Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 22, 2016 12:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeggen jullie nu dat ik misschien wel lol ga hebben bij Ajax-PAOK als Dolberg in de spits staat?
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk er zelf over om volgende week dinsdag alvast naar Ajax-Paok te gaan, en vooralsnog slechts 20.000 andere Ajacieden ook. Dat afgezet tegen 2.500 heethoofden in een uitverkocht uitvak maakt dat het zal voelen als een uitwedstrijdje, vermoed ik.
Het wordt in ieder geval een heel stuk voller dan in 2010, de vorige keer in de voorronde CL tegen PAOK.

Naast een groot deel van de 2e ring stromen ook de betere plaatsen op de lange zijde snel vol. Bij jou op Noord 1 gaat het ook vrij rap.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 22, 2016 7:22 pm

Mak is door Paok verkocht aan Zenit, was hun belangrijkste speler (aanvallende middenvelder) begreep ik?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2016 7:49 pm

Ja, zat al niet bij de selectie voor dinsdag volgens mij. Ze zullen wel gedacht hebben. Ach, we spelen die eerste voorronde tegen Ajax. Dan kunnen we onze beste speler wel alvast verkopen.

Nu zijn we er blij mee, dinsdag schiet z'n opvolger er twee binnen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 8:24 am

Niet zo erg, als Ajax er zes maakt. :ajaxsmiley.gif:

De zin doet me herinneren aan een wedstrijd, thuis tegen Grasshoppers. Op de radio horen dat de spits niet meedoet, een met een Turkse naam, vervolgens wel verliezen met 1-0. Vrije trap of afstandsschot, door Bogarde onbewust van richting veranderd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 9:44 am

Demosthenes schreef:
Niet zo erg, als Ajax er zes maakt. :ajaxsmiley.gif:
PAOK won toen ze in Nederland waren hun oefenpotje weliswaar met 2-0 van Twente, maar heeft met 4-3 verloren van Steaua Boekarest.
Als Steaua tegen hen 4 keer doel kan treffen, dan wij minimaal 7 keer.
Demosthenes schreef:De zin doet me herinneren aan een wedstrijd, thuis tegen Grasshoppers. Op de radio horen dat de spits niet meedoet, een met een Turkse naam, vervolgens wel verliezen met 1-0. Vrije trap of afstandsschot, door Bogarde onbewust van richting veranderd.
Gijp vertelde dat ze eens Europees speelden tegen Ludogorets (dezelfde ploeg die recent PSV er Europees ook nog uit knikkerde, overigens.)
Kraay sr. was de training van de tegenstander gaan begluren. De nummer 9, dan wel de nummer 11 van Ludogorets kon er helemaal niets van beweerde Kraay, die hoefden ze niet te dekken.

De wedstrijd begon en toen... bleek die gozer een partij snel te zijn. :smile-ajax.gif: Na 9 minuten stonden ze al 0-2 achter en had die gozer twee keer gescoord. :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jul 23, 2016 10:37 am

Marillion schreef:Ja, zat al niet bij de selectie voor dinsdag volgens mij. Ze zullen wel gedacht hebben. Ach, we spelen die eerste voorronde tegen Ajax. Dan kunnen we onze beste speler wel alvast verkopen.

Zonder twijfel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 10:51 am

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Ja, zat al niet bij de selectie voor dinsdag volgens mij. Ze zullen wel gedacht hebben. Ach, we spelen die eerste voorronde tegen Ajax. Dan kunnen we onze beste speler wel alvast verkopen.

Zonder twijfel.
:ajaxsmiley.gif:

In de lange historie van het voetbal zijn dit soort dingen al diverse keren gebeurd. :smallgrin.gif:

Maar PAOK kan momenteel aan de duurste spelers de salarissen niet betalen. Diverse jongens daar in Griekenland zijn ontevreden, het doen van verkopen is (nood)gedwongen.
Ajax ook mede daarom wat mij betreft dus duidelijk de favoriet.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 11:00 am

Diverse jongens daar in Griekenland zijn ontevreden, het doen van verkopen is (nood)gedwongen.
Doen ze om die reden een stap extra, worden ze eerder verkocht.

Ajax moet van eigen kracht uitgaan, dat past bij Ajax en helaas is de laatste jaren die kracht alleen maar afgenomen, zo sterk dat nummer 4 van Griekenland al een obstakel kan zijn.

Ajax kan daarentegen ook ineens verrassen, laten we daar maar op hopen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 11:05 am

Demosthenes schreef:
Diverse jongens daar in Griekenland zijn ontevreden, het doen van verkopen is (nood)gedwongen.
Klopt dat kan motiverend zijn :biggthumpup.gif: maar wel op blijven letten Demo hun speler met meeste doelpunten en assists hoeft zich niet meer in de picture te spelen :ajaxsmiley.gif: Mak is zojuist aan Zenit verkocht.
Demosthenes schreef:

Ajax moet van eigen kracht uitgaan, dat past bij Ajax en helaas is de laatste jaren die kracht alleen maar afgenomen, zo sterk dat nummer 4 van Griekenland al een obstakel kan zijn.

Ajax kan daarentegen ook ineens verrassen, laten we daar maar op hopen.
Mee eens dat Ajax anno 2016 in staat is om over een hoop obstakels te struikelen.
Toch zou Ajax ook een vervelend obstakel voor velen moeten zijn.

Een van een gemist EK balende Cillessen, Veltman die wel heel erg breed is geworden deze zomer, Tete die nog nooit CL heeft gespeeld, die twee Colombianen waarvan nu 1 aanwezig, de 18-jarige Dolberg. Ze lijken wel erg gretig én zeer gemotiveerd om maximaal ten aanval te gaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 11:06 am

Wil je een kaartje voor a.s. dinsdag, Demo?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 11:51 am

Cruijff schreef:Wil je een kaartje voor a.s. dinsdag, Demo?
Lijkt me verstandiger als ik anoniem wedstrijden bezoek, ik ben Bonifacius niet, heb geen Bijbel om me mee te verdedigen :ajaxsmiley.gif: Uiteraard dank voor het aanbod.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 11:55 am

Oh je kunt volstrekt anoniem op de lange zijde gaan zitten hoor. :wink.gif:

Ik zal je het je niet aandoen om je op dezelfde tribune als mijzelf te plaatsen. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 12:01 pm

Even iets anders Demo... heb je in Ajax 1 de laatste tijd nog zo'n crosspass gezien als net na de 1.20 minuten. Of zo'n bal bovenop de zien lat belanden die zo fijn getrapt is als door 40-plusser Michael Reiziger?

Een directeur die in actie komt als linksbuiten. :ajaxsmiley.gif:

Highlights Real Madrid Legends - Ajax Legends
https://www.youtube.com/watch?v=7T4BCsFtrvU

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 23, 2016 12:59 pm

Ik heb inmiddels wat maten gesproken die de wedstrijd tegen Marseille gezien hebben en die waren minder enthousiast over Dolberg dan de At'ers alhier. Wel aardig, maar nog niet klaar voor het grote werk is hun oordeel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 1:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb inmiddels wat maten gesproken die de wedstrijd tegen Marseille gezien hebben en die waren minder enthousiast over Dolberg dan de At'ers alhier. Wel aardig, maar nog niet klaar voor het grote werk is hun oordeel.
Hebben ze 90 minuten zitten kijken? (waar Dolberg echt een hoop ballen won.) Natuurlijk lukte niet altijd alles, maar de jongen is 18 jaar hè. Ik ben juist wel positief over de combinatie Cassiera vals aan de linkerkant met Dolberg in de punt én El Ghazi als rechtsbuiten. Kheb aan wat Engelstalige Ajax vrinden uitgelegd waarom:
Cruijff schreef:Highlights Olympique Marseille-Ajax
https://www.youtube.com/watch?v=ZTZKLWYzrwY

At 0:38... Tete sets up a good attack, El Ghazi moves like a winger, Dolberg is in front of the goal but Cassierra storms into the box to that we are there with two strikers, beats his man and scores 0-1.

At 4.20, good cross to our right forward. El Ghazi crosses it in front of the goal, Cassierra gives his opponent zero chance to defend the header, is unlucky with hitting the cross-bar, but then Dolberg is also there as an 'extra striker' and as a result of that it ends up in the net. :biggthumpup.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 1:39 pm

Cruijff schreef:Even iets anders Demo... heb je in Ajax 1 de laatste tijd nog zo'n crosspass gezien als net na de 1.20 minuten. Of zo'n bal bovenop de zien lat belanden die zo fijn getrapt is als door 40-plusser Michael Reiziger?

Een directeur die in actie komt als linksbuiten. :ajaxsmiley.gif:

Highlights Real Madrid Legends - Ajax Legends
https://www.youtube.com/watch?v=7T4BCsFtrvU
Alderweireld heb ik vaak prachtige, goed geplaatste lange ballen zien geven en uiteraard Heitinga: met links en met rechts.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 1:48 pm

Demosthenes schreef:Alderweireld heb ik vaak prachtige, goed geplaatste lange ballen zien geven en uiteraard Heitinga: met links en met rechts.
Volgens Donny vd Beek gaf Heitinga die precies geplaatste lange ballen wel nog steeds op de training.

Maar ja De Boer vond hem niet fit en extreem vroeg opgebrand.

Scoorde Heitinga overigens niet in de moeizaam gewonnen bekerwedstrijd afgelopen seizoen tegen De Graafschap? En kwamen we niet één doelpuntje tekort op 8 mei tegen De Graafschap...? :blush.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 24, 2016 9:01 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeggen jullie nu dat ik misschien wel lol ga hebben bij Ajax-PAOK als Dolberg in de spits staat?
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk er zelf over om volgende week dinsdag alvast naar Ajax-Paok te gaan, en vooralsnog slechts 20.000 andere Ajacieden ook. Dat afgezet tegen 2.500 heethoofden in een uitverkocht uitvak maakt dat het zal voelen als een uitwedstrijdje, vermoed ik.
Het wordt in ieder geval een heel stuk voller dan in 2010, de vorige keer in de voorronde CL tegen PAOK.

Naast een groot deel van de 2e ring stromen ook de betere plaatsen op de lange zijde snel vol. Bij jou op Noord 1 gaat het ook vrij rap.
Present met 2 man. Vakkie 122.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 24, 2016 9:30 pm

Heb nog niet het gevoel dat er wedstrijden voor de Cl op het programma staan, het is juli, meer iets voor zomeravondvoetbal. Zo vroeg in het seizoen in actie komen is meer iets voor ploegen uit Liechtenstein, Luxemburg etc. of voor PEC, Utrecht, Heracles of Feyenoord.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 04, 2016 7:52 am

Nou dat was weer een galavoorstelling gisteravond, Cardiff here we come! (In Cardiff is de finale he jongens, zet het vast in de agenda)

Nu hebben we zes poulewedstrijden veiliggesteld, sowieso Europa League. Maar hpfffrttt, dat toernooi is toch zeker wel beneden onze standaard?! We moeten nog één tegenstander zoek spelen en dan zitten we weer in het grote jongens-clubje. Te weten:

AS Roma
Young Boys Bern
AS Monaco
Steaua Boekarest
FK Rostov

Loting vrijdag 12.00 uur.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 04, 2016 3:35 pm

Als Ajax in vertrouwde opstelling speelt, zoals in de heenwedstrijd, is het tegen geen van deze spelers onmogelijk om de CL te bereiken. Er zijn weleens jaren geweest dat die route moeilijker was, of ligt dat aan mij?

AS Roma is Pjanic kwijt geraakt en had het een paar jaar geleden nog bijzonder moeilijk met Feyenoord. Bij Monaco is Falcao opgebloeid, hij is echter geblesseerd. Over de andere 3 mogelijke tegenstanders kan ik weinig zinnigs zeggen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 04, 2016 3:38 pm

Rostov wil ik absoluut niet. Niet te bereizen, niet aansprekend én waarschijnlijk heel lastig.

Young Boys is perfect. Easy heen te vliegen, gewoon normale omstandigheden en je zou zeggen dat het sportief ook mogelijk is.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 04, 2016 3:45 pm

Boekarest moet toch ook te doen zijn, al zeggen we dat tegen soortgelijke tegenstanders elk jaar en dan valt het toch tegen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 3:47 pm

Nou, Young Boys heeft wel Shaktar uitgeschakeld. En dat met Sulejmani in de basisopstelling. Ga je het dadelijk meemaken dat die jongen het alsnog in de Arena op zijn heupen krijgt.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 04, 2016 3:47 pm

Gaizka1985 schreef:Er zijn weleens jaren geweest dat die route moeilijker was, of ligt dat aan mij?
Mwah, het zijn allemaal tegenstanders waar Ajax niet makkelijk van zal winnen, als we al winnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie