Ajax - NEC 13-03-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - NEC 13-03-2016

Bericht door Cruijff » ma mar 14, 2016 11:36 am

Marillion schreef:Fischer inbrengen op dat moment was inderdaad geen slimme zet wat mij betreft. Ook al waren het nog maar een paar minuten. De suggestie zal zijn dat hij met zijn energie nog iets kan forceren maar dat zit hem juist in de weg waardoor hij niets presteert.
Fischer is de afgelopen twee weken ontzettend goed op de training. De Boer had er wsch vertrouwen in dat hij iets zou kunnen forceren (wat overigens ook nog bijna gebeurde) of De Boer doet doorgaans maar wat met zijn wissels. Dat laatste, daar lijkt het regelmatig op.

Verder lijkt De Boer te denken dat Younes geen 90 minuten aan kan. Zou het zo zijn dat zijn tank inderdaad na 60 of 70 minuten leeg is, of kan Younes met één actie in de blessuretijd gewoon de wedstrijd nog beslissen? Ik zou je het antwoord niet kunnen geven, want in die fase staat hij nooit meer op het veld. :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 14, 2016 11:41 am

Ik vond NEC gewoon goed. Jöhnk schreef het gister al, Ajax houdt de '1' niet. Dat gevoel had ik ook. Die Todd Kane is bijv. een prima back, dat heeft ie dit seizoen al vaak laten zien. En NEC heeft heel behoorlijke aanvallers. Daarmee breng je dit Ajax al rap in de problemen. Het wegvallen van Tete was het breekpunt van het seizoen, sindsdien is de defensie weer vertrouwd lek.

En vd Hoorn is gewoon slecht. Al 3 seizoenen lang bij Ajax. Hij is sloom, niet wendbaar, z'n passes over enige afstand zijn niet hard genoeg. Hij is standaard de eerste die afhaakt. Als aanvaller zou ik iets hebben van: kom maar op met die sul, daar scoor ik wel tegen.

psv wint van Ajax. Cillessen redt Ajax al enige tijd niet meer en met vd Hoorn erbij maakt De Jong een hattrick. psv wordt ook kampioen natuurlijk. Hebben een betere selectie dan Ajax en ze hebben wat in de CL te zoeken. Ajax wordt bestraft voor het niveau van de aankopen van het TH.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 14, 2016 11:44 am

wimpey schreef: psv wordt ook kampioen natuurlijk. Hebben een betere selectie dan Ajax en ze hebben wat in de CL te zoeken. Ajax wordt bestraft voor het niveau van de aankopen van het TH.
Paar jaar terug moest psv nog de parkeerplaats verkopen om het hoofd boven water te houden. Gaan slim(mer) om met hun transfer/CL-inkomsten.

Maar gelukkig heeft Ajax een eigen vermogen dat inmiddels tot boven de jaarbegroting is uitgestegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 14, 2016 11:46 am

zeux schreef:
wimpey schreef: psv wordt ook kampioen natuurlijk. Hebben een betere selectie dan Ajax en ze hebben wat in de CL te zoeken. Ajax wordt bestraft voor het niveau van de aankopen van het TH.
Paar jaar terug moest psv nog de parkeerplaats verkopen om het hoofd boven water te houden. Gaan slim(mer) om met hun transfer/CL-inkomsten.
Of ze hebben op een oneigenlijke manier poen verzameld om een spelersgroep te financieren waarvoor in de kas eigenlijk helemaal niet genoeg geld zat. Is maar net hoe je het bekijkt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 14, 2016 11:48 am

zeux schreef:
psv moet voor 30/6 natuurlijk wel smaakmakers verkopen om de begroting rond te krijgen. Als ze de CL mislopen is Eihoven weer in last. Jongens als Guardiola, de Jong zitten op 2 * 'salarisplafond Ajax'. En bij Ajax is het plafond het einde. Bij psv is dat er slechts voor de buitenwereld. Maar blijkbaar is hun constructie legaal, want anders zou Oostvogel wel van zich laten horen...

zeux

Bericht door zeux » ma mar 14, 2016 11:50 am

Cruijff schreef:
zeux schreef:
Of ze hebben op een oneigenlijke manier poen verzameld om een spelersgroep te financieren waarvoor in de kas eigenlijk helemaal niet genoeg geld zat. Is maar net hoe je het bekijkt.
Ja, die hoor ik vaker. Dat betekent dat psv fraude pleegt. Als jij dat 'weet' (en Wimpey het ook wel eens noemt), dan weet de KNVB het toch ook?

Er zijn twee smaken: het staat in de boeken. Of het staat niet in de boeken. In het laatste geval moet psv een probleem hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 14, 2016 12:27 pm

zeux schreef:
Cruijff schreef:Of PSV heeft op een oneigenlijke manier poen verzameld om een spelersgroep te financieren waarvoor in de kas eigenlijk helemaal niet genoeg geld zat. Is maar net hoe je het bekijkt.
Ja, die hoor ik vaker. Dat betekent dat psv fraude pleegt. Als jij dat 'weet' (en Wimpey het ook wel eens noemt), dan weet de KNVB het toch ook?

Er zijn twee smaken: het staat in de boeken. Of het staat niet in de boeken. In het laatste geval moet psv een probleem hebben.

Doyen heeft een groot deel van de transferrechten van Adam Maher, dat is een feit. Dan kunnen de Basemannetjes hier hoog en laag gaan springen dat dat onzin is, maar als je echt graag wilt, kun je documenten waarin dat zwart op wit staat in je e-mail krijgen.

Dat ze door het plafond heen gingen voor de salarissen van Guardado, Luuk de Jong en eerder Mark van Bommel is eveneens extern gefinancierd.

Bij FC Twente riep Munsterman ook tijdens vorig seizoen nog dat het alleen maar lag aan de manier waarop de KNVB clubs in categorie 1 of 2 indeelt, want als je 'door bepaalde schulden heen keek', stond de club er fantastisch voor. :drecul.gif:

Met onder meer de Tadic transfer en die som geld die naar de zaakwaarnemers ging (3,6 miljoen euro!!) bleek dat Twente keiharde leugens heeft verspreid, wellicht dat PSV daar een flinke mazzel heeft. Maher is geen ene stuiver meer waard dus als die straks anoniem naar een kleine club of naar de woestijn verdwijnt zonder een miljoenentransfer te maken kunnen ze die dubieuze deal wellicht onder het tapijt vegen. :blush.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 14, 2016 12:39 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:Tjaa.... kater is inmiddels verwerkt.
Ik moet misschien ook maar aan de tequila en dan evt ook ergens een citroen kopen.

Ik ben het 'rotgevoel' (heel nette expressie) van deze wedstrijd nog echt niet kwijt. Op maandagochtend niet en over een tijdje zeker weten ook nog niet. RKC-Ajax uit het voorjaar van 2007 all over again..! :frusty.gif:
Ik ben er ook nog niet van af. Helemaal als ik lees dat Dijks na afloop zegt:"we dachten er te makkelijk over". Dat ik word ik écht knetterleip van. Hoe kán je hier "te makkelijk" over denken? Dit moet er bij die gasten uitgeramd worden, dat onprofessionele gelazer.

En of er druk op de ploeg stond? Misschien de eerste helft wel (alhoewel de voorsprong binnen 3 minuten weggeven ook gekmakend was) maar na de 2-1 waren de pirouetjes ineens niet van de lucht. Zonder meer leuk om te zien, maar liever pas als het rendement oplevert of bij een 3-0 voorsprong.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 14, 2016 12:46 pm

Cruijff schreef: Doyen heeft een groot deel van de transferrechten van Adam Maher, dat is een feit. Dan kunnen de Basemannetjes hier hoog en laag gaan springen dat dat onzin is, maar als je echt graag wilt, kun je documenten waarin dat zwart op wit staat in je e-mail krijgen.

Dat ze door het plafond heen gingen voor de salarissen van Guardado, Luuk de Jong en eerder Mark van Bommel is eveneens extern gefinancierd.

Bij FC Twente riep Munsterman ook tijdens vorig seizoen nog dat het alleen maar lag aan de manier waarop de KNVB clubs in categorie 1 of 2 indeelt, want als je 'door bepaalde schulden heen keek', stond de club er fantastisch voor. :drecul.gif:

Met onder meer de Tadic transfer en die som geld die naar de zaakwaarnemers ging (3,6 miljoen euro!!) bleek dat Twente keiharde leugens heeft verspreid, wellicht dat PSV daar een flinke mazzel heeft. Maher is geen ene stuiver meer waard dus als die straks anoniem naar een kleine club of naar de woestijn verdwijnt zonder een miljoenentransfer te maken kunnen ze die dubieuze deal wellicht onder het tapijt vegen. :blush.gif:
Beschuldiging van fraude door psv.
Dat zijn zware beschuldigingen. Liever hard maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 14, 2016 1:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En of er druk op de ploeg stond? Misschien de eerste helft wel (alhoewel de voorsprong binnen 3 minuten weggeven ook gekmakend was) maar na de 2-1 waren de pirouetjes ineens niet van de lucht. Zonder meer leuk om te zien, maar liever pas als het rendement oplevert of bij een 3-0 voorsprong.
Iets te veel Galery Play, ja. Hoewel, eerlijk is eerlijk, Ajax niet afgrijselijk slecht was. Ga je benchmarken met PSV-Heerenveen van zaterdag, was Ajax-NEC zelfs een zeer aardige wedstrijd.

Meerdere spelers, namen zijn reeds genoemd, zaten ver onder het vereiste niveau (zouden een Ajax shirt niet mogen dragen!) maar de wedstrijd an sich was het aanzien waard. Heb veel stroevere potjes gezien dit seizoen.

Bij een 0-0 stand bijvoorbeeld een fraaie aanval die eindigde met een hakje van Schöne naar Klaassen wiens zachte schot vrij makkelijk te keepen was, op die manier over meerdere schijven iemand vrij voor de keeper zetten, zo wil je Ajax graag zien.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef:Ik ben het 'rotgevoel' (heel nette expressie) van deze wedstrijd nog echt niet kwijt. Op maandagochtend niet en over een tijdje zeker weten ook nog niet. RKC-Ajax uit het voorjaar van 2007 all over again..! :frusty.gif:
Ik ben er ook nog niet van af. Helemaal als ik lees dat Dijks na afloop zegt:"we dachten er te makkelijk over". Dat ik word ik écht knetterleip van. Hoe kán je hier "te makkelijk" over denken? Dit moet er bij die gasten uitgeramd worden, dat onprofessionele gelazer.
Afgrijselijk inderdaad, zulk slap en 'broodsporter onwaardig' gelul! In Ajax 1 voetballen is een vak Purmerendse pannenkoek! Niet een hobby waarbij je een beetje kan lopen freewheelen. In die categorie had Klaassen ook nog een pareltje: "Volgende week moeten we vlammen", aldus onze aanvoerder.

Ehh ja, had dat niet even al eerder wat (competitie)ronden eerder gekund, Davy? Of tegen Rapid Wien, Fenerbahce en Molde in Europa, bijvoorbeeld. :bomb.gif: :bonk.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma mar 14, 2016 2:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik ben er ook nog niet van af. Helemaal als ik lees dat Dijks na afloop zegt:"we dachten er te makkelijk over". Dat ik word ik écht knetterleip van. Hoe kán je hier "te makkelijk" over denken? Dit moet er bij die gasten uitgeramd worden, dat onprofessionele gelazer.

Ik zag zaterdag bij PSV - Heereveen wel een PSV die de laatste 30minuten er voor vocht.
mislukte weliswaar maar ik zag het wel. Dan zie je een gemakzuchtig Ajax tegen NEC. En lees je dat soort commentaar? pfff.......En dan ga IK me druk zitten maken? Dat is zonde voor me bloeddruk. Ben ik mee gestopt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2016 5:05 pm

Er was ook geen slotoffensief. Waarom niet een verdediger eruit of Hoorn in de Spits?
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 14, 2016 5:28 pm

Wedstrijd niet gezien maar als ik dit topic lees krijg ik de indruk dat van der Hoorn als enige slecht speelde, maaaaaaar als de rest dat niet deed hoe is het dan mogelijk dat je niet van NEC kan winnen? :confused.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 14, 2016 5:44 pm

Mano schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik ben er ook nog niet van af. Helemaal als ik lees dat Dijks na afloop zegt:"we dachten er te makkelijk over". Dat ik word ik écht knetterleip van. Hoe kán je hier "te makkelijk" over denken? Dit moet er bij die gasten uitgeramd worden, dat onprofessionele gelazer.

Ik zag zaterdag bij PSV - Heereveen wel een PSV die de laatste 30minuten er voor vocht.
mislukte weliswaar maar ik zag het wel.
Ervoor vocht? Ja dat deden ze wel, maar welke kansen wisten ze daardoor te creëren?

PSV maakte op mij een vrij machteloze indruk, Ajax een nogal gemakzuchtige. Het is natuurlijk de vraag wat erger is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 14, 2016 5:50 pm

PSV zat gewoon al met z'n hoofd in Madrid, bijna al hun verliespunten zijn sowieso geleden rond CL wedstrijden.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 14, 2016 6:08 pm

InnerHarbour schreef:Wedstrijd niet gezien maar als ik dit topic lees krijg ik de indruk dat van der Hoorn als enige slecht speelde, maaaaaaar als de rest dat niet deed hoe is het dan mogelijk dat je niet van NEC kan winnen? :confused.gif:
1e half uur van de 2e helft vond ik vrij aardig. Rest niet gezien. Niet iedere ploeg geeft het tegen Ajax à la Excelsior en Willem II weg. Klaassen was niet heel erg aanwezig, dat is funest voor die Ajax. Deze ploeg is ongeveer zo goed als de tegenstander het toelaat, zo simpel is het.

En je hebt bij 2-1 ook geen trainer die tactisch sterk genoeg is om de angel eruit te halen. Een 2e NEC-goal, Jöhnk gaf het gister tijdens de wedstrijd ook al aan, hing gewoon in de lucht. Misschien had FdB gewoon Van Rhijn moeten brengen voor Schöne en Veltman als Ausputzer moeten laten spelen... Ja, we hebben het over Ajax en ja, over NEC, maar zo is het nu eenmaal. Die vd Hoorn kan niet in een 2-mans centrum. Dijks had ook een zwakke wedstrijd. De 4 die op scherp staan, gingen niet 'full pelt'. Alles bij alles een verdiend punt voor NEC, dat de huid duur verkocht. Net als Heerenveen een avond eerder deed.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 14, 2016 6:12 pm

De samenvatting liet toch een aantal aardige kansen van NEC zien tegenover vrij weinig van NEC, dus of een gelijkspel terecht was waag ik te betwijfelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mar 14, 2016 7:08 pm

Raymon schreef:De samenvatting liet toch een aantal aardige kansen van NEC zien tegenover vrij weinig van NEC, dus of een gelijkspel terecht was waag ik te betwijfelen.
Twee keer van NEC, ik neem aan dat je bedoelt dat Ajax meer kansen kreeg, maar binnen twee minuten mag de tegenstander van Van der Hoorn ongehinderd een diepe bal geven en zie je Viergever aan de rechterkant proberen met links de bal te onderscheppen, bij de amateurs zie je dat zelden, de kans op de bal is kleiner dan op een overtreding en dat in/rond het strafschopgebied. Het is dat Cillessen de bal van de voet van Limbombe plukt, anders had het al 0-1 geweest. Het gaat om onze centrale verdedigers die zo de fout ingaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 14, 2016 7:29 pm

NEC was uiterst effectief (en Ajax had de zaakjes niet op orde op dat moment). Puur naar het overwicht, initiatief en kansen had Ajax deze wedstrijd verdiend te winnen.
Na de 2-1 was het te angstig en krijg je dus de 2-2 om je oren.

Mbt Younes opmerkingen: was inderdaad veruit de gevaarlijkste Ajacied, maar zoals zo vaak is het pijpje na 70 min leeg bij Younes. Daar moet hij nog flinke stappen in maken.

Ik had tot 10 wedstrijden geleden totaal niet het gevoel dat er nog een kampioenschap in zat (psv met minimaal 10 punten voorsprong kampioen). De laatste weken kwam langzaam weer de hoop, maar na gisteren is die weer ver weg. Als we as zondag verliezen is de competitie gespeeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2016 11:48 pm

Dat Younes het niet lang volhoudt komt ook door het beroerde veldspel.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 15, 2016 1:27 pm

InnerHarbour schreef:Wedstrijd niet gezien maar als ik dit topic lees krijg ik de indruk dat van der Hoorn als enige slecht speelde, maaaaaaar als de rest dat niet deed hoe is het dan mogelijk dat je niet van NEC kan winnen? :confused.gif:
Nee, ook Dijks was ruk, Bazoer zwaar onder de maat, Viergever greep nooit stevig in, Klaassen gaf tijdens de wedstrijd 20 minuten volle bak gas en heerste toen. De overige 70 minuten zeer anoniem. Dan vraag je je toch af bij zo'n Klaassen, als je 20 minuten met afstand de beste op het veld bent, waarom zien we je de rest van de wedstrijd niet? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 15, 2016 1:27 pm

brigade zuid schreef:PSV zat gewoon al met z'n hoofd in Madrid, bijna al hun verliespunten zijn sowieso geleden rond CL wedstrijden.
Niet allemaal, ze hebben ook rare uitglijders gemaakt in weken dat ze maar één wedstrijd op het programma hadden staan.

Maar kom op zeg :excited.gif: hun selectie is breed genoeg. Knap dat ze dit seizoen goed voor de dag zijn gekomen bij het merendeel van hun Europese wedstrijden, maar ze hebben er tot op heden in totaal 7 gespeeld. Ajax en AZ in totaal 10. Kan me trouwens nog een seizoen herinneren dat Ajax in totaal maar liefst 14 (!) wedstrijden speelde en allemaal in de Champions League. Toen eindigden wij op de 2e plaats nipt achter PSV. :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 15, 2016 2:55 pm

Cruijff schreef: Dan vraag je je toch af bij zo'n Klaassen, als je 20 minuten met afstand de beste op het veld bent, waarom zien we je de rest van de wedstrijd niet? :confused.gif:
Goede vraag. Voor Klaassen, Cillessen en Veltman wordt het onderhand tijd dat ze zich echt profileren op momenten dat het er écht om gaat. Ze zouden de voortrekkers moeten zijn.

Cillessen wordt maar niet beter, is geen keeper die de 16 beheerst. En dat is fataal met Mike Pattex in het hart van je defensie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 15, 2016 3:07 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Dan vraag je je toch af bij zo'n Klaassen, als je 20 minuten met afstand de beste op het veld bent, waarom zien we je de rest van de wedstrijd niet? :confused.gif:
Goede vraag. Voor Klaassen, Cillessen en Veltman wordt het onderhand tijd dat ze zich echt profileren op momenten dat het er écht om gaat. Ze zouden de voortrekkers moeten zijn.
Veltman was zondag verdedigend wel redelijk, alleen waar Dijks vooral blind naar voren rende had Veltman heel weinig een aandeel in ons aanvalsspel aan de rechterkant.

Dat was met name Feyenoord thuis, AZ thuis en Willem II thuis wel anders, daar trok Veltman echt de kar als rechtsback. Ik begin zelfs te vermoeden dat hij op die positie beter is dan als CV.

Wanneer Tete terugkeert, kunnen ze dan wellicht van positie wisselen? Tete verdedigt wel echt scherp en meedogenloos terwijl zijn inbreng wanneer we de bal hebben vrijwel nooit iets oplevert.
wimpey schreef:Cillessen wordt maar niet beter, is geen keeper die de 16 beheerst. En dat is fataal met Mike Pattex in het hart van je defensie.
Cillessen heeft vorig seizoen in de CL een keer een bal in zijn zestien losgelaten, maar verder maakt hij daar weinig fouten mee hoor. Zijn hervattingen met de voeten moeten wel nog steeds gaan verbeteren.

De laatste wedstrijden heb ik hem ook geen onhoudbare ballen er uit zien ranselen, maar hij heeft op dat vlak wel wat sterke fasen gehad hoor. Tegen Legia Warschau was hij vorig seizoen onpasseerbaar en dat zelfde jaar pakte hij in beide wedstrijden tegen Feyenoord werkelijk alles.

Na 25 speelronden kreeg in de media Vermeer de complimenten, maar Cillessen had veel betere statistieken en bij de onderlinge wedstrijden stond Kenneth op een cruciaal moment toe te kijken bij Ricardo van Rhijn zijn vrije trap, terwijl Cillessen eigenhandig 4 punten pakte tegen Feyenoord.

Ook tijdens PSV-Ajax (1-3 ! heerste Cillessen bij alle situaties in de zestien, terwijl Jeroen Zoet die middag onzekerheid troef was.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 15, 2016 3:50 pm

Ik vind Cillessen toch vooral een lijnkeeper, Cruijff. Zie 'm zelden door de 16 vliegen bij voorzetten vanaf de zijkanten. En er gaan me teveel ballen in de voor hem lange hoek in. Goede keeper hoor, maar hij komt niet in de buurt van de echte top, vind ik. Zoet was vorig seizoen niet best, maar die heeft m.i. het gat met Cillessen dit seizoen wel verkleind.

Wil Ajax tegen psv een kansje hebben, dan zal Cillessen een wereldpot moeten spelen. Hij zal Ajax een x-aantal keren moeten redden zoals De Gea vaak Man U redt. Klaassen zal consequent, ononderbroken aanwezig, in beweging en top moeten zijn. Voor Mike Pattex is natuurlijk geen plek (misschien kan ie biertjes tappen voor het volk op het ereterras), Veltman zal De Jong aan banden moeten leggen. Dan heeft Ajax een kansje, want de achterhoede van psv is ook niet waterdicht. In de rug van de backs en Moreno valt regelmatig wat te halen.

Maar zoals Atletico van psv zal winnen, zal psv van Ajax winnen. Dat zou gewoon 'regelmatig' zijn. Tenzij een koe een haas vangt.

Plaats reactie