Oh nee, dat hoor je mij ook niet beweren. We blijven mensen, iedereen heeft wel eens een slechte dag, niemand is onfeilbaar. En het blijft een teamsport. Alles hangt met mekaar samen. Het gekloot van de een kan er voor zorgen dat de ander niet goed uit de verf komt. Maar toch blijf ik het wel merkwaardig vinden als zo'n slechte dag bij meer dan driekwart van de ploeg vanaf minuut 1 voorkomt in een wedstrijd. Er waren bijvoorbeeld teveel spelers, bij wie de ballen meters van de poten afsprongen, terwijl de inspeelpass op zich wel oké was. Of dat er met genoeg tijd en ruimte toch zo slordig gepasst werd dat de bal werkelijk helemaal nergens terechtkwam.Le T. schreef: Ik ben de laatste om te zeggen dat je altijd scherp, opgeladen en geconcentreerd kunt zijn.
Dan is het niet alleen de taktiek van drukzetten door de tegenstander, waar we weer eens geen antwoord op hebben, dan is het niet alleen een kwaliteitskwestie bij de spelers, maar volgens mij heeft de ploeg zich dan ook niet goed opgeladen voor deze wedstrijd. Ze hebben de kop er dan vrijwel allemaal niet bij, zijn niet geconcentreerd, lopen maar wat te dromen. Het is ook maar een door-de-weeks bekertjewedstrijdje, de CL is natuurlijk veel interessanter, de vakantie lonkt, we doen dit wel effe in de 3e versnelling. Ik heb het idee dat vrijwel de hele groep dan in zo'n sfeertje naar die wedstrijd toeleeft. Maar goed, mentaliteit is natuurlijk ook een kwaliteitskwestie. Ook daarin moeten al die jonge gasten een stuk rijpheid ontwikkelen. Dan hebben ze gisteravond een zeer leerzame confrontatie mogen ondergaan.
Wat me veel meer zorgen baart is dat het aantal tegenstanders groeit dat doorkrijgt hoe je dit Ajax moet aanpakken. En dat Ajax daarin maar geen stappen lijkt te maken om daar toch iets van een antwoord op te vinden. Dat zal zeker ook een kwaliteitskwestie zijn. Vooral met onze huidige verdedigers schiet je dan bitter weinig op, kan je van achteruit onder de druk uitvoetballen eigenlijk wel schudden. Maar verder wreekt zich hier ook weer de matige samenwerking tussen alle linies als je met zo'n speltype wordt geconfronteerd. En ik zie geen flard dat we daar wat ontwikkeling in doormaken. Eigenlijk al enkele jaren niet.