Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015
Moderator: mods
Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015
Dit leek weer niet op voetbal....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Baggeruitslag. Als zij straks scoren moet jij er drie maken.
Wimpey zal het niet willen horen, maar dit verlies is vooral te wijten aan Frank de Boer. Begin eens in een normale opstelling!
Wimpey zal het niet willen horen, maar dit verlies is vooral te wijten aan Frank de Boer. Begin eens in een normale opstelling!
Ik niet. Die lui prikken er in de Arena gewoon 2 in.Ajaciedjuh schreef: Ik zie nog wel kansen.
Frank moet eens kappen met Serero i.p.v. Sinkgraven. Dat gaat echt helemaal nergens over. Kishna i.p.v. Schöne en niemand i.p.v. Boilesen. Heb je een veel beter tiental.
- Ajaciedjuh
Mbt opstelling eens. Sinkgraven heeft tenminste een speelbal.bal van de wedstrijd die bal op El Ghazi: klasse druipt eraf. Milik en ook Zivkovic hebben te lage handelingsssnelheid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Kwaliteit, Jöhnk. Terug spelen op Cillessen op zo'n veld, naar de grond gaan voordat je tegenstander uithaalt, hun speler is met bal sneller dan de onze zonder. Kishna die een half uur nodig heeft om tot een doelpoging te komen. Serero die - met zijn traptechniek - een lobje probeert. Voor een leeg doel met rechts i.p.v. links de bal beroeren.Jöhnk schreef: Wimpey zal het niet willen horen, maar dit verlies is vooral te wijten aan Frank de Boer. Begin eens in een normale opstelling!
Dan hoef je het echt niet over tactiek te hebben. Zij missen 3 man in de return. Misschien biedt dat wat perspectief.
In wat voor droefenis zijn we beland als we door moeten gaan omdat Dnjepr Dnjepropetrovsk 3 man mist in de return.
Je hebt de wedstrijd gezien. Armoe droef.Khraa schreef:In wat voor droefenis zijn we beland als we door moeten gaan omdat Dnjepr Dnjepropetrovsk 3 man mist in de return.
Krijg je vlg. week weer dat kansloze geschuif en gepruts van de verdediging.
Siggy is vast weer fit volgende week!
I think I lost my fucking headache
Je hebt ook helemaal gelijk, het is droef.... Dat soort posts is alleen nog even meer een bevestiging. Ik heb er maar een zwaar biertje op opengetrokken.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een waardeloze onnodige nederlaag, van deze tegenstander hoef je niet eruit te geraken, ben alleen bang dat je wel tegen een countertje aanloopt in de terugwedstrijd.
- InnerHarbour
Gewoon het niveau van het hedendaagse Nederlandse voetbal. Tis niet veel meer.Khraa schreef:In wat voor droefenis zijn we beland als we door moeten gaan omdat Dnjepr Dnjepropetrovsk 3 man mist in de return.
YNWA
Ik zit aan de rode vino. Dat gerucht over terugkeer naar de Europese top is voor mij al een tijdje niveau flessenpost. Dat gaat 'm met Nick, Nico, Thuli, Lasse, Arek e.c. niet worden.Khraa schreef:Je hebt ook helemaal gelijk, het is droef.... Dat soort posts is alleen nog even meer een bevestiging. Ik heb er maar een zwaar biertje op opengetrokken.
Maar wel met de aanstormende A1 spelers natuurlijk!
Inderdaad. Helemaal mee eens.brigade zuid schreef:Wat een waardeloze onnodige nederlaag, van deze tegenstander hoef je niet eruit te geraken, ben alleen bang dat je wel tegen een countertje aanloopt in de terugwedstrijd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kan wimpey lekker naargeestig en negatief zijn, maar ik zie Ajax gewoon volgende week winnen, hoor.
2-1 zeg ik.
2-1 zeg ik.

Het was een waardeloze wedstrijd natuurlijk, zeker totdat Sinkgraven erin kwam, maar dit was wel de eerste keer dat Klaassen ook op 6 een goede wedstrijd speelde.
Middenveld Sinkgraven-Klaassen-Bazoer bevat gewoon een heleboel kwaliteit. Daar gaan we echt nog wel plezier aan beleven.
Middenveld Sinkgraven-Klaassen-Bazoer bevat gewoon een heleboel kwaliteit. Daar gaan we echt nog wel plezier aan beleven.
Ajax gaat gewoon door. Deze gasten konden toch ok niet voetballen joh.
IK GELOOF!!!!!!
Ik háát het als ik gestoord wordt tijdens een wedstrijd van Ajax. In dit geval niets aan te doen. Tweede helft niet gezien.
Wat de eerste helft betreft: Ajax speelde met poep in de broek. Zo bescheten, zo totaal niet Ajax. Waar is de Amsterdamse bluf gebleven?
Uitslag valt me mee. Van Dnepr ben ik in die ene helft niet onder de indruk geraakt. Als Ajax als Ajax speelt, moet het kunnen.

Wat de eerste helft betreft: Ajax speelde met poep in de broek. Zo bescheten, zo totaal niet Ajax. Waar is de Amsterdamse bluf gebleven?

Uitslag valt me mee. Van Dnepr ben ik in die ene helft niet onder de indruk geraakt. Als Ajax als Ajax speelt, moet het kunnen.

1-0. Prima uitslag, komende week een paar klinkers kopen. Ooooooojoks! 

Ajax speelde gisteren als het Ajax van de afgelopen jaren.
Peter schreef:Kan wimpey lekker naargeestig en negatief zijn, maar ik zie Ajax gewoon volgende week winnen, hoor.
2-1 zeg ik.

Ik zie nog wel kansen. Vooraf werd Dnjepr als een defensief zeer solide tegenstander omschreven, maar dat zag ik gisteravond niet echt terug. Als Ajax eindelijk, eindelijk, eindelijk eens een paar minuten wat zorgvuldiger en met het verstand erbij dwingend naar voren speelde, was het direct verdacht onrustig achterin bij die jongens. Alleen die Douglas vond ik een niet te nemen rots in de branding, de rest kon me niet overtuigen.
Maar dan moet Ajax natuurlijk wel uit een ander vaatje tappen dan het gisteravond deed. Want de wedstrijd tegen Dnjepr was weer een staalkaart van hoe slecht Ajax in de basics vaak is. En dat eigenlijk al seizoenen lang. Natuurlijk hielp het veld niet mee, maar zoveel unforced errors in de passing en in de balaannames is toch wel heel erg schrijnend voor een club die technisch verzorgd voetbal zo hoog in het vaandel heeft staan. En dan heb ik het nog niet eens over al die soms oliedomme keuzes en loopacties (als die er al waren). Afgezien van een paar lichtpuntjes zijn we dan toch wel ernstig in verval als je dat allemaal ziet. En dat is echt niet alleen een kwestie van gebrek aan kwaliteit. Die basics zijn beslist trainbaar, ook voor een gemiddelde voetballer.
Toen Ivic bij Ajax kwam, verwachtte hij in een gespreid bedje terecht te komen. 'Gloria Ajax' noemde hij het. Hij schrok zich echter wezenloos bij de eerste trainingen in wat voor een deplorabele toestand de selectie vooral technisch verkeerde. Zelfs een 1-2 op tempo konden ze niet uitvoeren, bekende hij later in interviews. Ivic is daarna de selectie gaan drillen op allerhande basistechnieken, loopacties/spelpatronen en combinatievormen, totdat ze die feilloos op snelheid konden toepassen en uitvoeren.
Het Ajax van nu blijkt in hetzelfde troebele vaarwater te zitten. Hoogste tijd dus om dat weer op peil te krijgen. Back to the basics. En nee, dan verlang ik echt niet CL-niveau of Ajax 71-73 of Ajax 1995. Dat zou niet realistisch zijn. Maar dit moet echt veel beter kunnen. Ook met deze spelers. Dat moet ook wel. Als die basics niet in orde zijn, kan je de rest ook wel schudden. Hopelijk is Frank daarin net zo'n goede opbouwtrainer als Ivic indertijd.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr mar 13, 2015 7:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Los van alle patronen en loopacties moet Frank 1 ding doen: BOILESEN ERUIT!
IK GELOOF!!!!!!
En Schöne mag wat mij betreft voortaan zijn ervaring uitsluitend aanwenden achter de schermen. Ik weet niet wat er met die jongen aan de hand is, maar hij was gisteravond opnieuw een regelrechte aanfluiting. Echt een goede zaak dat zijn contract verlengd is en dat FdB/het TH denken dat ze het probleem qua ervaring/routine zo voor een deel al opgelost hebben.Lionel schreef:Los van alle patronen en loopacties moet Frank 1 ding doen: BOILESEN ERUIT!

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Lionel schreef:Los van alle patronen en loopacties moet Frank 1 ding doen: BOILESEN ERUIT!
Boilesen snapt kritiek niet: "Vond niet dat ik heel slecht was"
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/307371/Bo ... z3UFOmA3Mq
-
Schöne rendeert in mijn ogen alleen als je vlakbij het doel van de tegenstander bent. Als het veld te groot wordt, mist Schöne snelheid en actieradius. En gisteren werd Ajax weer alle kanten op gelopen.Zuidema schreef:En Schöne mag wat mij betreft voortaan zijn ervaring uitsluitend aanwenden achter de schermen. Ik weet niet wat er met die jongen aan de hand is, maar hij was gisteravond opnieuw een regelrechte aanfluiting. Echt een goede zaak dat zijn contract verlengd is en dat FdB/het TH denken dat ze het probleem qua ervaring/routine zo voor een deel al opgelost hebben.Lionel schreef:Los van alle patronen en loopacties moet Frank 1 ding doen: BOILESEN ERUIT!
Whitey on the moon.