt. Neem ik hem zeer kwalijk. Maar Bosz is niet de enige die verantwoordelijk is. Overmars gooit in de laatste 2 transferperiodes 40 miljoen euro stuk op Ziyech, Neres, Cassiera, Traore en Krul. Geen van die spelers is ook maar op z'n minst een versterking gebleken. Neres is natuurlijk nog vroeg, maar de geluiden zijn allerminst positief. Na 5 jaar Overmars zitten we nog steeds te kijken naar een elftal zonder functionerende linksbuiten, linksback en verdedigende middenvelder.
Ik zal je 1 ding garanderen. Onder Bosz gaat Ajax nooit 1 prijs pakken. Waardeloze trainer, die totaal niet bij Ajax past. En heeft Bazoer, Ghazi, Riedewald en Tete verkwanselt. Neem ik hem zeer kwalijk. Maar Bosz is niet de enige die verantwoordelijk is. Overmars gooit in de laatste 2 transferperiodes 40 miljoen euro stuk op Ziyech, Neres, Cassiera, Traore en Krul. Geen van die spelers is ook maar op z'n minst een versterking gebleken. Neres is natuurlijk nog vroeg, maar de geluiden zijn allerminst positief. Na 5 jaar Overmars zitten we nog steeds te kijken naar een elftal zonder functionerende linksbuiten, linksback en verdedigende middenvelder.
- mattie
Ik zeg toch niet voor niks Adieu Bosz... kijk naar je voorhoede.. en het verkwanselen van Ajax talent...Veltman beter dan Tete...Alexander schreef:Ogen gaan opeens open van de mensen hier. Ajax is het hele seizoen al verschrikkelijk, op een paar wedstrijden na. Spel is niet om aan te zien. Het is te danken aan bevliegingen van Klaassen en Dolberg dat we een tijdlang nog in het spoor zijn gebleven.
Kluivert is beter dan traore...
Ik vind Bosz wel degelijk een verbetering. Zie EL en ook in de eredivisie zal ie het qua puntengemiddelde niet minder doen dan FdB. Bovendien zie ik dit seizoen spelers als Onana, Sanchez, De Ligt, Ziyech en Dolberg i.p.v. allerlei personen waar ik als liefhebber helemaal niets mee had.
Vandaag was het ruk. De instelling, de uitvoering, 80 à 90% van de spelers, de tactiek, de wissels, de scheids, de herinnering aan 8/5 jl. en forumtrolletjes die dit topic verzieken.
Er zijn nog 21 punten te verdienen en Ajax zit in de 1/4-finale EL. It ain't over til...
Vandaag was het ruk. De instelling, de uitvoering, 80 à 90% van de spelers, de tactiek, de wissels, de scheids, de herinnering aan 8/5 jl. en forumtrolletjes die dit topic verzieken.
Er zijn nog 21 punten te verdienen en Ajax zit in de 1/4-finale EL. It ain't over til...
Eerlijk is eerlijk... helemaal mee eens...wimpey schreef:Ik vind Bosz wel degelijk een verbetering. Zie EL en ook in de eredivisie zal ie het qua puntengemiddelde niet minder doen dan FdB. Bovendien zie ik dit seizoen spelers als Onana, Sanchez, De Ligt, Ziyech en Dolberg i.p.v. allerlei personen waar ik als liefhebber helemaal niets mee had.

Ik hoop de laatste zin van harte... maar ik heb er niet veel vertrouwen meer in...
En dt forumtrolletje... dat zal ik wel zijn... ach ja... ik vind ook dat wel aandoenlijk...
Dat is juist de ideale wedstrijd om aan het doelsaldo te werken. Dan nog een of twee keer behoorlijk uithalen tegen een middenmoter en dan ben je er.Sandro_Calaaabro schreef:Yep en dan nog wordt het moeilijk. Op doelsaldo gaan we het niet meer redden. In de overige zes wedstrijden, na verloren te hebben van ons, moet Feyenoord dan nog twee keer puntverlies lijden. Dat is als wij alles winnen, dus ook uit bij psv na uit tegen Schalke gespeeld te hebben. Lukt ons dat niet dan mag Feyenoord al drie keer puntverlies lijden in de overige zes wedstrijden. En we hebben de wedstrijd tegen Feyenoord ook nog niet gewonnen...
Dolberg heeft ook twee maanden matig gespeeld. Een elftal moet het ontbreken van een 18-jarige spits op kunnen vangen, ook na een zware Europese wedstrijd en vooral tegen excelsior. Maar die basis is er niet, als ik dan ook even deze wedstrijd voor een stokpaardje van mij mag gebruiken, natuurijk is die basis er niet. Je kunt niet 5 jaar lang elke transferperiode de selectie verzwakken met miskoopjes van een paar miljoen en af en toe een hele grote miskoop en dan dat in één seizoen herstellen. Zeker niet met dezelfde TD. Daarvoor moet je verder zijn, meer diepte en breedte in de selectie hebben, het is nooit anders geweest dan dat het een ten koste gaat van het ander, tenzij je een paar jaar achter elkaar goed hebt kunnen bouwen, dan is een wedstrijd tegen excelsior een mooie gelegenheid om spelers te laten spelen die eigenlijk te goed zijn om op de bank te zitten. Die zaten vandaag niet op de bank.Sandro_Calaaabro schreef:Het veel te afhankelijk zijn van Dolberg nekt ons hier. Enkele maanden terug werd hier al geroepen dat hij af en toe eens rust moet krijgen op zijn leeftijd. Daarna was het stil en bleef hij maar spelen, zonder een goede stand-in te halen. Dat houdt dan een keertje op.Le T. schreef:Je gaat echt niet de boeken in als ontdekker van Dolberg door na diens doorbraak het hardst te drammen hoe goed hij wel niet is.wimpey schreef:Ontbreken van Dolberg nekt ons hier.
Maar het is zeker niet alleen Dolberg natuurlijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Wat mij betreft beoordelen we Bosz op twee dingen. De resultaten die hij met Ajax haalt en het spel dat we te zien krijgen. De aanwezigheid van deze spelers heeft niets te maken met de vraag of Bosz zijn werk goed doet want hij gaat niet over de transfers. Sanchez en Ziyech zijn transfers van Overmars.wimpey schreef:Ik vind Bosz wel degelijk een verbetering. Zie EL en ook in de eredivisie zal ie het qua puntengemiddelde niet minder doen dan FdB. Bovendien zie ik dit seizoen spelers als Onana, Sanchez, De Ligt, Ziyech en Dolberg i.p.v. allerlei personen waar ik als liefhebber helemaal niets mee had.....
Ik vraag me af waarom Viergever niet op links bleef staan. Die jongen speelt een prima seizoen en was ook op links van waarde. Als je dan De Ligt wil laten staan was dat wat mij betreft een betere keuze geweest.
Verder is vandaag pijnlijk duidelijk geworden dat we echt maar één centrumspits in de hele selectie hebben. Als die jongen er niet is heb je gelijk een groot probleem. Dat is eigenlijk Ajax onwaardig.
Nil volentibus arduum
(Geen retorische vraag) maar is het dan gek dat Bosz Traore niet in het centrum zet als ze Dolberg hebben?
Niemand heeft zich beter laten zien dan Traore op rechts toch?
Is het dan een gekke keus om hem te laten staan?
Niemand heeft zich beter laten zien dan Traore op rechts toch?
Is het dan een gekke keus om hem te laten staan?