Natuurlijk is de groep scherp krijgen een taak van de coach. En dat hij het zelf uitstraalt wilt ook niet zeggen dat hij dat gelijk overbrengt aan de spelers.Ajaciedjuh schreef:Nee, dat ligt vooral aan de spelers zelf. Om jezelf te motiveren heb je toch geen coach nodig! Er wordt al genoeg op het conto van FdB geschreven, maar dat hij geen wilskracht, motivatie uitstraalt kun je hem niet ontzeggen. Puur een mentaliteitskwestie van een aantal spelers.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat is toch verdomme iets wat je als coach 100% in de hand hebt? De groep gefocust krijgen op de wedstrijddag? Dat je een keer op je bek kan gaan omdat de tegenstander beter is, oke, dat gebeurt soms. Maar puntverlies omdat je tegen een slechtere tegenstander niet geconcentreerd genoeg bent.. Daar is geen enkel excuses voor. Ook leeftijd niet.Ajaciedjuh schreef:Dat komt door de mentale instelling in het begin vd wedstrijd. Zal nog wel vaker gebeuren dit seizoen. De jonge gastjes moeten het besef hebben dat ze nog een lange weg te gaan hebben. Begint met instelling, hard werken, geconcentreerd zijn. Totaal onnodig puntverlies gisteren.
Twente - Ajax 12-09-2015
Moderator: mods
Re: Twente - Ajax 12-09-2015
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Met tien man een corner verdedigen en dan geen tegenstander dekken, is wel gebruikelijk in het profvoetbal (Al is tien man wel erg veel), iedere speler heeft dan zijn eigen zone, iedere speler weet welke zone voor hem is. FdB moet dat erin hameren, maar is het niet een beetje vreemd dat spelers die uit de jeugd komen dat niet onder de knie hebben?
Mentaliteit? Niet weten wat je moet doen? Per speler zo'n 50 à 60 vierkante meter? Geschat, niet uitgerekend, dat moet toch te doen zijn!
Mentaliteit? Niet weten wat je moet doen? Per speler zo'n 50 à 60 vierkante meter? Geschat, niet uitgerekend, dat moet toch te doen zijn!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ach, het was best een slim ingestudeerde corner. Vond de pass van Ziyech niet eens zo scherp, maar Gutierrez koos heel slim en verassend positie op zo'n manier dat Gudelj tegen een andere Twentenaar aanliep en dus niet door kon lopen op die eerste. Kan een keertje gebeuren. Zie ze het niet zo snel weer flikken.
Het kwalijke vond ik dat ze niet in staat bleken te kunnen scoren tegen een haperende Twente. Terwijl het veldspel gewoon degelijk was en er ook voldoende strijd te zien was bij de meesten.
Veltman vond ik goed spelen trouwens, anticipeerde een aantal keer heel goed en leverde veel strijd. Viergever was weer drama... Die jongen wordt met de dag slechter. Ik speel dan liever met zo'n Savastano op links en Riedewald centraal. Gelukkig is Dijks binnenkort weer terug.
Het kwalijke vond ik dat ze niet in staat bleken te kunnen scoren tegen een haperende Twente. Terwijl het veldspel gewoon degelijk was en er ook voldoende strijd te zien was bij de meesten.
Veltman vond ik goed spelen trouwens, anticipeerde een aantal keer heel goed en leverde veel strijd. Viergever was weer drama... Die jongen wordt met de dag slechter. Ik speel dan liever met zo'n Savastano op links en Riedewald centraal. Gelukkig is Dijks binnenkort weer terug.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Je zag het vanaf de aftrap al. Pak dat verzekerde Twente bij de strot. Zet druk op die debuterende keeper en dat niet op elkaar ingespeelde defensieve centrum. Niks daar van, ze lieten Twente lekker in de wedstrijd groeien met de bekende laffe approach en allemaal spelers die op een verkeerde plek staan binnen het verkeerde systeem. Ik ga weer enige tijd niet kijken, dat beviel me laatst wel.Mr. Ajax schreef: Natuurlijk is de groep scherp krijgen een taak van de coach. En dat hij het zelf uitstraalt wilt ook niet zeggen dat hij dat gelijk overbrengt aan de spelers.