Zeker weten. Met een verrassend gretig Ajax. En met een rijtje fraaie aanvallen en dito doelpunten. Dat vond ik best wel opmerkelijk, want Salzburg had donderdagavond Ajax toch wel zo ongeveer in een identiteitscrisis geforecheckt. Ik vreesde dan ook voor een kater van enkele weken. Niet nodig dus.Mr. Ajax schreef:Weer eens een leuk potje voetbal in de Arena.
Natuurlijk was AZ op de beginminuten na een erg plezierige sparringpartner om weer wat zelfvertrouwen bij te tanken. Het blijft nou eenmaal de MM-competitie. Maar desondanks vond ik het bewonderenswaardig hoezeer Ajax de kop weer wist op te richten na dat confronterende échec van donderdag en hoezeer het zich wilde rehabiliteren.
Ik neem aan dat Fdb hierbij in de aanloop een cruciale rol heeft gespeeld. "Kin omhoog, borst vooruit", "we doen het toch best wel aardig" en meer van die masserende verhalen. In dat geval natuurlijk credits voor Frank. Flikt ie het dus toch weer om de koppen van de jongens na een ongelooflijke optater razendsnel clean en afdoende vol met drive te krijgen.