PEC Zwolle - Ajax 29-11-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: PEC Zwolle - Ajax 29-11-2015

Bericht door wimpey » ma nov 30, 2015 1:31 pm

zeux schreef:6 miljoen is echt de onderonderkant van de transfermarkt in Europa.
Voor dat bedrag shop je in de categorie De Zeeuw, Gudelj, Maher.

Het is een lastig vraagstuk. Scouten is ook een vak. Een kwestie van talloze uren maken. Niet iets dat je er even 'bij' doet. Het kan niet zo zijn dat een beursgenoteerd bedrijf met vd Hoorn en Zimling in zee gaat o.b.v. een telefoontje naar de trainer van Utrecht of een Eureka-moment van onze trainer...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 1:32 pm

Genoeg spelers die Ajax een interessante club vinden. Moet je wel opletten.

Bij de transfer van Gudelj hebben ze het salarisplafond genegeerd door broertje en Pa op de loonlijst te zetten. Kwalijk vind ik dat.
En los van die idiote constructie, binnenkort valt niet meer uit te leggen waarom Gudelj een grootverdiener is. Hij wordt snel door een half jeugdteam voorbijgestreefd.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 30, 2015 1:58 pm

Yopi schreef:Genoeg spelers die Ajax een interessante club vinden. Moet je wel opletten.

Bij de transfer van Gudelj hebben ze het salarisplafond genegeerd door broertje en Pa op de loonlijst te zetten. Kwalijk vind ik dat.
En los van die idiote constructie, binnenkort valt niet meer uit te leggen waarom Gudelj een grootverdiener is. Hij wordt snel door een half jeugdteam voorbijgestreefd.
dat laatste is geen reden. Typisch hollands gelul
jij verdiend meer dan ik maar ik ben belangrijker dan jij, dat is niet eerlijk :excited.gif: :blackcat.gif:
Regisseer je eigen lot!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 2:07 pm

Is niets Nederlands aan. Voetballers kijken voortdurend naar elkaar. Hij krijgt meer dan ik, terwijl ik belangrijker ben voor het team, blabla. Dat mag je onzin en belachelijk vinden, maar zo werkt het. De paycheck bepaalt de pikorde.

Gudelj wordt een dure reserve. Geen club die hem dan wil kopen.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 30, 2015 2:20 pm

dan ga je in gesprek met club. Als zij niet zien dat jij belangrijker bent dan Gudelj ga je weg.
Zo werkt het overal. (niet alleen in voetbal)

klagen dat Gudelj meer verdiend? ik zou een gat in de lucht springen.
Mooi, dat salaris is dus haalbaar aangezien ik 3x zo belangrijk ben voor Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 30, 2015 3:01 pm

Yopi schreef: @Duke: een raar verhaal met dat broertje. Die jongen kan er dus niets van. Dat alleen al is reden om Overmars op het matje te roepen. Dat soort deals kúnnen toch niet? Die Draghi loopt op de Toekomst talenten in de weg.
Eens, heel vreemd verhaal, moet je niet aan mee willen doen, zeker niet bij een speler als Gudelj.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 30, 2015 3:13 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Het is Cruijff ook overkomen dat hij bagger/breedte aankomen deed en dat in een tijd dat het heel wat makkelijker was om goede voetballers naar Nederland/Ajax te halen.
Zeker. Maar hij haalde dus ook directe versterkingen voor peanuts die het elftal een boost gaven en beter maakten.
Ik vind Gudelj zeker wat toevoegen en een handvat voor jonge spelers als van den Beek.
Hij heeft wel charisma en fysiek, maar technisch en qua inzicht vind ik 'm doorsnee. Gast kost wel 6 M he. Voor dat geld moet je wat beters kunnen vinden.
6 miljoen is toch niets meer Wim, dat is de 5 ton uit 1995. Buiten dat zit je ook nog met dat miljoentje bruto. Zolang dat niet wordt opgeheven en de niet meer aan transfersommen wordt uitgegeven zal je IMHO niet veel beters kunnen aantrekken en dan nog zie ik ze niet in rijen naar de Nederlandse competitie komen.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 30, 2015 3:48 pm

InnerHarbour schreef: 6 miljoen is toch niets meer Wim, dat is de 5 ton uit 1995. Buiten dat zit je ook nog met dat miljoentje bruto. Zolang dat niet wordt opgeheven en de niet meer aan transfersommen wordt uitgegeven zal je IMHO niet veel beters kunnen aantrekken en dan nog zie ik ze niet in rijen naar de Nederlandse competitie komen.
We moeten het van de opleiding hebben, IH. Net als in de 70s en 90s kunnen we financieel nooit op tegen die anderen. Maar opleiden kunnen we veel beter dan 99% van al die anderen. En om opleiden dan maar eens te definieren: dat houdt niet op bij de uitgang van De Toekomst. Liever toptalent van 18-19 nog effe opleiden in Ajax-1 dan middelmaat van Utrecht en AZ.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 30, 2015 4:00 pm

Eens al kan je niet met de A1 het veld in daarom is een jongen zoals Gudelj ook handig om erbij te hebben. Ik was aangenaam verrast door die van den Beek zondag maar het is nog vroeg en tegen een tegenstander die flut was. In tegenstelling tot jou ben ik er niet van overtuigd dat de boel nu gaat instorten, dat ze een andere weg gaan inslaan, maar goed we wachten rustig af.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 30, 2015 4:07 pm

InnerHarbour schreef: Maar in tegenstelling tot jou ben ik er niet van overtuigd dat de boel nu gaat instorten, dat ze een andere weg gaan inslaan, maar goed we wachten rustig af.
Je voert geen ingrijpende personele veranderingen door om alles bij het oude te laten.

Het idee wás een bottom-up aanpak, om jeugd eerder en beter in te passen op het vlaggenschip. Ik heb sterk het vermoeden dat we weer top-down gaan krijgen. Arena leading v.w.b. Toekomst dus. Ze zullen iemand vinden die daarbij past.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 30, 2015 5:58 pm

Yopi schreef:Is niets Nederlands aan. Voetballers kijken voortdurend naar elkaar. Hij krijgt meer dan ik, terwijl ik belangrijker ben voor het team, blabla. Dat mag je onzin en belachelijk vinden, maar zo werkt het. De paycheck bepaalt de pikorde.
Komt iemet nog zo'n onnozele cliche op de proppen...

Zie jij Veltman moeilijk lopen doen omdat Heitinga 1 miljoen verdient om de tribune (en af en toe de bank) van ervaring te voorzien? Of Dijks om Viergever? Of Tete om Van Rhijn? Of Klaassen om Gudelj? Geef anders zelf een voorbeeld waar die cliche wel van toepassing is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 6:08 pm

O,dus het interesseert voetballers niet? :smallgrin.gif:

Een legendarisch voorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_kabel

Machismo onder voetballers, nooit van gehoord? Dan snap je dit zeker ook niet:

http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... chten.html

Of dit:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=123718

Je bijdrage is te onnozel voor woorden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 30, 2015 6:34 pm

In zijn niet aflatende woede begin ie ook nog vals te worden. :excited.gif:
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 30, 2015 6:35 pm

Je komt met een link naar een voorbeeld van 20 jaar geleden, een link naar een speculatie van Marc Netto (komt je nu even goed uit he :aai.gif: :smallgrin.gif: ) over wat er misschien mogelijk in de toekomst kan gebeuren, en een artikeltje van voetbalzone, die jij doorgaans als een roddelsite bestempelt.

Gaat goed met je, joey. Waarom niet even normaal doen en ingaan op de vragen in mijn post?

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 30, 2015 7:23 pm

Jezus, nu wordt Gudelj al binnenkort door een half jeugdteam voorbij gestreefd. Jonk is niet de zoon van God, hij is nog groter dan God.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 7:24 pm

Ach gut.

Even googlen en de recente voorbeelden liggen voor het oprapen

http://www.soccernews.nl/news/204139/Ro ... ng_salaris

http://voetbalflitsen.nl/wtf/0wd15b/ont ... oon-neymar

Wil je echt beweren dat dit niet speelt in de voetbalwereld? Voetballers zijn stikjaloers op elkaar.

Veltman? Misschien niet, nee. Die moet gezien zijn prestaties van de afgelopen jaren even zijn mond houden. Dat neemt niet weg dat Veltman not amused is als blijkt dat hij minder verdient dan Van der Hoorn. Zo gaan die dingen.

Maar je zit me te stangen, toch? Anders begrijp ik je opmerkingen niet. :aai.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 30, 2015 7:34 pm

Yopi schreef:Ach gut.

Even googlen en de recente voorbeelden liggen voor het oprapen

http://www.soccernews.nl/news/204139/Ro ... ng_salaris

http://voetbalflitsen.nl/wtf/0wd15b/ont ... oon-neymar

Wil je echt beweren dat dit niet speelt in de voetbalwereld? Voetballers zijn stikjaloers op elkaar.

Veltman? Misschien niet, nee. Die moet gezien zijn prestaties van de afgelopen jaren even zijn mond houden. Dat neemt niet weg dat Veltman not amused is als blijkt dat hij minder verdient dan Van der Hoorn. Zo gaan die dingen.

Maar je zit me te stangen, toch? Anders begrijp ik je opmerkingen niet. :aai.gif:

Kijk wat voor roddelsites je allemaal moet bezoeken om je 'stelling' te ondersteunen. Ik geef je tegengas omdat je weer flink en belachelijk aan het overdrijven bent. Je hebt weer in die glazenbolletje van je gekeken en besloten dat Gudelj binnen no time door een half jeugdteam voorbij word gestreefd. Maar daar houdt het natuurlijk niet op, want dat bolletje laat ook meteen weten dat al die megatalentjes dan meteen gaan zeiken over Gudelj z'n salaris.

Maar ik zit jouw te stangen? Lijkt mij eerder dat een of ander pukkelpubertje jouw account heeft gehackt of zo. Al dat gezeik van je de laatse tijd, over alles wat los en vast zit. Echt niet normaal. :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 30, 2015 8:08 pm

@ Mr. Ajax: Huntelaar sprong wel echt uit zijn vel van woede toen hij er tijdens het seizoen 2007/2008 achter kwam dat Albert Luque een heel stuk meer verdiende dan hij.
Mr. Ajax schreef:Maar ik zit jouw te stangen? Lijkt mij eerder dat een of ander pukkelpubertje jouw account heeft gehackt of zo. Al dat gezeik van je de laatse tijd, over alles wat los en vast zit. Echt niet normaal. :aai.gif:
Voor dit soort praat hoef je geen pubertje te zijn... wat er de laatste tijd uit het toetsenbord van Y komt lijkt op een fase waar heel wat oudere mannetjes op een bepaald moment doorheen gaan. :smile-ajax.gif: :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 8:30 pm

Kijk eens aan, jullie hebben me door. :biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 30, 2015 8:33 pm

Yopi heeft toch gewoon een punt?
Van der Wiel teleurgesteld in Ajax

GREG GEFRUSTREERD - Gregory van der Wiel is teleurgesteld dat hij bij Ajax geen hoog salaris krijgt en dat nieuwkomers dit in Amsterdam volgens hem wel krijgen. Dat zegt hij in NU Sport. 'Ach, ik zit sowieso niet bij de topverdieners. Daar kon ik ook niet bij in de buurt komen. Ik heb me er altijd over verbaasd dat Ajax jeugdspelers die hun hele leven hier hebben rondgelopen mindere contracten geeft dan spelers van buitenaf', zegt de rechtsback.

'Die nieuwkomers krijgen, bam, dubbele of driedubbele salarissen, terwijl ze soms na een jaar alweer weg moeten. In mijn optiek moet je juist trouwe jeugdspelers belonen.'

Had Van der Wiel met een hoger salaris bijgetekend? 'Op je 24ste wil je een mooie stap maken, maar is die mogelijkheid er niet, dan blijf je graag. De opties liggen niet voor het oprapen voor mij.'

Van der Wiel moet bij Ajax vertrekken of op de bank zitten omdat hij nog een seizoen een contract heeft. 'Maar ja, Ajax maakt het me moeilijk. Jammer, ik heb altijd mijn stinkende best gedaan. Dat zal ik blijven doen. Ook als ik niet speel.'

'Het doet best pijn hoe het allemaal gaat', gaat Van der Wiel verder. De kritiek op hem in de media deert hem overigens niet. Hij pakt tijdens het interview zijn ene oor beet en daarna zijn andere. 'Hier gaat het in en hier gaat het uit', zegt de voetballer. 'Vroeger zat ik daar heel erg mee. Nu raakt het me niet meer wat mensen zeggen.'

Over de contractsituatie bij Ajax. 'Kijk je als bedrijf alleen naar geld, dan is deze stap logisch. Kijk je naar de geschiedenis, dat je dus een international dreigt op de bank te zetten die hier al sinds zijn zevende speelt, gek is van de club, meegeholpen heeft aan prijzen en successen; dan vind ik het nogal hard allemaal. Ik weet dat de voetballerij een harde wereld is, maar zoiets doet best pijn.'

Praten over contractverlenging is geen optie meer laat Van der Wiel weten. Hij verwacht dat Ajax gaat zakken met de vraagprijs. 'Lijkt me wel, anders kom ik niet weg en ben ik over een jaar transfervrij.'

Van der Wiel beseft dat hij naar een andere categorie qua nieuwe club moet gaan kijken dan Bayern Munchen en Valencia. 'Dat besef ik, maar het moet wel een club zijn die past in mijn stappenplan. Ik ga niet geforceerd ergens heen. Anders blijf ik gewoon.' (foto: VI Images/Orange Pictures)
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... tml&page=3

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 30, 2015 8:38 pm

Dat is te lang geleden, Jöhnk. Tegenwoordig denken voetballers niet meer zo. :hypocrite.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 30, 2015 9:14 pm

Jöhnk schreef:Yopi heeft toch gewoon een punt?

Jij vindt ook dat Gudelj er binnen no-time uit de basis wordt gespeeld door een half jeugdteam? En dat ze dan meteen gaan zeiken over de verschillen in salaris?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 30, 2015 9:40 pm

Maar zelfs in het scenario waarbij bepaalde spelers niet gaan 'zeiken' kan het toch nog steeds een slecht idee zijn om Gudelj een vet salaris te geven?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 30, 2015 9:56 pm

Inderdaad, Bert. Het was überhaupt niet zo'n goed idee.

@Mr. Ajax: geen half dozijn, maar wel een stuk of twee, drie.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 30, 2015 10:32 pm

Weten we trouwens wat voor salaris Gudelj krijgt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie