FC Barcelona - Ajax 18-09-2013
Moderator: mods
Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013
Klopt, door de lucht is waarschijnlijk het enige terrein waar we de baas zijn. Louis van Gaal zou dus zeker met Vermeer spelen!
Nil volentibus arduum
Ik vind het wel jammer dat we Toby niet meer hebben. Die vent heeft echt een goede uitstraling bij duels in de zestien meter, zowel in verdedigend opzicht als bij momenten dat we zelf een kansrijke corner of vrije trap mogen nemen. Ik mis Alderweireld wel. Maar blijkbaar had hij weinig interesse om samen met Jaap Stam nog een jaar te knallen in aanloop naar het WK 2014.Marillion schreef:Klopt, door de lucht is waarschijnlijk het enige terrein waar we de baas zijn. Louis van Gaal zou dus zeker met Vermeer spelen!
Toch kan ik me nog een heel fraai CL finale 2009 moment herinneren, waar Lionel Messi de beslissende 2-0 uitermate knap binnenkopt. Hij verschalkte die avond toen notabene Edwin van der Sar met het hoofd. Technisch was het een perfecte kopgoal. Maar idd, dat was meer een incidenteel geslaagde uiterste inspanning net als die kopgoal van Johan Cruijff toen bij Ajax-Inter in 1972.GangstaRiB schreef:Voor vanavond hoeven we toch niet bang te zijn op voorzetten van de zijkant? Wie gaat koppen? Iniesta, Xavi of Messi? Die zijn 3-turven hoog. Dat hele team bestaat uit kabouters op Pique en Fabregas na, volgens mij.
De opstelling volgens de Telegraaf: Vermeer; Van Rhijn, Moisander, Denswil, Blind; De Jong, Poulsen, Schöne; Krkic, Sigthorsson, Fischer.
Als we het met die 11 moeten doen, dan hebben we een klein kansje.
Had echter toch graag Fischer op de bank gezien, als geprikkelde invaller is hij in mijn ogen bij dit soort wedstrijden beter. Ook zowel Blind als Boilesen erin om linksback en middenveld met elkaar te switchen was een mooi concept geweest. Of Ligeon op rechtsback ipv Ricardo of met Ricardo spelen én ook met Moisander en Denswil. Dan kom je weliswaar op 5 verdedigers uit, maar bij Barcelona-uit is dat geoorloofd. We willen vanavond immers met 1-2 winnen en niet met 6-0 verliezen.
Had echter toch graag Fischer op de bank gezien, als geprikkelde invaller is hij in mijn ogen bij dit soort wedstrijden beter. Ook zowel Blind als Boilesen erin om linksback en middenveld met elkaar te switchen was een mooi concept geweest. Of Ligeon op rechtsback ipv Ricardo of met Ricardo spelen én ook met Moisander en Denswil. Dan kom je weliswaar op 5 verdedigers uit, maar bij Barcelona-uit is dat geoorloofd. We willen vanavond immers met 1-2 winnen en niet met 6-0 verliezen.
Oh en kale muts hee, waarom staat Duarte dan niet in de basis??? 
Ik hoop dat Le T. er naast zit.

Ik hoop dat Le T. er naast zit.
Ik hoop dat onze spelers meer zin in deze wedstrijd hebben dan ik.
Duarte wordt natuurlijk gespaard voor PSV.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tuurlijk hebben ze dat! Hoe gaaf is het om de CL campagne met 1 of 3 punten in Camp Nou te beginnen?? De eerste keer in de historie om het echie tegen Barça!Arthur schreef:Ik hoop dat onze spelers meer zin in deze wedstrijd hebben dan ik.
Wanneer je op Unibet Ajax laat winnen krijg je 21 maal je inzet uitgekeerd. Een gelijkspel is 10 keer je inzet waard en de door mij voorspelde 1-2 levert 40 keer je knaken op. Bij 0-1, de score waar Thijs voor gaat je inzet maal 65!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
volgens het AD speelt Duarte en niet Schone!!! Daar kan ik me in vindenBert schreef:Duarte wordt natuurlijk gespaard voor PSV.
Weer op zoek naar een Interim coach..
mattie schreef:volgens het AD speelt Duarte en niet Schone!!! Daar kan ik me in vindenBert schreef:Duarte wordt natuurlijk gespaard voor PSV.

De T. zal het v.w.b. Ajax altijd bij het rechte eind hebben.
Altijd??

-
- AT Toto winner 15/16
Ik ben bang dat dit echt een hilarische afgang wordt. Enfin, bier, chips en telraampje staan klaar.
-
Telraampje heb ik niet, hoeft ook niet, de stand wordt wel bijgehouden. Bij mij staan de pinda's klaar en ja, ook het bier is al koud. Morgen 06.15/06.30 opstaan!!!brigade zuid schreef:Ik ben bang dat dit echt een hilarische afgang wordt. Enfin, bier, chips en telraampje staan klaar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Volgens de T speelt Bojan in de spits vanavond, en Sigi vanaf rechts.
Ook Bojan in de spits
Van onze Telesportredactie
BARCELONA -
Ajax treedt in Nou Camp in het eerste Champions Leagueduel tegen FC Barcelona aan in een bijzondere variant. Trainer Frank de Boer zei op de persconferentie een dag voor de kraker dat Ajax zijn eigen spel zou gaan spelen, maar wel met kleine aanpassingen. Dit blijkt in de voorhoede te zitten.
Kolbeinn Sigthórsson en Bojan Krkić wisselen van positie waardoor Ajax in de Messi-variant speelt. Dat houdt in dat de Amsterdammers met de kleine beweeglijke Bojan, die tussen 2007 en 2011 ook voor de Catalanen speelde, in de spits staat. De rechtsbuitenpositie is voor Sigthórsson niet vreemd. Bij AZ werd de IJslander daar ook regelmatig geposteerd.
En volgens SS met Boilesen als linksbuiten. Lijkt mij eerder een 4-4-2 dan.
I think I lost my fucking headache
Logisch. Frank is niet gek.
Met Fischer Hoesen Bojan Schone Blind Rhijn Denswil in de basis tegelijkertijd worden we omver geblazen.
Boilesen mag duels uitvechten met Dani Alves. Blind pakt Sanchez op.
Met Fischer Hoesen Bojan Schone Blind Rhijn Denswil in de basis tegelijkertijd worden we omver geblazen.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Vermeer, Van Rhijn, Moisander, Poulsen, Duarte, Sigthorsson, De Jong, Bojan, Boilesen, Blind, Denswil.
Wissels: Van der Hoorn, Fischer, Sana, Schöne, Cillessen, Hoesen, Serero.
-------------- Vermeer
- Ricardo - Moisander - Denswil - Blind
------------- Poulsen
- Siem --------------- Duarte
-------------------------------- Boilesen
-------------- Bojan
----- Kolbeinn
Zoiets.
Wissels: Van der Hoorn, Fischer, Sana, Schöne, Cillessen, Hoesen, Serero.
-------------- Vermeer
- Ricardo - Moisander - Denswil - Blind
------------- Poulsen
- Siem --------------- Duarte
-------------------------------- Boilesen
-------------- Bojan
----- Kolbeinn
Zoiets.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo sep 18, 2013 6:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Barcelona: Valdés, Dani Alves, Piqué, Mascherano, Adriano, Sergio, Fàbregas, Iniesta, Alexis, Messi en Neymar
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
In de praktijk zal vooral Denswil Sanchez moeten opvangen. Poulsen zal de ruimte voor Messi afschermen. Blind moet een man meer creëren in Sanchez' rug, zodat Ajax aan voetballen toekomt. Boilesen vangt Alves op en moet bij balbezit meteen diepte maken. In de rug van Alves (of door Alves ervan te weerhouden druk te zetten) liggen kansen tegen Barcelona. Barca's centrumverdedigers komen liever niet uit het centrum. Bojan kan in die ruimte gevaar stichten.Rishi schreef:Logisch. Frank is niet gek.
De grote vraag zal zijn of Siem en Duarte de inhoud hebben om Cesc en Iniesta terug te dringen. Vooral Iniesta haat duels en zakt dan liever in, van waaruit-ie minder gevaarlijk is. Siem is nog herstellende en Duarte moet nog wennen aan het tempo, dus ik ben zeer benieuwd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Idd!Bert schreef:De grote vraag zal zijn of Siem en Duarte de inhoud hebben om Cesc en Iniesta terug te dringen. Vooral Iniesta haat duels en zakt dan liever in, van waaruit-ie minder gevaarlijk is. Siem is nog herstellende en Duarte moet nog wennen aan het tempo, dus ik ben zeer benieuwd.

Zeer interessant potje.
Of het veel zal uitmaken zal moeten blijken, maar ik ben ieder geval blij met deze tactisch aanpassing. Misschien vallen de puzzelstukjes in elkaar en kunnen we er op voortborduren komende zondag :)
brigade zuid schreef:Ik ben bang dat dit echt een hilarische afgang wordt. Enfin, bier, chips en telraampje staan klaar.
Ik leef met je mee

AJAX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...................
Blij met de punten ...
Tering Jantje wat een dijk van een opstelling sturen zij het veld in.Ajaciedjuh schreef:Barcelona: Valdés, Dani Alves, Piqué, Mascherano, Adriano, Sergio, Fàbregas, Iniesta, Alexis, Messi en Neymar