Ajax - AZ 23-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Ajax - AZ 23-02-2014

Bericht door Zuidema » ma feb 24, 2014 9:32 pm

Mr. Ajax schreef:Weer eens een leuk potje voetbal in de Arena.
Zeker weten. Met een verrassend gretig Ajax. En met een rijtje fraaie aanvallen en dito doelpunten. Dat vond ik best wel opmerkelijk, want Salzburg had donderdagavond Ajax toch wel zo ongeveer in een identiteitscrisis geforecheckt. Ik vreesde dan ook voor een kater van enkele weken. Niet nodig dus.

Natuurlijk was AZ op de beginminuten na een erg plezierige sparringpartner om weer wat zelfvertrouwen bij te tanken. Het blijft nou eenmaal de MM-competitie. Maar desondanks vond ik het bewonderenswaardig hoezeer Ajax de kop weer wist op te richten na dat confronterende échec van donderdag en hoezeer het zich wilde rehabiliteren.

Ik neem aan dat Fdb hierbij in de aanloop een cruciale rol heeft gespeeld. "Kin omhoog, borst vooruit", "we doen het toch best wel aardig" en meer van die masserende verhalen. In dat geval natuurlijk credits voor Frank. Flikt ie het dus toch weer om de koppen van de jongens na een ongelooflijke optater razendsnel clean en afdoende vol met drive te krijgen. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 9:08 am

Zuidema schreef:
Mr. Ajax schreef:Weer eens een leuk potje voetbal in de Arena.
Zeker weten. Met een verrassend gretig Ajax. En met een rijtje fraaie aanvallen en dito doelpunten. Dat vond ik best wel opmerkelijk, want Salzburg had donderdagavond Ajax toch wel zo ongeveer in een identiteitscrisis geforecheckt. Ik vreesde dan ook voor een kater van enkele weken. Niet nodig dus.

Natuurlijk was AZ op de beginminuten na een erg plezierige sparringpartner om weer wat zelfvertrouwen bij te tanken. Het blijft nou eenmaal de MM-competitie. Maar desondanks vond ik het bewonderenswaardig hoezeer Ajax de kop weer wist op te richten na dat confronterende échec van donderdag en hoezeer het zich wilde rehabiliteren.

Ik neem aan dat Fdb hierbij in de aanloop een cruciale rol heeft gespeeld. "Kin omhoog, borst vooruit", "we doen het toch best wel aardig" en meer van die masserende verhalen. In dat geval natuurlijk credits voor Frank. Flikt ie het dus toch weer om de koppen van de jongens na een ongelooflijke optater razendsnel clean en afdoende vol met drive te krijgen. :biggthumpup.gif:
Ik had liever gehad dat hij de ploeg goed had voorbereid tegen Salzburg. Dat was een meetmoment. Niet AZ-thuis.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 25, 2014 10:21 am

Lekker binnenkomen, die goal van Kishna. Goeie speler met veel overzicht, zoals hij een paar keer mensen in stelling bracht. (Blind... Volgende keer een stiffie ipv hard inschieten? Lekker artistiek. Moet kunnen voor zo'n linkspoot).

Het moment van de wedstrijd was voor mij iets wat ik nog nooit gezien had. Een afstandschot dat door de keeper met de borst werd gestopt en doodgelegd. Wat geweldig arrogant! Wat heerlijk 'Ajax'!! Dat staat gelijk met een balletje hooghouden in Bernabeu. Een afstandschot doodleggen op de borst... Hahaha.

Die strakke harde half-volley voorzet in de eerste helft van Blind was ook van een andere orde. Jammer dat iemand die er niet inkopt, want dan is zo'n moment vereeuwigd. Blind is nog niet constant, maar hij zit af en toe wel tegen 'wervelend' aan. Als hij door blijft groeien, komt dat zondermeer.

Vond Sig deze keer niet slecht invallen. Hij voetbalde in ieder geval beter mee.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di feb 25, 2014 7:37 pm

Rishi schreef: Ik had liever gehad dat hij de ploeg goed had voorbereid tegen Salzburg. Dat was een meetmoment. Niet AZ-thuis.
Mwah, de problemen waar Salzburg ons mee confronteerde waren echt niet opgelost geweest met alleen maar een goede mentale voorbereiding door FdB. En dit train je ook niet effe bij in een paar dagen. Voordat we daar een goed antwoord op hebben, moeten we volgens mij op een fors aantal andere terreinen nog stappen maken (zie mijn gewijsneus in de topic Ajax-Salzburg). Maar goed, Ajax is inmiddels op een erg pijnlijke manier gewaarschuwd en klaar wakker (neem ik aan). Als die 0-3 slechts een mentaal probleem is geweest, kan het alleen maar meevallen komende donderdag. Graag zelfs. Niet weer zo'n optater, alsjeblieft.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2014 9:01 am

Zuidema schreef:
Rishi schreef: Ik had liever gehad dat hij de ploeg goed had voorbereid tegen Salzburg. Dat was een meetmoment. Niet AZ-thuis.
Mwah, de problemen waar Salzburg ons mee confronteerde waren echt niet opgelost geweest met alleen maar een goede mentale voorbereiding door FdB. En dit train je ook niet effe bij in een paar dagen. Voordat we daar een goed antwoord op hebben, moeten we volgens mij op een fors aantal andere terreinen nog stappen maken (zie mijn gewijsneus in de topic Ajax-Salzburg). Maar goed, Ajax is inmiddels op een erg pijnlijke manier gewaarschuwd en klaar wakker (neem ik aan). Als die 0-3 slechts een mentaal probleem is geweest, kan het alleen maar meevallen komende donderdag. Graag zelfs. Niet weer zo'n optater, alsjeblieft.
Als ze wisten dat Salzburg ontzettend veel druk zet dan bereid je je spelers toch beter voor? Of dan zorg je er toch voor dat de poppetjes goed ingevuld zijn? Dan heb je niks aan Sig in de spits...
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 9:12 am

Als ze wisten dat Salzburg ontzettend veel druk zet dan bereid je je spelers toch beter voor? Of dan zorg je er toch voor dat de poppetjes goed ingevuld zijn?
Iedereen die gehoord is, zegt dat Ajax wel goed was voorbereid (Simon Zwartkruis, ook weer afgelopen week), m.a.w. was het maar waar dat Ajax niet goed was voorbereid, nu is het misschien iets dat veel dieper in het elftal zit, kwaliteit? Spelopvatting? Atletisch vermogen? Gogme?

Ik denk dat de wedstrijd morgen geen graadmeter is, het is immers al 3-0 en zo gemakkelijk scoort Ajax niet, zeker de aanvallers hebben er moeite mee. De echte vergelijking zal zijn als we bijvoorbeeld Salzburg over een (bijna een) jaar weer ontmoeten en dan niet in de EL. Ajax ziet zondag wel hoe het er in Nederland voor staat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie