Ajax - Vitesse 11-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Ajax - Vitesse 11-09-2016

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 11, 2016 6:02 pm

Bert schreef:Verdediging loopt weer alleen maar achteruit.

Hele elftal liep alleen maar achteruit. 5 seconden regel is alweer old history, aan hoog (of uberhaupt) druk zetten doen ze ook niet.

Ik word er echt gek van. Dat ten alle tijden achteruit lopen en spelen zit er bij bepaalde spelers gewoon te diep in, in hun DNA. Riedewald, Klaassen... Echt om gek van te worden.

Er staat geen team, maar een samenstelling verwarde jongetjes die hun eigen zelfvertrouwen een beetje willen opkrikken. Voor mij enorm pijnlijk om naar te kijken. En dan heb ik het niet over het absolute gebrek aan voetbal gogme of intelligentie (wat op zich natuurlijk ook enorm pijnlijk is om te zien), maar over het totale gebrek aan iets wat aan topsport mentaliteit doet denken, een scheutje mannelijkheid, technisch vermogen...

Ik ben inmiddels wel van mening dat het aan de spelersgroep ligt. Jongens die het wel goed bedoelen, maar gewoon niet begrijpen wat het topsport inhoudt. Daarmee wil ik niet zeggen dat Bosz alles perfect doet, want je kunt ook wel stellen dat een goede trainer niet blind zijn eigen visie ervoor gooit, maar een speelwijze vindt waarmee de specifieke spelers waarmee hij te maken krijgt resultaten kunnen halen. Ik heb dus eerder medelijden met die gast, dat hij zo'n groep pussys voor zijn kiezen krijgt.

Sanchez was vandaag helemaal oke, als enige. Beste aan onze kant.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 11, 2016 6:03 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef:Wat een afschuwelijk slechte kutpot.
Zit totaal geen progressie in.
Klopt helaas. De uitvoering was wederom om te janken. Is het nou zó lastig om het veld klein te maken na balverlies? De achterhoede was m.u.v. Sanchez weer niveau Heerenveen.
Wouter schreef: Die Dolberg is trouwens beter dan Traoré. Natuurlijk kwam er meer ruimte na de rode kaart van Kruiswijk, maar toch kon je dat wel zien, vond ik. Is ook meer een echte spits.
Klopt ook. Triest dat er 2 'spitsen' worden aangetrokken en dat een ventje van 18 Ajax' beste spits is.

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 11, 2016 6:06 pm

Ik zag bij Sanchez meer passie dan bij die 14 van Vitas. Met Wolfswinkel als uitzondering, die ging wel volledig voor het team i.p.v. voor eigen glorie.
Kashia en Nakamba ook wel. Maar jongens als Baker, Nathan en Van der Werff hebben 0,0 gif in hun spel, dat ben ik met je eens. Gelukkig zullen twee van die drie volgende keer vermoedelijk op de bank zitten.
Nakamba in de winterstop halen AUB!
Meen je dat serieus?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 11, 2016 6:13 pm

Vond Van Wolfswinkel trouwens ook lekker bikkelen vandaag. Echte spits in tegenstelling tot Traore.

Lijkt me ook duidelijk dat Ziyech niet op de flank thuishoort, al speelde hij daar meer klaar dan Ghazi in anderhalf seizoen. Haal hem naar de as, desnoods speel je dan met 4/3,5 middenvelders en 2/2,5 aanvallers.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 11, 2016 7:21 pm

Geef het even de kans. Paar wedstrijden onderweg met nieuwe spelers en een trainer die anders wil spelen.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 11, 2016 8:15 pm

Verdedigend klopt er nog steeds vrij weinig van. Vitesse voetbalde een stuk beter dan Ajax vandaag in de eerste helft en hadden zeker 2 goals moeten maken. Zou beginnen met het repareren daar en met echte verdedigers spelen.

Tete moet sowieso spelen. Sanchez speelde vandaag voor het eerst een aardige pot. Daarnaast dan Veltman, want die is sowieso een klasse beter dan Viergever. Op linksback dan maar met Viergever of Dijks, het is allebei heel matig.

Gudelj was vandaag andermaal heel zwak. Bazoer moet die met z'n ogen dicht eruit kunnen spelen hoor. Wordt echt de hoogste tijd dat die vervangen wordt. Traore heeft me toch ook nog steeds niet kunnen bekoren. Dolberg is een veel betere spits. En voorin misschien wel spelen met Ziyech op de plek van Youness en dan Ghazi rechtsbuiten, om toch nog iets van diepte te hebben.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 11, 2016 8:19 pm

GangstaRiB schreef:Geef het even de kans. Paar wedstrijden onderweg met nieuwe spelers en een trainer die anders wil spelen.
Inderdaad, die interlandperiode kwam wat betreft ook niet lekker uit. Bosz heeft tijd/trainingen nodig om er iets van te maken, daarnaast lijkt hij nog steeds zoekende naar de ideale 11.

Ik zou Viergever linksback zetten, Tete rechtsback en en Sanchez/Veltman in het centrum. Opkomende backs zijn alleen handig als ze van het niveau Alba/Alves zijn, op deze manier heb je er weinig aan.

columbus

Bericht door columbus » zo sep 11, 2016 8:30 pm

Ik zou achterin Tete, Sánchez, Riedewald en Viergever zetten...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 11, 2016 8:44 pm

Gaizka1985 schreef:
GangstaRiB schreef:Geef het even de kans. Paar wedstrijden onderweg met nieuwe spelers en een trainer die anders wil spelen.
Inderdaad, die interlandperiode kwam wat betreft ook niet lekker uit. Bosz heeft tijd/trainingen nodig om er iets van te maken, daarnaast lijkt hij nog steeds zoekende naar de ideale 11.

Ik zou Viergever linksback zetten, Tete rechtsback en en Sanchez/Veltman in het centrum. Opkomende backs zijn alleen handig als ze van het niveau Alba/Alves zijn, op deze manier heb je er weinig aan.
Een opkomende back is ook al nuttig als het van het niveau Winston Bogarde is of (uiteraard) Michael Reiziger of die Simon Poulsen bij AZ in zijn 3 beste seizoenen.

Wat Dijks doet slaat gewoon helemaal nergens op. Als iemand met zo'n motoriek een vaste klant in de basis van Ajax 1 is dan ben je als club en als competitie ver heen. Als hij een keer met een voorzet op een goede manier een teamgenoot bereikt dan is dat een pure toevalstreffer. 19 van de 20 keren missen de ballen die hij voorgeeft werkelijk elk doel.

elliquido

Bericht door elliquido » zo sep 11, 2016 8:49 pm

Veldman is geen rechtsback.
Veder moeten we leren die kansen beter te benutten.

Ik zie wel meer intentie om vooruit te voetballen.

Riedewald op 6 is geen goed idee.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 11, 2016 8:50 pm

Het was wederom niet genieten vandaag, maar wel enerverender dan thuis tegen Willem II.

Ik vond Viergever vandaag erg sterk in het centrum, misschien wel beter dan Sánchez. Gudelj, daar word ik helemaal liep van. Waar heeft hij de vanzelfsprekendheid en het krediet mee verdiend waarmee hij vrije trappen mag nemen en de pseudo-vedette mag uithangen? Ziyech kan voetballen, zocht met dieptepasses naar medespelers, dacht vooruit, had twee heerlijke achteloos getrapte crossballen die tot op de centimeter nauwkeurig bij Younes aankwamen. Soms had hij natuurlijk ook wel eens een zwak momentje, maar wat mij betreft zetten we hem in plaats van Gudelj op het middenveld, komt ie veel meer tot zijn recht.

Wat er met Traore aan de hand is weet ik niet. Hij kan voetballen, maar zodra het richting doel gebeurt gaat het mis. Eerlijk is eerlijk: Dolberg liet vandaag als spits meer zien dan Traore, al speelde Vitesse een deel van de tijd met 10 man, waardoor er sowieso meer ruimte ontstond.

Onana deed soms wat ik hem in samenvattingen van Jong Ajax ook zie doen; extreem lang treuzelen met de bal wegspelen terwijl hij wordt opgejaagd door een tegenstander. Dat gaat (ook) in Ajax 1 nog eens fout als hij dat niet snel afleert.

Ik geloof dat Zuid weer een poging deed om te zingen. Niks van te horen op Noord. Qua sfeer begint het op Nou Camp te lijken. Vreselijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 11, 2016 9:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik geloof dat Zuid weer een poging deed om te zingen. Niks van te horen op Noord. Qua sfeer begint het op Nou Camp te lijken. Vreselijk.
Treurig idd. Was laatst bij een wedstrijd van fnoord, daar zitten supporters, in de Arena zitten toeschouwers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 11, 2016 9:17 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik geloof dat Zuid weer een poging deed om te zingen. Niks van te horen op Noord. Qua sfeer begint het op Nou Camp te lijken. Vreselijk.
Treurig idd. Was laatst bij een wedstrijd van fnoord, daar zitten supporters, in de Arena zitten toeschouwers.
410 naar Zuid verplaatsen is knudde.

Voor een gedeelte valt het geluid dat 'schreeuwers' produceren weg doordat het in een stadion met deze akoestiek wegebt onder een betonnen rand.

Maar dat is slechts een klein deel van het verhaal van dat de sfeer nu ver achteruit gaat en je weer 15 jaar terug in de tijd bent met één luidruchtig / 'zingend' vak en een verder zwijgende Arena. De meest luidruchtige figuren behoren op de 2e ring te staan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 12, 2016 8:07 am

Voor m'n gevoel zijn er ook 1000 man 'kwijt' ofzo. Je zou vooraf verwachten dat er nu een bomvol Zuid staat, met een machtig blok. Lijkt wel of er maar 300/400 man de overstap hebben gemaakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano

Bericht door Mano » ma sep 12, 2016 8:24 am

FdB had moeite om dit goed draaiende te krijgen, Bosz ook.

Tja... jarenlang je beste spelers verkopen (prima) en niveau lager terug halen (niet prima) zorgt hiervoor.
Ze zijn zo bezig met zichzelf en het niet zelf verzuipen dat ze geen oog hebben voor medespelers.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 12, 2016 8:44 am

Thijs schreef:Voor m'n gevoel zijn er ook 1000 man 'kwijt' ofzo. Je zou vooraf verwachten dat er nu een bomvol Zuid staat, met een machtig blok. Lijkt wel of er maar 300/400 man de overstap hebben gemaakt.
Staat een lullig plukje van 200 mee te doen onderaan het vak, maar verder oogt het wel heel treurig. Dramatische beslissing, sfeer is helemaal uit het stadion.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 12, 2016 8:52 am

Je zag op TV Bosz zich meerdere malen langs de kant vreselijk staan opvreten...

Volgens mij stuurt hij ze met opdracht A het veld in en ziet hij iets HEEL anders gebeuren....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

elliquido

Bericht door elliquido » ma sep 12, 2016 9:42 am

ik blijf zeggen. met dolberg en traore kun je prima samenspelen

youness dolberg ziyech

traore

gudelj klaasen

viergever riedewald sanchez tete

onana/krul

traore blijft lopen, dus die kan prima in die rol.

gudelj en klaasen moeten dus de brekers op het middenveld worden. heb je bazoer nog achter de hand.
el ghazi als vervanger voor youness, kan ziyech naar links.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 9:46 am

Alexander schreef:
Thijs schreef:Voor m'n gevoel zijn er ook 1000 man 'kwijt' ofzo. Je zou vooraf verwachten dat er nu een bomvol Zuid staat, met een machtig blok. Lijkt wel of er maar 300/400 man de overstap hebben gemaakt.
Staat een lullig plukje van 200 mee te doen onderaan het vak, maar verder oogt het wel heel treurig. Dramatische beslissing, sfeer is helemaal uit het stadion.
Is ook bewust gedaan door Ajax hè.
'We gaan in verschillende fasen mensen overplaatsen, want we willen de juiste keuze maken wat betreft het kiezen voor de meest geschikte "sta tribune constructie", mijn reet.'

De doelstelling was en is om zoveel mogelijk mensen te zuiveren, om zoveel mogelijk SV's uit te delen en dat laatste is wel heel aardig gelukt door zelf knokpartijen uit te lokken tussen security bullebakken en mensen die nog in 424/425 waren achtergebleven...... :aai.gif:

999

Bericht door 999 » ma sep 12, 2016 10:34 am

Inderdaad .. Was al een sfeerloze bak beton, tis er alleen maar slechter op geworden ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 10:49 am

999 schreef:Inderdaad .. Was al een sfeerloze bak beton, tis er alleen maar slechter op geworden ..
Bij welke wedstrijd ben je voor het laatst zelf geweest?

999

Bericht door 999 » ma sep 12, 2016 10:53 am

Cruijff schreef:
999 schreef:Inderdaad .. Was al een sfeerloze bak beton, tis er alleen maar slechter op geworden ..
Bij welke wedstrijd ben je voor het laatst zelf geweest?
Dat zou jij wel willen weten hé Cruijffie :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 11:22 am

999 schreef:
Cruijff schreef: Bij welke wedstrijd ben je voor het laatst zelf geweest?
Dat zou jij wel willen weten hé Cruijffie :smallgrin.gif:
Ja, inderdaad.

Nee maar zonder onaardig te gaan doen en weer rottigheid naar boven te halen als 'wanneer je ziek bent en tig paracetamol in je mik moet gooien wordt het lastig Arena bezoeken... etc etc :666.gif: hoewel ze dan wél een speciale box voor je hebben......' :666.gif: vind ik wanneer je voor het laatst geweest bent wel een interessante vraag.

Dat de sfeerloze betonnen bak er alleen maar slechter op is geworden, is namelijk pertinent onwaar.

Aan het stadion zelf zijn grote verbeteringen toegebracht. Grachten dicht en field seats is echt een enorme toevoeging. Voetbalfans uit Frankrijk, uit Engeland en uit diverse andere landen raten de Arena juist als een erg goed stadion.

De sfeer in de Arena, als je 1997 t/m 2001-2003 vergelijkt met hoe het de afgelopen pakweg 8 jaar was, die sfeer wás juist ook met enorme sprongen vooruit gegaan. Mede door 410.

AT Posters die goed vergelijkingsmateriaal kunnen overleggen, zoals bijvoorbeeld Mr. Ajax, kunnen dit bevestigen en met nog meer argumenten staven.

999

Bericht door 999 » ma sep 12, 2016 1:19 pm

Moet het er toch weer bijgehaald worden, zucht.Overigens, nog maar een keertje uitgelegd, speciaal voor jou.De signature "Paracetamol het nieuwe wondermiddel " gaat er over dat het tegenwoordig na elke operatie, kwaaltje enz. wordt voorgeschreven, en heeft niks met mij te maken.Speciaal voor jou heb ik het verandert, zal jou wel meer aanspreken denk ik. :smallgrin.gif:

Wat de sfeerloze bak betreft.Dat is mijn mening.Als jij een andere hebt.Prima ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 1:40 pm

999 schreef:Moet het er toch weer bijgehaald worden, zucht.Overigens, nog maar een keertje uitgelegd, speciaal voor jou.
Ja, sorry. :blush.gif:
Moet echt eens leren kappen met 'zulk teringlijer gedrag' op zijn tijd.
999 schreef:Wat de sfeerloze bak betreft.Dat is mijn mening.Als jij een andere hebt.Prima ...
Ja daarom vind ik het interessant om te weten wanneer je voor het laatst geweest bent.

Mijn mening is dat de Arena zo sfeerloos niet (meer) is. Of in ieder geval niet meer was.
De Meer wordt, op basis van de laatste jaren en ook gezien de charme van het stadion terecht, geromantiseerd, maar van de 20.000-22.000 plekken waren er vaak nog geen 11.000 bezet.

In 't Olympisch ook genoeg niet al te sfeervolle potten gezien en daar had je er ook nog een gigantische sintelbaan tussen zitten. Voor je gevoel zat je enorm ver van het veld af. In de Arena heb je vanaf elke plek een goed zicht.

Signature 999 schreef:Irish Coffee het nieuwe wondermiddel !!!! ...
:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:

Irish Coffee, lekker! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie