Tweede helft wel vind ik. Lijkt allemaal heel dreigend wat Ajax doet, maar betrekkelijk makkelijk te verdedigen.Giacomo Puccini schreef:Met gemak is wat overdreven, die Russische keeper moest vol aan de bak vandaag. Cilessen had maar 1 keer wat te doen.
Ajax - FK Rostov 16-08-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Jammer, verdomde Cillessen.
Volgende wedstrijd kansen benutten is het devies.
Volgende wedstrijd kansen benutten is het devies.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- AT Toto winner 10/11
Tweede helft volledig krachteloos en slap. Beter leren doseren dus.
-
- AT Toto winner 10/11
En corners. Alles te kort. Doet me denken aan de corners en vrije trappen van Sneijder in zijn Ajax-jaren. Die heeft ook een periode gehad dat hij alles op kniehoogte schoot.999 schreef:Niet 1 vrije bal van die Gudel is goed ..
Ik kijk in ieder geval met veel meer plezier dan de afgelopen jaren
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Hopelijk kan Younes over 1 week wel langer blijven spelen.
We hebben met Traoré wel een extra speler erbij gekregen die vanuit het niets iets kan creëeren. Onnodig en ook onterecht gelijkspel, maar dat vindt Rostov wel prima.
We hebben met Traoré wel een extra speler erbij gekregen die vanuit het niets iets kan creëeren. Onnodig en ook onterecht gelijkspel, maar dat vindt Rostov wel prima.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jammer. Maar het is leuker om naar te kijken. Merk dat dat mij ook wat waard is.
Traore is een topdeal. Neem aan dat onze Cruijff dat ook heeft gezien.
Traore is een topdeal. Neem aan dat onze Cruijff dat ook heeft gezien.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
De defensie zag er goed uit vandaag, straalde uit dat er niets te halen viel. Veltman op rechts, Sanchez en Riedewald centraal, dat is een solide blok. Vullen elkaar zeer goed aan, kunnen alledrie opbouwen, Sanchez razendsnel en sterk. Een verademing dat die te kleine Veltman niet meer een spits hoeft uit te schakelen, want hij heeft niet de capaciteiten om dit 90 minuten vol te houden. Tete zal de concurrentie moeten aangaan met Sanchez en Veltman; verrassend maar weinig tegenin te brengen, moet ik als fan van Tete toegeven.
Dijks groeide vandaag wel in de wedstrijd trouwens. Is te hopen dat hij de vorm van de tweede helft doortrekt de komende weken, want een serieus alternatief hebben we niet. Zorgenlijk.
Het middenveld ontbeert creativiteit. Zou je Gudelj voor Van de Beek inruilen, dan doe je volgens mij al goede zaken.
De aanval blijft een zorgenkindje. Er moet een buitenspeler bij die een directe versterking is. Geen idee wie dat zou moeten zijn.
Dijks groeide vandaag wel in de wedstrijd trouwens. Is te hopen dat hij de vorm van de tweede helft doortrekt de komende weken, want een serieus alternatief hebben we niet. Zorgenlijk.
Het middenveld ontbeert creativiteit. Zou je Gudelj voor Van de Beek inruilen, dan doe je volgens mij al goede zaken.
De aanval blijft een zorgenkindje. Er moet een buitenspeler bij die een directe versterking is. Geen idee wie dat zou moeten zijn.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Zeker weten. Aangenaam die frisse wind.LucaS schreef:Ik kijk in ieder geval met veel meer plezier dan de afgelopen jaren
Ajax!
-
Vraag het me af; creativiteit, inventiviteit, ik denk dan niet aan Van der Beek (ook niet aan Gudelj, Klaassen en Bazoer), hij is toch meer de speler die precies doet wat een trainer als opdracht meegeeft en creativiteit, inventiviteit is meer iets dat je als speler hebt of niet, dat is niet te vangen in een opdracht. Onze huidige middenvelders hebben het niet, maar wie wel in Ajax 1?Het middenveld ontbeert creativiteit. Zou je Gudelj voor Van de Beek inruilen, dan doe je volgens mij al goede zaken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bosz klinkt wel lekker zelfverzekerd. Komt goed uit zijn teksten. Helder. No nonsense. Heb wel het idee dat hij weet wat hij doet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hartstikke leuk allemaal, maar het is toch gewoon zwaar kut.
Je hebt verdomme de kans om CL te spelen (en PSV een paar miljoen afhandig te maken) en dan heb je voor de zoveelste keer een individuele fout die roet in het eten gooit. Desnoods volgende keer Onana maar in het doel, Cilessen kost ons ook punten, misschien moet die droeftoeter eens wakker worden.
Je hebt verdomme de kans om CL te spelen (en PSV een paar miljoen afhandig te maken) en dan heb je voor de zoveelste keer een individuele fout die roet in het eten gooit. Desnoods volgende keer Onana maar in het doel, Cilessen kost ons ook punten, misschien moet die droeftoeter eens wakker worden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
Maakt tot nu toe geen opzienbarende indruk, vorige week weer een blunder die voor een gelijkspel tegen Emmen zorgt.Desnoods volgende keer Onana maar in het doel
Hoe kunnen er drie spelers van Rostov in de muur staan zonder dat Ajax er iets tegenover zet, spelers genoeg in zo'n situatie, meer dan Rostov.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Zal voor zo'n jongen ook niet lekker zijn dat zelfs de modale Diederik Boer in rangorde boven hem staat. Blind verkoos ooit Hans Vonk voor Stekelenburg en Lobont.Demosthenes schreef:Maakt tot nu toe geen opzienbarende indruk, vorige week weer een blunder die voor een gelijkspel tegen Emmen zorgt.Desnoods volgende keer Onana maar in het doel
Kunnen we die keeper van Rostov omruilen met Cillessen, ajb?

Vermoeiend de matige voortzettingen telkens van zowel Dijks als Gudelj. Zou één van die twee een paar goede voorzetten produceren dan ziet het er al weer héél anders uit.
Hmm, wat moeten we hier nu weer mee. Alles bij elkaar gewoon een teleurstellend resultaat gezien het vertoonde spel. Er zat op basis van de eerste helft meer in. Bij vlagen was het best aardig. Met een beetje geluk hebben we bij de rust een voorsprong te pakken. Helaas konden we in de tweede helft geen vuist meer maken.
Grootste tegenvallers vandaag zijn de blunder van Cillessen (alweer), de spelhervattingen en het feit dat we er toch vrij snel fysiek doorheen zitten.
Positief is dat er niets verloren is en dat ik zeker kansen zie in de tweede wedstrijd. Van deze ploeg hoeven we echt niet te verliezen.
Grootste tegenvallers vandaag zijn de blunder van Cillessen (alweer), de spelhervattingen en het feit dat we er toch vrij snel fysiek doorheen zitten.
Positief is dat er niets verloren is en dat ik zeker kansen zie in de tweede wedstrijd. Van deze ploeg hoeven we echt niet te verliezen.
Nil volentibus arduum
Ajax - FK Rostov 16-08-2016
Ik snap ook niet dat we zoveel vrije trappen weggeven terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties niet klopt. Ik hoop dat Bosz daar snel aandacht aan gaat besteden, want het scheelt al zoveel in het resultaat als je al die tegengoals kan terugdringen. Uiteindelijk koopt hij daarmee ook tijd om zijn systeem er in te slijpen.
Verder stemt het voetbal me bij vlagen wel positief. We krijgen weer eens meer dan 2 kansen per wedstrijd.
Verder stemt het voetbal me bij vlagen wel positief. We krijgen weer eens meer dan 2 kansen per wedstrijd.
In Europese wedstrijden krijg je vaak meer vrije trappen tegen (in bepaalde situaties ook een aantal mee) en verzamel je veel rapper kaarten.Arthur schreef:Ik snap ook niet dat we zoveel vrije trappen weggeven terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties niet klopt.
Met die wetenschap moet je als speler juist slim omgaan.
-
terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties weer niet klopt. Wie verantwoordelijk is? De coach, denk ik, want als er tegen Sparta, Roda en Rostov iets verkeerd gaat bij een vrije trap, is er meer aan de hand dan een fout van één van de spelers.terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties niet klopt.
Tot nu toe drie thuiswedstrijden, drie keer een gelijkspel en twee uitwedstrijden, twee overwinningen.
Niet zozeer met doseren te maken maar met de wissel van Younes. Weet niet wat voor opdracht Cassiera had meegekregen van Bosz, maar hij stond alleen maar in de spits ipv linksbuiten. Hierdoor klopte de veldbezetting niet meer en kwamen we niet meer door.Scherrer schreef:Tweede helft volledig krachteloos en slap. Beter leren doseren dus.
100% de verantwoordelijkheid van Bosz. Had al na de wedstrijd tegen Paok voorspeld dat we veel goals tegen zouden krijgen uit standaardsituaties. Bosz speelt een soort harakiri en leert niks van zijn fouten. Ondanks de tegengoal tegen Roda zag ik de laatste linie weer op 1 lijn staan bij vrije trappen dichtbij het strafschopgebied. Ook bij corners staat iedereen 1 tegen 1 en niemand bij de palen. Als het kopduel verloren wordt is het al bijna zeker een goal. Overigens gaat er bij die vrije trap wel meer mis dan alleen de blunder van Cilissen. Er stonden maar liefst 3 Russen aan de zijkant vde muur. Dat mag toch nooit? Niemand die er wat tegen doet.Demosthenes schreef:terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties weer niet klopt. Wie verantwoordelijk is? De coach, denk ik, want als er tegen Sparta, Roda en Rostov iets verkeerd gaat bij een vrije trap, is er meer aan de hand dan een fout van één van de spelers.terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties niet klopt.
Tot nu toe drie thuiswedstrijden, drie keer een gelijkspel en twee uitwedstrijden, twee overwinningen.
Niet alleen verdedigend is die organisatie bij standaardsituaties gebrekkig, in aanvallend opzicht zullen we er weinig uit corners en vrije trappen gaan maken zolang Gudelj ze veelal neemt.Demosthenes schreef:terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties weer niet klopt. Wie verantwoordelijk is? De coach, denk ik, want als er tegen Sparta, Roda en Rostov iets verkeerd gaat bij een vrije trap, is er meer aan de hand dan een fout van één van de spelers.terwijl het overduidelijk is dat de organisatie bij standaardsituaties niet klopt.

Wat de wedstrijd betreft: ik zat vandaag in het stadion en had hierdoor een mooi overzicht. De ruimtes lagen bij de backs doordat ze met 2 spitsen speelden. Dijks vulde dat goed in maar Veltman speelde dramatisch slecht. Zoveel ruimte en er zo weinig mee doen. Er waren ontelbare mogelijkheden om er overheen te komen of om snelheid te maken aan de bal, maar hij kiest steeds voor het balletje breed naar Bazoer of nog verder naar achteren. De spaarzame keren dat hij wel doorkwam gaf hij beroerde voorzetten. Echt de slechtste man op het veld. De op 1 na slechtste was El Ghazi. Die goser snapt werkelijk waar niet wanneer hij diep moet gaan of in de bal moet komen. Als hij diep moet gaan komt hij in de bal en andersom. Drama. Ik moet zeggen dat ik Gudelj wel redelijk vond spelen. Veroverde veel ballen en verlegde het spel een paar keer goed. Hij mist alleen handelingssnelheid af en toe. Zo was er een situatie dat hij op links kon openen waar iemand helemaal vrij stond maar hij het niet zag. En z'n spelhervattingen zijn dramatisch. Younes sterk vandaag en Traore bij tijd en wijle geniaal. Wat draait die makkelijk weg zeg! Alleen jammer dat hij geen killer is. Hopelijk komt het nog. Sánchez verdedigend redelijk, maar kijkt nog wel veel naar de bal waardoor hij af en toe z'n man kwijt is. Rostov viel mij vies tegen. Zwakker dan Paok. We hebben nog alle kans. Denk dat ze in Rusland precies hetzelfde gaan spelen. Het enige waar ik bang voor ben zijn de spelhervattingen. Kan echt niet wat Bosz doet. En z'n wissels pakken ook steeds verkeerd uit.
Vanaf de aftrap kun je echt al na 10 seconden op voorsprong komen.Trab schreef:Wat de wedstrijd betreft: ik zat vandaag in het stadion en had hierdoor een mooi overzicht. De ruimtes lagen bij de backs doordat ze met 2 spitsen speelden. Dijks vulde dat goed in maar ......
Dijks komt goed door, pfoeee had daar iemand staan met een goede voorzet en het is kassa. Dijks geeft veel ballen avoor, er komen er weinig aan. Een voorzet waar iemand wel wat mee kan lijkt gewoon echt een gelukstreffer.
- Giacomo Puccini
Rostov is natuurlijk een vele malen betere ploeg dan dat armoedige Paok. No 2 van Rusland is wat anders dan de no 4 van Griekenland. Je ziet duidelijk dat Ajax verder is dan een paar weken terug, dat vertekent het beeld misschien een beetje. Traore en Sanchez waren er tegen Paok ook nog niet bij. Die tillen Ajax naar een hoger niveau.
En Veltman was helemaal niet dramatisch slecht, speelde juist prima. Had alleen minder ruimte dan Dijks, omdat El Ghazi het veld wel breed houdt.
En Veltman was helemaal niet dramatisch slecht, speelde juist prima. Had alleen minder ruimte dan Dijks, omdat El Ghazi het veld wel breed houdt.
Ajax!