Ajax - sc Heerenveen 22-11-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - sc Heerenveen 22-11-2014

Bericht door Cruijff » zo nov 23, 2014 2:39 pm

Jöhnk schreef:Heerenveen was erg dreigend en had ongetwijfeld het betere van het spel, maar miste uiteindelijk wel de scherpte, de kwaliteit, om tot open kansen te komen. Daardoor bleef het bij een paar schoten van randje 16, wat rommel-frommel momenten, een enkele gekunstelde kopbal en een schitterend zondagsschot.
Jöhnk schreef:Op basis van de samenvatting: ik deel deze analyse (juist) niet.

De samenvatting is niet representatief. Was dat gisteravond althans niet. Ajax speelde een veel betere samenvatting dan een 'live wedstrijd'.

67 Minuten lang ging er echt ontzettend veel mis.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2014 2:42 pm

Dat geloof ik best, hoor. Sterker, ik zie helemaal voor me hoe het gegaan moet zijn. Maar ik neem niet aan dat er open kansen voor Heerenveen zijn weggelaten uit de samenvatting.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 23, 2014 2:55 pm

Bij een samenvatting van Ajax-Feyenoord van een seizoen of 12 terug heb ik weleens meegemaakt dat er onder meer een bal van Ajax op de lat werd weggelaten en dat ze bij de NOS vervolgens beweerden dat de wedstrijd volkomen terecht in 1-1 was geëindigd. Terwijl het diezelfde middag Ajax kansen regende die gemist werden door met name Wamberto.

Gisteravond zijn er in de samenvatting geloof ik inderdaad geen kansen van Heerenveen weggelaten.

Ben het verder met je eens dat die goal van Heerenveen, hoe fraai ook, een lucky shot was. Wel is het kwalijk hoe Boilesen in komt lopen om die bal te blokken. Ik ken spelers uit de reserve 5e Klasse bij de amateurs die zich in zo'n situatie wél met succes voor het schot gooien. Bij Boilesen zag het er wederom nogal meisjesachtig uit.... :blush.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 23, 2014 3:21 pm

Jöhnk schreef: Gisteren leek het er verdacht veel op dat Ajax weer eens op basis van individuele kwaliteit won. Tactisch had Heerenveen de zaken schijnbaar beter voor elkaar, maar Ajax had Kishna en El Ghazi en Milik, dus drie punten voor Ajax.
Precies.
Daarom deel ik de mening niet, van Zeux o.a, dat Ajax een slechte selectie heeft. Voor Nederlandse begrippen heeft Ajax juist een prima groep, met grote talenten ook.
Op basis van wat ik hoor en lees, is het meest teleurstellende in mijn ogen dat De Boer nog steeds niks heeft bedacht op een tegenstander die volop druk zet, anders dan "ze uit laten razen".
Een beste kerel, De Boer. Integer, loyaal, een echte Ajacied, enz. Maar helaas geen tactisch licht.
Ik zou graag een trainer willen zien met iets extra's op tactisch gebied. Een trainer die met een omzetting het team beter liet spelen. Dat heb ik bij De Boer nog zelden gezien.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo nov 23, 2014 3:29 pm

voordat de boer begon hadden we een paar zogeheten tactische coaches... die bakten er helemaal niks van!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 23, 2014 3:39 pm

Ik las hier ergens terug dat Andersen en Klaassen heel offensief denkende spelers zijn en dat is ook zo. Maar ik was vlak voor tijd zeer aangenaam verrast dat, toen Boilesen en Moisander weer eens kinderlijk eenvoudig werden weggetikt alsof ze er niet stonden, nota bene Andersen een waanzinnige sprint trok, de Friese aanvaller achterhaalde en als slot op de deur de bal veroverde; vlak daarna had hij nog een fraaie solo waarbij hij (volgens mij) net werd aangetikt waardoor hij uit balans raakte, maar die jongen toonde gisteren wel gretigheid. Ik hoop dat hij zich zo blijft ontwikkelen; ik blijf in hem een van de meest talentrijke spelers van deze selectie zien.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 23, 2014 3:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die hoort dan ook bij de hopeloze backfour. Maar de slechtste was in mijn ogen Boilesen. Die jongen is het kwijt.
Ik vond Veltman veel slechter. Die maakte er echt een potje van.

Het zit gewoon niet lekker in dit elftal. Veltman, Serero en Andersen, dat kan gewoon niet wanneer je kampioen wilt worden.

