Ajax - Feyenoord 7-02-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Ajax - Feyenoord 7-02-2016

Bericht door Jöhnk » zo feb 07, 2016 2:37 pm

Deze pop:

Afbeelding

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 07, 2016 2:38 pm

Raymon schreef:Welke pop? Positief is dat Feyenoord de 2de helft geen voet aan de grond kreeg ondanks de vele hoge ballen. Elia geen bal geraakt en ik vind Kuyt ook meer in de weg lopen dan iets goed doen.
één of andere eikel had een Vermeer pop opgeknoopt aan zijn nek.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/2016/0 ... en-vermeer

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 07, 2016 2:38 pm

Dader pop Vermeer is aangehouden, stadionverbod en strafrechtelijk vervolgd. #Ajax doet aangifte en veroordeelt 'schandalige actie' #ajafey :biggthumpup.gif:

Tweet Mike Verweij
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 2:44 pm

Jezus wordt je voor een ludieke actie tegenwoordig ook al vervolgd. Kut Vermeer.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 07, 2016 2:45 pm

Bericht vanuit de metro: Dit had ik als supporter écht even nodig; lekker euforisch juichen en elkaar na het laatste fluitsignaal op de tribune in de armen vallen. Het is veel te lang geleden dat het zó voelde, in de Arena!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 07, 2016 2:47 pm

brigade zuid schreef:Jezus wordt je voor een ludieke actie tegenwoordig ook al vervolgd. Kut Vermeer.
Sorry hoor maar er is niets ludieks aan deze actie...

Ludiek zou zijn een vermeer opblaaspop die een bal door zijn benen ziet vliegen... niet opgeknoopt aan zijn nek! stelletje Idioten!

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 07, 2016 2:55 pm

Ajaciedjuh schreef:Dader pop Vermeer is aangehouden, stadionverbod en strafrechtelijk vervolgd. #Ajax doet aangifte en veroordeelt 'schandalige actie' #ajafey :biggthumpup.gif:
Ik vind het ook weer niet zo heel erg, maar zet dan even je capuchonnetjes af dan kan iedereen zien wie de grappenmakers zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 07, 2016 2:59 pm

Zieke aktie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 07, 2016 3:40 pm

Wat een negativiteit weer zeg op AT. Ik heb geloof ik niet 1 positieve post gezien die tijdens de wedstrijd is gepost. Natuurlijk is het vaak slecht dit jaar, maar je kan ook doorschieten. Bijzonder ook dat als Dijks, Viergever en vd Hoorn er geen reet van kunnen en Ajax zo beroerd speelde en Bazoer en Gudelj op het middenveld drama waren, dat F toch eigenlijk geen kans heeft gehad..
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 4:01 pm

LucaS schreef:Wat een negativiteit weer zeg op AT. Ik heb geloof ik niet 1 positieve post gezien die tijdens de wedstrijd is gepost. Natuurlijk is het vaak slecht dit jaar, maar je kan ook doorschieten. Bijzonder ook dat als Dijks, Viergever en vd Hoorn er geen reet van kunnen en Ajax zo beroerd speelde en Bazoer en Gudelj op het middenveld drama waren, dat F toch eigenlijk geen kans heeft gehad..
Leuk om de berichten tijdens de wedstrijd te lezen, je zou een 1-7 nederlaag verwachten. Nog leuker is ramptoerist spelen. Het zijn veel pagina's, maar als je de berichten dat Blom de schuldige is (al zijn de laatste berichten minder negatief) van de nederlaag eruit filtert valt de hoeveelheid wel mee. feyenoord.netwerk.to

Een paar leuke opmerkingen van http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... 646-22.php (laatste pagina, op dit moment)
Als je de intelligentie van Bilal, Elia en Vilhena bij elkaar optelt kom je tot net genoeg om de triangel te mogen spelen in de jostiband.
Volgens mij lag het aan de commentator, scheids en het gat in de ozonlaag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo feb 07, 2016 4:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bericht vanuit de metro: Dit had ik als supporter écht even nodig; lekker euforisch juichen en elkaar na het laatste fluitsignaal op de tribune in de armen vallen. Het is veel te lang geleden dat het zó voelde, in de Arena!
Eens. De toon is hier wel heel negatief. Was een leuke wedstrijd waar veel in gebeurde, Ajax duidelijk beter was en wint van Feyenoord. Tweede helft heerlijk in de zon gezeten in een Arena met prima sfeer. Kan me vervelender dagen bedenken.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2016 4:35 pm

LucaS schreef:Wat een negativiteit weer zeg op AT. Ik heb geloof ik niet 1 positieve post gezien die tijdens de wedstrijd is gepost. Natuurlijk is het vaak slecht dit jaar, maar je kan ook doorschieten. Bijzonder ook dat als Dijks, Viergever en vd Hoorn er geen reet van kunnen en Ajax zo beroerd speelde en Bazoer en Gudelj op het middenveld drama waren, dat F toch eigenlijk geen kans heeft gehad..
Vilhena v vd Hoorn is je ontgaan?

De vraag voor mij is hoe laag ik het latje moet leggen om iets positiefs te zien. Er stonden er 22 op het veld, ik denk dat Klaassen en Veltman mee kunnen in de Europese subtop.

VD Hoorn was i.m.o. (wederom) extreem slecht. Hij dekt niet door, hij is niet wendbaar, wanneer ie het centrum moet verlaten hou je je hart vast. Z'n inspeelpasses zijn niet op de juiste snelheid. Hij laat zich in dat duel met de kleine Vilhena als een kind weg zetten. Zelfs een bal de tribune inlossen lukte op het eind van de wedstrijd niet.

Viergever: zie de 0-1. Clueless. Net zo'n bange poeperd als vd Hoorn. Een klungelige non-atleet. Gudelj in de as is een garantie voor non-voetbal. Je kunt 'm vanwege z'n gebrekkige techniek niet in de dekking aanspelen. Hij ziet de snelle oplossing niet, waardoor ie vooral in de achteruit speelt. Iemand bij Ajax heeft zichzelf wijs gemaakt dat Gudelj een goede trap heeft, want de spelhervattingen zijn voor hem. Net als VD Hoorn en Viergever is Gudelj een gemaakte voetballer. Dat soort gasten drukt het niveau.

Typerend dat Ajax via individuele grillen van de slechtste ploeg van 2016 wint. Als team zijn we niet beter, maar we hebben net wat meer individuele kwaliteit. Denk dat de club maar eens op zoek moet naar een trainer die de voorwaarden voor goed veldspel weet te creëren.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 07, 2016 4:37 pm

Kuyt na de wedstrijd: ""De laatste tien minuten hadden we nog tot grote kansen kunnen komen."

Hadden kunnen komen? Geen kans, zelfs een halve, gezien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 5:03 pm

Raymon schreef:Kuyt na de wedstrijd: ""De laatste tien minuten hadden we nog tot grote kansen kunnen komen."

Hadden kunnen komen? Geen kans, zelfs een halve, gezien.
maar het had gekund; Feyenoord had ook wel drie doelpunten kunnen maken in die tien minuten :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 07, 2016 5:27 pm

wimpey schreef: Vilhena v vd Hoorn is je ontgaan?
Ach weet je, ik zie Riedewald week in week uit grotere fouten maken, en dat is, als ik AT mag geloven, een speler die zich in het rijtje grote jeugdprodukten van Ajax heeft gevoegd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2016 5:35 pm

LucaS schreef:
wimpey schreef: Vilhena v vd Hoorn is je ontgaan?
Ach weet je, ik zie Riedewald week in week uit grotere fouten maken, en dat is, als ik AT mag geloven, een speler die zich in het rijtje grote jeugdprodukten van Ajax heeft gevoegd.
Siedewald is jonger en heeft geen 4 miljoen gekost. En heeft beduidend meer talent dan vd Hoorn.

Maar het ging me om het niveau van Ajax vandaag weer. Heel laag.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 07, 2016 6:29 pm

Dat is het al twee seizoenen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat dan week in week uit wordt verkondigd. Dat wéten we wel. Dat is hetzelfde als hier elke dag komen verkondigen dat de aarde ook vandaag weer om de zon draait. Het ziet er ook niet naar uit dat het op heel korte termijn spectaculair gaat verbeteren.

Dat posters hier verder hun favoriete pispaaltjes hebben, is evenzo algemeen bekend. Dan nu mijn mening; het is onzin om te verkondigen dat Van der Hoorn vandaag slecht was. Hield zich prima staande. De echte liability van Ajax achterin was al wekenlang Riedewald. Maakt me geen fuck uit dat hij jong is en geen 4 miljoen heeft gekost. Hij was gewoon niet goéd, en dat al een paar maanden. De blessure kan een blessing in disguise zijn. Even een tijdje niet spelen en dan weer fris beginnen. Tete misten we vandaag ook niet; Veltman speelde geweldig op rechtsback. De grootste problemen liggen m.i. bij een onzeker ogende Cillessen, Gudelj die verzoop en een voorhoede waarbij AEG krampachtig wil scoren. Dit was nou een wedstrijd voor Milik geweest. Uitgerekend AEG kwam in de eerste helft een paar keer goed op vanaf de zijkant om een voorzet te geven die in Niemandsland eindigde, om de eenvoudige reden dat hij toevalligerwijs de spits had moeten zijn die de voorzet had moeten ontvangen.
Schöne was prima vandaag, lekker fel, balvast en zeer vervelend voor de kakkies. Alleen moeten die korte corners nu écht stoppen. Younes is bij vlagen hopeloos, maar maakt evenzogoed (net als tegen PSV) een belangrijke goal. Bazoer was bij vlagen prima, maar verloor aan het begin van de tweede helft een paar keer de bal door lompe passes. Zijn goal was heel fraai, met 90% skills en 10% geluk. Grootste drama vandaag was de invalbeurt van Fischer. Dat was ronduit schrikbarend. Het is te hopen dat die gozer heel snel ergens een beetje zelfvertrouwen vandaan haalt.

Grootse pre van vandaag was de mentaliteit; iedereen vocht voor elke meter. Als Ajax nu eens de resterende wedstrijden met dezelfde wedstrijdinstelling de competitie afmaakt, hebben we nog een kansje op de titel, alhoewel voor mij PSV de gedoodverfde favoriet is, die hebben eenvoudigweg meer ervaring in het veld. Ajax zou met een Guadado op het middenveld en Luuk de Jong in de spits nu ook een heel eind op weg zijn naar de titel. Goed voetbal? Daar hoop ik volgend seizoen maar op, met een nieuwe coach. Ik wens Frank het allerbeste, maar van mij mag ie vertrekken.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 07, 2016 6:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Dat posters hier verder hun favoriete pispaaltjes hebben, is evenzo algemeen bekend. Dan nu mijn mening; het is onzin om te verkondigen dat Van der Hoorn vandaag slecht was. Hield zich prima staande. De echte liability van Ajax achterin was al wekenlang Riedewald. Maakt me geen fuck uit dat hij jong is en geen 4 miljoen heeft gekost. Hij was gewoon niet goéd, en dat al een paar maanden. De blessure kan een blessing in disguise zijn. Even een tijdje niet spelen en dan weer fris beginnen. Tete misten we vandaag ook niet; Veltman speelde geweldig op rechtsback. De grootste problemen liggen m.i. bij een onzeker ogende Cillessen, Gudelj die verzoop en een voorhoede waarbij AEG krampachtig wil scoren. Dit was nou een wedstrijd voor Milik geweest. Uitgerekend AEG kwam in de eerste helft een paar keer goed op vanaf de zijkant om een voorzet te geven die in Niemandsland eindigde, om de eenvoudige reden dat hij toevalligerwijs de spits had moeten zijn die de voorzet had moeten ontvangen.
Schöne was prima vandaag, lekker fel, balvast en zeer vervelend voor de kakkies. Alleen moeten die korte corners nu écht stoppen. Younes is bij vlagen hopeloos, maar maakt evenzogoed (net als tegen PSV) een belangrijke goal. Bazoer was bij vlagen prima, maar verloor aan het begin van de tweede helft een paar keer de bal door lompe passes. Zijn goal was heel fraai, met 90% skills en 10% geluk. Grootste drama vandaag was de invalbeurt van Fischer. Dat was ronduit schrikbarend. Het is te hopen dat die gozer heel snel ergens een beetje zelfvertrouwen vandaan haalt.

Grootse pre van vandaag was de mentaliteit; iedereen vocht voor elke meter. Als Ajax nu eens de resterende wedstrijden met dezelfde wedstrijdinstelling de competitie afmaakt, hebben we nog een kansje op de titel, alhoewel voor mij PSV de gedoodverfde favoriet is, die hebben eenvoudigweg meer ervaring in het veld. Ajax zou met een Guadado op het middenveld en Luuk de Jong in de spits nu ook een heel eind op weg zijn naar de titel. Goed voetbal? Daar hoop ik volgend seizoen maar op, met een nieuwe coach. Ik wens Frank het allerbeste, maar van mij mag ie vertrekken.
Ha Ha Cees.. goeie samenvatting.. AEG zie ik toch liever vanaf rechts komen.. Juist tegen een club als dit heb je meer aan Milik.. Wel is de vraag, hoe zit het met zijn eigen " ik"..

Riedewald speelt al langere tijd " ruk " met als absolute dieptepunt verleden week..

Je moet FdB wel credits geven bij Riedewald/gudelje.. hij passeert ze niet. Je moet je alleen afvragen word Gudelje juist gebruikt

Tja en inderdaad Fischer is mijn pispaal hier.. Maar hij maakt dat ook helemaal waar..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 07, 2016 7:11 pm

Zoals al door anderen is opgemerkt was ook ik tevreden met het feit dat het elftal in ieder geval de strijd aan is gegaan en daardoor overeind is gebleven. Het was niet goed maar daardoor wel een gevecht waar enige spanning op zat.

Pluspunt voor scheidsrechter Blom die het aandurfde om de wedstrijd niet dood te fluiten. Ook een pluspunt voor de nieuwe grasmast want je zag vandaag niet continu spelers uitglijden.

Een aantal fouten aan onze kant zijn al genoemd. Wat ik bij de 1-1 van Younes bijna niet kon geloven is dat er gewoon twee Feyenoord verdedigers op rij zich kennelijk niet realiseren dat hij altijd naar zijn rechterbeen moet. Hoe kun je dan zo inglijden en instappen? Als één van die twee blijft staan maken wij daar niet de gelijkmaker. Ik kon daar overigens prima mee leven. Nu mogen ze naar uit naar Zwolle. Misschien een kans om hun record nog wat scherper te stellen? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 07, 2016 7:20 pm

Heitinga in een leren broek? Serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 07, 2016 7:39 pm

Vermakelijke pot. Laten we wel wezen, een verdediging met Hoorn en Viergever centraal is natuurlijk per definitie op te janken. Zijn beide lichtjaren verwijderd van het beoogde Ajax niveau. Over Gudelj wil ik het maar helemaal niet eens hebben. Hij wilt belangrijk zijn en wil die penalty nemen. Feit is dat hij het hele seizoen steevast tot de top 3 minste Ajacieden behoort. Dat was vandaag uiteraard niet anders. Vandaag op grote afstand de allerzwakste.

Veltman en Klaassen waren bij Ajax natuurlijk de beste op het veld. Indrukwekkend gespeeld beide!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 07, 2016 7:49 pm

Ja, die twee waren belangrijk. Veltman heeft die rol aan de zijkant goed opgepakt terwijl het toch niet zijn positie is. Ook verdedigend een aantal keren een goede ingreep. Ik ben geen fan van V.d.Hoorn maar neig er nu toch naar om het zo te laten staan zolang Tete er niet is. Van Rhijn heeft zijn kans tegen Roda duidelijk niet gepakt.

Klaassen is heel belangrijk voor Ajax. We hebben er helemaal niets aan maar ik denk dat we nog koploper waren geweest als hij er tegen Roda en Heracles wel bij was geweest.

Ik zag net de treffer van Bazoer nog even terug. Hij is wel echt héél lekker ingeschoten hoor. Technisch niet zo eenvoudig ook. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 07, 2016 8:01 pm

Alexander schreef:Vermakelijke pot. Laten we wel wezen, een verdediging met Hoorn en Viergever centraal is natuurlijk per definitie op te janken. Zijn beide lichtjaren verwijderd van het beoogde Ajax niveau. Over Gudelj wil ik het maar helemaal niet eens hebben. Hij wilt belangrijk zijn en wil die penalty nemen. Feit is dat hij het hele seizoen steevast tot de top 3 minste Ajacieden behoort. Dat was vandaag uiteraard niet anders. Vandaag op grote afstand de allerzwakste.

Veltman en Klaassen waren bij Ajax natuurlijk de beste op het veld. Indrukwekkend gespeeld beide!
Maar kneus Riedewald is geblesseerd.. Wie gaat dit opvangen ?

Gudelj is belangrijk op het middenveld, waardoor Klaassen minder verdedigend hoeft te denken
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 07, 2016 8:21 pm

Ik weet wel, eigen jeugd enzo, en toekomstige wereldtopper, maar wat deed vd Beek in hemelsnaam 1 minuut in blessuretijd? Die bal zo in de voeten spelen bij een Feyenoorder terwijl Ajax naar voren geschoven was..Had zo maar de gelijkmaker uit kunnen komen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 10:09 pm

LucaS schreef:Ik weet wel, eigen jeugd enzo, en toekomstige wereldtopper, maar wat deed vd Beek in hemelsnaam 1 minuut in blessuretijd? Die bal zo in de voeten spelen bij een Feyenoorder terwijl Ajax naar voren geschoven was..Had zo maar de gelijkmaker uit kunnen komen.
Voor een andere kijk op de Ajacieden (uiteraard zitten die ""waarnemers"" ernaast mocht de waardering voor een favoriet tegenvallen) https://www.whoscored.com/Teams/130

Plaats reactie