Offensief is Ajax wel beter dan voorgaande seizoenen. Milik, AEG en Kishna zijn leuke spelers. Krijgen ook wel de vrijheden van FdB, heb ik de indruk.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2014 4:42 pm

Andersen is een prima speler voor Ajax die zich uitstekend ontwikkelt. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 23, 2014 4:45 pm

Misschien is het verschil wel dat Poulsen zorgde voor een betere balans en dat zijn vervanger Zimling niet verder lijkt te komen dan de bank. We hebben immers met deze defensie een meer degelijke indruk gemaakt. Voor de titelstrijd is het wel cruciaal dat De Boer dit zo snel mogelijk op gaat lossen. We hebben een relatief makkelijk programma tot aan de winterstop maar als clubs als Dordrecht en Heerenveen in de Arena kansen ruiken weet je dat je een probleem hebt.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2014 5:41 pm

Marillion schreef:Misschien is het verschil wel dat Poulsen zorgde voor een betere balans en dat zijn vervanger Zimling niet verder lijkt te komen dan de bank. We hebben immers met deze defensie een meer degelijke indruk gemaakt.
De huidige middenlinie heeft wel het nodige voetbal in zich, maar is inderdaad wezenlijk minder weerbaar dan toen klootzak Poulsen er nog bij was. Hierdoor krijgt de verdediging het natuurlijk ook meer te verduren, omdat de tegenstander veel gemakkelijker het middenveld kan oversteken en de aanvallers kan vinden. Bovendien lijdt het middenveld nu veel te vaak onnodig balverlies (Serero, Andersen), waardoor de verdediging na een rappe omschakeling nog vaker in gevaarlijke 1 tegen 1-situaties terechtkomt. Omdat sommige spelers achterin sowieso al een tijdje niet in de beste vorm steken en daardoor vaak niet alert en adequaat zijn, krijg je dus volgens mij taferelen als zaterdagavond te zien.

Veltman bijvoorbeeld heeft anders altijd wel een Veltmannetje per wedstrijd, nou zijn dat er aanmerkelijk meer. Ik denk dat hij momenteel toch wel in een wak zit na de zoveelste sofwedstrijd bij NL en alle felle kritiek daarna op zijn persoontje. Dat zal niet bepaald bijdragen aan het zelfvertrouwen.

Moisander is ook al het hele seizoen sappelen, alhoewel hij de laatste wedstrijden wat herstel vertoonde. Als ik alles optel en aftrek, lijkt het wel of het 'weg moeten' bij Ajax en de onzekere toekomst daarover hem parten spelen. Als ik de wedstrijd van zaterdag terugzie zie ik hem soms onbegrijpelijke fouten maken. Is ie niet alert, niet geconcentreerd. Dat lijkt me net als bij Veltman een bovenkamerkwestie. Waarmee hij de al zo labiele Veltman ook weer in verlegenheid brengt. Zoals Veltman met al zijn geklooi ook Moisander soms weer in verlegenheid brengt.

Voor wat betreft de backs: Boilesen vind ik op zich voor zijn doen verdedigend momenteel nog wel meevallen. Opbouwend moet hij wel eens ophouden met die ziekenhuisballen. Speel nou alsjeblieft eens rap, laag en strak in. En talm niet zo met de ruimte induiken, als die er is. Van Rhijn vind ik al een tijd lang erg plichtmatig zijn wedstrijdjes afdraaien. Verdedigend is hij niet altijd bij de les en aanvallend heeft hij per wedstrijd wel een paar goede momentjes, maar veel te weinig naar mijn zin. Opbouwend is het wel erg vaak bijna gedachtenloos breed en terug. En als hij al naar voren speelt zijn dat geregeld van die dooddoeners richting AEG, die dan direct in een fuik zit. Niks geen constructief, dwingend en goed getimed werk naar voren, maar heel veel 1-dimensionaal spel. Dit is al maandenlang zo en lijkt kennelijk niet een prioriteit voor FdB te zijn om dat eens met wat spelpatronen tezamen met de half op een hoger peil te krijgen. Dat zou ik dan erg kwalijk vinden, vooral nu AEG zich zo profileert. Die moet je veel beter in stelling kunnen brengen met ondermeer een ondersteunende back dan wat er nu gebeurt.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 23, 2014 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2014 5:53 pm

Dit team heeft een goede 6 nodig. Serero doet het aardig, maar het is vaak als een kip zonder kop. Laten we Serero maar achter de hand houden voor blessures.

Daarnaast zou ik een ervaren linker centrale verdediger halen. Dat gaat overigens niet gebeuren, vanwege Denswil en Viergever. Riedewald kan er eventueel ook nog spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 23, 2014 5:54 pm

Volgens mij is het voornaamste verschil dat De Boer dit seizoen van zijn spelers vraagt om elkaar ook in de dekking aan te spelen, vanwege de klachten over het voetbal vorig jaar. Probleem is alleen dat de techniek bij onze spelers wel eens wil haperen waardoor er regelmatig counters vanaf het middenveld komen. Eigenlijk zou je pas in de aanval de bal mogen verliezen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2014 6:14 pm

Arthur schreef:Volgens mij is het voornaamste verschil dat De Boer dit seizoen van zijn spelers vraagt om elkaar ook in de dekking aan te spelen, vanwege de klachten over het voetbal vorig jaar. Probleem is alleen dat de techniek bij onze spelers wel eens wil haperen waardoor er regelmatig counters vanaf het middenveld komen. Eigenlijk zou je pas in de aanval de bal mogen verliezen.
Dat zal zeker ook een kwestie van techniek en duelkracht (Serero, Andersen) zijn. Maar er is volgens mij meer aan de hand. Lodeweges had bijvoorbeeld zaterdagavond de zaakjes tot de rode kaart prima voormekaar. Er werd met 2 spitsen voortdurend druk gezet op het centrum van Ajax en op het middenveld werden de afspeelpunten ook consequent en fel afgedekt en opgezocht. Dat is een strategie waar Ajax vooralsnog gogme, techniek en het positiespel voor mist om dat te ontmantelen, om onder die druk uit te voetballen. Zo kan je Ajax dus fors ontregelen. Dat wisten we trouwens al, dit was alleen maar het zoveelste voorbeeld.

Het gekke is dat Ajax dan juist heel erg passief wordt, vooral op het middenveld. Als we tijd en ruimte krijgen, zit er wel veel beweging in het elftal, kunnen we ook heel leuk tikken. Maar juist bij die druk van de tegenstander is dynamiek en beweging zo cruciaal. Ook als het op het eerste oog bijna zinloos lijkt dat je in beweging komt. Want slap rondhobbelen en balletjes afwachten op het middenveld is dan te gemakkelijk te verdedigen. Juist dat vrijlopen, gaten trekken voor anderen (breed, diep) enz is dan meer dan ooit van belang. Laat je afdekkers kiezen wie te volgen, breng ze aan het twijfelen, dwing fouten af in de communicatie. Klaassen deed dat nog wel eens, Serero en Andersen vond ik daarin zaterdagavond veel te passief.

En dan krijg je ook prompt weer het gebruikelijke gedoe bij Ajax te zien: het oeverloos achterin rondspelen van de bal, omdat er amper afspeelpunten naar voren zijn en er ook geen afspeelpunten worden gecreeerd. En omdat ze zo kennelijk de drukzetters voorin willen kapotspelen, zodat er misschien veel later in de wedstrijd wel ruimte komt voor het inschuiven en opbouwen.

Dat switchen van vleugel gaat trouwens vaak zo traag bij Ajax, dat een tegenstander altijd weer op tijd terug kan kantelen, zodat alles vol staat als de bal uiteindelijk op de andere vleugel arriveert. Snap ik niet bij FdB, dat hij daar niet veel meer tempo in wil brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 23, 2014 6:39 pm

Ik heb voor rust vrijwel uitsluitend balverlies gezien. En stilstaande spelers bij balbezit. Dan houdt het natuurlijk op. Maar hopen dat het de naweeën van de interlandperiode en wat niet volledig fitte spelers waren.

We kennen FdB: die zal de nadruk leggen op dat balverlies. Wanneer je dat niet doet, dan... Maar dit Ajax is erg broos. De ploeg is het in fasen van wedstrijden helemaal kwijt. Ik mis een stabilisator op de '6', een linkshalf met enig rendement en een serieus te nemen concurrent voor Veltman.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 23, 2014 6:40 pm

Zuidema schreef: Veltman bijvoorbeeld heeft anders altijd wel een Veltmannetje per wedstrijd, nou zijn dat er aanmerkelijk meer. Ik denk dat hij momenteel toch wel in een wak zit na de zoveelste sofwedstrijd bij NL en alle felle kritiek daarna op zijn persoontje. Dat zal niet bepaald bijdragen aan het zelfvertrouwen.
Hij is gewoon niet goed genoeg. Als een verdediger in zijn eerste jaar zo'n fout per wedstrijd maakt is het nog te begrijpen, maar daarna kan dat niet meer. Van dit soort dertien-in-een-dozijn spelers vraag ik me af door wat voor wonderbaarlijk karma ze niet bij Heracles spelen, maar bij Ajax en zelfs Oranje.

Het wachten is nog steeds op de balans. Jarenlang de grote rondo die bij de zestien vastloopt. Nu heb je eindelijk drie prima aanvallers, maar pruttelt het daarachter. Wel mooi dat ze er in tien minuten drie inschieten. De vraag blijft wanneer Ajax nou weer eens gaat swingen. Tot dan weet je nooit hoe goed de besten echt kunnen zijn. (stel je dit Ajax eens voor met een organisatorisch sterke middenvelder die aanval en verdediging verbindt. Type Yaya Toure).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 23, 2014 6:53 pm

Monkey Tonk schreef:
Zuidema schreef: Veltman bijvoorbeeld heeft anders altijd wel een Veltmannetje per wedstrijd, nou zijn dat er aanmerkelijk meer. Ik denk dat hij momenteel toch wel in een wak zit na de zoveelste sofwedstrijd bij NL en alle felle kritiek daarna op zijn persoontje. Dat zal niet bepaald bijdragen aan het zelfvertrouwen.
Hij is gewoon niet goed genoeg. Als een verdediger in zijn eerste jaar zo'n fout per wedstrijd maakt is het nog te begrijpen, maar daarna kan dat niet meer. Van dit soort dertien-in-een-dozijn spelers vraag ik me af door wat voor wonderbaarlijk karma ze niet bij Heracles spelen, maar bij Ajax en zelfs Oranje.
Er is geen concurrentie. Het is niet voor niets dat hij ondanks zijn matige spel toch bij Oranje zit. Want wie moet je anders kiezen? Bij de concurrentie is het ook behelpen. En bij Ajax zie je dat Denswil en Van der Hoorn nog minder presteren. Anders zouden ze er wel in staan.

Toen Veltman vorig jaar doorbrak had ik wel goede hoop. Hij durfde initiatief te nemen. Greep af en toe ook verdedigend goed in. Maar dit seizoen heeft hij het erg moeilijk. Ik heb toch nog wel hoop dat hij er weer bovenop komt. In De Boer heeft hij in ieder geval de ideale leermeester. Ook hij was iemand die het niet van zijn fysiek moest hebben.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2014 7:18 pm

Marillion schreef: Toen Veltman vorig jaar doorbrak had ik wel goede hoop. Hij durfde initiatief te nemen. Greep af en toe ook verdedigend goed in. Maar dit seizoen heeft hij het erg moeilijk. Ik heb toch nog wel hoop dat hij er weer bovenop komt. In De Boer heeft hij in ieder geval de ideale leermeester. Ook hij was iemand die het niet van zijn fysiek moest hebben.
Daar klamp ik me ook aan vast. Ik wil hem nog niet afschrijven, hoe dramatisch hij momenteel soms ook bezig is. We hebben gezien dat die jongen veel beter kan dan wat hij nu laat zien. Zowel verdedigend, opbouwend als inschuivend. Alhoewel die Veltmannetjes inderdaad wel fors teruggebracht moeten worden. Zo vaak blunderen kan echt niet op het Vlaggenschip.
Monkey Tonk schreef: Het wachten is nog steeds op de balans. Jarenlang de grote rondo die bij de zestien vastloopt. Nu heb je eindelijk drie prima aanvallers, maar pruttelt het daarachter. Wel mooi dat ze er in tien minuten drie inschieten. De vraag blijft wanneer Ajax nou weer eens gaat swingen. Tot dan weet je nooit hoe goed de besten echt kunnen zijn. (stel je dit Ajax eens voor met een organisatorisch sterke middenvelder die aanval en verdediging verbindt. Type Yaya Toure).
Het is inmiddels al vaker gezegd op AT: dat middenveld moet echt op orde gebracht worden, willen we serieus voor de titel gaan. Prioriteit numero uno: de 6. Een witte raaf die kan voetballen, maar ook een klootzak kan zijn. Dat kan al zoveel schelen voor alle linies van Ajax. Door het meer ontlasten van de vooralsnog wankele verdediging en door een betere aanvoer naar een inderdaad inmiddels heel intrigerende aanval. Waarbij de talenten voor die 6 dan bovendien gedoseerder ingebracht kunnen worden en ervaring op kunnen doen op de misschien wel moeilijkste plek in het elftal. Trek voor die aankoop/huur wat mij betreft ook maar een flink budget uit. Zeker in dit geval gaet de cost voor de baet uit (lees: de titel en 20+ CL-miljoenen aan extra omzet).
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 23, 2014 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 23, 2014 7:53 pm

Maar met een bagger pot mogen we Groningen dankbaar zijn :biggthumpup.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 23, 2014 7:54 pm

Is Anita niet te porren voor 6 mnd ofzo
Weer op zoek naar een Interim coach..

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo nov 23, 2014 9:10 pm

Cruijff schreef:Bij een samenvatting van Ajax-Feyenoord van een seizoen of 12 terug heb ik weleens meegemaakt dat er onder meer een bal van Ajax op de lat werd weggelaten en dat ze bij de NOS vervolgens beweerden dat de wedstrijd volkomen terecht in 1-1 was geëindigd. Terwijl het diezelfde middag Ajax kansen regende die gemist werden door met name Wamberto.
Ha ha ha, kut nos, zou het al te laat zijn om hier nog werk van te maken?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 24, 2014 8:39 am

Yopi schreef:
Jöhnk schreef: Gisteren leek het er verdacht veel op dat Ajax weer eens op basis van individuele kwaliteit won. Tactisch had Heerenveen de zaken schijnbaar beter voor elkaar, maar Ajax had Kishna en El Ghazi en Milik, dus drie punten voor Ajax.
Precies.
Daarom deel ik de mening niet, van Zeux o.a, dat Ajax een slechte selectie heeft. Voor Nederlandse begrippen heeft Ajax juist een prima groep, met grote talenten ook.
Tuurlijk heeft Ajax geen slechte selectie voor Nederlandse begrippen. Al jarenlang de hoogste begroting en nu ook gesteund met CL inkomsten. Echter, als je die variabelen meeneemt, vind ik Ajax echt onder de maat presteren.

Grote talenten... zou kunnen. Ik zie dat die grote talenten wel een aantal grote gebreken hebben. AEG zoekt teveel de moeilijkste oplossing, zou het meer moeten doseren. Kishna is nog steeds niet doorgebroken, waarschijnlijk zit z'n arrogantie een beetje in de weg. Andersen is nog teveel een wijf.

Ajax slaagt er niet in om (voor Nederlandse begrippen) een uitgebalanceerd elftal te creeëren. En dat terwijl sommige prominenten al zitten te dagdromen over een CL winst.......
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 24, 2014 9:13 am

GangstaRiB schreef: Ajax slaagt er niet in om (voor Nederlandse begrippen) een uitgebalanceerd elftal te creeëren.
En toch al jaren aaneen het meest uitgebalanceerde elftal van Nederland...

zeux

Bericht door zeux » ma nov 24, 2014 9:16 am

Overtuigend? Met overmacht? Of eenoog koning?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 24, 2014 9:23 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ajax slaagt er niet in om (voor Nederlandse begrippen) een uitgebalanceerd elftal te creeëren.
En toch al jaren aaneen het meest uitgebalanceerde elftal van Nederland...
Als ik jou posts in dit topic lees...... :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 24, 2014 9:36 am

Cruijff baalt van actie Kishna: 'Hier begrijp ik niks van'

Johan Cruijff heeft zich geërgerd aan de gele kaart van Ricardo Kishna zaterdag tijdens de 4-1 thuiszege van Ajax op SC Heerenveen.

'Soms vraag ik mezelf af waar het verstand van sommige spelers zit', begint Cruijff zijn wekelijkse column in De Telegraaf. ' Laatst vond Memphis Depay het nodig om zijn shirt uit te trekken en een gele kaart voor lief te nemen; tijdens Ajax-Heerenveen waren er weer twee momenten dat ik dacht: hoe kan dit?'

'Eerst maakte Luciano Slagveer van Heerenveen een beeldschoon doelpunt om even later rond de middenlijn onnodig zijn tweede gele kaart te pakken. Daarna besloot Ricardo Kishna, net als Depay, om na zijn doelpunt zijn shirt uit te trekken en geel te pakken. Met het risico dat hij straks tegen een schorsing aanloopt op een moment dat het Ajax slecht uitkomt. We hebben het over profvoetbal, maar hier begrijp ik niks van.'

Kishna legde na de wedstrijd uit waarom hij besloot zijn shirt uit te trekken, waardoor hij een gele kaart kreeg van scheidsrechter Kevin Blom. 'Het was een ontlading. Ik had het even nodig, omdat ik een tijdje niet zo lekker in mijn vel zat. Het was mijn eerste doelpunt dit seizoen en daar was ik heel blij mee. Dan komt alle emotie er even uit, ja.'

Doordat PSV zondag gelijkspeelde op bezoek bij FC Groningen (1-1) heeft Ajax nu twee punten achterstand op de koploper. Dinsdag komen de Amsterdammers weer in actie als het uitduel met Paris Saint-Germain in Groep F van de Champions League wacht.
www.vi.nl

Onbegrijpelijk inderdaad. En dat noemt zich professioneel voetballer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie